رواية احببت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم موكا

 رواية احببت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم موكا

رواية احببت صعيدي البارت الثالث

رواية احببت صعيدي الجزء الثالث

رواية احببت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم موكا


رواية احببت صعيدي الحلقة الثالثة

احببت صعيدي
الفصل الثالث
مايا : صباح الخير لينا فينك
لينا : تحت بيتك
مايا : بتهزري طب تطلعي ولا تستني انزلك
لينا : لا ي اختشيي هستنا انا نازله معاكي وواثقه انك هتكسريلي رجلي من كتر المشي
مايا : ادا هو انا سمعتي وحشه اوووي كدا انتي ظالمه
لينا : يلا انجزي
مايا : تمام نازله
لينا : اول متشوف مايا اقتلك ولا اعمل فيكي ايه بقالي نص ساعه مستنياكي
مايا : طب م انا قولتلك اطلعي 
لينا : انتي دايماً كدا يلا بينا
مايا : تعالي نتمشي شويه وبعد كدا نركب ونروح لسه معانا وقت 
لينا : تمام يلا
وهما بيتمشوا👭🏻♥️
مايا : وحشتني ي لينا اووووي ايام الدلع وخروجتنا والحفلات ونرجع 2 باليل وزعيق بابا وبعد كدا يقولي اتبسطي أقوله اه يقولي خلاص يلا ادخلي غيري هدومك 
ملحوظه" مايا بتحب ابوها اوووووي رغم أنهم ساعات بيتخانقوا بس ميعرفوش ميكلموش بعض يومين ابوها حياتها حنيته وعصبيته كله ع بعض قمر"
" امها بقا كانت اغلي منها ومن اي حد خلقه ربنا اللي يجي عليها ميلزمهاش ب سم بتعشقها بتموت فيها كدا يعني"
لينا : اه ي مايا كن بنخرج كل البور (الطاقه) اللي جوانا 
مايا : اه كنا بنصرخ ونغني من كل قلبنا
لينا : ياااااا كانت ايام حلوه
فلاش باااااك
كانوا راكبين اوبر رايحين درس الجيولوجيا
جيسيكا : انتوا عارفين الواحد محتاج ايه
مايا : خروجه 
جيسيكا : لا حفله ل تامر عاشور
مايا : اه والله ياريت
وصلوا وأخذوا exam والاسستن أخذوا ملزمه الواجب
والمستر طلع أخيراً
المستر : أهلاً بيكم عاملين ايه انهارده
الحمد الله كويسين
المستر : احنا عاملين لكم مفاجأة بالتعاون مع مديرة السنتر هنعرفها ف أخر الحصه وبلاش نفكر ف المفاجأة ونركز😂
مايا : ل جيسيكا و لينا : دا حته مستر سكره اقسم بالله
الحصه خلصت ووقت المفاجأة
المفاجأة طلعت حفلة تامر عاشور
البنات كانت هتموت م الفرحه 
فضلوا يجهزوا نفسهم للحفله من الأثنين للجمعه وهما مبسوطين 
أخيراً انهارده الجمعه والحفله كانت ف التجمع الخامس
اتجمعنا وركبنا ووصلنا بعد م توهنا شويه احب اقولكم احنا تخصص توهان 
الحفله مكنتش تامر عاشور بس وكان في الليثي والعسيلي وكذا حد تاني بس هما دول اللي كانوا البنات بتحبهم طبعاً كانت التيكت لوجير (يعني واقفين ع رجلينا ) بس اعبقال م الحفله بدأت كانت رجلينا اتكسرت ف قرارنا نسأل بتاع الأمن لو ينفع ندفع الفرق وندخل Vib ف فعلاً دفعنا الفرق ودخلنا Vib كن قريبين جدا من المغنين واتبسطنا فوق م ممكن تتخيلوا 
نرجع تاني
مايا : اوووووووووووي بصراحه🥰♥️
لينا : بس مش مسامحكم 🙍🏻‍♀️
مايا : ليه ..؟!
لينا : روحتوا من غيري حفله عمرو دياب و تامر حسني و رامي جمال
مايا : ياااا انتي لسه فكرا
لينا : اه ي خاينين🥺🥺
مايا : ي ستي م هو محمد اخوكي هو اللي مرضيش 
لينا : 🥺🥺
فلاش باااااك
ف يوم كانت مايا قاعده عند جيسيكا ف البيت وجت لجيسيكا  رساله ع الفون أن جالها من ماك اثنين Tickets لحفلة عمرو دياب اتبسطنا اوووي وجيسيكا قالت ل مايا نروح سوا بقا كانت يوم جمعه روحنا واتبسط و غنينا من كل قلبنا وبالأخص اغنية هيعيش ويفتكرني اغنيتنا المفضلة 🤭♥️♥️ وكن بنحب كل اغاني عمرو دياب👯🏻‍♀️ 
مايا : كان يوم لذيذ وكانت ماك مدينا شنطه هديه كان فيها ازازه ماك وكاب ماك وكدا يعني اه وكان في كوبون وجبة هدية وازازتين مياه معدنيه
 واشترينا اساور وخلصنا ع 12 وروحنا ع 12.30 تقريباً .✋🏻
حفله تامر حسني و رامي جمال كانت مايا وجيسيكا و اياد عبد المعطي سوا كانت ضحك وهزار ورقص واستمتعنا واتخنقت مع ابويا عشان اتأخرنا اووووي اوووووووي اليوم دا بجد بس واتبسطنا 
تعالوا نغني 
"حلو المكان يا صحاب زمان
جينا الليلة دي هنسهر فيه ونغني كمان متجمعين ومنورين وحشاني فعلا قعدتنا ولمة زمان ..."
واستغفر الله العظيم و اتوب اليه عشان احنا ف رمضان♥️
والأغنية اللي بحبها جدا بطلة العالم ف النكد ونمره واحد ف العقد شكاكه حاجه مش معقوله مشكلتها💃🏻
يلا بينا نرجع نكمل 
مايا : اتبسطنا اوووي وي ستي تتعوض ونروح تاني بيكي و يلا نركب عشان نلحق نروح ع المعاد
لينا : يلا بس احنا هنروح فين 
مايا : بصي هي السكرتيره قالتلي ننزل الحلميه وبعد كدا هنركب المترو محطه وننزل المطريه ولما ننزل اكلمها
لينا : طب يلا بينا ربنا معانا
مايا : يارب اول خطوه
لينا : ....
مايا : اكيد خير كل اللي يجي من ربنا خير
لينا : يارب ي مايا يارب
~البنات ع قد فرحتهم بالبداية الجديده بس خايفين ومش عارفين ايه اللي ممكن يحصل ف المستقبل
مايا : هكلمها أقولها أننا وصلنا 
لينا : اوك
مايا : الو ازيك عامله ايه
... : الحمد الله وصلتوا
مايا : اه
.... : هتمشوا علطول ف يمين ....
مايا : تمام شكراً
... : العفو واي حاجه كلميني
مايا : تمام
لينا : ها قالتلك ايه
مايا : تعالي هنمشي
لينا : مش قولتلك هتكسرلي رجلي 
مايا : المشي مفيد للصحة ي قلبي
لينا : قدري 
وبعد م مشيوا كتير وطبعاً طول الطريق رغي ونم وصلوا
داخلوا 
مايا : السلام عليكم انا مايا
... : ازاي حضرتك اتفضلوا
مايا : الحمد الله كويسين
... : ممكن تملوا الأبلكيشن 
اوه صح نسيت احكلكم "محمد اخو لينا لما اعقدنا نتحايل عليه وقولتله هنكون سوا وكدا اقتنع الحمد الله ووافق انها تشتغل بصوا بيتعامل مع مايا ع أنها ولد وان أخته معها ف ايد أمينه ودي حاجه كانت بتبسط مايا جدا من جواها أن يكون مامت لينا بتتكلم مع عمتها وتقولها مايا كويسه و ب 100 واحنا بنحبها .... الخ "
نرجع تاني لموضوعنا
مايا : تمام ممكن قلم
مايا : خلت لينا تملي الاثنين لأنها كانت مركبه اظافر والدنيا بايظه معها
لينا : هو دا اللي هعرف اتعامل بيها 
ماسكوا نفسهم من ضحك وبعد خمس دقائق داخلوا للمدير
مايا : مش مبطله أسأله وكدا ....
المدير : وأنتي ي لينا مش عايزه تسألي ف حاجه
لينا : متوقعش مايا مسبتش سؤال مسألتهوش😂😂مايا مبتتوصاش
المدير : ها ايه رأيكم ف الوظيفه
مايا : هو تمام بس مش هينفع وبرضه هنأخذ رأيهم ف البيت ونرد ع حضرتك
المدير : تمام بس ايه اللي مش عجبك
مايا : انا قولت الشغل ف مقر الشركه اوكي لاكن تسويق منتجات بصراحه احنا مش هنعرف
المدير : تمام بحترم جدا رأيك حضرتك واتمنى تنزلوا وانا تحت امرك ولو عايزين داخل الشركه مفيش مانع برضه 
مايا : تمام شكراً جدا لحضرتك
يلا بينا لينا 
لينا : يلا 
اول م نزله
لينا : انتي مبتفصليش 
مايا : ي بنتي لازم نعرف كل حاجه آمال الموضوع سهل 
لينا : بصراحه كنت هموت ضحك عليكي
مايا : 😂😂 متشكره ي قلبي هنركب ايه بقا بصي انا هروح المطريه عند بيبو وانتي كملي انتي وروحي اشطااااا🤝🏻♥️
لينا : اشطااااا
لينا وصلت مايا وروحت هيا روحت فاصله ودخلت ع السرير عدل
عند مايا طلعت السلم خبطت وبعد كدا مفاجأة انا جيت نورت البيت
ماما : قلبي نورتي ايه المفاجأة الحلوه دي
" ماما دي غاليه جدا عند مايا بتحبها جدا جدا هي مامت صحبتها بيبو بس هي بتعتبرها مامتها هي كمان"
" وعندها اخوها اياد باشا قلبي خجول كدا وقمر قد اخو مايا فادي"
مايا : باشا قلبي اللي وحشني
اياد : وانتي والله اكتر بجد
مايا : امال فين حيوانة قلبي 
اياد : نايمه جوا ادخلي صحيها
مايا : اشطا ازازه مايه ساقعه بسرعه😂 
مايا : انتي ي بت ايه النوم دا كله اقووووووومي مش كفايه كدا
بوبا : بس سبوني عايزه انااام
اياد : مايا هنا ع فكرا دا بجد
بوبا : ايه مايا دا بجد
شكلها كان فظيع لابسه تيشيرت كت وشورت ومغطيه وشها بشعرها وايه بقا حاجه جامدين جامدين صوتي مليان بنزين 90 😂😂
مايا قديت اليوم هناك ضحك هزار وتنمر ع بوبا اه صح احنا لاقينا بوبا ع سجاده welcome قدام باب الشقه وخليت ماما وانكل يتخلوا عنها😂😂♥️
وماما عملتلي فطار يجنن والغذاء مكرونه بالبشاميل من ايد ماما مقولكمش ع طعمها هي ماما بتحب تأكل مايا اكمنها مبترضاش تأكل ف كانت بتجبرها😂😂
حبايب قلبي نكمل بكرا بقا😂♥️

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت صعيدي
google-playkhamsatmostaqltradent