رواية عشق الجارحي الفصل الثاني 2 بقلم رنا احمد

 رواية عشق الجارحي الفصل الثاني 2 بقلم رنا احمد

 رواية عشق الجارحي البارت الثاني

 رواية عشق الجارحي الجزء الثاني

رواية عشق الجارحي الفصل الثاني 2 بقلم رنا احمد

 رواية عشق الجارحي الحلقة الثانية

كانت تقف عشق بانبهار أمام شركه الجارحي وهي تتدعي الله أن يوفقها ليقاطعها صوت سواق التاكسي بحده .
/الباقي ي انسه .
لتنظر له بغيظ .
/باقي ايه ي خويا فلوسك معاك اهي .
/دول ناقصين خمسه جنيه اطلعي بيهم احسالك .
عشق برادح/احسالي ايه ي راجلي ي ضلالي اكمنك شايفني بنت رقيقه وكيوت تقول اعمل مصلحه عليها لا ده انا متربيه في الحواري ي اخويا ومفيش اكتر من الي خدته .
/ايه ده فيه ايه الهيصه الي انتوا عاملينها قدام الشركه دي.
وهذا لم يكن إلا حارس الشركه لترد هي ببراءه مصتنعه.
/احمم صدقني حضرتك هو الي بدأ اكمني بنت وكده ي ريت حضرتك تبلغ فهد بيه بوجودي قوله عشق هو هيعرف .
ليقاطعهم تلفون الحارس وهذا لم يكن إلا فهد يتحدث بغضب .
/ايه ي رجب الزيطه الي قدام الشركه دي فيه ايه .
ليتحدث الحارس بقلق.
/سعادتك دي مشكله بسيطه واحده بنت عايزه سعادتك بتقول اسمها عشق .
/طيب طبعها علطول وحل المشكله دي فوارا .
/اوامر سعادتك اتفضلي ي هانم مكتب فهد بيه الدور التاني هو منتظرك .
عشق بغرور /تمام .
لتصعد عشق الي الاعلي .
كانت تسير وهي تنظر ببلاهه لذلك المبنا الضخم الذي يظهر عليه الثراء الفاحش كان يجلس سليم بكرسيه في ممر مكتب فهد لتقاطعه ذلك المجنونه .
/صباح الخير انا عشق شاكر ثانويه عامه ذكيه وناجحة وطموحي كتير اوي وانت ايه طموحك في الشغل هنا .ليرفع لها سليم بانتباه لتسرح في عيناه الزيتونيه الساحره ليرد ببحه جذابه .
/وانتي مين قالك اني بشتغل هنا انا سليم الجارحي صاحب الشركه .
/ي نهار اسود انا انا صدقني اسفه ل حضرتك مكنتش اقصد .
/ههههه ايه ايه حيلك محصلش حاجه ل كل ده انتي بقا عشق صاحبه روز .
/ايوه ي افندم انا عشق .
/بس مش شايفه انك صغيره علي الشغل والتعب.
قالها سليم بمغزا فهو يعلم جيدا أن تحتاج للمال لكنها أثارت فضوله أراد أن يعلم عنها كل شي من الواضح أنها لم تنجذب هي اله فقط بل هو أيضا .
كادت ل ترد ليفتح فهد الباب ويستغرب من ذلك المنظر ليتذكر أنها عشق ليرا أنها طفله صغيره كان من حقها العيش بطفوله لكن القدر هو من يحرك حياتنا ايمنا أراد ليتحدث فهد ببحه رجوليه صارمه .
/انت ايه الي خرجك من مكتبك ي سليم .
/احمد صاحبي كان عايز يقبلني ونتكلم شويه فيه حاجه ي فهد.
فهد بتنهيده/لا مفيش اتفضل انت علي مكتبك دلوقتي أما بعتلك ملفات مهمه لازم تتمضي اتفضل .
/حاضر نورتي ي عشق اكيد هنتكلم تاني .
عشق بابتسامه/انشاء الله ي سليم بيه .
فهد بصرامه /اتفضلي معايا ي عشق .
عشق بقلق من هيئه فهد /حاضر سعادتك ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في شقه عشق ..
كانت تجلس صفيه اخت ساميه وبنتها الحيه منار الذي دائما تغار من عشق وتسبب لها بالمشاكل .
صفيه بسخرية /ها تشتغل ابقي تعالي قابليني ي اختي هي بنتك دي بتاع شغل دي عايزه تمسك الموبايل 24ساعه وخلاص .
/صح ي ماما طول عمرها دلوعه.
ساميه بحده/بنتي دلوعه علي ايه ي حصره دي غلبانه شافت المر وهي لسه ي حبه عيني في الثانويه العامه حاسه بحال ابوها وبنتي هتبقا احسن واحده في الدنيا ي صفيه علي الاقل محترمه ولا ايه ي منار .
منار بغيظ/تقصدي ايه ي خالتي بكلامك ده انا محترمه غصبن عن الكل .
ساميه بسخريه /اوي ي اختي اوي ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في الجامعه .
كانت تجلس روز بحزن وهي تلتفت يمينا ويسارا علي محبوبها ليقاطعها عاصم بعشق .
/القمر بتاعي انا ايه الحزن الي في عنيه ده .
/ي سلام لا والله ي عني مش عارف انا مش هفرض نفسي عليك ي عاصم بس خليك فاكر لو روحت منك مش هتلاقيني ابدا .
عاصم بحنان/وانا مقدرش علي بعدك كل الحكايه اني عمال افكر عايز ابقا حاجه ي روز اهلك عمرهم مهيوفقوا عليا وانا كده عايز لما اجي اطلبك يكون بقلق جامد اشرافك قدامهم ترفعي راسك قصاد اي حاد .
/انا فخوره بيك ي عاصم صدقني اكتر من اي حد انتي عندي حاجه كبيره اوي قولتلك تتجرأ وتاخد الخطوه دي وهتلاقيني في ضهرك متقلقش .
عاصم بحب/حاضر ي حبيبتي حاضر اول باباكي مايرجع من السفر قوليلي ي روحي .
روز بسعاده وحب /بحبك .
عاصم بعشق /وانا بموت فيكي ي روحي .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا فاروق السعيد ..
كان يجلس ابنه علي في وسط جميع انواع المخدرات فهذه هي حياته دائما تائها وهو والده يتفقون دائما علي شئ واحد وهو تتدمير عائله الجارحي ليقاطعه والده بغضب .
/ي فرحتي بيك خليك ليل ونهار كده وسط المخدرات والزفت الي بتشربه ده لحد حالنا ميهقف .
علي بتوهان /فيه ايه ي بابا مما حاجه ماشيه تمام .
/الله يخربيتك ي بعيد المناقصة الي جايه مهمه جدا وانا مش عايز عائله الجارحي تاخدها مني علي جثتني فاحنا لازم نتصرف .
علي بغيظ/وانا كمان نفسي ي بابا نفسي .
فاروق بسخريه/انت عايز تنتقم من فهد مش كده من ساعه ماخدت منك البت إياه .
وكأنه قد أضاع النار بجانب البنزين ليتذكر علي وهو يرمي كاسه أرضا اصعب مامر في حياته عندما كان يعشق فتاه هي كانت كل حياته ولكن لعب الحظ لعبته في أحدا الحفلات رأت فهد الجارحي وقد سقطت في عشقه منذ الوهله الأولي وليس ذلك فقط فعندما كان فهد يتكرر في رفضها وأبعدها لم تتحمل وانتحرت ومنذ ذلك الوقت يتمنا أن يرد ذلك الضربه ل فهد ليتحدث علي بكره .
/قولي انت عايز ايه وانا هنفذه حالا ي بابا .
ليبتسم فاروق بمكر لييبدوء في مخطاطهم ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في شقه عشق..
دخلت هذه المجنونه بسعاده عامره وهي تنادي علي واالدتتها بصراخ .
/ياسمين انتي ي وليه .
/وليه في عينك ي جزمه ايه الي انتي عملاه ده عايز ايه .
/عشق بسعاده -الحمد لله ي ماما اتقبلت في الشغل وبمرتب عالي اوي مبسوطه اوي ي ماما اوي .
ساميه بارتياح /الحمد لله ي بنتي الف بركه ربنا عالم بينا ربنا يوقفلك ولاد الحلال وينصرك ي ضنايا .
/ربنا يخليكي ليا ي سماسم اروح ارتاح بقا شويه وأقوم اذاكر شويه .
/طب مش هتاكلي .
/لا شبعانه .
أسرعت الي غرفتها لتنام علي سريرها وهي تنظر للالعلي بابتسامه جانبه لتغمض عيناها وتسرح فيما سرق قلبها منذ الوهله الاولي..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في جنينه فيلا الجارحي ..
كانت تجلس روز بتذمر وضيق وهي تنظر إلي سليم لتتحدث يزهق.
/جرا ايه ي سليم بقالك ساعه قاعدت ساكت كده في ايه متتكلم .
/اوووف ي ساتر هو الواحد ميعرفش يتكلم معاكي شويه .
/هو انت بتتكلم مانت ساكت قول .
/سليم بارتباك /كنت عايزك تكلمني شويه عن صاحبتك عشق .
/عشق؟ٕ
/ايوه عشق ايه مالك ندردش شويه واحنا قاعدين مثلا .
روز بخبث /ايه ندردش وماله ندردش بص ي سيدي عشق صاحبتي قد في السن شاطره اوي في المدرسه زكيه طيبه غلبانه ومحترمه بس كده .
/وحياه خالتك هو انا كنت بقولك عايز اعرف حالتها الاجتماعيه .
روز باستفزاز/ايه ده هو مش انت عايز تعرف علشان تساعدها وكده ولا فيه سبب تاني ي سولي .
سليم بارتباك/سبب سبب ايه لا طبعا بسال عادي ليتحدث بوجع وحتي لو فيه ي روز مين الي أرضا تتجوز واحد عاجز زي .
روز/اوعا تقول كده تاني ي سليم انت الف واحده تتمناك انت المقدم سليم الجارحي فاهم وبعدين قولي ايه بقا حكايه البت عشق ايه الي حصلك ي راجل ده انت اول مره تشوفها النهارده ايه  .
سليم بضحك /هههههه هقولك ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه فهد ..
كان يمسك بهاتفه وهو متردد لذلك الذي يفعله لكنه لا يعلم ماذا حدث له عندما رأ ذلك الصغيره فقلب فهد مغلق منذ سنوات فجميلات العالم كانوا فقط يتمنون نظره واحده منه ماذا حدث له عندما رأ ذلك الطفله ليقوم سريعا بالاتصال علي مراد صديقه للجلب له جميع المعلومات عن عشق ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في شقه عشق .
تحديدا في غرفتها .
كانت تحلم بفارسها الذي خطفها من اللحظه الأولي .
/يااه معقول انا في المكان ده معاك .
ليحتتضنها هو بعشق ويتحدث بنبره عاشقه.
/ايوه معايا وفي حضني ومش ممكن اسيبك ابدا هاسرك في حضني العمر كله ومش هخرجك منه ابدا .
/يااه هههههه ده انا علي كده هبقا عشق الجارحي .
/انتي خلاص بقيتي عشق الجارحي قلبك ده مش هينبض غير باسمي روحك دي هبقا انا مالكها الاول جسمك ده ليا انا بس الي اتمتع بيه براحتي بطنك دي مستحيل تشيل غير مني انتي خلاص كلك بقيتي ملكي .
/بعشقك بعشقك .
/انا عديت مرحله العشق ووصله ل مرحله الجنون .
لتفوق من حلمها لتمتم بهمس شكلي وقعت في حبك ي ابن الجارحي .. يتتتتتبع ..
ي ترا عشق حبه مين فهد ولا سليم 🤔🤔🤔
كمال ممكن يوافق علي عاصم 🤔🤔🤔🤔
ايه هيكون مصير الآخر لما يعرف بعشقه 🤔🤔🤔
انتظروا انشاء الله المزيد من الاحداث القويه والغير متوقعه .
طبعا شكرا جدا جدا علي التفاعل الكبير علي أول بارت انبارح ربنا يخليني دايما عند حسن ظنكم دمتم في رعايه الله وحفظه ..
يُتبع..
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية عشق الجارحي)


google-playkhamsatmostaqltradent