رواية ورده بريئه الفصل الرابع 4 بقلم اسماء ابراهيم

 رواية ورده بريئه الفصل الرابع 4 بقلم اسماء ابراهيم

رواية ورده بريئه البارت الرابع 

رواية ورده بريئه الجزء الرابع 

رواية ورده بريئه الفصل الرابع 4 بقلم اسماء ابراهيم


رواية ورده بريئه الحلقة الرابعة

#ورده_بريئه
الدكتور..للاسف مقدرناش ننقذ الجنين.. 
زين.. مش مهم المهم هي.. 
الدكتور.. هي كويسه و تقدر تشوفها.. 
زين.. تمام يا دكتور شكرا.. 
الدكتور.. العفوا.. 
شهاب.. هتعمل اي هتدخل.. 
زين.. مش هقدر اشوفها ضعيفه.. 
شهاب.. اما انتَ بتحبها اووي كده عملت فيها كده ليه..
زين.. عشان اقدر اوصل للي اقتل اخويا.. 
شهاب.. طب هي اي ذنبها.. 
زين.. ذنبها انها اتجوزت في السر.. واتجوزت في نفس اليوم اللي كنت رايح اخطبه فيه انتَ متخيل انا كنت حاسس باي وقتها والصدمه الاكبر لما عرفت انها اتجوزت يوسف اخويا انا اللي اخدتها من ايديها لحد عنده في الشركه  
شهاب..اخدتها ازاي انتَ متكلمتش معاها خالص
زين..كنت براقب الصفحه بتعتها وعرفت انها بدور علي شغل..و في نفس الوقت اخويا كان بيدور علي سكرتير عنده..عملت اكونت بس تاني و كلمتها و قولتلها علي الشركه و كلمت اخويا و عرفته انها من طرفي بس هي متعرفش كل ده..قرارات اروح الشركه لاخويا بس شوفتها في حضنه صدمه عمري ما هنساه ابدا..كلمت اخويا وعرفته اني شوفتهم قالي انها مراته و دي كانت صدمتي التانيه..
شهاب..طب ما هي قالتلك انها مراته ليه قولتها انتِ كدابه..
زين..رغبتي في الانتقام منها رغم اني عارف انها بريئه..علي قد ما انا بحبها بس جوايا حاجه بتقولي انتقم منها..
شهاب..دا غلط يا زين هي مكنتش تعرف انك بتحبها وانتَ ولا مره لمحت بحاجه و لا هي تعرفك اصلا دي روح بريئه و ملهاش ذنب في حاجه خليك جنبها يا زين هي خلاص يعتبر ادمرت نفسياً..هي دلوقتي محتجالك اكتر من اي وقت و يمكن تقدر تحبك لما تكون جنبها..
زين..شكرا يا صحبي علي وقفتك معايا مش عارف من غيرك كنت عملت اي..
شهاب..عيب متقولش كده احنا اخوات وبعدين منتا كمان هتوقف معايا في موضوع اختك..
زين..يا ابني فكك منها والله دي هطلع عينك..
شهاب..علي قلبي زاي العسل..
زين..وقع وقع مفيش كلام...
********
ها عملتي اي..
ريهام..اخدت السم بس لسه عايشه..
هلي لازم تموت انتِ فاهمه و اللي هيكون مسيرك الموت..
ريهام بخوف..ح..حاضر..
حلو اووي و تعالي عشان عايزك..
ريهام..حاضر هاجي
********
في المستشفى تليفون زين رن..
زين..تمام اووي نفذ اللي قولتلك عليه........يلا سلام
شهاب..اي اللي حصل..
زين..هتعرف بعدين..
شهاب..تمام..طب اي مش هتدخل تشوف ورد..
زين..مش قادر ابُص في عنيها..
شهاب..لازم تقدر يلاا متسبهاش تضيع من ايدك تاني..
زين بتردد..تفتكر كده..
شهاب..اه يلااا..
*دائما بندور علي الشخص الصح اللي يكون ليك اخ وصديق يكون واقف معاك في اي حاجه انا من الناس اللي نفسي يكون ليه صديقه زاي شهاب الصُحبه الصح بتفرق كتيير اتمنا يكون عندكم الصديق ده..
زين..احم ممكن ادخل
ورد بعيون كله دموع وكسره..و لفت وشها..هه منتا دخلت خلاص يا حضرت الظابط..
زين..انا اسف علي اللي حصل مني..
ورد بدموع..اسف..متهيالي متأخر اووي يا زين بيه..بتعتذر بعد اي بعد ما كُل حاجه ادمرت بعد ما ابني راح مني اسف علي اي ولا اي يا زينه بيه..انا خلاص مبقاش ليه مكان هناا رجعني السجن تاني عشان اخلص من الموضوع ده و دلوقتي انا اللي بقيت عايزه الاعدام..
زين..سمحيني يا ورد انا هساعدك صدقيني وهجبلك حقك..
ورد..ههه هتجبلي حقي من مين وانتَ السبب في اللي انا فيه..هتجبلي حقي منك ازاي..معلش يا زينه اتفضل اطلع انا تعبانه و مش عايزه اتكلم..ولا ده هيكون فيها قضيه..
زين..تمام عن اذنك..
خرج زين وهو حاسس بالندم فعلاً هو دمرها من غير ما يقصد رغبته في الانتقام منها دمرتها..
********
شهاب..عملت اي..
زين..مردتش تسمعني بس انا هفضل معاها وهفضل احاول لحد ما تسمحني..
شهاب..هو ده زين صحبي..
زين..حبيبي يا بروه...جاهز نفسك حبيبت القلب علي وصول وانتَ هتروح تجبيها
شهاب بفرحه..قول والله..
زين بضحك..ههه والله..
******
ريهام نزلت من العربيه و طلعت الشقه خبطت..طلع شاب منها حضنته..وحشتني اووي..
انتِ اكتر يا روحي..حد شافك وانتِ جايه..
ريهام..عيب عليك..المهم ورد لسه في المستشفى هنتصرف ازاي..
هقولك.............سهله اهي 
ريهام..دا انتَ الشيطان يتعلم منك
*******
ايوه يا زين بيه زاي ما بقولك كده هو بعينه..
زين..انتَ متاكد من اللي بتقوله ده..
ايوه سعتك متاكد انا شوفته بعيني..
زين..طب خليك مكانك انا جيلك حالا ولو خرجت خليك وراها وبلغني بكل حاجه..
تمام يا زين بيه..
*******
شهاب كان ماشي بالعربية و بيفكر في محببته يااه اخيرا هشوفك بعد كل السنين دي هشوفك يا ترا شكلك بقاا اي اكيد حلوه زاي ما انتِ..و هوباا خبط في حد
مش تحاسب يا عمي.....

google-playkhamsatmostaqltradent