رواية تزوجت أبي الفصل الرابع 4 بقلم جهاد اشرف

 رواية تزوجت أبي الفصل الرابع 4 بقلم جهاد اشرف

رواية تزوجت أبي البارت الرابع 

رواية تزوجت أبي الجزء الرابع 

رواية تزوجت أبي الفصل الرابع 4 بقلم جهاد اشرف


رواية تزوجت أبي الحلقة الرابعة

بارت ٤
- مين دي يا مصطفي 
مصطفي مردش وكمل للبيت وأول مادخلوا 
- مصطفي رد علياا مين دي ومالك كدا ..
مصطفي زعق وعلا صوته ~ دا شئ ميخصكيش ومتنسيش نفسك فااااهمه 
رودي بصتله بصدمه وسكتت حست إنهاا اتسرعت لما قربت من مصطفي وإنه عمره ما هيتغير دخلت آسر ينام 
< رودي متزعليش من مصطفي هو بس زهقان
- مش زعلانه يا آسر نام أنت بس 
خرجت لقت مصطفي قاعد تجاهلته وخرجت قعدت في الجنينه وأخدت نفس طويل وطلعته يمكن يخفف من غضبهاا ومتتسرعش في رده فعلهاا 
أماا مصطفي كان متضايق جداا لأنه شافهاا وهو بيحاول ينساهاا واتضايق من نفسه أنه زعل رودي 
قرر يطلع يصالحهاا 
~رودي أناا ..أنا أسف 
- متعتزرش فعلا مليش حق أناا اتعديت حدودي وأنا اللي بعتزر 
~متقليش كدا يا رودي أنتي عارفه معزتك عندي أنتي أقرب حد لياا بس
- بس ايه يا مصطفي
~هقلك يا رودي 
" دي بقاا جهاد بنت بسيطة رقيقة بطبعها شفتهاا كام مره وحبتهاا حبيت غموضها وبسطتهاا كانت هاديه بطريقه تجذب اتقدمتلها و وافقت واتخطبناا دا كله وهي برضو مبينتش حبهاا قلت يمكن بعد الجواز تتغير وإنها مش متعوده لسه بس اللي حصل غير يوم الفرح وانا مستني أجمل اللحظات قلبت بحاجه أسوأ هربت هربت وسابت رسالة كتبالي فيهاا 
( آسفه يا مصطفي مقصدش أجرحك بس كنت مضطره أناا كنت ضخيه أرجوك سامحني )
أسامحهاا إزاي وايه اللي جبرهاا مفيش مبرر هي بس حجج كسرتني كنت أول مره أحب وأكون صادق في مشاعري ليه تعمل كدا  "
- طب أهدي كداا واسمعني
علي وصفك هي بنت طيبه 
بصلهاا باستغراب 
- متبصليش كدا أفهم مش شرط يكون طرف وحش ليه متقولش مش مقدرلكم تعيشوا سوا  وقلبها مال لحد تاني قلوبناا مش بأيدينا وأنت أكيد دا إعجاب مش حب لأنه لو حب مكنتش سبتهاا بسهوله كدا وأناا شايفه أنها لسه مرتبطتش مكنتش هتقعد زعلان وخلاص فاهمني إنت بس متضايق إن يحصل معاك كدا لكن أنت محبتهاش فاهمني وأكيد ربناا هيعوضك بالأحسن مع حد تاني وهي كمان ليها نصيبها مع حد تاني .
سكتت شويه وبعدين كملت 
عارف ايه اللي جبرهاا 
بصلها وكأنه مستني رد
- اللي خلاها توافق أصلا وهي مش بتحبك،  الأهل متستغربش يمكن هما اللي فرضوا كدا عليهاا متعرفش ظروفهاا يا مصطفي وأسمع مني أختك الكبيره 
ضحك بصخب ~أختي الكبيره طب ازاي وانتي شبر وأقطع😂😂
- بتكلم جد إنسي وسامح وعيش حياتك افتح دا وشاورت علي قلبه وسيبه يجرب واستنا العوض علي أي شكل وارضي بيه وأكيد هتلاقي نصك التاني بس الصبر 
تنهد مصطفي براحه وكأنه كان مستني حد يشرحله حد يفهمه ويشيل همه شويه مستني حد يديه شعاع نور يخرجه من ظلام زعله والشعاع دا كان رودي 
بصلهاا بإبتسامه كلهاا رضاا و
~شكرا يا رودي 
- شكر ناشف كدا أنا عايزه شوكولاته 
~😂😂😂وأنا اللي قلت هتقول مفيش كدا بنا إحنا صحاب 
- لا يا عم أنا ماديه 🙂😂
~عيوني للماديه ثواني واجبلك 
راح مصطفي يجيب الشكولاه وفي الوقت دا تلفون رودي رن 
- ألو ازيك يا أحمد
*الحمد لله قلت مبتسأليش أسأل أناا
- هو أناا أقدر أنساك برضو دا أنت اللي ليا 😂❤
*ماشي يا ستي عامله ايه واحشاني 
- الحمد لله وانت أكتر والله
*حابب أفرحك 
- قول 
*لقيت وظيفة في شركه واتوظفت الحمد لله 
- الحمد لله فرحتني أوي ويترا قولتلها 
*أقولها ايه طبعا لأ أناا لازم أنساهاا هي فين وأنا فين واهلها مش موافقين 
- تمم ربنا يهديلكم الحال 
*تمم سلام 
- سلام
-----
~كنتي بتكلمي منين 
- مفيش دا أحمد 
~ امم 
- مالك إتضايقت 
~مفيش وقللي الكلام معاه
- غيران 😂😂
~اه مش أختي 
- ماشي يا عم حات الشوكلاته 
~ خدي 😂😒 
(بتعدي الأيام و فعلا مصطفي بيحاول يتخطى الموضوع و رودينا فرحانه بقرب مصطفي منها وعندهاا شعور غريب نحيته أما مصطفي حب وجود رودي ومش عايزهاا تبعد وبيغير عليهاا من أي حد بس ليه مش عارفه شايف انها أخته وبس )
دا خلص بس اقتباس صغير 
<أنا طلبت منك تخرجيه من اللي فيه مش تحبيه
- بس قلبي حبه 
<شكلي غلطت لما طلبت منك أنتي مش من مستوي العيله أما جهاد تليق بينا
- مسحت دموعهاا :فعلا جهاد تليق بيكم وأنا سعاده مصطفي أهم عندي سكتت وبعدين كملت أناا بعد جوزهم هاخد آسر وأظن وجدنا معتش له لزمه 
يا تراا ايه اللي هيحصل البارت الجاي ومصطفي هيحب رودي ولا هيبقي حب من طرف واحد  رودي فعلا هتتخلي عن حبهاا تفاعل وأكمل يا قمرات
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تزوجت أبي
google-playkhamsatmostaqltradent