رواية حلقة زحل الفصل الرابع 4 بقلم ايناس اشرف

 رواية حلقة زحل الفصل الرابع 4 بقلم ايناس اشرف

 رواية حلقة زحل البارت الرابع

 رواية حلقة زحل الجزء الرابع

رواية حلقة زحل الفصل الرابع 4 بقلم ايناس اشرف

 رواية حلقة زحل الحلقة الرابعة


هدي : لا أنا بشوف الناس بعرف اللي هيحصلهم مش بحلم بحاجة 
سلمي بتوتر وقلق : يعني أنتي بتشوفي اللي هيحصل للناس بمجرد ما تبصهم بس!
هدي : أيوا يا ماما قولي بقي لسارة عشان تصدق اني مميزة 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
يسر : هم ناس طبيعية بس اتولدوا بمميزات خليتهم مختلفين عن باقي البشر وبنتك من الناس دي 
إبراهيم باستغراب : يعني إيه مش فاهم
 يسر : بنتك عندها قدرة انها تشوف المستقبل لأي شخص بمجرد ما تبصله ودي لعنة وميزة في نفس الوقت 
إبراهيم باستغراب شديد : إزاي هو في حد بيقدر يشوف المستقبل 
يسر : أيوا في ناس مختلفين عن باقي البشر زي بنتك وأنا وأمي من الناس دي كل الناس اللي اتولدوا في حقلة زحل عندهم الميزة دي 
إبراهيم : إيه حقلة زحل دي !!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
سلمي بتوتر شديد: ابراهيم عايزة أقولك علي حاجة تخص هدي 
ابراهيم بتعب: مالها هدي حصلها حاجة 
سلمي بقلق : لا هي كويسة بس قالتي كلام غريب النهاردة 
إبراهيم : كلام إيه دا
سلمي : بتشوف المستقبل وكان عارفة اللي هيحصل لسارة من قبل ما يحصل كلام غريب مش فاهماه
إبراهيم بنتهيدة : أيوا بتشوف المستقبل وبتعرف الحاجة قبل ما تحصل 
سلمي : يعني كلامها صح أنا افكرته تخاريف أطفال.!!
ابراهيم بتعب: أيوا كلامها صح مش تخاريف اطفال 
سلمي : وانت عرفت منين الكلام دا !؟
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
سارة : بما أنك بتشوفي المستقبل ممكن تقوليلي اي اللي هيحصلي هارجع أشوف كويس ولا إيه
هدي بارتباك: مش عارفة 
سارة بغضب: اومال بتشوفي المستقبل ازاي أنت أكيد كذابة وكل اللي حصل دا صدفة مش أكتر
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
سلمي بغضب : إيه التخاريف دي أكيد انت روحت لواحدة دجالة
إبراهيم : أهدي يا سلمي تخاريف إيه ما أنتي شايفة اللي حصل مع سارة وهدي هي اللي حذرتي أن سارة هتقع وتعور هي فعلاً بتشوف المستقبل دي حاجة أكيد 
سلمي : طب هي فعلاً هتبطل تشوف المستقبل لحد ما تكمل ٢٠ سنة زي ما الست قالتك؟!
إبراهيم : مش عارف هي الست اللي اسمها يسر قالتي كدا وقالتي أن هدي اتولدت في وقت فلكي اسمه حقلة زحل الناس اللي بتولد في الوقت دا زي هدي بيقدروا يشوفوا المستقبل المشكلة أن قالتي أن الميزة دي هتبقي لعنة لو هدي معرفتش تسيطر عليها كلامها كان غامض أوي في النقطة دي معرفش قصدها إيه بالظبظ
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد ١٣ سنة 
سلمي:هدي فين شطتني كنت سبياها هنا
هدي بارتباك:في دولابك يا ماما  فين الشوز بتاعي كانت هنا
سلمي : في أوضتك يا هدي و يلا هنتاخر علي القاعة 
هدي : يلا انا جهزت أهو اسبقيني أنتي علي القاعة انا هاروح لسارة عن الكوافير 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
هناك في القاعة 
إبراهيم باستغراب: مالك يا أم العروسة متوترة ليه كدا 
سلمي :مش عارفة قلبي مقبوض كدا وخايفة 
إبراهيم : خايفة من ايه ما كل حاجة زي الفل اهي 
سلمي : خايفة علي هدي أنا مش ناسية اللي حصل زمان 
إبراهيم بتوتر :هي هدي هتكمل العشرين سنة النهاردة !
سلمي بتوتر : أيوا عشان كدا خايفة عليها خايفة ليكون اللي قالته الست زمان حقيقة وانا ماصدقت أن هدي نسيت الموضوع دا 
إبراهيم : أهدي يا سلمي وخلينا نفرح بسارة كله وهيبقي تمام بإذن الله 
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
" إيه دا مش دا إسلام المعيد بتاعنا" صوت بنت 
هدي بتجاهل : أيوا هو متبصبيش يا منة عشان ميجيش يسلم علينا 
منة باستغراب: بس هو بيعمل إيه هنا 
هدي بتوتر: انا اللي عزمته امبارح 
منة بابتسامة : لا حبيته معقول !؟
هدي : لا طبعاً هاحبه ليه يعني هو بس قابلني بالصدفة واحنا خارج من المدرج وسمعني وأنا بعزم البنات اتكسفت وقتها وعزمته معاهم 
منة : أنت ظالمة عشان الواد دا بقاله سنة بيجري وراكي وأنت تقلانة عليه مع أنه قمر واي واحدة تتمني نظرة منه 
هدي بتوتر: افقلي بقي علي السيرة دي هو جاي يسلم علينا 
إسلام : مبرووك عقبالكم كلكم يارب 
منة : الله يبارك فيك يا دكتور 
إسلام بضحكة: انا لسه معيد مبقتش دكتور نادني بإسلام أحسن 
منة بارتباك:ماشي يا اسلام عن اذنكم في حد هناك بينادي عليا 
إسلام :كل سنة وأنتي طيبة يا هدي وعقبال مية سنة 
هدي باستغراب: أنت عرفت منين أن النهاردة عيد ميلادي!
إسلام بحب:من أصحابك سمعتهم هو  بيهنولك بعد ميلادك 
حست هدي فجاءة بتعب وهي بتكلم مع إسلام وبدأت تشوف صور غريبة خليتها وقعت مغمي عليها علي الأرض 
إسلام بخوف وقلق : هدي أنتي كويسة يا هدي ...الحقونا يا جماعة هدي اغمي عليها 
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent