رواية أمير الممالك الفصل السادس 6 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل السادس 6 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك البارت السادس

 رواية أمير الممالك الجزء السادس

رواية أمير الممالك الفصل السادس 6 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الحلقة السادسة


بعتزر عشان البارت اتاخر بس كان عندي ظروف وضغط مذكره عشان كده اتاخر. 
وقفنا عند امير وهو ينظر الي ملاك بتردد عندما قالت له.
ملاك، انت ساكت ليه.
أمير، معلش كنت بفكر في موضوع.
ملاك، طب خليك قاعد معايا
امير بابتسامة، حاضر.
ملاك بغرابه، هو انت اسمك واسمي ايه.
أمير، انا اسمي أمير وانت ملاك
ملاك بطفوله وهي تقبله من وجنته، اسمك جميل اوي بس انت احلي.
ليغلق امير عينه من تاثير قبلتها ليقول في نفسه (ماذا تفعلين يا صغيره) ثم يضحك بشده عندما يسمع تعليقها علي اسمه
أمير شكرا يا ملاكي
ملاك، قول يا حبيبتي
امير بصدمه، ايه
ملاك ببرائه جعلته يريد ضمها بشده، مش انت جوزي حبيبي يعنى المفروض تقول يا حبيبتي.
ليضحك امير وهو يقول بطاعه حاضر بس انا عاوز اقولك يا ملاكي ينفع
ملاك بطفوله، ماشي بس..... 
ليقطع كلامهم دخول الدكتور.
الدكتور، ممكن تبعد يا أمير بيه عشان اقدر اكشف عليها
أمير، تمام
ليجدها تمسك يديه وهي تقول اوعي تروح وتسبيني تاني
أمير، حاضر. ثم يقول لنفسه ايه ليه حسيت بالاحساس الغريب ده لما مسكت ايدي واحساس قوي بالتملك والسعاده ثم  يمسح على شعرها بحنيه، انت ملكي انا بس بتعتي.
يبتعد أمير قليلا ليكشف الطبيب على ملاك ويسالها عن اسمها وسنها لكن لا تجيب ليعود ويسال مره اخري حتي تبكي ملاك بشده
ملاك، مش فاكره مش فاكره
امير وهو يضمها ويمسح على شعرها، خلاص اهدي يا ملاكي
ملاك وهي تضمه بشده، انا مش فاكره حاجه
امير، اهدي انا جنبك اهدي
ثم ينظر الي الطبيبزبحذم، كفايه كده انهارده
الدكتور بعمليه، تمام يا أمير بيه.
امير، اهدي يا ملاكي خلاص
ملاك، انا عاوزه امشي من هنا
امير باستغراب، تروحي فين.
ملاك، البيت هو احنا ملناش بيت
أمير بسمه هادئه، طبعا عندنا بصي يا ملاكي انا لازم اروح الشركه شويه عشان عندي اجتماع مهم وبعدين اجي اخدك البيت 
ملاك، بتذمر طفولي، هتسبني 
أمير، معلش لازم اروح هخلص واجي على طول. 
ملاك، ماشي بس انا جعانه اوي 
أمير، حاضر هخلي الممرضه تجيب الاكل. 
ملاك، لا  مش عاوزه اكل المستشفى انا عاوزه شورما وبرجر 
امير، بس انت تعبانه ولازم تكلي اكل صحي 
ملاك بحذن مصتنع، بس انا عاوزه كده 
امير ببسمه هو يفك موضع عبوسها، حاضر عاوزه حاجه تانيه 
ملاك بسعاده كالاطفال، اه عاوزه عصير مانجا وشيبسي
أمير، حاضر هروح اجيب الاكل عشان امشي 
ملاك، لا تجيبه عشان ناكل وبعدين امشي تمام 
أمير، حاضر يا ملاكي سلام 
ليذهب امير ليجلب الطعام كما طلبت ملاك.. 
(بالاقصر خاصتا بقصر حمدان) 
يجلس ادم، امام مراد الغائب عن الوعي حتي يفيق 
ادم، انت مين 
مراد بتعب، انا مراد الشرقاوي 
ادم، تعرف قمر منين 
مراد، معرفهاش 
حازم باستغراب، طب والوصيه 
مراد، ادهم الي يعرف موضوع الوصيه مش انا انا طول عمري بعيد عن ابويا ومعرفش حاجه عن شغله. 
عمر، طب جيت ليه وايه الوشم الي علي ايدك ده 
مراد، انا كنت مع صحابي بنحتفل بعد ما خلصت قضية كبيره وبعدين غيت عن الوعي معرفش اذي كل الي فكره اني لما قمت كنت في مكان غريب مع ناس معرفهاش بتقول كلام مفهمتوش. 
ادم، احكي بالتفصيل كل حاجه 
مراد، حاضر
Flash back
من شهر في كافيه في روسيا يجلس مراد مع اصدقائه ولكنه يغيب عن الوعي وعندما يفيق يجد نفسه مربط بسلاسل ليتحدث رجل، انت دلوقتي تحت تاثيري ولازم تسمع الكلام 
مراد، انت مين وعاوز ايه 
الرجل، مش مهم انا مين المهم انك دلوقتي لازم تسمع الكلام عشان تتحرر الي وراك دول جن هيلزمك مكان ما تروح لحد ما تنفذ الي انا عاوزه. 
مراد، وانا ايه الي يخليني اسمع كلامك 
الرجل، لو عاوز تفضل ملك المخابرات وعاوز تحافظ علي اخواتك ولاتحب اختك تعاشر جن وانت تدخل مستشفى المجنين وتخسر كل حاجه واخوك يموت. 
مراد، طب عاوز ايه 
الرجل، هتروح مكان وهتقابل بنت وتجبهالي كل يوم هتلاقي التعليمات في ورقه على سريرك تنفزها ده لو عاوز تخلص وتحمي اهلك 
مراد  حاضر 
الرجل، دلوقتي لازم ترسم الوشم ده 
ثم يشير الي رجال خلفه ويتم رسم الوشم وبعد وقت يفيق مراد ليجد نفسه في بيته 
back
مراد، هو ده الي حصل ومن يومها بلاقي الورق علي السرير وبنفذ ده وكان معايا اتنين ديما بس اول ما دخلت اختفوا 
اكرم، عشان سحر الجوكر بيقف لو احنا التلاته مع بعض. 
عوض بتفكير، كلامه ده ملوش غير معنى واحد وهو ان قمر مش مع الجوكر لانها لو معاه كان حرر مراد او قتله 
اكرم، ممكن تكون مع الحامي 
عوض، ممكن لان مفيش اشاره توصلنا الي مكانها
عمر، كده لازم ندور تاني بس بهدوء بعيد عن ديره الجوكر 
ادم، تمام 
عمر بتركيز، انت قولت يا ادم لقب الحامي هو الملك خلاص ندور على حد ليه اللقب ده 
حازم، هم تلاته بالقب ده مراد ومالك وامير 
مراد ملك المخابرات ومالك ملك السياسة و أمير ملك الاقتصاد 
عمر، كده مراد بخ فاضل مالك وامير 
احمد، دول قرايب وولاد عامه تقريبا هما الترند في العالم مالك البحيري وامير الأنصاري. 
ادم، انا عاوز كل حاجه عنهم الصغيره قبل الكبيره 
فهد، انت بتفكر في ايه. 
ادم، هطلب منهم المساعده بس لازم اعرف كل حاجه عنهم الاول. 
فهد، هو انت مش كنت ضد الموضوع ده 
ادم، كنت ضده واختي في حضني لكن دلوقتي لازم اطلب المساعده من اي حد حتي لو طلب عمري التمن. 
اكرم، انا هعرف كل حاجه عنهم 
ادم، تمام. 
(في المستشفى) 
يأتي أمير بالطعام وياكل هو وملاك في جو من المرح ثم يذهب الي البيت وتنام ملاك 
بقصر العائلة يدخل أمير والجميع جالس فهو طلب جمع العائلة 
أمير، السلام عليكم 
الجميع، وعليكم السلام 
الاب (حسن) في ايه يا امير جمعت البيت كله ليه. 
امير، طبعا مالك قالكم على الي حصل واحنا رجعين من الاقصر 
الجد (سعيد)، ايوه يا أمير اكلم بدون مقدمات 
امير، تمام بعد الحدثه حصل..  ليقص لهم ما حدث 
الام(صفيه) يعيني عليها 
امير، انا اجوزت ملاك. 
حسن، وبعدين 
أمير، هتيجي هنا وتعيش معانا 
منه (اخت امير) بصفتها ايه
امير بهدوء، بصفتها مراتي 
حسن، انت اجننت يا امير انت ناسي انت مين 
امير، لا منستش بس اعمل ايه يعني 
سعيد، انت عاوز تساعدها بس ولا في حاجه تانيه 
امير، انا عاوزها ليه وبس 
سعيد ببسمه لانه يعرف حفيده، بس هي متعرفش الي حصل 
أمير، هقولها بس لما تاخد عليه شويه وتحبني عشان متبعدش وغير كده عشان متتصدمش 
سعيد، تمام هاتها يا ابني 
حسن بزهول، انت معاه يا بابا انت ناسي هو مين ومهمته ايه 
سعيد، لا مش ناسي بس القلب معلهوش سلطان وهو حب 
أمير، انا بقالي سنين مستني قمر هانم هي فين لو كانت محتجاني كانت جت 
سعيد بحذم، انا قلت كلمه ملاك مرات امير جايه انهارده الكل يستعد الإستقبالها وانت يا مازن نزل خبر كتب كتاب اخوك في كل الجرايد 
مازن بسعاده، حاضر يا جدي 
أمير انا هروح اجبها 
ليعود أمير الي المستشفى 
رامي، هو ايه الي حصل 
مازن، مش عارف 
منه، هو ابيه اجوز 
موده، نفسي اشوفها الي عملت في ملك الاقتصاد كده. 
مالك وهو ينظر إلى موده بحب، الحب يصنع المعجزات 
لتحمر وجنه موده 
سعيد، يلا كل واحد يشوف وراه ايه. 
ليذهب كل شخص الي عمله 
في المستشفى 
تجلس ملاك بعدما ارتدت فستان بالون الوردي طويل ذات أكمام 
أمير، بسم الله ماشاء الله يه الجمال ده بس اعمل فيكي ايه 
ملاك، بجد حلو 
أمير، يجنن بس ناقص حاجه وحده تلبسي الحجاب 
ملاك، حاضر 
امير، خلاص هروح اجيب واحد 
ملاك، طب لما نروح 
أمير، ماشي تعالي بقي اوريكي الصور ده جدي سعيد وده بابا حسن هما شبه بعض اوي ده امي صفيه حنينه جدا وده منه وموده اخواتي البنات مش بيبطلوا كلام وده مالك بن عمتي الله يرحمها واكتر من اخويا وده مازن اخوي وهو دكتور وده رامي اخوي الصغير مش بيبطل كلام مع البنات وده تقي مرات مازن كده تمام
ملاك، تمام 
لتخرج ملاك وامير من المستشفى ليعودوا الي المنزل. 

يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent