روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد البارت الثامن عشر

رواية معشوقه الأسد الجزء الثامن عشر

معشوقه الأسد
معشوقه الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الثامنة عشر

وصلنا عند اسد وهوا بيفتح المخزن علي سعيد وايهاب
اسد بابتسامه شر… اهلا اهلا بالغالين اللي منورين المكان
سعيد بغضب…. انت مش عارف بتلعب مع مين ي ابن منصور
نظر له اسد نظره ترقب وذهب اليه وضربه بوكس في وشه
اسد ببرود…. دي حاجه صغيره بس كده علشان تعرف تتكلم حلو علي اسيادك ي سعيد
سعيد بغضب اكبر… والله ي اسد لاموتكو واحد وراي التاني وبكره تجي تعيطلي
اسد وهوا يهجم عليه اللكمات وكانه يمارس رياضه في غرفته الخاصه بيه
اسد بغضب…. ابقي وريني هتقدر تعمل اي اصلا ان طلعت من هنا عايش
نظر اسد لسعيد فراءه قد غاب عن الوعي فوجهه نظره لايهاب
اسد بابتسامه ساسجه…. اهلا اهلا بالباشا
ايهاب بغضب… انت هتطلعني من هنا امتي
اسد ببرود…. لما اعلمك الادب اللي الحج كسل يعلمهولك
ايهاب بغضب…. انت بتلعب في عداد عمرك
اسد ببرود اكبر…. انا بس عايز اقولك حاجه انت وسعيد نسخه من بعض سبحان الله ما جمع الا وما وفق بينكو انتو الاتنين مش رجاله للاسف حريم بق بس كلام علي الفاضي اتعلم المرجله شويه وبعدين صح نسيت في حاجه
ايهاب بضجر منه…. في اي تاني
اسد وقد اقترب منه وانهال عليه بالبواني في وجهه حتي سال الدم من كل مكان بيه
اسد بارتياح…. دي بس حاجه خفيفه كده علشان فكرت انك تقرب من حاجه تخص اسد وملكه
ايهاب بتنهيج وغضب…. عشق مش ليك ولا ملكك عشق ليا انا وبس مش لييك ي اسد واخدها منك وبكره تشوف
غضب اسد منه كثيره وانهال عليه مره اخري بالضرب حتي فقد الوعي
اسد بغضب للحراس…. الكلاب دي اي حد منهم يحاول يطلع او يعمل حركه غدر في اي حد فيكو رنو عليا فورا سمعيييين
الحراس بخوف منه…. سمعين ي اسد بيه
اسد بغضب…. ي حسين
حسين احد حراس اسد لكنه ضخم
حسين بتلبيه…. نعم ي اسد بيه
اسد… مش هوصيك بقي تشوف شغلك كل شويه كده تسويهم
حسين…. حاضر ي اسد بيه
قام اسد بالخروج من المخزن واتجهه الي جناحه
عشق بابتسامه… انت اتاخرت كده ليه
اسد بغضب… منمتيش ليه
عشق باستغراب حالته…. في اي ي اسد مالك متعصب كده ليه
اسد بغضب اكبر…. مالكيش دعوه ختي علاجك
عشق بدموع…. ايوه خته وانا غلطانه اني قاعده مستنياك علشان اطمن عليك وانا مالي ومالك اصلا
اسد بغضب وهوا يتذكر كلام ايهاب انها ملك له هوا
اتجهه اسد لعشق وهي تراجعت من علي السرير من خوفها من غضبه
اسد بغضب وهوا يمسكها من بين فكها…. حالك هوا حالي ي عشق انتي ملك لاسد المنشاوي بس واعي تفكري انك تكوني لحد غيره ساااامعه
عشق بدموع ووجع من قبضته…. ما هوا انا مش تجاره علشان تبيع وتشتري فيها ي اسد
اسد بغضب…. اسكتي خالص واياكي بعد كده تفكري تغظيني بالكلام علشان مش حاابب ارجع اسد القديم
عشق بغيظ وصوت عالي…. انا مش عارفه اي مزعلك في الموضوع اصلا انت اللي غلطان وداخل تزعق معايا
اسد بغضب من صوتها…. والله ي عشق لولا بس انك ليس تعبانه لكنت عرفتك ازاي تعلي صوتك عليا كده بس مش هعدهالك واتفضلي نامي
تركها ذاك الاسد الذي تحول تماما لاسد متوحش بسبب الغيره نعم ي ساده انها الغيره التي حولت ذاك الاسد
ذهب اسد الي اخذ شور بارد كي يهدي اعصابه وعشق اخذت تبكي علي حالها الميؤس منه
عند رهف ومراد في الغرفه
رهف بخوف…. مالك ي مراد انت متعصب كده ليه
مراد بعصبيه…. انتي بتغظيني ليه
رهف باستغراب…. ازاي بغيظك يعني
مراد بغضب…. يعني تخليني واقف وتكلمي اسد تخليني بتكلم وتطنشيني تخليني واقف بكلمك وتسبيني وتمشي
رهف بغضب…. وانت مالك انت هوا انت هتتحكم فيا
مراد بغضب…. انتي اصلا كلك على بعضك ملكي ي رهف لو تقدري تفكري بس مره انك تكوني لشخص غيري هقتلك وهقتله ساامعه
رهف بهدوء… بص ي مراد احنا لينا مده هنا وكمان مقدره موقف الجدعنه اللي عملته معايا انا واختي انت واسد بس احنا بعد ما مدتنا تخلص هنا هتطلقونا وكل واحد فينا يشوف حياته
مراد بغضب وقد احمرت عيونه…. يعني انتي عايزه تطلقي بعد ما تطلعي من هنا وتروحي لراجل تاني مش ده مقصد كلامك
رهف بخوف من غضبه…. ايوه هوا ده بالظبط
مراد بغضب وهوا يقترب منها
رهف بخوف…. مراد ابعد والا والله اصوت والم عليك القصر كله
مراد وقد كان اسرع منها جذبها اليه
رهف بدموع من احراجها لانها اصبحت بين احضانه…. مراد سبيني ي مراد عيب كده
مراد بهدوء…. هوا اي اللي عيب انتي مراتي وانا جوزك فين العيب دلوقتي
رهف بدموع…. علي فكره انت قليل الادب
مراد بغضب…. تعالي هرويكي قله الادب بتبقي ازاي
واقترب منها مراد وحملها ووضعها علي السرير
رهف ببكاء…. مراد انت هتعمل اي
مراد بغضب…. هوا انا مش قليل الادب هعرفك بقي
ولم يسمع مراد لكلامها حتي قبلها قبله عنيفه اوجعتها وبعد ذالك تحولت الي حب وحنان وشوق لكل منهما ومع ذالك بادلته رهف القبله وكانت اول قبله حب بينهم
وبعد فتره ابتعد مراد عن رهف عند شعوره بانها تريد التنفس
رهف…. مش بقولك قليل الادب ابعد كده
مراد بابتسامه صفراء…. ايوه ما هوا واضح فعلا اني انا مش لوحدي قليل الادب مانتي كنتي مستمتعه من شويه
رهف بدموع…. علي فكره انت
مراد وهوا يضع يده علي فمها…. والله لو اتكلمتي تاني لخليكي مراتي دلوقتي وانا بتلكك فلمي الدور
رهف بصدمه من وقاحته…. طيب اطلع كده من اوضتي عايزه انام
مراد… متنامي هوا انا حايشك
رهف… اطلع بره علشان انام ي مراد
مراد باستغراب…. ما السرير واسع وياخد اتنين اهو
رهف بدموع… اطلع بره بقي ي مراد انا تعبت والله اطلع
مراد وقد صعبت عليه…. طيب انا طالع بلاش تعيطي
رهف بابتسامه… حاضر
مراد… تصبحي على خير
رهف بابتسامه… وانت من اهل الخير
مراد بابتسامه… اسمها وانت من اهلي
ابتسمت رهف بخجل وقام مراد بمغادرت الغرفه ونام كلا منهم يحمل مشاعر جديده مليئه بالحب والغيره اتجاه الاخر
عند عشق واسد في الغرفه
خرج اسد من الحمام وكان يضع منشفه حول خصره وترك لصلابه جسده العنان
كانت عشق قد حاولت ان تنام ولكنها لم تنم بعد وكانت تغطي جسدها وعندما سمعت صوت خروج اسد من الحمام رفعت الغطاء من عليها واتصدمت من مما راته
عشق بخجل وكسوف وهي تداري وجهها كما كانت …. اي ي اخ انت هما عاملين الحمام ليه
اسد بابتسامه علي خجلها…. وانتي اي مزعلك مش انتي مراتي ولا اي
عشق من تحت البطانيه…. اسد امشي من هنا
اسد بتحدي ومكر…. لا طبعا انا نايم معاكي
عشق بغيظ وصوت واطي…. قليل الادب صحيح قال ينام معايا قال
اسد بابتسامه…. سمعتك انت صوتك وهوا واطي زاي وهوا عالي عالفكره
عشق بتمثيل البكاء…. اسد انا تعبانه بجد اطلع واقفل النور علشان ارتاح علشان اصحي
اسد بابتسامه وقد عرف ما يدور براسها…. طيب ي عشق
اقترب اسد منها وقام بازاحه الغطاء عن راسها ونزل شعرها علي وجهها قام اسد بازاحته بعيدآ عن ذاك الوجهه الملاكي وقام بتقبيل راسها ابتسمت له عشق
اسد بابتسامه… تصبحي على خير
عشق بابتسامه… وانت من اهل الخير
ابتسم لها اسد وغادر الغرفه ليتابع عمله الذي تراكم عليه حتي بيبدا في تنظيم وترتيب شركته مره اخري
جاء الصباح علي الجميع
استيقظ كلا من ابطالنا
سليم بابتسامه…. فين العيال ي هانم راحو الشغل ولا اي
هانم… لا ي حج ليس محدش منهم نزل
سليم…. طيب اتابع الاخبار لحد ما ينزلو
في غرفه عشق
اسد وهوا يوقظها…. عشق يلا ده كله نوم
عشق بنمنمه…. عايز اي ي اسد سبني نايمه
اسد بابتسامه…. ي حبيبتي اصحي عايز اطمن عليكي قبل ما اروح الشغل
عشق وقد استيقظت…. صباح الخير
اسد بابتسامه… صباح الورد
عشق… استني اروح معاك الشغل
اسد باستغراب…. انتي ليس تعبانه
عشق بابتسامه…. لا. ي حبيبي النوم ده للعيال التوته اما احنا لا
اسد بابتسامه عند ذكر حبيبي…. طيب ي ستي خدي مني الاسبوع ده بس راحه وبكد كده انزلي ي رايك
عشق بتفكير…. ماشي الاسبوع ده بس تمم
اسد بابتسامه… تمم قومي يلا البسي علشان انزلك معايا تحت تفطري وتخدي علاجك
عشق بابتسامه… حاضر
وبعد مده من الوقت نزلت عشق واسد ومراد ورهف ووعد
سليم بابتسامه….صباح الخير ي عيال
اسد بابتسامه… صباح الخير ي حج
هانم…. وانا ماليش
اسد وهوا يقبل راسها…. ده انتي ست الكل صباح الورد ي قمر انت
سليم وهوا يضحك…. اي قصه العشق الممنوع ده
ضحك الجميع ماعدا وعد ولاحظت كذا هانم
اسد…. يلا ي مراد وانتي ي رهف
رهف… نعم ي اسد
اسد بابتسامه…. خلي بالك من عشق وادلها الدواء بتاعها في معاده تمم
رهف بابتسامه… تمم
هانم وهي تنادي علي وعد
هانم… وعد تعالي ورايا الاوضه عيزاكي
ي تري هانم عايزه وعد في اي
هل قصه مراد ورهف هتكمل بالحب ولا في حاجه تغيرهم
اي مصير سعيد وايهاب من بطش اسد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *