رواية الصغيره والحب الفصل الاول 1 بقلم ايمان عبد الرؤف

 رواية الصغيره والحب الفصل الاول 1 بقلم ايمان عبد الرؤف

رواية الصغيره والحب البارت الاول

رواية الصغيره والحب الجزء الاول

رواية الصغيره والحب الفصل الاول 1 بقلم ايمان عبد الرؤف

رواية الصغيره والحب الحلقة الاولى


_عاوزني اتجوز  بنت صغيره عندها تمنتاشر سنه لييي يا بابا من قلة البنات...  وكمان النهارده كتب الكتاب؟ 
الاب ببرود_ مش جواز هو كتب كتاب عشان منه تفضل في بيتنا هنا بدل ما هي قاعده في البلد لوحدها.. 
_ هي من البلد كمان يعني فلاااحه؟ نعم ده لي بقااا ما تجوزها لحد تاني.. 
_شوف يا حلو البنت بنت اخويا وصاحبي كمان وصاني عليها قبل ما يموت وبعدين والله خساره فيك ده البت قمرر جاتك القرف وانت  شبه خالك اخو امك كده.. 
_ده صاحبك. 
_ملكش دعوه انا بحب اشتم صحابي انا بحب صحابي انت مااالك هاا انت مااالك.. 
ضحكت عليه _بس برضو مش موافق 
.......................................................................... 
_ ها امضي فين يابابا.. 
_هنا يا حبيبي.. 
لقيت بابا فضل يضحك عليا  وماما واقفه مبتسمه منكرش اني فرحان لفرحتهم بس انا اتجوز طفله؟. هل يعقل.. 
_ده كتب كتاب بس يا حلو يعني اعتبرها خطوبه يا رووح امك.. 
_انت يستحيل تكون ابويا.. 
_ايوه لقيك على باب معبد صهيوني ها اي تاني؟ 
عند منه..... 
كنت قاعده في البيت مبسوطه وفرحانه عمو حسن  كان كل ما يجي البلد يحكيلي عنه قد اي هو جميل وكأن بيوريني صوره كنت حباه لدرجه كبيره حبيته من قبل ما اشوفه من اخباره وعرفت انه دكتور جراحه القلب وهو دكتوركبير في القاهره خلاني عاوزه ابقا ذيه عاوزه اكون زيه يمكن يحبني اوقات بنحط احلامنا على احلام ناس حابين أحلامهم لمجرد اننا حبيناهم  وانا حلمي ابقا ذيه ذي زين بالله حتى اسمه حلو، انا عندي خالي واحد ساكن في فرنسا كان ممكن اروحله بس عمو حسن اخذني عنده وقرر انه يكتب كتابنا انا وزين رغم اعتراضي بس قالي اني في اي وقت عاوزه اطلق هطلق... 
فوقت على صوت عمو حسن.. 
_تعالي يا منه سلمي على زين. 
قومت ووقفت قدامه.. 
_اذيك يا زين. 
لقيته لف وقال_ اذيك ياا
_انتي ميين؟. انتي حقيقه؟ 
_نعم في اااي انا منه  
لقيت عمو حسن بيكمل 
_ومراتك يا قلب امك. 
زيين.... 
_انصدمت هي دي مراتي منه هي دي اللي بحلم بيها العيله الصغيره اللي كل يوم تيجي تضحكلي في الحلم وتمشي اذاي هي حقيقه اذذااي؟ 
اذاي بكون بحلم بيها والاقيها حقيقه.. 
فوقت على سرحاني على كلام بابا وهو بيقول.. 
_شوفتي يا منه الواد اتهبل من جمالك انا عارف.. 
هي فعلا جميله ومش باين ابدا انها صغيره كانت حلوه بطريقه تخطف القلب قولت بدون شعور للي بقوله.. 
_والله هي من ناحية الجمال يا حج فهي جمل يابا الحج جمممل... 
رديت عليه _انت جليل الادب والربايه اذاي بتجولي الكلام ده لا بجولك اي انا ميعجبنيش الحال المايل هتظبط كده ولا... 
لقيته ضحك هو وعمي وأمه راح قرب مني اووي وقال.. 
_ولا هتعملي اااي يا شجرة الدر انتي 
ضحكت.. 
_هعمل كده يا جلب امك
_آآآآآآه يا بنت المجاانيين 
بعد ما ضربته على رجله لقيته قرب مني وقال.. 
_وانتي بقاا قد الحركه دي يا صغنن
رديت بشجاعه محتاجاها في الوقت ده.. 
_ايوه قدها ولا انت فاكر اااي.. 
_انتي اللي ابتديتي.. 
قاطعته في كلامه وقولت_وانا اللي هنهيها.. 
وسيبته وروحت لمرات عمي حسن.. 
_بجولك اي مرت عمي اوضتي فين.. 
_تعالي يا قمرر اوريهالَك.. 
طلعت وريتني البيت كله بيتهم لطيف حبيت جوه هنا 
_ودي اوضتك بقاا يا قمرر.. 
_بالله انتي اللي جمر يا مرت عمي.. 
_قوليلي يا ماما يا منه ممكن.. 
_يا حلاوه يا ولاد طبعا هجولك هو انا عندي فرحه اكتر من أن انتي امي.. 
_ما تجيبي حضن بقاا 
_وه وبوسه كماان.. 
فضلت مبتسمه على حنيتهم معايا ما عدا ابنها الحيوان زوجي المبجل جاته القرف في حلاوته.. 
دخلت الاوضه نمت كتتتتيييير  اووي صحيت على جردل مايه عليا حسيت اني بغرق قومت بسرعه ببص لقيت اللي المفروض يبقى قرة عيني.. 
_انت اي اللي عملته ده يا دكتور يا محترم.. 
لقيته قرب عليا وحبسني على السرير بدراعه وقال... 
_جيت اصحى مراتي عشان اوديها اوول يوم مدرسه ولا انتي رأيك ااي.. 
قربه كان مهلك ليا بعدته عني بسرعه وقومت  
_طب طب اطلع برا لغاية ما البس.. 
_ليه عادي ما تغيري انا جوزك يا صغنن ولا انتي ناسيه
يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent