رواية حب قاسي الفصل الخامس 5 بقلم مريم رضا

 رواية حب قاسي الفصل الخامس 5 بقلم مريم رضا

رواية حب قاسي البارت الخامس 

رواية حب قاسي الجزء الخامس

رواية حب قاسي الفصل الخامس 5 بقلم مريم رضا


رواية حب قاسي الحلقة الخامسة

#حب_قاسي 
[5]
لين : بقت اي يا آدم كمل😢
آدم:نسيتني يا لين نسيت ابنها مش عايزة تتقبل فكرة اني ابنها بقت مش عايزاني في حياتها 
لين: ط ....طب هي فين دلوقتي 
آدم: قاعدة مع جدتي في القاهرة  
لين: لو الكلام اللي انت بتقوله ده صح انا ... انا 
آدم: انت اي يا لين هتعملي اي هتأذي ابوكي ولااا .... 
آدم مكملش جملته وردت علية لين 
: لو اااي انت بتقوله صح انا مليش اب يا آدم ودع اللي اقدر اعمله 
لين: طب هنعمل اي دلوقتي 
آدم:  انتي عايزة اي 
لين: نرجع مصر يا آدم 
انا عايزة اواجه بابا عايزة اتأكد قلبي مش مصدق يا آدم ده ابويا اللي رباني وبقالي ام واب واخ بعد وفاة امي 
آدم : ولو طلع صح 
لين: نطلق يا آدم عشان ترتاح من عيلتنا كلها ومش هتشوف وشي تاني بس اثبتلي ان كلامك صح 
آدم ببرود : الطيارة هتطلع الصبح جهزي الشنط 
لين بسخرية : ماهي جاهزة ولا ليك رأي تاني 
آدم: ادخلي نامي يا لين ادخلي 
لين: هنام في الاوضة!!! 
آدم: ايوه 
لين: طب وانت هتنام فين 
آدم:  في الاوضة 
لين: نعم يا روح  ماما ده عندها 😒 
اقصد يعني مينفعش يا استاذ آدم  ده انت بتهرج بقى يا جدع 
آدم: خلصتي؟ 
لين : يا عم خلص انا زهقت وتعبانة اوي عايزة انام والله😔
آدم: ادخاي يا لين انا هنام هنا 
لين: طب احلف اي ده انت قلبت ليه  كده ده انت كنت باد بوي اوي امبارح وكمان ضربتن.....
مكملتش جملتها ولقت حضن كبير بيحتويها وبيخفف من آلامها  
أنا آسف 
لين :  وهي بتحاول تخرج من حضنه لس قولي يا عم النحنوح مين البت اللي كانت هنا امبارح دي؟ 
باين عليها ملزقة اصلا وكلها عمليات تجميل وشفط وبتاع 
آدم: شفط؟؟ ادخلي  نامي يا لين عشان هتصحي بدري ربنا يشفيكي 
لين : يعني مش هتقولي 
آدم:لا 
لين : ماشي تصبح على خير يا نحنوح لقت المخدة بتلبس في وشها وهي بتجري 
ماشي يا نحنوح والله لتندم 
ودخلت وقفلت الباب 
آدم في نفسة اي اللي انا بعملة ده انا مفروض اقسي عليها يووه بقى انا زهقت 
*After ten minutes * 
لين بتفتح الباب وبتقرب من آدم براحة 
آدم آدم يا نحنوح يا آدم 
مردش ف بتلف وشها وبتمشي 
لقت ايده بتشدها نحيته وانفاسهم بقت قريبة 
آدم:خير يا مصيبتي 
لين: هو انا يعني 
آدم: اي 
لين:جعانه اوي اوي اوي بس 
آدم:اوي بس 
لين: بطريقة على طريقته ايوه اوي بس 
آدم اخدها من ايدها ودخلوا المطبخ فتح فرن البوتوجاز وطلع علبة كبيرة فيها بيتزا 
آدم: اتفضلي يا ستي 
لين: مبرقة كل دي بيتزا وبعدين انت جبتها امتى اصلا 
آدم: كنت جايبها ليا فيه مانع 
لين: وانت هتجيب بيتزا جامبو ليك لوحدك يا نحنوح؟!! 
آدم: اطفحي يالين وانتي ساكته 
*الصبح* 
يالا يا لين 
لين: انا خايفة ليطلع كل ده صح 😢 
آدم: وإحساس الخوف اللي اتربيت عليه وانا لوحدي ومليش حد   
لين: لا رد 
ركبوا الطيارة ( خاصة عشان هو غني وجامد جمودة😂♥) 
لين: احنا هنقعد اد اي 
آدم: عايزة تنامي؟ 
لين: بصراحة اه انا منمتش امبارح نهائي  
وصلوا مصر 
يا لين اصحي احنا وصلنا  كانت نايمة زي الملاك ونزلة خصلة شعر من حجابها على عينيها 
آدم بيشيلها براحة وبيدخلها جوه الحجاب 
ولين صحيت 
لين: انت بتعمل اي؟ 
آدم:يلا عشان وصلنا  
نزلوا من الطيارة رايحين العربية 
لين: احنا هنروح لبابا الأول 
آدم:هنعدي على امي وجدتي الاول 
وبعدين نروح 
لين  بقلة حيلة حاضر 
ركبوا العربية وطول الطريق سكوت تام من الطرفين كسرو السواق وهو بيقول وصلنا يا فندم 
نزل آدم من العربية ولين وراة وهي خايفة وحاسة بالذنب للي حصل للست دي وعيلتها 
دخلوا البيت 
وآدم بيخبط على الباب براحة وبتوتر وهو عارف ان امه مش هتفتكرة 
بتفتح الجدة الباب 
ست كبيرة باين عليها التعب والتوهان يعني مينفعش تراعي واحدة مريضة زي والدته !!امال فين الخدم 
كل ده بيدور جوه لين وهي قلقانه ومتوترة وخايفة 
الجدة: انتوا مين يا حبايبي  
آدم: مش فكراني يا تيته 
الجدة  وهي بتعيط : آدم حبيبي تعالى واخدته في حضنها وهما الاتنين بيعيطوا خرج من حضنها ودخل على جوه وهو بيقول فين امي 
الجدة: مش هنا يا بني راحت للدكتور هي وامينة الشغالة 
آدم: طب هما هناك من امتى 
الجدة: لسة ماشيين يا بني 
آدم بقلة حيلة : ماشي يا جدتي هنمشي احنا دلوقتي وهنيجي تاني 
الجدة: امال مين دي يا بني ؟ 
آدم:...
لين: انا مراته يا تيته انا لين مراته 
الجدة: انت اتجوزت يا بني واخدتها في حضنها وهي بتقولة راعي ربنا فيها يا ابني باين عليها غلبانه وهتصونك يا ابني ♥ 
آدم: حاضر يا تيته احنا هنمشي دلوقتي عشان في مشوار مهم وهنرجع تاني 
مشيوا وركبوا العربية 
لين: هنروح لبابا 
آدم: لا رد 
وصلوا عند بيتها 
حست ان قلبها ارتاح رجعت بيتها اللي اتربت فيه 
لين: انا خايفة اوي 
آدم مسك ايديها واكتفى بإبتسامه خفيفة وطلعوا 
لسة آدم هيخبط على الباب 
لقى الباب اتفتح ولقى حد طالع منه 
آدم بصدمة : امي!!!!! 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب قاسي
google-playkhamsatmostaqltradent