رواية أمير الممالك الفصل الثاني 2 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل الثاني 2 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك البارت الثاني

 رواية أمير الممالك الجزء الثاني

رواية أمير الممالك الفصل الثاني 2 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الحلقة الثانية

وقفنا عند صفاء ال رمت قنبله وهي ان قمر مخطوبه لفهد وصدمه الكل وصعود مروه الي غرفتها وورائها فاطمه.
قمر. بس.....
لتقاطعها صفاء بهمس. بعدين
لتسكت قمر وتنهال عليها المباركات من الاقارب والجيران. وبعد بعض الوقت يرحل الجميع وتنزل فاطمه
فاطمه بغضب. هو ايه ال حصل ده يا مرت عمي ازي تعملي كده ازي....
لتقاطعها صفاء. ازي ايه يا فاطمه هو انا عملت ايه مش عاجبك.
فاطمه. ازي تقولي ان فهد خطب قمر وانت عارف ان فهد ها يجوز بتي مروه
صفاء. ومين ال جال ان فهد ها يجوز مروه.
فاطمه. من وهم عيال والكل عارف ان فهد لمروه ومروه لفهد تطلع مين قمر ده.....
صفاء بغضب. الزمي حدودك يا فاطمه وإلا
ليقطع كلامها دخول حمدان والشباب
حمدان. ايه في ايه صوتكم عالي ليه.
فاطمه. شوف يا عمي مرت عمي قالت ال الكل ان فهد خاطب قمر
فهد بزهول وهو ينظر الي جدته. ايه الكلام ده صح
صفاء. ايوه يا فهد و....
ليقطع حديثهم قمر. هو انا لعبه في اديكم انا نازله مصر عشان انت وجدي طلبتم ده وياريت كنت سمعت كلام امي وما نزلتش انا لا يمكن اجوز كده وغير ده انا ليه حياتي ودراستي انا لا يمكن أوافق.
فهد بغضب. مين قالك اني ممكن اوافق علي وحده زيك تربيه مره لا وكمان عاشت عمرها كله بره يعني ما عندهاش دين ولا أخلاق و...
ليقاطعه ادم بلكمن قويه ليرجع فهد الي الجلف من المفاجأة وكاد ان يقع لولا تمالك نفسه. انا ما سمحلكش
كاد فهد ان يرد لكمته ولكنه سمع صوت صريخ
فريده بصوت عالي. قمر
لينظر الجميع ليجد قمر واقعه علي الارض غائبة عن الوعي ليرقض عليها الجميع واولهم ادم ليحاول جدها افاقتها لكنه تفاجأ من ادم الذي صعد مسرعا الي أعلى
فاطمه بسخريه. دلع بنات ماسخ.
وبعد حولي دقيقتين ينزل ادم ويقترب ومعه علبه دواء ليقترب من قمر ويخرج حبه ويضعها في فمها ويحتضنها
ادم. قمر فوقي انا جنبك مفيش حد يقدر يجبرك على حاجه تاني انا هنا قومي.
ادم يتكلم وهو يضغط على صدر قمر بقوه حتى بدات ان تستعيد وعيها
ادم بلهفه اخ. انت كويسه
لتنظر له قمر. ايوه انا تمام بس عاوزه انام انا....
لتصمت ل يفاجئ الجميع بانها نامت على صدر ادم
حمدان بخوف. هي مالها.
ادم بهدوء وهو يحملها. نامت انا ها طلعها اضتها وهنزل نكلم
ليصعد ادم ب قمر ومعه فريده ويضعها علي سريرها ثم ينزل
محمد. هي ملها واغم عليها ليه وايه الدوا ده
حازم بتسرع. اكيد مجنونه اومدمنه.
فهد. او بتدلع
لينظر لهم ادم بهدوء( نعم هو الهدوء الذي يسبق العاصفه).خلصت انت وهو تحليلكم العبقري
حمدان. قمر ملها يا ادم وايه الدوا ده
ادم. ده شيء ما يخصكوش كل ال انا عاوزه منكم محدش يعصب قمر او يزعلها عشان حسابه معايا ها يكون عسير تمام انما هي تعبت ليه ده حاجه تخصها بكره لو عاوزه تقول ها تقول لكن (ليكمل وهو ينظر الي فهد) حذاري حد يزعلها لحد ما نسافر.(ثم يوجه كلامه لحمدان) قمر مش ها تجوز فهد ابدا.
فهد. ومين قالك اني عاوز اجوزها ده نكره انا مش معترف انها بنت عمي اساسا.
مصطفى بغضب. فهد
ليصمت فهد بغيظ
ليكمل مصطفى. وانت مالك قمر تتجوز مين
ادم. لا ليا فيه لان قمر اختي انا ال ربتها تقدر تقولي كنتوا فين وهي عمرها سبع سنين لما امها اجوزت تقدر تقولي قمر عاشت مع مين
محمد بترقب. مع مين.
ادم. معايا وانا مش ها جوزها لواحد ما يستهلهاش ابدا
فاطمه بخبث. قول كده بقا هي كانت معالك مش مع امها كانت ديره علي حل شعرها و
لينظر لها ادم نظره اسكتتها لتبلع ريقها بخوف وتصمت
ادم بهدوء مخيف. قمر مش هاتجوز فهد خلص الكلام لا لو هي عاوزاه غير كده لا قمر مش ها تجوز غير ال هي تختاره تمام ولو حد زعلها يا ويله مني وعلي فكره احنا ها نسافر اخر الاسبوع
حمدان. بس قمر مش هاترجع معاك يا ادم
ادم بابتسامه. مين ال قال كده
حمدان. ما ينفعش جدها وعممها يكونوا عايشين وهي معاك
ادم. اه وده من امتي ده قمر معايا من اكتر من عشر سنين وانا مش ها سبها ال لما اسلمها لجوزها ال يستهلها تمام
كاد حمدان ان يتحدث ولكن قاطعه ضريخ قمر ليصعد الجميع الي اعلي وكان اسرعهم ادم ليدخل الي قمر ويضمها قمر اهدي قمر ببكاء وخوف. ادم هو هنا انا خايفه هو هنا.
ادم وهو يحتضن وجهها بيده. مافيش حد هنا غيري انا وبس والحرس في كل مكان انا مامن الدنيا بره ولو عاوزه حرس هنا ماعنديش مانع ولو عاوزاني افضل جنبك ها فضل لكن اهدي مافيش حد هو مابقدرش يقرب لانه لو قمر عارف اني هاقتله هو او غير.
قمر بتوتر. يعني هو مش هنا ومش مش عاوز لتصمت وتبكي
ليضمها ادم محدش هنا ومحدش هايجبرك علي حاجه انت الملكه ومحدش هايقرب الا بمزاجك وانت عارفه ده اهدي خالص.
 فاطمه. هو ايه ال بيحصل بالضبط. 
ادم. حمدان بيه لو سمحت الكل بره.
مصطفى. انا مش خارج غير لما افهم ايه ال بيحصل
ادم. انا قلت الكل بره يا حمدان بيه عشان متزعلش حد
حمدان بحزم. الكل بره عشان قمر ترتاح
قمر وهي تمسك بيد ادم متسبنيش
ادم بابتسامه. وانا امته سبتك يلا قومي غيري هدومك عشان تنامي في حضن دومه زي زمان علي ما اغير انا كمان واطلب اكل تاكلي ايه يا قمري.
قمر بتفكير شاورما وبرجر
ادم بحب. حاجر هابعت اجيب يلا قومي غيري وانا هاروح اغير واجي علي طول
قمر بطاعه. حاضر.
ليخرج ادم ليجد الجميع في انتظاره في الخارج.
مصطفى. احنا لازم نفهم فيه ايه.
ادم وهو يخرج تليفونه. انا هاعمل مكلمه وبعدين نكلم ليطلب ادم رقم وينتظر قليلا.
ادم. اكرم فتح عينك كويس وزود الحرس
اكرم...........  
ادم. تمام بص انا عاوزك تجبلي برجر وشاورما.
اكرم........ 
ادم بابتسامه. ايو يا سيدي قمر ما انت عارف لما بتعوز حاجه لازم اعملها
اكرم.........
ادم. الي حصل مش سهل وهي كانت طفله ومش فاهمه بس احنا كنا كبار عموما جهز كل حاجه احنا هانسافر اخر الاسبوع خد بالك مش لازم حد يعرف  ان قمر هنا عشان لو عرف مش هانعرف نحميها الجوكر صعب وانت عارف تمام
اكرم.......
ادم. طب سلام.
لينظر ادم خلفه ليجد الجميع ينظر باستفهام. نعم
حازم. هي قمر بنت عمي مالها ده مش تصرفات وحده كبيره
ادم باستغراب. مالها
جازم. من اول ما فاقت لحد دلوقتي غريبه وخيفه وبتتسرف زي الأطفال ومتعلقه بيك جامد 
ليأخذ ادم نفس طويل ثم يتكلم. قمر عمرها ١٨ سنه يعني طفله مش كبيره ومتعلقه بيا عشان ماتعرفش غيري وانا الي مربيها بس مش اكتر.
جازم. طب ايه الدوى ده
ادم. ده موسع اللشعب الهوائيه قمر لما بتتعصب او تزهق مش بتعرف تتنفس كويس عشان عندها الجيوب الانفيه تعبانه شويه مش اكتر.
احمد. طب وخوفها ده
ادم بتوتر. كابوس شافت كابوس فلازم تخاف
فهد. طب و......
ليقطع كلامه صوت الباب ليفتح ويدخل شاب
الشاب. عاوز ادم بيه
ليذهب ادم في اتجاجه وهو يحمد ربه لهروبه من وصله الأسأله. اكرم تعالي
اكرم وهو يعطي اه كيس الطعام. كده تمام
ادم بابتسامه. تمام
اكرم. ماشي هي فين الي مغلباني ده
ادم. فوق
اكرم بزهول. انت سايبها لوحدها يا ادم انت عارف ان انهارده بزات هي ماينفعش تكون لوحدها
ادم. ليه.
اكرم. اليله ليله اكتمال القمر وهو اقوي من اي حد انت غبي يا ادم
ليصعد ادم بسرعه وخلفه اكرم الي اعلي جريا تحت زهول الجميع ويصعد بعدهم ليدخل ادم ويحتضن قمر انت كويسه
قمر بهدوء. ايوه
اكرم. وهو ينظر الي الأرض ويخرج من الغرفه. ادم انا بره
لينتبه ادم الي قمر التي ترتدي بجامه ومن غير حجاب
ادم. تمام.
ليخرج اكرم والكل.
مصطفى . انا مش فاهم حاجه
اكرم. انا ماقدرش اجاوب على اي سوال اعفوني
لينزل الجميع الي اسفل ليري اكرم كيس الاكل ليأخذه
اكرم. هاطلع ده ل ادم
فهد. في سر كبير وري البت ده
حمدان بتوتر وخوف. لا سر ولا حاجه
&&&&
بمطار الاقصر تصل طائرة خاصه وينزل منها شاب اقل ما يقال عنه انه وسيم ومعه حرسه ليجذب كل الانظار له ولما لا وهو من اكبر رجل اعمال في الشرق الأوسط وصاحب إمبراطورية الشرقاوي نعم انه ادهم الشرقاوي مارد الاقتصاد في العالم انه هو ذلك الشاب الذي لم يتعدى٣٠ من عمره
ادهم. ها عرفت مكانها بجد ولا كلام وخلاص يا عمر
عمر. لا بجد هي هنا يا ادهم
ادهم. تمام وصلني عندها بسرعه
عمر. طب الصبح
ادهم. مافيش وفت
عمر. امرك بس هاتقول ليها ايه دلوقتي الوقت متاخر قوي
ادهم باقتناع. تمام بس عاوز اكون قريب منها
عمر. هتكون في البيت الي جنبها
ادهم. تمام
&&&&&
بمنزل حمدان يجلس الجميع بانتظار تفسير ادم
اكرم بزهول. انت نزلت ليه يا ادم
ادم بتوتر. نامت انا خايف عليها قوي يا اكرم
اكرم. انا مرعوب قمر مش حمل حاجه تانيه ده كانت طفله وماصدقتش انها لعبه امال وهي كبيره هاتعمل ايه
ادم. الخوف انها ماتعرفش حاجه اساسا عن كل الي حصل
حمدان بزهول. انت ماعرفتهاش بقوتها لحد دلوقتي
ادم. ايوه قمر كان لازم تعيش زي اي حد في عمرها ايوه كنت بخاف تتعور او دمها ينزل علي الارض بس كنت مفهمها ان فصيلتها ندره وعندها سيرله عاليه بس ماقلتش علي السبب الحقيقي اكرم هو ممكن يعرف مكانها اليله
اكرم بخوف. مش عارف بس هي هاكملت الي ١٨ وده لول ليله اكتمال قمر بعد ما كملت السن ربنا يستر انت متاكد انها نامت
ادم. ايوه ما تكلم عم عوض كده شوف حل هو اكيد زمانه وصل
اكرم. انا بعتله حد المطار وهو في الطريق
ليدق الباب ويفتح ادم بلهفه ليجد امامه عوض
ادم. بلهفه عم عوض ايه الي اخرك
عوض. هدي يا ادم هي فين
ادم بتوتر نايمه
عوض باستغراب. متاكد
ادم. ايو تعالي شوف بنفسك
ليصعد عوض وبعدما يتاكد من نوم قمر
حمدان. فهمني يا عوض سكوتك هايموتني
عوض. هو حل من اتنين مافيش تالت
حمدان. قول
عوض. يا هو مش عاوزها وده مستبعد لانها تهمه وعاوز قوتها
وعاوز دمها عشان يتحرر او
ادم. او ايه سكتت ليه
عوض. اوهو قريب
حمدان. هو مين
عوض. الحامي ال وحيد الي لو موجود قمر تكون في امان
ادم. تقصد مين
عوض. اقصد صاحب الوشم هو مش احمد قال قدامك ان الي يقدر يحمي قمر هو امير الممالك وصاحب الوشم
ادم. بس ده الي هايملك قلب قمر وقمر مش بتحب حد
عوض. يمكن هو قريب
حمدان. طب هانعرف ازي
عوض. اظن كل الي هنا حافظين القرآن صح
الكل ايوه
عوض. هانقرا لحد قمر ما تفوق وانت يا ادم حط السلسله ده جنب قمر
ادم. ايه دي
عوض. ده..............
يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent