رواية انتقمت من حماتي الفصل الخامس 5 بقلم شفاء امام

 رواية انتقمت من حماتي الفصل الخامس 5 بقلم شفاء امام

رواية انتقمت من حماتي البارت الخامس

رواية انتقمت من حماتي الجزء الخامس

رواية انتقمت من حماتي الفصل الخامس 5 بقلم شفاء امام


رواية انتقمت من حماتي الحلقة الخامسة

#انتقمت_من_حماتي
#بقلم_شفاء_إمام✍️🦋
#البارت_الخامس♥️
العسكري :لقينا ده يا باشا...
الظابط:هاته كده .
العسكرى:اتفضل يا باشا...
كان كيس في هروين...(مخدرات)
الظابط:طيب اتفضلو معانا .
دينا:شكرا ليك يا سليم.
عفاف:انتي تعرفيه.
دينا:اه ..اصلا انتي لازم تاخدي جزاتك في الدنيا قبل الآخرة.
عفاف:ليه عملت لك ايه.
سليم:هتعرفي في القسم ...خدوها .
عند زياد..
زياد:ازاي الشركات كلها بتتصفي كده.
مالك:لازم نعمل حاجه احنا بنضيع.
زياد:والبضاعه اللى كانت بتتسلم امبارح.
مالك:غرقت.
زياد:ازاي.
الشرطه دخلت...
زياد:في ايه 
سليم:الشركه محجوز عليها .
زياد:ليه ؟
سليم : مرفوع قضيه غرق بضاعه .
زياد: مين اللى رفعها؟
سليم:مروان الاسيوطي.
زياد:الشركات بس.
سليم:اه واتفضل معايا.
زياد:ليه ؟
سليم:في حاجه تخصك في القسم.
وراحو القسم...
عفاف:أنا معملتش حاجه.
دخلت رنا...
الظابط:اتفضلي يارنا هانم.
رنا:شكرا.
رنا بصت ل عفاف بشر:معبتيش ايه بقي.
عفاف:ونتي مالك.
الظابط ضرب على المكتب:اخرسي..
رنا:قتلتى الياس انتي وابنك وهنتوني 
وقامت وقفت..
بس الانتقام شديد متخافيش إعدام بس..
عفاف:أنا معملتش حاجه.
رنا خرجت هيا والظابط... وزياد دخل..
زياد:ماما بتعملي ايه هنا.
عفاف:عرفو أننا قتلنا الياس ولقو مخدرات في الفيلا.
زياد:مخدرات ايه.. وعرفو ازاي.
عفاف:دينا السبب.
زياد:دينا ازاي.
عفاف:معرفش بس هيا شكرت الظابط وقالت لى لازم تاخدي جزاتك في الدنيا..متسبنيش هنا يازياد.
زياد:متقلقيش أنا هطلعك من هنا.. لازم امشي.
ومشي ..
مالك بيتصل على زياد..
مالك:الوو يازياد لقيت لك حد يشتري الفيلا .
زياد:ماشي أنا هروح اجهز الأوراق.
وصل الفيلا..
زياد بيدور على الورق 
دينا :بتعمل ايه.
زياد:ونتي مالك انتي حسابك بعدين أنا لازم ابيع الفيلا.
دينا :فلت ايه.
زياد:بتاعتي دي.
دينا:ده كان زمان الوقت بتاعتي أنا والشاليه إلى في شرم بتاعي .
زياد :انتي بتقولى ايه.
دينا :زي ماسمعت ..اه كمان روح لادم المنياوى هيساعدك..ومشيت.
زياد:دينا خدي هنا وشدها لي ..
دينا بصتله باستحقار وزقت ايده :نعم 
زياد:انتي عملتي كده ليه .. 
دينا قعدت على الكرسي :هقولك علشان حاجاااات كتيرة أولها اتجوزتني غصب عني 
زياد:غصب عنك.
دينا:اه وكمان قتلت ابنك وضحكت على رنا ومفهمها انك بتحبها ونت متجوزه علشان ادم المنياوى كان بيحبها... ولحد الوقت بيحبها..
زياد:اه قتلته ... ورنا متجوزها علشان ادم المنياوى... وهدفعك تمن اللى بتعمليه غالى اوى..
دينا:طيب انا مستنيه..
زياد مشي ..
في شركه ادم..
رنا :هو زمانه جي. أنا اللى هقابله.
ادم:لاء.
رنا:معلش.
ادم:اممم ماشي .. يالا استنيه هنا ونا هشوف دينا عملت ايه.
رنا:ماشي ..
بعد شويه...
الباب خبط..
رنا:اتفضل.
السكرتيرة:استاذه رنا زياد بره ادخلوا..
رنا:اه ومتقليش أن أنا رنا.
السكرتيرة :تمام.
زياد دخل وبدأ يتكلم.
زياد:أنا عايز اكمل في الصفقه ضروري.
رنا كانت مديه زياد ضهرها ..لفتله.
رنا:ليه يازياد بيه.
زياد:رنا .
رنا: اسمي رنا هانم.. مش هينفع.
زياد:ليه .
رنا:انت مضيت انك لغيت الصفقه وده شرط الجزاء بتاعها ٢٥٠الف دولار.
زياد:٢٥٠ الف دولار.
رنا:اه ولو مدفعتهمش في خلال ٤٨ ساعه هيتقبض عليك وتشرف ..وكملت بسخريه.عفاف هانم.
زياد:هتندمي على اللى بتعمليه.
رنا:تمام اتفضل علشان مش فاضيه.
زياد خرج وراح البنك...
في البنك...
الموظف: يازياد بيه رصيدك فاضي
زياد:ازاي؟
الموظف:معرفش ثانيه هسأل المدير.
بعد شويه...
الموظف :المدام بتاعت حضرتك عملت توكيل ليها وسحبت الفلوس كلها.
زياد:والله هندمك يادينا انتى ورنا..
(يابني انت كلام بس)
زياد روح البيت..
دينا:انت متعصب يبقي عرفت ...يالا قدامك ٤٨ ساعه والا هيتقبض عليك .
زياد:هقتلك يادينا.
دينا:ماشي .
زياد مشي وقابل شخص..
زياد:لازم تقتلها.
الشخص:تمام بس الحساب
زياد:أنا مش معايا غير دول واداله ساعه دهب ومفتاح سيارة
الشخص:قليلين دول
زياد:بعد العمليه هديك الل انت عايزه.
الشخص:إذا كان كدا ماشي أنا هعطل الفرامل بتاعت...
بليل دينا ركبت سيارتها الخاصه...وزياد ركب واحده من بتاعته..
وكانو ماشيين في نفس الطريق وسيارة نقل كبيرة طلعت فجأه دينا داست على الفرامل ...
اما زياد ف.......

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent