رواية رهف الفصل الرابع 4 بقلم اميرة محمد

 رواية رهف الفصل الرابع 4 بقلم اميرة محمد

رواية رهف البارت الرابع 

رواية رهف الجزء الرابع 

رواية رهف الفصل الرابع 4 بقلم اميرة محمد


رواية رهف الحلقة الرابعة

البارت الرابع " رواية رهف "
باسل بغضب : مللللللك
مالك اتنفضت من مكانها : ايه في ايه ؟
باسل بعصبيه : مين خالد ده ؟
ملك بإرتباك :دا ...دا 
باسل بغضب : انطقيىيييي...
ملك بلعت ريقها بصعوبها : دا ز..زميل ليا ف..ف الشغل 
باسل بشك : وهوة يتصل عليكي بتاع ايه ي هانم ؟
ملك بتوتر : عشان انا وهوة ف فريق واحد 
باسل بغضب : عارفه ي ملك لو اكتشفت انك بتكدبي عليا هيكون نهار ابوكي اسود 
وسابها وقام من مكانها وهيه حطت ايديها علي قلبها واتنفست براحه : ي للهوي كنت هروح فيها منك لله  ي خالد الكلب بقلمي اميرة محمد محمود 
رهف وليلي وعمرو دخلو عند مامتهم الاوضه كانت بدات تفوق 
ليلي : كدا ي وليه ي فوزيه  تقلقينا عليكي وانتي زي القرده اهو 
ام رهف ورهف ضحكت 
عمرو بقرف : يبنتي بقي مش هتبطلي الفاظك السوقيه دي 
ليلي : بس ياض 
فوزيه بتعب  : تعالي ي ليلي ف حضني وحشتيني اوي
ليلي حضنتها وهيه نايمه مكانها علي السرير : انتي عارفه بحبك قد ايه واني بعتبرك امي بس الظاهر انكم مش معتبريني واحده منكم 
فوزيه خرجتها من حضنها : معقول ي ليلي انتي اللي بتقولي الكلام ده ، دا انتي بنتي اللي قلبي بيتقطع عليها وهيه بعيده عني انا مش عارفه هعيش قد اية ي ليلي خليكي جمبنا متبعديش تاني 
ليلي مسحتلها دموعها واتكلمت بمرح : م خلاص ي فوزيه بطلي عياط بقي 
رهف وعمرو بصوت واحد وبضحك : دا انتي نكديييييييه 
كلهم ضحكو مع بعض 
الدكتور جه وطمنهم علي حالتها وانها هتفضل موجوده ف المستشفي لحد معاد العمليه ليلي اتحججت  خرجت تدور علي شغل وعمرو مشي معاها عشان دروسه ورهف قعدت جمب مامتها لحد م نامت 
" بعد يومين ف بيت باسل  "
حمزة بيعيط عايز يروح ل رهف ملك كانت خارجه وراحت عنده 
ملك بتصنع : مالك ي حمزة
حمزة بعياط : عايز رهف 
ملك اول م شافت باسل  جاي عليهم بدأت وصلة تمثيلها 
ملك بخبث : حبيبي متعيطش طب ايه رأيك نخرج 
حمزة بفرحه : بجد ي ماما هنخرج مع بعض
ملك : ايوة ي حبيبي مش كان نفسك من زمان نخرج 
حمزة : ايوة 
ملك : طب يلا خلي الداد تغيرلك للبسك وانا هستناك هنا 
حمزة حضنها : حاضر ي مامي 
باسل واقف متابع الموقف وحاسس انو فرحان لان ملك بقت تهتم بحمزة وميعرفش ان كل ده تمثيل باسل حضنها من ضهرها 
باسل بحب : امممم رايحين فين من غيري 
ملك بضحكه : خارجين م تيجي معانا 
باسل بحزن : كان نفسي والله بس عندي شغل كتير الفترة دي وانتي عارفه ان بابا سافر وكل الشغل بقي عليا انا وعمر 
ملك بخبث : عمر صحبك ده باين عليه بيحبك اوي 
باسل بحب : عمر مش مجرد ابن عم دا صحبي اللي مليش غيرة 
ملك : ربنا يخليكم لبعض
باسل باسها من خدها : ويخليكي ليا ي حياتي انا همشي بقي بقلمي اميرة محمد محمود 
باسل كان ماشي بس ملك وقفته : انا مبسوطه اوي ان علاقتنا اتحسنت ي باسل يارب نفضل دايما كده 
باسل بحب : ان شاء الله هنبقي احلي عيله ف الدنيا 
حمزة جه يجري : مامي ..مامي انا جاهز يلا نمشي 
باسل : تعالو اوصلكم ف طريقي 
ملك : لا انا لسه هعدي ع الشركه الاولي 
باسل : تمام 
ملك وحمزة ركبو عربيتهم وطول الطريق حمزة يتكلم بس هيه مبتردش عليه تليفونها رن 
ملك بغضب : ايوة ي زفت عايز ايه ؟
خالد بخبث : انتي عارفه انا عايز ايه 
ملك : انت اتجننت مش كفايه اللي حصل 
خالد ببرود : مليش فيه ي ملك 
ملك : علي الاقل مش هينفع النهارده طيب 
خالد : ليه ؟؟؟؟
ملك : انا وحمزة خارجين 
خالد : متتأخريش عليا عشان انتي وحشتيني مووووت 
ملك بدلع : وانت كمان ي حبيبي سلام 
حمزة قاعد سامع الحوار بس مش فاهم الكلام كله 
حمزة : ماما هوة مين ده ؟
ملك بتوتر : دا واحد بيشتغل عندي ي روحي 
حمزة بتفكير : طيب هوة انتي ليه بتقوليله ي حبيبي زيي انا وبابي 
ملك بغضب : ولد عيب كده متدخلش ف اللي ملكش فيه
حمزة عيط وهيه م زالت بتصرخ فيه وفجاة مخدتش بالها وعربيتها دخلت ف عربيه نقل كبيرة وعملو حادثه 
ف نفس الوقت ده مامت رهف كانت بتعمل العمليه بعد م باسل دفع الفلوس 
ليلي : بقولك ايه ي رهف انا هنزل ادور علي شغل بعد م ناخد ماما علي البيت
رهف : ايه اللي بتقوليه ده ي ليلي هوة احنا هنقصر معاكي ف حاجه
ليلي : ي حبيبتي مش كده انا وانتي وعمرو واحد يعني لازم اشتغل عشان اصرف معاكي ع البيت ونخلي عمرو ياخد باله من دروسه مش عايزة اخليه يشوف اللي شوفناه ي رهف 
رهف : ماشي ي ليلو اعملي اللي ريحك 
ليلي بشك : قوليلي بقي جبتي فلوس العمليه منين 
رهف بتوتر ؛ هاا ..اصل... اصل 
ليلي بجديه : اصل ايه ي رهف 
رهف بتوتر : انا كنت بشتغل كذا شغلانه ي ليلو عشان اجمع فلوسها مكنتش بنام خالص 
ليلي بشك : بجد
رهف : اه طبعا 
ليلي : ماشي ي رهف 
"ف الشركه "
باسل وعمر بيشتغلو ومندمجين ف الشغل بعد شوية عمر اتكلم 
عمر : مالك حاسك مبسوط ؟
باسل بإستغراب : ودي حاجه وحشه؟
عمر : لا بس غربيه من زمان مشوفتكش كده 
باسل بفرحه : انا وملك رجعنا لبعض امبارح
عمر : يعني ايه
باسل : الله يكرمك ركز 
عمر : قصدك اللي ف بالي 
باسل : ي اخي يخربيت معرفتك 
عمر بغضب : انت ازاي تعمل كده مش من شوية كنت بتشتكي منها ؟
باسل بعصبيه : عمرررر متنساش نفسك واللي بتكلم عليها دي تبقي مراتي ام ابني 
عمر بهدوء : لا ي صحبي منستش نفسي وربنا يخليلك مراتك وابنك عن اذنك 
باسل : عمر ...عمر
عمر مشي وباسل قاعد متضايق لانه قال كده لصاحبه شويه ورقم غريب رن عليه بقلمي اميرة محمد محمود 
باسل : الو مين معايا 
الشخص : مرات حضرتك وابنك عملو حدثه وهما ف مستشفي *****
باسل بخوف : ايييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسل مستناش منه رد ونزل جري من الشركه ركب عربيته وطلع ع المستشفي واتصل كتير علي عمر بس مبيردش 
عن رهف 
العمليه بتاع القلب اللي امها عملتها نجحت ونقلوها اوضة تانية وليلي وعمرو ورهف مستنيين برا لحد م تفوق 
______________________
باسل وصل علي المستشفي وطلع عند ملك وحمزة وكانو ف العمليات بعد ساعتين الدكتور اللي كان بيتابع حالة ملك وحمزة خرج وقال ل باسل يحصله علي المكتب 
الدكتور : مخبيش عليك الحاله صعبه 
باسل بدموع : اتكلم بوضوح ي دكتور لو سمحت 
الدكتور بجدية : مرات حضرتك عندها كسور كتير ومن خلال التحاليل عرفنا انها شايله الرحم 
باسل : ايوة فعلا شالته من بعد ولادة حمزة 
الدكتور : هيه ف العنايه المركزة ومش هتفوق دلوقتي خالص 
باسل بدموع : طب وحمزة ...حمزة ابني 
الدكتور بأسف : حمزة جسمه مش متقبل الحياه يعني اتشل عن الحركه
باسل بعياط : لا ي دكتور ارجوك انقذ ابني 
الدكتور : خليك عندك ثقه ف ربنا 
باسل : ونعم بالله ب ...بس الحل ايه 
الدكتور : محتاجين نخاع عظمي 
باسل : مش فاهم حضرتك تقصد ايه 
الدكتور : محتاجين نخاع عظمي من اخ حمزة او ابن عمه عشان نعمل عمليه غير كده مفيش حلول تاني 
الدكتور ساب باسل ف تفكيره : اعمل ايه ؟؟؟ انقذ ابني ازاي وملك مش هينفع تخلف تاني اعمل ايه ياااااااارب ساعدني 
قعد علي ركبته يعيط  بعدين اتصل علي رهف وطلب منها تقابله بعد نص ساعه ف كافيه جمب المستشفي  
عمر كان قاعد ف شقته يفتكر ذكرياته مع خطيبته وامه وابوة لدرجة انو محسش بمكالمات باسل ولا رسايله
عمر بعياط : انا تعبت ي رب حاسس اني مليش طاقه اكمل بيها حياتي ، معنديش اي حاجه اعيش عشانها ، خسرت كل حاجه ، حتي صحبي هخسرة ، لو قولتله علي حقيقة مرااته مش هيصدقني لانو بيحبها ، بس هيه انسانه حقيرة مبتحبوش ولا تستاهله ، مش عارف اعمل ايه ولا اتصرف ازاي
بعد شوية قام غسل وشه ومسك تليفونه لقي باسل متصل بيه اكتر من عشر مرات وباعتله رسايل كتير بيقول فيها ان ملك وحمزة عملو حادثه وبعتله عنوان المستشفي 
خد تليفونه بسرعه ونزل جري علي المستشفي وبعد ربع ساعه وصل وهوة داخل خبط ف بنت لابسه كاب علي شعرها ولبسها  شبابي وكوتش كمان شبابي والبنت دي كانت ليلي بقلمي اميرة محمد محمود
ليلي بغضب : مش تفتح ي بغل انت ؟
عمر بسخرية : اسف ي صحبي مخدتش بالي 
ليلي بعصبيه : صحبك مين انت عندك عمي ولا ايه ؟
عمر  ببرود : اي دا انتي بنت سوري مخدتش بالي 
ليلي بغضب : ابقي خد بالك بعد كدا ي خفيف
عمر بيجز علي اسنانه : احترمي نفسك بقي انا ساكتلك من الصبح
ليلي بغضب انا محترمة غصب عنك ي بني ادم انت 
عمر بصلها من تحت لفوق وبعدين مشي 
ليلي بغضب: مستفز ...
 عمر سأل علي ملك وحمزة وعرف اوضتهم ورحلهم شاف باسم ماشي عليه 
 ‏عمر حضنه : ان شاء الله هيبقي بخير ي صحبي 
 ‏باسل بدموع : يارب ي عمر 
 ‏عمر : اجمد اومال هما محتاجينك 
 ‏باسل طلع من حضنه : خلي بالك منهم رايح مشوار مهم وراجع
 ‏عمر بهدوء : رايح فين 
 ‏باسل وهوة ماشي : راجع تاني 
 ‏______________________
رهف : خير ي باسل بيه ايه اللي حصل ؟
باسل مش عارف يرد عليها يقولها ايه 
باسل بتوتر : مش كنتي عايزة  تسدي الدين اللي عليكي 
رهف بخوف : بس ...بس انا مش معايا فلوس دلوقتي
باسل : وانا مش عايز فلوس 
رهف بتوتر : اوماال عايز ايه 
باسل بجمود : تتجوزيني ......
يتبع ........

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية رهف
google-playkhamsatmostaqltradent