رواية عريس لقطه الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم حنين عادل

 رواية عريس لقطه الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم حنين عادل

رواية عريس لقطه الجزء الثاني البارت الثامن 

رواية عريس لقطه الجزء الثاني الجزء الثامن 

رواية عريس لقطه الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم حنين عادل


رواية عريس لقطه الجزء الثاني الحلقة الثامنة

#عريس_لقطه2 😎
(اسير جنانها)
#البارت_الثامن 
..اعرف ايه يا فارس ودكتور ليه في ايه انت كويس 😢..
فارس بصدمه : انا ....انا😳
..في ايه يا فارس انت تعبان😢 ..
فارس بتفكير: ها قولها ولا ايه بس دي تتصدم واهم حاجه نفسيتها 😢
..في ايه يا فارس قلقتني 🤔
فارس: يا حبيبتي دا احنا هانعمل شويه تحاليل عشان الحمل عشان نفسي في بنوته قمر زيك في اسعد وقت بس هانعمل التحاليل في فرنسا💥.
.. بجد يا فارس نفسك في بنوته زيي 🤗...وليه في فرنسا مش هنا 🤔
فارس: طبعا نفسي انا عيشت وحيد وعايزين نملي الدنيا اطفال اما بقا ليه هناك .. عشان الطب هناك متقدم وكده ها جهزتي الشنط🤔 .
حضنته ..هوا عاش وحيد وانا كمان عيشت وحيدة عيشنا نفس الظروف😢 ..
..جهزتها 💖
لسه هامشي مسكني وشدني تاني لحضنه .
فارس: راحه فين ماتخرجيش من حضني ابدا 💖
..يالهوي علي كلامك يا عبده 😂
فارس: يخربيت فصلانك 🤨
..اله 😂
.....................
في الكليه ..
سلمي ايدها علي كتف سيف وهيا بتضحك وبيفتكروا مواقف من الدراسه💥..
وفجأة ........
سلمي: الحقني يا عمر 😭
رنا وهيا فوقها : عمر مين ده سيف😡
سيف: يخربيت جنانك سيبيها ايه السرعه دي 😂
سلمي: الحقني يا عمر 😭
سيف: حاضر هحاول 🙄
رنا: وكمان بتقوليله عمر وايه كمان قصتها دي طيب انا هقطع ليكي شعرك اللي مبسوطه بيه ده و هاقلعلك ضوافرك ضافر ضافر 😡
سيف: يخربيتك فضحتيني يا شيخه 😂
بيحاول سيف يحوش رنا بتزقه يقع علي الارض وسلمي نازله صرييخ ..
سيف ببحاول يشدها للمرة التانيه وبتزقه بردة 😂
سيف: ايدكم معايا والنبي يا شباب الهي تنستروا 😁
(الشباب دول بنات صحاب سيف 😂)
البنات بيحاولوا معاها ومافيش فايدة ..
سيف بيحاول للمرة التالته بيقع بس علي بنت حلوة ..
سيف:  سيف العدوي اكبر رجل اعمال في مصر بقا تلاقي في الشرق الاوسط وسيم ومابيعجبنيش العجب بس انتي هييح 😘
رنا بتبص عليه بغضب: مافيش فايدة فيك هاضرب مين ولا مين ولا مين 😡
بعد دقيقه ...
رنا: نزلني نزلني يا سيف يا عدوي بدل ما اموتك 😡
سيف شايلها علي كتفه وهيا بتحرك رجلها في  الهوا ..
سيف: اتهدي بقا تعبتيني شرسه اوي 😂
رنا: لو خايف علي نفسك نزلني يا سيف عشان ما اصورش قتيل 😡
سيف: يا مامي خفت 😂
..................
في مكان تاني ..
مجهول1: غلط كتير ولازم يندم علي اللي عمله..
مجهول2: بس هوا راجل مش سهل بيبين عكس اللي عايز يعمله ..
مجهول 1:لازم نخلص منه في اسرع وقت .
مجهول 2: بس لازم خطه ماتخرش الميه ..
مجهول 1: حسابه تقل معايا اوي ولازم يتربي علي اللي عمله ..
.................
علي مطعم علي النيل ..
سيف: اهدي وقولي هديتي 😁
رنا: سيف انا مش هاقدر استحمل اكتر من كده انا فعلا بحبك بس انت مابتحبنيش ولو ذرة من الحب اللي حبيتهولك انا هابعد 💘
سيف باستغراب: يعني ايه الكلام ده انت عارفه كويس اني بحبك 💖
رنا: لا يا سيف مش بتحبني اللي بيحب حد بيكتفي بيه عن العالم بحاله مش كل ما يشوف حد احسن منه يجري عليه 😔
سيف: صدقيني انا مش بشوف غيرك وبعمل كده عشان اخليكي تغيري مش اكتر انا بحبك يا رنا  من اول مرة شوفتك فيها 💖
رنا: ما عتش ليه لازمه الكلام انا هسافر اشوف وشك بخير 😔
قامت رنا وسيف مسكها بسرعه ..
سيف: انتي اكيد بتهزري انا ماقدرش اعيش من غيرك انتي بتقولي ايه 🤨
رنا: صدقني ما عدش عندي طاقه استحمل سلام 💘
مشت رنا وسابت سيف ..
سيف: انا مفيش حد بحبه بيفضل معايا ليه هوا انا وحش للدرجادي ليه الكل بيستغنوا عني عادي كده ومش بفرق عندهم عادي ليه بديهم كل الحلو اللي في قلبي وبيقابلوه بالجرح والوحش 😢
.................
في الصباح .
فارس: يا دي النيله عليا يا بنتي اصحي اتأخرنا علي الطيارة 😢
..يوه يا فارس بقيت بيئه اوي ايه يادي النيله دي 😂
فارس: صحيتي اخيرا يلا بسرعه قدامك نص ساعه تخلصي فيها يلا 🙄
..طيب وايه يعني ان اتأخرنا احجز في اللي بعدها علطول 🙄
فارس: هيا اتوبيس يلا بسرعه 😢
..طيب اله ☺️
...................
في بيت رنا ..
ام احمد: يعني ايه يا رنا هتضيعي عليكي السنه طب وخطيبك ؟!!
رنا: لا ماهو اللي بينا خلاص بقا ارجوكي يا ماما انا عايزة اسافر ل خالو انا تعبانه وعايزة اغير جو مابقتش مستحمله 😭
ام احمد: خلاص اهدي اعملي اللي يريحك يابنتي بس احكيلي ايه اللي مضايقك اشيل عنك يا بنتي 😢
رنا: صدقيني لما ابقي كويسه هاجي اقولك من نفسي بس مش قادرة اتكلم يا ماما 😭
ام احمد : ربنا يريح قلبك يا بنتي ..
...................
في الكليه ...
سلمي: قولها علي الحقيقه يا سيف ما تضيعهاش من ايدك 💥
سيف: هيا لو بتحبني مش هتسبني يا سلمي لو بتحبني هاتقعد وتسمعني 😔
..................
بعد ساعات في الطيارة ...
فارس وحنين نزلوا من الطيارة ...
وركبوا وراحوا علي الفندق 
..يا نهار ايه الجمال ده 💥
فارس: هناخد صورة جمبه برج ايفل 💪
..انت هتعمل ايه 🙄
فارس: هنغير هدومنا نرتاح شويه بقا ..
..لا والف لا احنا جايين نرتاح احنا جايين نتفسح فوقلي يا عسل 😂
فارس: طيب نرتاح شويه الأول 🙄
..لا يلا بقا يا فاروستي 😁
فارس: اهي فاروستي دي كفيله تحبسنا في الاوضه شهر 😉
.. لا واحنا جايين هنا نتحبس يلا بقا 😂
فارس: يلا شكلك هاتجبيلي اخر 😂
اتفسحنا كتير ودخلنا ناكل في مطعم .
..الفاروج ده تعبه شايف كان عندي حق لما اخترت علي مزاجي مش العينات اللي انت مختارها دي 😂
فارس: فاروج ..فروج ضفادع يا قلبي😂
..ضا ايه ضفادع 😭🤮
فارس: ما انا بحاول اقولك وانتي منسجمه بقالك ساعه سيبتك بقا 🙄
قمت اجري علي الحمام ادي اخرة التعليم الحكومي 😭
..................
مجهول1: كده تمام اوي التنفيذ في اقرب وقت .
مجهول2: تمام امتي ..
مجهول1: لما تجيلنا الاشاره 
.................
في مستشفي 
..لا يا فارس انا هخاف من دي انا هاتخنق ارجوك لأ طب مش المفروض اعمل تحاليل هادخل البتاعه اللي عامله زي السرير دي ليه هاتخنق صدقني بخاف من الاماكن المقفوله 😭
فارس: علشان خاطري عشان اطمن عليكي 😢
..صدقني بخاف 😭
فارس: وهتخافي وانا معاكي 😔
..😭😭
فارس: انا معاكي اقولك اقري قرأن هاتبقي كويسه ..
..طيب 😭
فارس: يلا يا حبيبي ..
دخلت البتاعه المرعبه دي وانا مغمضه عنيا وبقري قرآن وبعيط وبعمل حاجات بيطلبوها مني فضلت 30 دقيقه او اكتر كنت حاسه ان قلبي ها يقف😭 ...
واخيرا طلعت كنت حاسه اني هاموت 🥺..
فارس حضني وقعد يهدي فيا واتكلم هوا والدكتور كلام مافهمتوش ..
تررن تررن ..
رد فارس علي تليفونه ...
فارس بصدمه: ايه 😳....يتبع ...
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 😎
اللي هايفك الشفرات مين بقا ويقولي مع ان انا محدش يتوقعني
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عريس لقطة الجزء الثاني
google-playkhamsatmostaqltradent