رواية أمير الممالك الفصل التاسع 9 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل التاسع 9 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك البارت التاسع

 رواية أمير الممالك الجزء التاسع

رواية أمير الممالك الفصل التاسع 9 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الحلقة التاسعة

رواية أمير الممالك
البارت التاسع. بقلم أسماء نبيل
وقفنا عند مارد الي عرف ان قمر اخته وذهب الي غرفتها ليدخل مارد غرفه قمر بهدوء دون استاذان ليجدها نائمه ليقترب ويجلس بجوارها ويمسح على شعرها وهو يفكر
مارد لنفسه، انا كنت عاوز اخدك وابعد بعد ما يخلص المراسم لكن هو مش عاوز دم منك بس ده طلع عاوز يقتلك انا مش هسمح بده ثم يقول بصوت مسموع قمر قمر يا قمري قومي.
قمر بنوم، سبني انام شويه
مارد، لا يلا قومي عاوز اكلم معاكي شويه وبعدين نامي. 
لتفتح قمر عيناها بنوم وزهق، نعم خير.
مارد بابتسامه، صباح الخير
قمر ببسمه، صباح النور
مارد، قمر انت بتخدي الدوا.
قمر، ايوه.
مارد، طب من غير اساله كتير متخدهوش.
قمر، ليه.
مارد، مش هقدر اقولك دلوقتي بصي انت لسه معاكي الدوا بتاع امير.
قمر بحزن وتلقائيه، ايوه عشان كل ما يوحشني افتكر عمل ايه.
مارد، بتحبيه يا قمر.
قمر بحزن وحيره، مش عارفه.
مارد، طب ماشي المهم خدي الدوا بتاع امير متخديش الجديد ولما يخلص قوليلي انا بس ومتاكليش حاجه من الخدم.
قمر باستغراب، ليه.
مارد، مش مهم دلوقتي المهم نامي دلوقتي وساعه وحده بليل انا هجيلك تكوني لبسه عشان هخدك مشوار تمام
قمر، حاضر
ليخرج مارد من عند قمر ليبدا بالاستعداد لخطه هروبهم.
عند امير يحاول الوصول إلى قمر ليدخل عليه مالك وعمر.
عمر باستغراب، انت بتعمل ايه.
مالك، بيدور علي قمر.
عمر، ازي بده. فامير كان يمسك عصاه ويكتب علي الارض وحوله عده من الطيور غريبه الشكل تاكل. 
مالك بغضب، تعرف تسكت بدل ما يقوم يقتلك 
عمر بسخريه، لا ونبي خفت انا كده انتم مجانين انت يا عم أمير اهبل ولا عبيط بتعمل ايه قوم بدل الهبل ده شوف طريقة تعرف مراتك فين لانك معرفتش تحميها. 
هنا كان امير جاب اخر ذرت تحمل عنده 
أمير وهو يقف انت شايف كده. 
عمر، ايوه 
مالك، امير لا اهدي مينفعش الي بتفكر فيه 
أمير وهو يقترب من عمر، لا ليه 
عمر باستغراب، وهو فيه ايه هو.... 
ليقاطعه امير بلكمه توقعه على الارض ثم ينقد عليه كالاسد علي فريستة ومالك يضحك 
عمر بصريخ، انت بتضحك ده هيموتني 
مالك، انا حذرتك بس انت مفهمتش ان امير علي تكه وعاوز اي حد يطلع غيظه فيه وانت استفزيته استلاقي وعدك سلام ليتركه ويذهب 
ويظل امير يضرب فيه حتي اغمي عليه ثم يتركه ويصعد الي غرفته. 
وبعد ثلاث ساعات يعود ويجلس نفس الجلسه ويفكر فيما وصل اليه فما علمه هو لغز. حله مكان قمر 
امير لصوت قد يكون مسموع، رمل وميه وهوي  والارض خصره وناس بتحرس من دمها بس الحياه فيه صعبه بالنهار الشمس نار وبليل الرعد جبار مفهوش اشخاص غير قليل جدا. 
ادم، ممكن مكان علي البحر. 
أكرم ، احنا في الصيف والجو على البحر حلو والناس بتصيف 
مالك، امير ايه رايك تروح المكان بتاعك وتفكر لوحدك صدقني هتحلها ونعرف المكان بدل الحيره ده. 
اكرم باستغراب، مكان ايه 
مالك، مكان حكايه وهو عباره عن بيوت زي القصور بتاعت الأحلام قدمها البحر ووراها الغابة وهدوء مفيش بعد كده لما امير بيكون عاوز ياخد قرار مهم بيروح هناك. 
امير وهو يقف، اذي مفكرتش في كده. 
ادم، ايه هتروح بجد. 
امير، لو تفكيري صح ممكن تكون قمر هناك. 
عمر باستخفاف، ازي 
امير، اللغز بيقول انه مكان في ميه وهوا ورمل وكل البيوت هناك علي  البحر والارض الخضره هي الغابة والجو هناك متقلب جدا وهادي كمان 
مالك، تصدق صح 
امير وهو ياخد اغراضه، انا لازم اروح هناك حالا ويخرج الجميع الي هذا المكان وهم غير متاكدين من شيء ولكن ربما يكون هناك امل. 
عن مارد ياخد قمر في سيارته ويهرب بها ثم يقف 
مارد، قمر انزلي. 
قمر، احنا فين 
مارد، في الغابه متخافيش. 
لتنزل قمر بتردد لتجد شخص يقترب منهم لتمسك في كتف مارد ليبتسم لها 
مارد، متخافيش طول ما انا جنبك هحميكي بروحي يا قلب اخوكي 
ثم يحدث الرجل، عملت الي قلت عليه ياعم حامد. 
حامد، ايوه وعلي اول الغابه هتلاقي العربيه التانيه والباقي هيتم متقلقش 
مارد، يلا يا قمر الازم نمشي في الغابه شويه 
قمر، انا مش هتحرك الا لما افهم. 
مارد، هفهمك لما نوصل العربية اوعدك 
لتسير قمر مع مارد في الغابه حتى يجدوا سياره ويركباها 
قمر، فهمني بقى 
مارد بتردد، انا مش ابن عمك وامير مش وحش
قمر، امال انت مين وعاوز ايه 
مارد، انا اخوكي 
قمر، ايه طب مقلتش ليه من الاول 
مارد، مكنتش اعرف 
قمر، انا مش فاهمه. 
مارد، انا هقلك كل حاجه ليقص لها ما سمع من الجوكر
قمر، بس هو عاوز مني ايه. 
مارد، ياني هقول تاني عاوز يحرر الشرير الاسود
قمر، وانا مالي 
مارد، قمر انت عندك قوه ورثتيها من بابا عشان كده انت الي تقدري تحرريه 
قمر، وليه مش انت مش احنا اخوات. 
مارد بحيره هو الاخر، معرفش بس اكيد في سبب المهم احنا لازم نختفي لحد ما ليله اكتمال القمر تخلص وبعدين هنروح عند امير ونعرف منه كل حاجه تمام 
قمر بخوف، ماشي بس هنروح فين. 
مارد، انا مظبت كل حاجه. 
عند القصر يقف الجوكر ويكسر كل شيء امامه وهو في قمه غضبه بعدما علم بخروج قمر ومارد واستنتج معرفه مارد ان قمر اخته وبدا بالتدوير عليه. 
الجوكر، عرفت  ايه
الرجل، عربيته اخدت طريق الغابه ومنها خدت طريق الصعيد.
الجوكر، كده هو رايح لعيال عمه بس مش لازم يوصل لازم ناخد البنت منه اتحركوا بسرعه 
ليبدا باتحرك باتجاه سياره مارد 
بعد ساعتين تقطع سياره على مارد الطريق و.... 


لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية أمير الممالك)
google-playkhamsatmostaqltradent