رواية تزوجت أبي الفصل الثاني 2 بقلم جهاد اشرف

 رواية تزوجت أبي الفصل الثاني 2 بقلم جهاد اشرف

 رواية تزوجت أبي البارت الثاني

 رواية تزوجت أبي الجزء الثاني

رواية تزوجت أبي الفصل الثاني 2 بقلم جهاد اشرف


 رواية تزوجت أبي الحلقة الثانية

- قوم يا آسر هتتأخر علي المدرسة
~خلاص صحيت 
- طيب أغسل وشك ويلا عشان تفطر
~حاضر
آسر وردينا مشيوا وفي الطريق
~رودي أنت زعلانه مني
- .....
~آسف والله يا رودي مش هكررها أنت بابا وماما وكل حاجه سامحيني
- مسمحاك يا آسر بس متتكررش ومتكلمش حد غريب و أنا موجوده مش هنحتاج حد خلاص 
~خلاص (وقبلها من خدهاا وراح المدرسه )
رودي إبتسمت ومشيت رايحه الشغل
*متأخره ديما 
- البركه فيك يا أبو حميد
*اه كلي بعقلي حلاوه ، عموما خلصي قبل ما المديرة تيجي
- اشطا 
*صحيح يا رودي في مقابله ف شركه ايه رأيك تقدمي هماا محتاجين مهندسين 
- مش عارفه يا أحمد بيبقوا عايزين خبره وكدا
*جربي مش هتخسري حاجه 
- خلاص نشوف الشغل ولو عرفت هروح 
* مااشي شوفي الزبون اللي لسه داخل دا
- تمام 
- صباح الخير(بإبتسامه ) طلب حضرتك
رفع رأسه وكان مصطفي 
رودي إتضايقت بس مبينتش وبنفس الابتسامة: خضرتك تطلب ايه
بصلها وابتسم : اللي هطلبه موجود يعني
- أكيد اتفضل
=عايز أطفال 😏🙂
- مش بنقدم أطفال هناا 
اتضايق من برودهاا ومسك إيدها بعصبيه :انتي عارفه قصدي كويس بلاش برودك دا 
سحبت إيدها ولسه هتضربه بالقلم بس هو مسكها تاني ومنعها 
=اقعدي نتفاهم
- إنت ازاي تمسك ايدي أصلا ونتفاهم علي ايه إنت مجنون اللي بتطلبه مينفعش 
=طب اسمعيني ومتقاطعنيش لحد مخلص ، أناا هتبني أسر بس لأن أكيد غريبه أتبنياكي وهيكون مسؤل مني من تعليم وغيره و هوفرك شغل في شركه و ليكي مبلغ اللي تطلبيه 
- أعتقد قلت ردي قبل كدا لأ وألف لأ
=مخلصتش ولو رفضتي مفيش شركه هتوظفك ولا هدمرك فعلياا وهتندمي يا رودي فكري كويس مستني ردك بليل .
ومشي مصطفي ، ساب رودي في أفكارهاا 
***********
في المدرسه تحديدا بين الحوار بين أسر ومصطفي
~مش هينفع أكلمك تاني رودي زعلت مني 
=ليه يا آسر مش كنت عايز أب 
~بس رودي مش موافقة
=المهم رأيك مش هي 
~لأ رودي الأهم رودي هي اللي ربتني رودي تبقي كل حاجه في حياتي 
=طب لو هي وافقت 
نسيب دول لوحدهم
--------------------------
في مكان أخر تحديدا بيت عائلة شاهين عائلة مصطفي
* شفت يا بابا خطتك فشلت وهو هيتبني مش هيتجوز 
\إبنك عنيد ، بس هلاقي حل لعنده دا قريب
*مصطفي عمره ما كان كدا هي السبب خيانتها ليه هي اللي غيرته كرهته في كل نساء العالم
\متقلقيش هتصرف ومصطفي هيرجع زي ما كان أناا عرفت هو عايز يتبني مين بس ليه أخت رافضه الموضوع ودا بقاا ساعدني في حاجه لو تمت مصطفي هيرجع تاني😏
*غريبه تمسكه بالطفل دا مفي دور أيتام كتير
\مصطفي صعب عليه الطفل واتعلق بيه عايز يعوض الطفل عشان ميمرش باللي مر بيه بعد وفاه أبوه 
*طب دا هيساعدك في ايه
\هتعرفي قريب قريب أوي 
نرجع لرودي اللي راحت تقدم علي الوظيفه واترفضت وفهمت ان دي توصيه من مصطفي وهو حب يعرفها كدا 
وكمان أي شغل كانت فيه انطردت منه من غير سبب متضايقه جدا ومش عارفه تتصرف تعمل ايه حاسه الدنياا جت عليها أوي وضاقت بيهاا بتتمشي وشويه وقعدت في مكان زي حديقه عامه كدا 
ولقت حد قعد جنبهاا
- أحمد جيت ليه
*مقدرش أسيبك كدا يا رودي فهميني ايه اللي حصل
- هقلك يمكن تساعدني وحكت كل حاجه.........
*هو ممكن تتضايقي بس من رأيي وافقي علي عرضه 
بصتله بصدمه 
*متبصيش كدا افهميني هو كدا هيعلم آسر أخسن تعليم وهيساعده كتير هيقدمله حجات أنتي مش هتقدري تعمليهاا وأنتي عايزه ايه غير مصلحة آسر فكري حلو يا رودي دا لمصلحه آسر ومصلحتك ومتتسرعيش
- أكيد لأ يا أحمد عمري ما أوافق و هتصرف وألاقي شغل ومعايا فلوس حاليا لغيت ما اتصرف لكن مستحيل أوافق ازاي أبعد آسر عني 
*خلاص وأنا معاكي و ولو احتجتي أي مساعده أناا موجود انتي عارفه انك زي أختي بالضبط
- عارفه يا أحمد عاارفه 
*طب أسأذنك ه..
- يبني من غير رسميات روح شغلك وأناا تمام ، يلا أنا كمان هروح زمان آسر طالع من المدرسة 
*😂تمام
أحمد بيمشي يروح شغله ورودي بتروح وهي بتعدي الطريق أصوات بتقول حااسبي ونور عربيه وو
توقعاتكم ايه اللي حصل رودي اتأذت وعملت حادثة طب مصطفي هيعمل ايه ويا تري رودي هتوافق بقاا ولا برضو عند رأيها طب ايه خطة جد مصطفي 
يُتبع...

google-playkhamsatmostaqltradent