رواية فتاة الظلام وعهد الجن الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد

 رواية فتاة الظلام وعهد الجن الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد

رواية فتاة الظلام وعهد الجن البارت السادس

رواية فتاة الظلام وعهد الجن الجزء السادس

رواية فتاة الظلام وعهد الجن الفصل السادس 6 بقلم جوري محمد


رواية فتاة الظلام وعهد الجن الحلقة السادسة

الفصل السادس 😱😱
فتاة الظلال وعهد الجن
بقلم جوري محمد ✍✍✍

ونبدا من عند وائل ومدحت عمه

مدحت انا عايزك تسمع الكلام اللي هاقوله كويس وتفهموا الاول قبل ما تحكم

وائل ايه يا عم في ايه وانا من امتى بتسرع في الرد

مدحت ما هو انا خائف ان المره دي تتسرع في الرد

وائل لا ما تقلقش احكي

مدحت بدء يحكي لوائل

مدحت انا وسليم ابوك اصلنا

وهنا دخلت سهر بتجري الحقني يا وائل

وائل في ايه

سهر.انا عايزه اتكلم معك دلوقت

وائل طيب اهدي بس يلا بينا نروح الكافتيريا

سهر لا احنا هنخرج بره المستشفى

وائل معلش يا عمي هنكمل كلامنا بعدين انت شايف حالتها عامله ازاي

مدحت ماشي بس ما تتاخرش لازم نتكلم النهارده

وائل اوكي ومشي هو وسهر وراحوا الكافتيريا اللي جنب المستشفى

سهر بص انا عارفه انك انت ممكن ما تصدقش اللي انا احكي بس فعلا انا شفت الناس بتاكل لحمه بني ادمين عندكم في المستشفى وبياكل وحاجات ثانيه غريبه كده ومقرفه انا خايفه يحسن ياكلوا جدي

وائل انت شكلك تعبت شويه و عايزه ترتاحي

سهر بص انت صدقت كل اللي قلته صدق ده كمان المره دي صدقني مش بيتهيالي

وائل بصي انا كل اللي اقدر اقوله لك ان في جزء كبير ما تعرفهوش في حكايتك ا السري ده كان مع جدك وهو دلوقت تعبان طيب هنعرف ندور ازاي واحنا الحقيقه ما نعرفهاش

سهر اولا انت لازم تتصل مع عمك دلوقتي وتقول له خلي باله من جدي عشان لو جراله حاجه انا هقتلكم كلكم

وائل ماشي يا ست هاتصل واقول له في اي اوامر ثاني

سهر هنروح المخزن بتاع جدي هو كان بيقعد فيه اغلبيه الوقت مش مخزن هو تحت السلم كده اكيد هتلاقي فيها كتب او اوراق ممكن نعرف الحكايه الحقيقيه منها

وائل ايوه انا كده معك فيها يلا بينا

سهر طب اتصل الاول عشان انا خايفه عقبال ما نرجع يكونوا اكلوا

وائل حتى لو انت بتقولي الكلام صح وفي ناس بتاكل لحم بني ادمين عندنا في المستشفى اكيد يعني جدك اللحمه بتاعته هتبقى كبيرها يعني مش هيا كلها وغير كده جدك رفيع قوي هياكل عظمي هتوجع لهم سنانهم

سهر انت بتهزر اكيد انت بتهزر صح

وائل ما هو انا لازم اهزر وانا بقابل كميه الحكايات الغريبه كلها دي مره واحده
بقلم جوري محمد
سهر طب يلا يا وائل خلص علشان نمشي
وركبت سهر مع وائل في العربيه سهر بدات تنام ودخلت عقل جدها

سهر ايه ده المكان ده جدي حبيبي انا كنت خايفه انك تسيبني انت بتعمل فوق ايه وايه الكتب الكثير دي

سليم ايه ده انت دخلت هنا ازاي

سهر من الباب طبعا بس ايه ده ده ما فيش باب يبقى انا دخلت ازاي

سليم انت عارفه انت فين انت في عقلي واخذه بالك

سهر في عقلك ازاي

سليم بصي ادم انت وصلت لهنا يبقى دي القدره بتاعتك الجديده يبقى تقدري تدخلي عقل اي احد

سهر المهم انت كويس ولا ايه

سليم بصي ادم انت جيتي هنا خليني احكي لك الحكايه على طول علشان تعرفي الحقيقه
بقلم جوري محمد
ونسيبهم ونروح عند وائل في العربيه

وائل ايه ده هي نامت كده على طول دي حتى ما قالتليش على العنوان انت يا سهر اصحى يا بنتي يادي النيله عليها دي نومها تقيل قوي
وهنا ظهرت نجمه وائل انت مين وازاي دخلت العربيه

نجمه مش مهم انا مين خذ الكتاب اللي هيساعدك علشان تعرف تساعد سهر و تعرف كل حاجه و دلوقت انت هتروح عند سهر في المكان اللي هي فيه

وائل استنى اروح فين وسهر فين دلوقت وراح نائم

سهر ايه ده انت جئت هنا ازاي ايه اللي جابك هنا

وائل مش مهم انا جئت ازاي بس ايه المكان اللي انا جيتوا ده

سهر انت عارف احنا الاثنين في عقل جدو

وائل انت بتتكلمي بجد

سليم ايوه وادام انت الثاني هنا يبقى نجمه وصلت لك وهي اللي بعثتك

وائل فعلا في واحده دخلت العربيه وقالت لي هتنام وتروح عند سهر

سليم طب خلاص بقى سيبوني احكي الحكايه علشان تعرفوا اللي انتم عايزينه

فلاش باك

سليم وانا عندي 18 سنه زي اي شاب ممكن يبقى عندي ميول لمعرفه الحاجات الغريبه المهم كان في عم رفعت ساكن معنا في البيت راجل علمه كان واسع في كل حاجه كان بيحب يقرا الكتب و للحق انا كان عجبني جدا

رفعت ازيك يا سليم عامل ايه

سليم الحمد لله كويس انا كنت عايز منك خدمه

رفعت قل لي يا سليم

سليم انا عايز اتعلم الكلام اللي في كل الكتب واعرف اللي فيها الموجوده عندك دي

رفعت ليه هتنزل في السوق وتبدا تشتغل زي الناس المتخلفين

سليم لا بس انا عندي حب استطلاع عايز اعرف كل حاجه عن الجن والعفاريت

رفعت طيب ادخل المكتبه بتاعتي و رتب الكتب اللي فيها تبع الحروف الابجديه

سليم ماشي ودخل سليم ايه ده ايه كله الكتب دي دي هاقعد فيها يومين ثلاثه عقبال ما اخلصها وهو بيرتب لقى ورقه غريبه عليها رسوم وكتابات هو ما يعرفش معناها بس الورقه مترجمه باللغه الانجليزيه سليم ايه الورقه دي وراح حطها في جيبه

رفعت خلصت يا سليم

سليم ايوه بس انا تعبت وهاجي اكمل بكره

رفعت ماشي

وطلع سليم على الاوضه بتاعته وطلع الورقه وبدا يقرا الكلام المكتوب

سليم انا مش فاهم حاجه حتى لما ترجم الكلام بالعربي مش فاهم حاجه انا اخش انام وبكره اروح ارجعها واسال رفعت عنها ودخل نام سليم بس المفاجاه اللي هيحصل دلوقت

سليم وانا نائم حصل حاجه غريبه لقيت نفسي في قصر كبير قوي

سليم ايه ده ايه ده قصر كبير قوي ده جاي منين و انا ايه اللي جابني هنا اصلا

نجمه اهلا بك انت عارف انت عملت ايه علشان كده جئت هنا

سليم عملت ايه يعني

نجمه انت طلبت بنت ملك الجان لازم يتحاكم عليك بالموت لانك ازعجتني وكمان استعملت تعوزها غلط ارهقتني وانا جايه لك بسبب استخدامك التعويذه الناقصه دي

سليم يا سلام كل ده عملته طيب يا ستي انا اسف ما كنتش اعرف

نجمه طيب ايه يا ابني و اسف انت فاكر نفسك كنت بتلعب

سليم لا بس خلاص انصرفي

نجمه ههه دمك خفيف على فكره انت عجبتني وشكلك كده هتخلى العب معك كثير قبل ما اخلص عليك

سليم طيب ليه طيب خلينا اصحاب احسن

نجمه صداقه بين الجن والانس جديد علي دي بس تصدق هاجرب ونشوف ايه اللي هيحصل حاجه جديده بس لازم تشوف شكلي الاول علشان انا مش هاقدر افضل في شكلي الانس ده كثير

سليم لا ما انت زي القمر اهو

نجمه لا ما هو ده شكل انسان انا هاوريك شكل الحقيقي شكلي بتاع الجان

سليم اعوذ بالله ده شكلك ده انت وحشه قوي يا لهوي كلهم بالمنظر الوحش ده

نجمه على فكره هاعدي لك بمزاجي لانك زي ما قلتلك عجبتني لعبه جديده

سليم ده ده انت لك ديل هو انت قطه

نجمه ظريف اديل ده موجود لاني لسه ما اتجوزتش

سليم يا سلام يا اختي لا يا ام ديل ههه

نجمه سلام انا هاجي بكره نتقابل في نفس المكان

سليم طيب ما لسه بدري

نجمه سلام

سليم وفضلنا نتقابل كل يوم لحد ما حبيتها و هي بقت تظهر في صورتها الانسيه واتجوزنا وفهمت اهل انها يتيمه ما لهاش احد وبعد فتره جاء ميعاد جوازها من عفريت من عشيره تانيه علشان تفضل الهدنه بين العشرتين لكن هي هربت وكمان العفريت كان حب واحده انسيه فهرب هو كمان تتفقوا العاشر تين ان يختاروا اثنين ثانين علشان تتم الهدنه و اتجوزوا والاثنين الثانيين وتحكم على اللي هربوا بالسجن لفتره من الزمن

سهر يبقى نجمه دي جدتي

سليم ايوه بس لما حكموا عليها كانت مامتك محتاجه اللي يراعيها اتجوزت مامت نهى خالتك حسب رغبه اهلي لان نجمه كانت ميته ودفنت في العالم بتاعنا انما هي كانت عايشه في عالم الجن

سهر طيب وماما كان بيحصل معها كده

سليم لا كانت عاديه خالص عمرها ما قالت اي حاجه غريبه

سهر اشمعني انا عندي كل القدرات دي

سليم ما اعرفش حتى عشيره نجمه ما تعرفش علشان كده هم قالوا عليك انك المختاره انك انت اللي هتعمليه التوازن بين العالمين
سليم انا كده قلت لك كل حاجه بس لازم تحاولى تتحكمي في قدراتك علشان العفاريت ما تسيطر عليك وتبقى انت المتحكمه في كل حاجه

وائل طيب العفريت اللي هرب راح فين

سليم انا هاقول لك هو مين

وبكده ينتهي الفصل بتاعنا يا ترى مين هو العفريت اللي هرب وليه المستشفى فيها ناس بتاكل بني ادمين وليه شكل الدكتور ناصر وحش زي مصاصين الدماء كل ده هنعرفه الفصل الجايه يا ريت التفاعل كل واحد بعشر ملصقات 
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فتاة الظلام وعهد الجن
google-playkhamsatmostaqltradent