Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة 9 بقلم منه وائل

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة 9 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة 9 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة 9 بقلم منه وائل 

معتصم:اي ده مش دي ريم اومال الواد ده شايلها ليه كده يانهار اسود ليعمل فيها حاجه لازم اشوف في اي ،

لوسمحت هو الاخ ده شايل الانسه دي كده ليه 

راجل:بيقول خطبته وجالها هبوط 

معتصم :الحكايه فيها اناا لازم اشوف في اي انا هروح وراهم 

………….

معتصم :اي ده اي البيت ده

يوسف:انا فكرت كتير قبل ما اجيبك هنا انا بحبك بس انتي اللي عايزه تبعدي عني وانا مش هسيبك 

معتصم:اي ده ده طالع بيها لازم الحقه 

……..في الشقه 

ريم :اه يا دماغي انا فين 

يوسف:انتي معايا يا قلبي 

ريم:عااااااا يوسف اي ده انا فين انت بتعمل اي هنا احنا فين 

يوسف:انتي معايا في شقتي 

ريم:شقتك اي بعمل اي هنا انا عايزه اروح 

يوسف:لا مش هتروحي غير لما تبقي بتاعتي 

ريم:ابقا بتاعتك ازاي اوعي كده 

يوسف:انتي ليه مسره تبعدني عنك ليه 

ريم:ابعد بقا بكرهك 

يوسف:وانا مش هسيبك تعالي 

ريم:ااااااه ابعد عني ااااااه 

يوسف :انتي بتاعتي انا 

ريم:اااااه 

معتصم:بتعمل اي يا حيوان ابعد عنها 

سيبها

يوسف:انت مين واي اللي دخلك 

معتصم:انا اللي هاخد عمرك يا حيوان ????????

يوسف:ااااااه اااه 

ريم:هئ هئ هئ معتصم 

معتصم :اطلعي برا استنني برا 

يوسف:اوعي مش هتاخدها مني 

معتصم:اخرس يا حيوان انا هوريك يا كلب 

الو بوليس النجده 

ريم:لا لا يا معتصم بلاش ونبي 

معتصم:انا مش قولتي انزلي استنيني في العربيه وانا جايلك يلا 

ريم:عشان خاطري خلاص سيبه خلاص 

معتصم :اتفو عليك وسخ 

يلا تعالي 

……………….في العربيه 

معتصم:انتي كويسه والا تحبي نروح مستشفي 

ريم:لا انا عايزه اروح بيتنا 

معتصم:هي ماما في البيت 

ريم:لا هما كلهم في المستشفي

معتصم:تمام بس انتي هتروحي ليه 

ريم:عايزه اغير هدومي عشان ماما ماتشوفنيش كده 

معتصم:ماشي ، طب انتي محتاجه اي حاجه نجبها واحنا ماشيين 

ريم:لا شكرا 

معتصم :هو عملك حاجه والا انتي كويسه والا اي 

ريم:انا كويسه ،انا كويسه 

معتصم:ماشي 

           بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في المستشفي 

امينه :اي يا بنتي انتي لسه ماروحتيش شغلك ليه 

نور:مستنيه بس ريم تيجي من الجامعه عشان تقعد معاكي 

امينه:ما تاليا معايا اهي يا بنتي وبعدين تلاقيها عندها محاضرات كتير النهارده 

نور:لا المفروض ساعه وتكون خلصت 

تاليا:ماهي ممكن تكون وراها سكشن والا حاجه يا ابله 

نور:لا ماعندهاش سكاشن النهارده 

امينه :طب عشان خاطري روحي يلا علي شغلك 

نور:يا ماما مش متاخره ولا حاجه انا قاعده معاكي 

تاليا:روحي يا ابله شغلك وانا قاعده مع ماما ولو في حاجه هنتصل بيكي 

نور:ماشي يا تاليا خالي بالك علي ماما 

تاليا :في عيني يا ابله طبعا 

نور:ماشي يا روحي سلام انا بقا 

تاليا:سلام يا ابله 

امينه:ربنا يوقفلك ابن الحلال اللي يريح قلبك ويسترك يابنتي 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

         في شركه المنشاوي 

ادم:هي اتاخرت كده ليه المفروض تيجي من ساعه 

مصطفي :هي مين دي يافندم 

ادم :بس اسكت انت ملكش دعوه ، طب لو كان وراها كانت قالت 

مصطفي :هي مين دي يافندم 

ادم :انت هتسكت والا تطلع برا 

مصطفي :لا خلاص سكت 

السكرتيره :الاستاذه نور جات يافندم 

ادم :دخليها بسرعه 

نور:صباح الخير انا عارفه اني اتاخرت بس كان غصب عنى 

ادم:المهم انتي كويسه 

نور:اه انا كويسه 

العب هو في اي ادم سخن????????

ادم:تمم طبعا انا حكتلك علي كل حاجه في التليفون مش كده 

نور:اه المهم يا مصطفي طبعا انت فاكرني مش فاكراك لا غلطان انا كنت صغيره اه بس فاكراك المهم انت هتعمل كل اللي هتقولك عليه عشان ادم باشا ما يتصرفش 

مصطفي :لا انا هعمل كل حاجه تقوليلي عليها 

نور:تمم طبعا انت عارف كويس محمد بيشيل اوراقه كلها فين مش كده 

مصطفي :اه بس المشكله اني بعد اللي حصل واني ماجتلهمش بالورق ابتدوا يشكوا فيا فلازم حد يروح يجبهم من الشركه بليل وحد مش موجود فيها

ادم:ازاي ده احنا لو ودينا اي حد هيكشفنا لازم حد يكون حريص وبيفهم كويس ومش غبي 

نور:وانا عرفت مين اللي هيروح 

           بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في منزل نور

معتصم :يلا عشان ننزل 

ريم:لا مفيش داعي انا هطلع لوحدي وهروح المستشفي 

معتصم:اممم انا عايز اشرب مايه واقعد عشان رجلي وجعاني وبعدين انتي لابسه الجاكت بتاعي و مينفعش تقلعي في الشارع وكمان دايخه وهتقعي علي السلم فلوسمحت ماتعارضيش بقا ويلا قدامي 

ريم :حاضر 

…………….في الشقه 

ريم:اتفضل 

معتصم:شكرا يلا اتفضلي ادخلي خدي دش وغيري هدومك دي ويلا عشان نروح لماما المستشفي 

ريم:مالوش لزوم انا هروح لوحدي 

معتصم:نفسي تسمعي الكلام مره واحده من غير معارضه يلا اتفضلي بقا 

ريم:حاضر 

………….في غرفه ريم 

معتصم:اوضتها جميله اوي وبسيطه مش عارف ليه كل اما بشوفها بحس قلبي هيتخلع من مكانه مش عارف 

،ااااااااه 

ريم:اااااه 

معتصم:انا اسف بجد انا كنت بشوف حاجه في الاوضه بس مش قصدي حاجه 

ريم:لا عادي ولا يهمك 

معتصم:حاسبي البورنس هيتفك ،مش بيتربط كده خالص ده بيتربط كده وبعد كده كده وخلاص بقا كده بقا احسن 

ريم:انا عارفه بس بس هو انا خرجت علي طول عشان الحق البس 

معتصم:تمم انا مستني برا لما تخلصي 

ريم:ماشي 

معتصم:يخربيت كده دي قمر وهي مستحميه ومبلوله ،لا كده صعب بقا 

اي يا معتصم في اي اهدي يا عمنا????????????????

          بقلمي منه وائل  

????????????????????????????????

          في شركه القدري 

محمد:الحيوان ده كان ماشي كويس مش فاهم انا حصل اي وبقا غبي ومش بيعرف يعمل اي حاجه 

اسلام:يا بابا ما هو هيعمل اي ما التاني ده هو اللي غير مكان الاوراق هيشم هو من علي ضهر ايده 

محمد:منا لازم اطربق الدنيا علي دماغهم واقضي علي الشركه دي نهائي 

اسلام:انت بتكرهم كده ليه يا بابا 

محمد:طار قديم بيني وبين ياسين المنشاوي 

اسلام:اي هو 

محمد:ها يلا روح علي مكتبك هنفضل نتساير كتير 

اسلام:حاضر يا بابا 

محمد:والله لهوريك يا ياسين يا منشاوي 

            بقلمي منه وائل

????????????????????????????????

              في المطار 

ياسر:لو سمحت هي طياره باريس نزلت 

الظابط :فاضلها عشر دقايق وتوصل 

ياسر:تمم شكرا 

   وصول طياره باريس الان 

ياسر:ياتري شكلها زي ماهو والا اتغيرت ،اي ده هي زي ماهي مااتغيرتش هتفضل يارا بجمالها

يارا:How are you 

ياسر:وحشتني اوي 

يارا:ياسر انت زي ماانت مااتغيرتش ولا هتتغير 

ياسر:مين قالك كده اكيد في حاجات اتغيرت في كل واحد فينا 

يارا:يمكن، تعرف ان مصر وحشتني اوي 

ياسر:وانتي كمان وحشتيها اوي 

يارا:طب يلا عشان مش قادره اقف عايزه اروح عشان انام مانمتش من امبارح 

ياسر:حاضر يلا بينا 

…………….في العربيه 

يارا:تعرف يا ياسر احنا كنا صحاب اوي زمان بس من ساعه ما سافرت واحنا بعدنا اوي 

ياسر:فعلا 

يارا:طيب احنا ممكن نرجع تاني ولحسن كمان اصلا مفيش حد بيعرف اسراري من صغرنا غيرك 

ياسر:وانتي كمان كنتي تعرفي عني كل حاجه 

يارا :تعرف انا ليا واحد زميلي بحبه اوي هو في مصر هنا عرفته من علي النت وهشوفه اول ما يتصل ونتفق ونتقابل انا حبيته اوي. بس مش عارفه هو حبني والا لا 

ياسر :اه تمم 

يارا :حاسب يا ياسر العربيه عااااااااااااااا 

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد.

اترك رد

error: Content is protected !!