روايات

رواية اكرمني الله بعد صبر الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية اكرمني الله بعد صبر الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية اكرمني الله بعد صبر البارت الرابع

رواية اكرمني الله بعد صبر الجزء الرابع

رواية اكرمني الله بعد صبر الحلقة الرابعة

صحيت علي صوت الباب وحد قرب يكسروا لبست اسدال وصحيت محمد وقومت فتحت الباب لقيت بسمة وامها وحماتي
لقيت محمد جاي من ورايا وبيقول بغضب مين اللي كان بيخبط كده
حماتي قالت بنت خالتك هي اللي بتخبط في حاجه
روحت انا قولت والله في حاجه اسمها زوق وبعدين هو في حد بيرزع الباب كده والساعه 8الصبح
بسمة قالت بدلع ينفع كده يمحمد اي اللي مراتك بتقوله ده
ميصحش برضو يبني دحنا كنا جايين عشان عاوزاك في حاجه
احنا هنفضل واقفين ع الباب ولا اي ي حبيبي
حماتي زقتني وهي بتخش كنت هقع علي الارض لقيت محمد سندني
دخلت اختها وراها وبعدين لقيت بسمة جاية تمسك ايد محمد جوزي روحت مسكت دراعها لويته ورا ظهرها وقلت تؤ تؤ مش كده عيب ي بسومة تمسكي حاجه مش من حقك
بعدين زقتها ومسكت ايد جوزها ودخلت
خير يخالتي حاجة اي اللي عاوزاني فيها
كنت عاوزاك تودي بسمة الشقة بتاعتنا تجيب هدوم ليها عشان احنا قاعدين اسبوع
ماشي بس متاخد من ففاطمة ما يعتبر نفس المقاس
لا بنتي مبتحبش تلبس مكان حد
ماشي انا نازل دلوقتي كنت رايح مشوار اجهزي يبسمة ونادي عليا
حاضر يمحمد تسلملي
ابتسم محمد بذوق ونزلوا
انا اول مانزلوا قولت انا كنت ساكته لحد مانزلوا انما تروح معاها البيت لوحدوكوا مش هيحصل
اتكلم بزعيق ودي كانت اول مره يتكلم فيها بزعيق معايا
هو انت في اي مفكرة ان الناس كلها كده اتهدي شويه دي بنت خالتي يعني اختي
اتكلمت بسخرية ودموع لكن هي مش بتعتبرك كده وانا وانت عارفين وبعدين اول مره تعلي صوتك عليا يمحمد
بقولك قولتلك اختي واعلي صوتي عليكي عشان تحترمي نفسك
تمام يمحمد انا رايحه عند بابا عشان مش مستريحة في البيت وبعدين انا محترمه وجايه من بيت ابويا محترمة مش محتاجه حد يعرفني انا محترمه ولا لا
قالي في ستين داهيه يختي
تشكّر
لميت هدومي بس مش كلها يعني ونزلت روحت عند ابويا
…………………
شكل العمل عمل عمايلوا يبت يبسمة
اه والله يماما
بت اوعي تقولي لخالتك علي العمل او تقعي بلسانك
عيب عليكي هو انا تلميذة
تربيتي بصحيح
ابقي ادلعي يبت شويه قدامه
من عنيا
…………….
ازيك يبابا عامل ايه
الحمدلله يحبيبتي ده كلو مشفكيش يمنه
معلش يبابا انا جايه اقعد معاكوا اسبوع اهو
غريبة يعني مش من عوايدك يحبيبتي تيجي وتباتي وكمان اسبوع
لاء يبابا عادي وبعدين محمد عندو شغل كل يوم. ومبيبقاش فاضي فقولتله هروح اقعد عند بابا شوية
ماشي يحبيبتي تنوري خشي استريحي في اوضتك امك بتصلي وهتجيلك
ماشي يحبيبي
دخلت مكنتش عاوزه اكدب علي بابا لكن ماما لما جيت اتجوز قالتلي بيتك اي حاجة تحصل فيه مبينك انت وجوزك
متجيش تحكيلنا الا لو في حاجه كبيرة بعد الشر بس انا مخنوقه وعاوزة اتكلم فقررت اني هحكي لماما لاني وحيدة ابويا وامي ومعنديش اخت اتكلم معاها
لقيت الباب خبط ودخلت ماما
منه حبيبتي وحشتيني
وانت كمان يماما وحشتيني قولت اجي اقعد معاكوا
اه ابوكي حكالي بس انا مش مصدقة
بصي يما..
قطعتني في الكلام وقالت بهدوء بصي يحبيبتي الحاجة اللي هتحكيها كبيرة ولا تافهه ومينفعش تتحكي
يماما انا عاوزة اتكلم مع حد كتمت في نفسي لحد متعبت بتكلم بعياط.
اخدتني في حضنها وطبطت عليا وقالتلي قولي يحبيبتي احكي وانا مش هحكي لابوكي لو كان انت مش عاوزه
يماما…….. حكتلها كل حاجه حصلت من معاملة حماتها وجوزها اللي اتغير
بصي يمنه حماتك انا محبتهاش ومرتحتلهاش ولا هي ولا اختها وجوزك يمكن زهق ان انت بتغيري عليه اوفر
يماما مش بغير يماما لكن كل حاجه حصلت زهقتني في عيشتي
قعدت اتكلم مع ماما كتير لحد منمت
عدة اسبوع ورا اسبوع وهو معبرنيش خالص دوخت امبارح واغمي عليا بابا جبلي الدكتور وقال لازم ارتاح واكل عشان البيبي اتصدمت لما قال بيبي عيطت لاني كان نفسي يبقي معايا واحنا بنسمع الخبر ده نمت وصحيت تاني يوم وعزمت علي نفسي اني اروحلو واقوله الخبر ده
وصلت خبطت محدش فتح روحت فتحت بالمفتاح لقيت!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اكرمني الله بعد صبر)

اترك رد

error: Content is protected !!