رواية وكنت لي العوض الفصل الثاني عشر 12 بقلم هناء عادل

 رواية وكنت لي العوض الفصل الثاني عشر 12 بقلم هناء عادل

رواية وكنت لي العوض البارت الثاني عشر

رواية وكنت لي العوض الجزء الثاني عشر

رواية وكنت لي العوض الفصل الثاني عشر 12 بقلم هناء عادل


رواية وكنت لي العوض الحلقة الثانية عشر

سيف :. ادخلوا
رستكا : انتوا 
ادم :. ايوه انا 
انا اللى بعتيه انا اللى قلبي حبك بس جرحتيه متصورتش في يوم أن دا كله يطلع منك انتى 
رستكا :. انا ٠٠
 ادم :. رفع إصبعه ف وجهها بس انا مش عايز اسمع صوتك بقيت اكرهك بكره اليوم اللى عرفتك فيه انا مصدقاش من امك غير لما جيت هنا القسم واتكلمت مع الاستاذ سيف وكان متفهم الوضع 
فلاش باك
ادم : خالتوو انا جيت 
مامت رستكا :  حبيب خالتوو وحشتنى اوى  جيت انتى واخبارك اي ياواد 
ادم :. وانتى كمان وحشانى ياحبيبت قلبي انتى  لسه من شويه وينظر بعينه يمين ويسار 
مامت رستكا :. انت بدور على رستكا 
ادم بلهفه : ايوه فين دى وحشتنى اوى 
مامت رستكا :. رستكا فى الحبس دا بسبب طمعها انا حذرتها بس مسمعتش كلام 
باااك 
رستكا :. انتى ياماما تعملى فيا كده وتقوليله 
مامت رستكا :. سامحيني يابنتى بس محدش يستحمل ضناه يدخل السجن 
رستكا :. انتى السبب فى كل اللى حصلى انا مش مسمحاكى ابدا 
ادم :. خلصتى مسرحيتك لا بجد برافوووو عليكى بتعرفي تمثلي  وكمان بتحطى الغلط على خالتووو انتى بجد خساره فيكى التربيه 
 ادم : انا هاخد خالتوو وهسافر بعيد عنك اوى علشان انتى كسرتى قلبي يا رستكا 
رستكا بصدمه : لا ٠٠٠٠
______
الدكتور : الو استاذ والدك بقا بخير وصحه دلوقتى تقدر تيجى تشوفه 
___ بجد يادكتور انا مش مصدق اللى حصل مسافة الطريق
___بابا بابا وحشتنى اوى اوى ويبكى مثل الطفل 
والداه :. متبكيش ياابنى انا بقيت بخير وصحه دلوقتى 
___انا فرحا بجد انا بقالى زمان يابابا وانا مستنيك تصحى ومش مصدق نفسي
والداه :.  حبيب قلبي انت حياتك عامله اى دلوقتى انت كبرت واتغيرت خالص عن الاول
__تعرف يابابا انا تعبت بعدك انا ٠٠٠٠٠
_____ 
الشخص ؛. انا سمعت أن العلاقة بين سيف وضحى اطورت اوى
الشخص الثانى :. دا اكيد واحتمال حدثه بينهم شئ
الشخص :. ودا سوف يسرع الينا المال ونصف الورثه 
الشخص الثاني ::.  هههههها 
_______
ضحى :.  انت كنت فين الوقت دا كله متعرفش انى بخاف اقعد لوحدى 
سيف :. شويه شغل متخفيش انا جنبك  ومشي 
ضحى :. سيف 
وقف سيف وقال نعم 
ضحى :. هو بصراحه انا مكنتش عايزه دا يحصل بينا بس احنا منقدرش نقول على حكم ربنا حاجه   سيف انا ٠٠٠ حامل
سيف :. انتى بتقولى اى حصل ده ازاى 
طب متقوليش لحد حتى اهلك ماشي 
ضحى بعدم. فهم :. خلاص ماشي بس انت زعلت ليه كده
سيف : مفيش حاجه بس اسمعى كلامى 
ضحى :. طيب ممكن٠٠ نشتري حاجات للبيبي ٠٠٠
سيف :. اوك حضري نفسك وهنروح نشتري 
نزل يستناها تحت فى العربية نزلت ضحى وراحوا المحل 
ونزلت تشتري ملابس البيبي 
شخص واحد :.  ايوه يازعيم انا وراهم اهو 
تمام هى بتشتري هدوم لاطفال 
___عايزك تجيبها عندى منغير مايحصلها حاجه هى ولا اللى في بطنها 
شخص واحد:. حاضر يازعيم
تنزلوا تجبوها لهنا واياك منك ليه يحصل حاجه لابنها 
شخص التانى :. اؤامرك يازعيم 
نزلوا وحطوا مناديل على بؤقها٠٠٠٠٠ شافهم سيف من بعيد وبينادى  ضحى ضحى
خدوا ضحى بسرعه ومشيوا 
سيف اتصل بالشرطه ولكن مصدقوش غير لما شافوا الكاميرات 
ضحى :٠٠ اممم٠٠ ٠٠٠ انا فين بابا 
شخص واحد : رش ميه عليها خليها تفوق 
___ حاضر يازعيم 
شخص التانى:.  معلم الزعيم بيتصل 
شخص واحد:. الو ايوه هى معنا هتيجى تشوفه حاضر ح حاضر ه‍ هى في امان محدش قرب ليها يازعيم 
جهزوا نفسكوا الزعيم جاي محدش يعمل غلطه علشان هيتعاقب عليها بالموت 
سيف ':.  انا مش هستناكم انا هدور عليها بنفسي 
الشرطى ؛. يااستاذ سيف. اسلوبك ده مش هتستفاد منه بحاجه 
سيف.  مشي ٠٠٠وسأبهم وهو سايق العربيه وجد شخص من العصابه 
نزل وظل يضرب فيه ويسئله 
سيف :. ضحى فين ياابن الك٠٠ب 
هو:. والله. معملت حاجه دى اؤامر المعلم 
سيف بعصبية:. مكانه فين 
هو.  : ٠٠٠٠٠٠٠٠
تركه سيف وركب العربيه ومشي باقصي سرعه لذالك المكان
الشخص :.  الو معلم. ٠٠٠٠سيف جاي عندك على المكان 
المعلم :. انت بتقول اي وعرف المكان ازاى 
الشخص. :. ما ماهو مسكنى وظل يضرب فيا. 
المعلم  :. طيب اقفل دلوقتى
سيف دخل مكان مهجور وفجاء طلعوا  عليه مجموعه من العصابه. وحاوطوه 
سيف :. فين ضحى 
ظهر المعلم وقال :. انت جاي علشان ضحى بس دى مش ليك لحد ماالزعيم يجى 
سيف. :. وهيستفاد منها اى الزعيم واحده حامل 
___. دى سبب الورثه هتكون باسمى بهددك بيها ودا اتفاق 
سيف بصدمه :.  انت٠٠٠
يتبع ٠٠٠٠

google-playkhamsatmostaqltradent