رواية احببت توأمه الفصل الثاني 2 بقلم أسيل حسام

 رواية احببت توأمه الفصل الثاني 2 بقلم أسيل حسام

 رواية احببت توأمه البارت الثاني

 رواية احببت توأمه الجزء الثاني

رواية احببت توأمه الفصل الثاني 2 بقلم أسيل حسام

 رواية احببت توأمه الحلقة الثانية


بس انا مش سيف  انا يوسف 
اسيل  قامت وقفت.. ايييه يوسف مين أنت بتقول ايه  انا متجوزه سيف أنت مين  وبعدين  أنت ازاى شكله كده  سيف بلاش هزار  ارجوك  والله م مستحمله 
يوسف.. لحظه بس اهدى  وأنا  هحكيلك كل حاجه 
اسيل.. تحكي اي  أنا مش فاهمه حاجه 
يوسف  .. بصي  يا  اسيل  الكلام  اللى هقوله دا  لازم  تكوني  قادره  تسمعيه  لان اكيد  مفيش عروسه  هتستحمل  تسمع  ان جوزها  مات  يوم  فرحها  
اسيل  وقعت على السرير  وهي مصدومه.. جوزي  مات!!!  
يوسف  .. بصي  أنا  يوسف  توأم  سيف  امبارح  سيف  مرجعش البيت  بعد  م كان  عندك  وأنا كنت  نازل  من السفر  عشان  احضر  فرحكم  ماما  قابلتنى وهى  بتعيط  وبتقولي  اخوك  مرجعش  البيت  من امبارح  أنا  خايفه  يكون حصله حاجه  
فضلت  اهدى فيها  بس أنا من جوايا  بموت من الخوف  لقيت التليفون الارضي  بيرن  رديت  وياريتني  من  رديت  عشان  اسمع  المستشفى  بتقولي  ان  اخويا مات؟!  في حادثه جامده بالعربيه
ماما  فضلت  تقولى  في  اي  حاولت  اخبى  لكن  دموعى خانتنى  انتى  متخيله يعني اى  جزء منى  يسيبنى  ويمشي  توأمي  اللى  قضيت حياتي معاه  
ماما  قالت لي  انتى  مينفعش  تعرفي  مفيش  عروسه  هتستحمل  تسمع كده يوم فرحها  بس  أنا  رفضت  ورفض امى  انى  اسافر تانى كان اقوى  اجبرتني اتجوزك  عشان  خاطر  اخويا  قالتلي  دى الحاجه  الوحيده  من  ريحته   مكنش سهل  عليا  انى  اتجوز  وابين  انى  فرحان  وانا  بخدعك  واخويا  لسه  ميت  اتمنى  انك  تتفهمى  الموقف  يا  اسيل  
اسيل  كانت  بتسمع  وبتعيط  .. أنا مش مستوعبه حاجه من اللي انت بتقوله  ازاى حصل كده  طيب بابا وماما  
يوسف.. عارفين  كل حاجه  
اسيل.. وأنا  بقي  اللى  معرفش حاجه  في  الليله  دى  كلها  انتو  بتعملو  معايا كده  ليه  حرام  عليكم  هو انا مليش  رأى  في اى حاجه كده  
يوسف.. أنا  آسف والله  بس مش بإيدي  صدقينى  أنا عملت كده عشان خاطر ماما  وممكن  نتطلق  لو انتى حابه  بس مش دلوقتي  لما  الامور  تستقر شويه  
اسيل  مردتش  عليه  وفضلت  تعيط  
يوسف  .. أنا  رايح  اوضتي  لو  احتاجتي حاجه انا موجود  او  نادي  على  حد من الخدم  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسيل.. ياربى  هو  دلوقتي سيف  مات  وهو  زعلان منى  ولا مات  بسبب كلامي  ليه  امبارح  أنا  حاسهه  بالذنب  يارب  ريح  قلبى  وارحمنى  بقا  من  اللى  أنا فيه ده خلصت  صلاه  وقامت  تقعد  على  السرير  تاني  افتكرت  مامة  سيف  وقالت  هتنزل  تشوفها  
.. ازيك  يا ماما  عامله ايه  
.. الحمدلله  ياحبيبتي   
.. البقاء لله  يا ماما  يوسف  حكالى  كل حاجه  ربنا يرحمه هو  اكيد  في مكان  احسن  دلوقتي  
.. بعياط  أنا  متخيلتش  أبداً  ان  يبعد  عني  في  يوم  أنا  حاسه  انى  هموت  وراه  لولا  يوسف  مش عارفه كنت  هعمل ايه  
.. متقوليش كدا  ربنا  يديكي طولت العمر  يارب  وبعدين  أنا  روحت  فين  أنا  معاكي اهو  
.. بجد  يا بنتى  يعني  مش  هتسيبني  وتمشي  زى  سيف  
اسيل  عيطت  وحضنتها  .. لأ ماما  مش  هسيبك  أنا  معاكي  دايما  ولو احتاجتي اى حاجه  أنا  موجوده  انسي  يوسف  خالص  تمام  انا  بنتك  دلوقتي  
.. ابتسمت  وحضنتها  .. ربنا  يباركلي فيكي  يا قلب  ماما  والحمدلله على كل حال  دا  قضاء سيف  وقدره  أنا  مؤمنه وعارفه  
.. الحمدلله  يا  ماما  .. أنا  طلعه ارتاح شويه  محتاجه حاجه  
.. سلامتك  يا  قلب ماما  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
اسيل  نامت  بالاسدال   الصبح جه  ويوسف  نزل  على  الفطار  
صباح الخير يا ماما  
.. صباح النور والسرور  فين  بنتى  اسيل  
يوسف  .. بنتك  اسيل  ؟!!  والله مش عارف  تلاقيها  نايمه  لسه  
.. طيب  اطلع  صحيها  عشان  نفطر  سوا  
يوسف  .. ماما  أنا مش عايز  احتك  بيها  ولا  يكون  ليا كلام  معاها  لانها  متعرفنيش  سيبيها  براحتها  
.. طيب  يعني انا اللي هطلع انادي ليها يعني  يا  يوسف  مانت عارف انا مش بعرف اطلع فوق  
يوسف  .. هخلى  زيزي تنادي  لها  
.. اطلع  يا  يوسف  نادي  لها  اخلص  
يوسف  ... حاضر  يا  أمى  حااااضر  
بيخبط على الباب.. اسيل  !!  اسيييل  راحت  فين دي  فتح  الباب  براحه  ملقاش  
دخل  جوا  وهو  بينادي  عليها  قرب  عند  الحمام  وهو  بينادي  .. اسي
اسيل  فتحت  الباب  وهى  لابسه  البورنص وسايبه شعرها  ... ييييه أنت  بتعمل ايه هنا  وقامت  قافله الباب  في  وشه  
رجع  خطوه  وراه  وهو  مستغرب  ... أنا  كنت  جاى  اناديلك ع  الفطار  
اسيل  من  ورا الباب  .. طيب  مش  تخبط او  تنادى  افرض  قاعده  بشعرى  
بيكمل  باستغراب  .. قاعده  بشعرك  ؟! هو انا  واحد من الشارع   المهم  أنا  آسف  على  التصرف  ده  ماما  بتقولك  انزلى على الفطار  أنا  نازل  
اسيل  خرجت من الحمام  ... قال  تعالى  ع الفطار  قال  مفرقش  حاجه  عن اخوه  الغتت  
ياربى  استغفر الله  الله يرحمه  بقا  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ناديت  لها  
... آه  ومعدتش  طالع  انادي  لحد  تاني  
ليه  حصل ايه؟ 
.. دى  بتقولي ونت مش بتخبط لى  افرض  قاعده بشعرى 
ههههه  معلش  يا حبيبي  لسه مش متعوده  
... طيب  اما  نشوف  
اسيل  لبست  ونزلت  برضو  بالحجاب  (اميره بحجابها البت دي 😂) 
صباح الخير والعافية 
... صباح النور  يا ماما  
تعالى  يا حبيبتي  اقعدي  هنا  جمب جوزك  
... مش قاعده  جمب  حد  أنا  
يوسف  .. اللهم طولك يا روح   
اسيل  .. ماما  دخل  اوضتي  من  غير ما يخبط 🥺
يوسف  .. على فكره انا خبطت  
... خلاص  يا  ولاد  حصل  خير  بقا  
اسيل  .. لأ  محصلش خير  افرض قاعده بشعرى  او لابسه بنص كم 
يوسف  .. تاني  قاعده  بشعرك  تاني  يا بنتى  م  أنا  اعتذرت  عايزة  اى  تانى  على فكره انا  خلقي  ضيق  وبتنخق  بسرعه  
... خلاص  ي  يوسف  بقا   خلاص  يا  اسيل  تعالى  اقعدى  جمبى  أنا  
اسيل  .. حاضر  بس  معدش  يزعقلى  تاني  
يوسف  😏😏
.. خلاص  يا  يوسف  متزعلش مراتك  تاني   
جه  صوت  من  برا  مألوف  ... هى  مين  دى اللى مراته؟! 
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent