رواية عوض ال معتصم الفصل السادس 6 بقلم رحمة ايمن

 رواية عوض ال معتصم الفصل السادس 6 بقلم رحمة ايمن

رواية عوض ال معتصم البارت السادس

رواية عوض ال معتصم الجزء السادس

رواية عوض ال معتصم الفصل السادس 6 بقلم رحمة ايمن


رواية عوض ال معتصم الحلقة السادسة

#عوض  ال معتصم ❤ 6
الدكتور: انا اسف علي ال... رحمه !
رحمه : دكتور خالد !
الدكتور : انتي بتعملي اي هنا ؟
رحمه : كنت .....
"ينظر لها معتصم فتصمت "
شريف : ممكن تشوف ماما لو سمحت مش وقته تعبانه جدا  
الدكتور : الكل بره لو سمحت ، عايز اشوف شغلي
خرجنا بره وانا مش فهمه نظرته ، كانت غامضه زي بظبط، وعمال يتكلم هو وصحبه وهموت واعرف بقولو اي 
معتصم : اهدا متقلقش هتكون كويسه انا بثق جدا في اطباء المستشفي دي 
شريف : شكرا يا معتصم انا من غيرك مكنتش عارف هعمل اي 
معتصم : متقولش كده انت خويا 
شريف :بس دقيقه انت اتجوزت امتي يا معتصم ومتعزمنيش
معتصم : حصل بسرعه وملحقتش اقول لحد 
شريف : طلعت دكتوره تبقي تجبها تشوف ماما بقي ونقدر نخليك تقعد معانه شويه 
معتصم : مهو ...
دكتور : دكتوره رحمه لو سمحتي الطاقم هيتاخر وعايز مساعده ، محتاجك جوه
رحمه :.....
"تنظر لمعتصم فيحرك وجهه لها بالإيجاب وتدخل معه"
في الخارج 
شريف : ها يا دكتور طمني 
الدكتور : مامتك كويسه بس كانت مجهده الفتره الي فاتت وكمان الدوه الي بتاخده مش صح ، هكتبلها علي دوه تاني تنتظم فيه
معتصم : اكتبه و هنجيبه حالا
دكتور : تمام تعالو مكتبي ، وانتي يا رحمه روحتي انهي مستشفي ؟ لسه شغلك جميل ومريح كنتي من احسن المتدربين عندي ، فرحت جدا بشوفتك
رحمه : انا اسعد يا دكتور خالد ، شكرا علي ثقتك فيه
الدكتور : اه اعذروني جدا ، انت معتصم بيه ، انا اسف والله مكنتش اعرف انه حضرتك بنفسك هنا
معتصم ينظر لرحمه : حصل خير 
الدكتور : هو انت تعرف رحمه 
معتصم : امم مراتي 
الدكتور : مراتك ! بجد الف مبروك 
"ينظر لرحمه يجدها متوتره فيغير الموضوع"
الدكتور : احم طيب انا رايح المكتب وانت يا شريف تعالي عشان اكتبلك العلاج 
شريف : حاضر 
معتصم : وانا جي معاك ، رحمه اقعدي جمبها عبال ما نيجي 
رحمه : حاضر 
في السياره 
ام شريف : شكرا يبني تعبانك في الدوه والكشف والتوصيله ، ربنا يحميك
معتصم : ده وجبي ، منساش افضالك عليه ابدا وده اقل حاجه اقدر قدمهالك
ام شريف : ابقي جيب مراتك وتعالي زورنا يوم ، معلش يا حببتي معرفتش اتكلم معاكي لاني تعبانه جدا 
رحمه : لاء يا طنط عادي ، عرفه انه حضرتك تعبانه، ربنا يقويكي يا رب 
خرجنا من هناك ومتكلمش معايه ول كلمه ومتجاهلني تماما ، حسه بشعور مش كويس زي زمان ، يا رب ساعدني المرادي ووعد مش هكررها .
رحمه بتوتر : انا والله ...
معتصم : تعالي علي مكتبي .
خرج من الاوضه وانا اعصابي ثابت ، عايز اي ، هيضربني هيضربني مش كده 
"تتحدث وتنظر بخوف علي المكتب "
رحمه : بتعملي اي يا طنط نبيله
نبيله : بحضر العشاء عشانك انتي ومعتصم بيه
رحمه: هه اكيد بتعمل عشاء اي السوال ده ، احم عامله اي 
نبيله : عامله اي !
رحمه : اقصد عيالك عملين اي متجوزه صح ، طبعا متجوزه اي الغباء ده اووف 
نبيله : ههه في اي ي رحمه هانم 
رحمه : عايزني في المكتب ، تتوقعي يضربني 
نبيله : معتصم بيه عمرو ما مد ايده علي بنت ابدا 
رحمه : بجد طيب طمنتيني ، يبقي هيحدفني بحاجه علي المكتب يكسر دراعي رجلي كده يعني 
نبيله : انتي عملتي حاجه كبيره اوي كده 
رحمه : اممم 
نبيله : طب ادخلي عشان ميطلعش يجيبك هو 
رحمه : احم انا هدخل برحتي هو...
معتصم بغضب : رحمممه 
رحمه :"تقوم بجري " جاايه ااااهو 
نبيلت : ههه هبله 
في المكتب ...
معتصم : مجتيش بسرعه زي ما ناديتك لي 
رحمه: كنت بشرب احم كنت بتكلم مع طنط نبيله بصراحه بقي عشان مش كنت عايزه ادخل ده مش معناه انه عشان خايفه منك لاء انا..
معتصم : رحممه 
رحمه بدموع : والله ما كنت اعرف اني هشوفه هناك ، هو كان دكتور بتاعي في الجامعه و...
لقيته قام من علي الكرسي وجيه وقف قصادي فرجعت لورا بخوف
معتصم : تعالي اقفي قصادي 
رحمه بخوف : هتضربني 
معتصم : يا بنتي هو انا جيت جمبك
رحمه : اوعدني انك متضربنيش 
معتصم بتنهيد : بوعدك
رجعت مكاني وسرحت في عينه ، كانت مريحه كانت كلها امان... هو انا وثقت فيه كده امتي !
معتصم : عايزه تشتغلي
رحمه : ها !
معتصم : مبكررش كلامي مرتين 
رحمه : انت بتكلم بجد
معتصم : امم ، متكونيش دارسه سبع سنين وتحبي شغلك كده وانا امنعك منه ، لو عايزه قوليلي 
" تقوم بمعانقته "
رحمه بفرحه : عايزه عايزه ، دي أمنية حياتي... شكرا شكرا من قلبي 
معتصم :!!!!
"تقوم بستعاب نفسها فترجع للخلف في صدمه "
رحمه : انا اسفه انا مختش بالي 
معتصم :...
"تقوم نبيله بتخبيط " 
نبيله : معتصم بيه العشاء جاهز 
معتصم : تمام احنا جاين يلا 
انا اي الي انا عملته ده ، غبيه انا غبيه اقسم بالله ... بس هو بجد هيخليني اشتغل عااا بجد .
اليوم التالي... 
معتصم بصريخ : ازااي يعني ارجعت في كلامك احنا بنكلم عيال ول اي !
"تسيتقظ رحمه بفزع "
معتصم : انا مبرجعش في كلامي وعند وعودي ديما وعمري ما خلفت بيه ، فمش واحد زيك يجي يبوظ شغلي عشان قرار تافه 
رحمه بدموع ووضع يدها علي اذنها : اهدا ، اهدا مش قادره
"يقوم بنظر لها فيتمالك اعصابه "
معتصم بهدوء : نبقي نكمل كلمنا بعدين " يقوم بالقفل " ، انتي كويسه 
رحمه بدموع : بخاف من الزعيق 
متعصم : متعيطيش عشان بتعصب 
رحمه ببمسح دموعها بسرعه : حاضر والله ما بعيط اهو 
معتصم : هدخل الحمام عبال ما تهدي كده وننزل نفطر تمام 
رحمه : تمام 
انا معنتش خايفه وانا جانبه ، عينه كفايه بنسبالي عشان اتاكد انه كويس ول لاء ... فقدت احساس الامان من زمان جدا من وقت ما كان عندي عيله اتسند عليها وأحمى فيها دلوقتى حسه بشعور مختلف ، يترا ابواب السعاده بتفتحلي تاني .
علي الفطار...
معتصم : هتبدأى شغل من بكره 
رحمه : نعم ! ، بسرعه كده 
معتصم : اتكلمت مع صاحب احسن مستشفي هنا ، ابنه شريك ليا في بعض الأعمال و فرح جدا لاني كلمته وطلبت منه حاجه .. هتكوني متدربه في الاول وبعد كده تترقي علي حسب شغلك هناك ، هيكون معاكي السواق وناس لحمايتك وانتي جايه وانتي رايحه ، تاخير ممنوع و انك تخرجي من المستشفي في وقت الشغل بردو ممنوع ولو احتاجتي حاجه تطلبيها من السواق مفهوم 
رحمه :.....
معتصم : بطلي تبريق فيه وكلي يلا الاكل برد
طيب عمل كل ده امتي ! في ليله ! انا متجوزه هيري بوتر اجدعان 
في الشركه ...
فهد : الدنيا مقلوبه !
معتصم : وانا حطك هنا لي ، مش عشان تهدي الاوضاع في غيابي 
فهد : يا عم بقي ، كنت بسمع مسلسل ووصلت نص الحلقه الأخيره والقيك بترن كنت هموت واعرف اي الي هيحصل 
معتصم : يلا انت هتكون بارد كده  وحاطط رجلك في ميه ساقعه لحد امتي
فهد : لحد ما اموت عصومي 
معتصم :"يقوم برفع حاجبه "
فهد : معتصم بيه احم 
معتصم : بنسبه للي حصل انهرده ، هنعمل اي بعد ما يطلع اعتقد ...
فهد : لاءءء ، انا هنام 
معتصم : فههد اضبط 
فهد : اه صح عايز اقلك علي الي حصل شوفت البت تاني 
معتصم : ......
فهد : ووقعت عليها القهوه وشديت الكرسي ووقعتها في الارض وكان يوم جاامد 
معتصم : فهد سبني اشوف المشكله دي وهنتكلم في تفاهتك دي بعدين
فهد : تصدق انا غلطان ، انا معرفش رحمه حفيده اسماعيل انواري مستحملك ازاي
معتصم : هو ده ! ازاي مفكرتش فيه
فهد : مش فاهم 
معتصم : انت صحيح غبي وافكارك اغبي منك ، بس احيانا بتقول حاجات حلوه 
فهد : يبني انا مفيش مني اتنين اصلا هو...
معتصم : جيبلي قهوه وانت خارج 
فهد : بتطردني يعني ، طيب متشكرين .. اما اروح اكمل المسلسل ونام بقي
معتصم : فهد ارجع المكتب بتاعك وبطل اهمال 
فهد : سلااام مدمن بيه 
ترن ترن ترن 
معتصم : الو 
....... يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عوض ال معتصم
google-playkhamsatmostaqltradent