رواية حظابط الفصل الثاني 2 بقلم تبارك سليم

 رواية حظابط الفصل الثاني 2 بقلم تبارك سليم

 رواية حظابط البارت الثاني

 رواية حظابط الجزء الثاني

رواية حظابط الفصل الثاني 2 بقلم تبارك سليم

 رواية حظابط الحلقة الثانية


مها:  يلا يا ولاد الفطاار جه 
ندي:  صباح الخير يا ماما... 
مها:  صباح النور يا حبيبتي لانا صحيت 
ندي:  ايوا يا ماما بتلبس اهي.. 
اسر:  صباح الخير يا ماما 
مها صباح النور يا حبيب ماما 
لانا....:، صبااح الخير يا ماهي يعسسسل.. عطلاق انا لو مكان او حظاابط ما كنت مت وسبتك يبيض يعرسي انت 
ثم بدات بضغدغتها... 
مها:  يخربيتك.. كفاايه يهبله.. وانتي عبيطه زي امك كدا.. 
لانا بتمثيل البكاء..: لو سمحت يحظاابط.. حاوزه اعمل محضر سب وقذف... 
اسر بنافذ صبر:  ابو ام اليوم ال دخلت فيه شرطه بسببك كرهت ام الوظيفه يارتني طلعت اي حاجه انشاله مهندس 
لانا وهي تقترب وتألك بنهم.... 
لانا:  ياااه يا هندزه والله انت لو بقيت مهندز لنخربهاا يااض 
ثم لكزته بقوه ع كتفه ف حركه مضحكه.. 
ندي بضحك:  هندزه.. وحظابط عليا النعمه انا شكه انك كنتي عايشه ف ايطاليا.... من ام اللهجه دي... 
لانا: يبنتي الجامد ديما مبيحكيش عن جمدانه.... جااامدين ومفيش الاحنا... صح يحظاابط 
اسر:  الصبر من عندك ياااارب الصبرررررر 
لانا:  مالك يبضيه...يغوتي يغوتيي ع العسل..والله عسل يواد...
اسر بغضب:  بتتتتت متستفزنيش احسن وربنا ما امد ايدي عليكي 
لانا بغيظ وهي  تخرج له لسانها..:  اكل الحبيب زي ضرب الزبيب 
مها بضحكه عاليه:  هههههههههههههه العكس يا هبله العكس... 
اسر ببتسامه: اما اقوم امشي بدل ما ارتكب فيها جريمه 
لانا:  استني ياااااض 
اسر:  عاوزه اي يا زفته 
لانا:  وديني الجامعه ف طريقك ينوبك ثواب... 
اسر:  امشي يابت من وشي مش فاضيلك... 
لانا بمسكنه:  ماهي قولي لي حظابط يوديني الجامعه انتي عارفه اني معرفش حاجه هنا... 
مها:  فعلا يا اسر خدها ف طريقك يا حبيبي.. معلش تعالا علي نفسك...
اسر بنافذ صبر: اففففففف...يلا قدامي يا زفته...
سبقته لانا بسرعه حتي سارت امامه ثم نظره مره اخره خلفها تعدل من نظارتها بكبرياء 
لانا: طب اتجر قدامي يلااا..مش عاوزه اتاخر..
اسر بنافذ صبر وهو يمسكها كتفها ويسحبها خلفه بنافذ صبر: امشي يا بت دك مشش..
لانا بضحك: هههه طب براحه يقاسيي (. ❛ ᴗ ❛.)  
اسر بنافذ صبر وابتسامه:اتلمي بقي يابت...
لانا: بته تبتك..
اسر: الصبر يااااارب الصبرر.
....................................................................................
سيف: افففف...قافله الفون لييي...ام دي حاجه بقي..يووووه يا ندي ماشي انا هحرمك قافله الزفت دا..عشان تعرفي بعد كدا اني بتنيل زفت اقلق عليكي....
«الرقم متاح الان يمكنك الاتصال به حاليآ»
سيف..اخيرا يا ندي اخيراا..
الووو
سيف بغضب:الو يا ندي..قافله الفون ليييي 
ندي: يووه يا سيف الفون فصل شحن...ونسيت احطه..
سيف: ندي متعصبنيش يعني اي نسيتي..
ندي: سيف متعصبنيش...
سيف: انتي شايفه كدا...
ندي: طب بحبك..
سيف ببردو: طيب
ندي: يوووه بقي يا رخم..
سيف: ندي انتي عارفه اني بقلق عليكي من اقل حاجه..تروحي تقفلي الزفت الفون من امبارح  وافضل انا قاعد قلقان..
ندي: خلاص والله..حقك علياا..
سيف: هسمحك بس..عشان بحبك ومليش غيرك..
ندي: ربنا يخليك ليا ياارب يا سيف انت نعمه ربنا ليااا..
سيف: انتي ال نعمه ربنا انعم عليا بيها يا قلب سيف...
ندي: حبيبي يا سيوفي 
سيف بضحك: سيوفي مين يااما..دا انا ظابط اد الدنيا ف المخابرات المصريه...يااماااا 
ندي بضحك: ههههه ام الغرور 
سيف: بت انا عاوز نتجوز بقي...معتش قادر..بقولك اي انا ان شاء الله اول اجازه هاخدها نتجوز علطول..انتي فاهمه..
ندي: هههههههه فاهمه ياسيوفي 
سيف: ههههه قلب سيوفك..
..................................................................................
وقفني هنا يااض 
اسر: لي ان شاء الله 
لانا: انا عارفه الواد دا هو ال سرق مني الشنطه..ثم انطلقت خاؤج السياره بسرعه..وطبقت ف ملابس ذلك الشخص..
لانا: بقي انت فااكر اني مش هعرف اجيبك يروح امك...دا انا اجيبك من بطن الحوت 
علاء:انتي تاني....
اسر وهو ينزع يدها ويطبق هو علي يد ذلك اللص: خد هنا يروح امك..اي بتسرق وبالنهار كدا عيني عينك 
علاء:يباشا انا معرفش مين دي اصلا...والله يا باشا ما سرقت شنط 
لانا: قالو للحرامي احلف..
علاء: الله يسامحك يهانم 
لانا: هااانم ف عينك يحيوان انت لسه صغيره 
اسر: اخرسييي.....وانت بقي عرفت منين انها شنطه ال مسروقه 
علاء:اصل اصل..
لانا: لا اصل ولا فصل...
ثما تبابعت حديثها... انا عرفت انت لي بقيت حظابط يحظابط طلعت لماح يواد يا اسر يخربيت حلاوتك 
اسر: انجري يا زفته ع العربيه 
لانا: مش قبل ما اخد حقي....
اسر بغضب: لاااانااا..انا قولت ايي 
لانا: حاضر..بس بردو لازم اخد حقي..ثم ضربته بقوه بقدميها..
اسر بغضب: لاااااناا 
لانا: خلاص..خلااص ماشيه اهو..تك الحلاوه ف رجولتك...
اسر ببتسامه ثم اخفاها بسرعه...واتصل ع سياره البوليس..الي ان اتت وتم اخذه..ثم دلف اسر ال سيارته وكاد ان يقوض..
ولكنها ظلت تنظر اليه 
اسر: خيررر..عاوزه تقولي اي يا مصيبه..
لانا بغضب : معتش تزعقلي تاني انت فاااهم...انا مردتش احرجك ف وسط الشارع بس لو زعقت تاني هندمك يحظاابط.
اسر: بس يا بت..احسن والله للكشلك...
لانا بغضب متكوم: لكشه اما تلكشك يابعيد..
اسر بضحكه: هههههههههه.....سمعتك ع فكره
لانا بسخريه: نننننننننننننننننننن 
اسر: وربنا مجنونه 
لانا بغضب:مجنونه ف عينك 
اسر: بس بقي يابت بلاش رغي...مش ناقص دوشه...
لانا: ابو ام سألتك 
اسر بضحكه: هههههههه سمعتك بردو 
...................................................................................
مها: كنتي بتكلمي سيف 
ندي:  ايوا يا ماما بيسلم عليكي.. 
مها:  الله يسلمه... قالك هيرجع امتي ... 
ندي: ايوا بيقولي.. هينزل قريب...ثم تابعت بخجل..... وهيكلم اسر يحدد معاخ معاد للفرح 
مها بضحكه: ههههه ومال وشك احمر كدا ليه...يلا ع خيره الله....عقبال ما افرح ب اخوكي بقي..
ندي: ياارب يااا ماما ياارب...محتاجه اساعدك ف حاجه يست الكل..
مها: تعالي خدي بالك بس من المكرونه ع ما اتوضي واصلي..
ندي:حاضر يا ماما...
مها: يحضرلك الخير يارب يقلب ماما...
....................................................................................
انزلي يلا يا مصيبه... 
نزلت لانا ثم نظرت له من النافذه 
لانا: مصيبه اما تاخدك...
اسر: يلا بقي يا بت غوري 
لانا: غاره تخدك..تك الارف وانت حيلوه كدا 
ثما ااسرعت ال الجامعه..
اسر: وربنا مجنونه وشكلها هتجنني معاها... (ง •̀_•́)ง
ثم انطلق بسيارته.... ال مكان عمله...... 
....................................................................................
بدات بتقدم ورقها ف الجامعه.... وبعد ساعه كانت تجلس ف كافتريا الجامعه.. حينما اقترب منها ذلك الشااب... 
الشاب:  ممكن اقعد 
لانا ببردو : لو شايف نفسك انك واحده.. عشان تقعد جمب واحده...... ف اتفضل معنديش مانع..  
الشاب بحرج بعض الشيء... ثم جلس.. 
مازن بحرج:  هههههه دمك عسل.... ممكن اتعرف 
لانا: ميثحش لازم نتعرف الاول علي الاخت سوسو.. 
مازن: لا دا انتي بقي سقتي فيهااا..
لاناا: طب يلا من هنا لحسن اخلي وشك وقفاك واحد..
مازن: متفوقي نفسك يابت..جر اييي محدش مالي عينك 
لانا وقامت وقفت ع الكسري: وشووووووبش..جر ايييي يا كلب البحر لااااااا فوق لنفسك انت كدا واعرف بتتكلم...معا مين..يحلتهاا...دا انا من شبرر يااااباا ميغركش العيون الزرقاء دا انا كفأه اقلعلك االكتش واديك بيه فووق دماااغك 
مازن:  لاااا دا انتي بقي ناقصه ربايه 
لانا:  وانت بقي ال هتربيني.....طيبب 
ثم اامسكت تلك الزجاجه الازاز... وكسرتها ع دماغه... 
مازن:  ااااااه يا بنت ال****
لانا وهي تنوي ضربه مره اخري ولكن امن الجامعه حملوها بعيد عنه...... عطلاق لو مسكتك ما هسيبك ... يا سوسو.. 
مدير الجامعه:  اي الفوضي دي....دي مبقتش جامعه.. خدوهم ع القسم فورآ..
لانا:  بس بس ياعم انت مفكر نفسك مدير دا انت شبه البرص الجعاان.. 
....................................................................................اي الدوشه ال بره دي 
امين:  دا طالب جامعه عايز يعمل محضر يباشاا..
اسر:  طيب دخله 
امين:  تحت امرك يباشا.. 
ثم دلف ال خارج ومن ثم دلف مره اخره وخلفه مازن.. 
اسر:  اي ال مشلفطك كدا 
مازن: احم.. احمممم بنت زميلتي ف الجامعه. 
اسر بصدمه:  بنت.. وبتقولها كدا عااادي.. يخساره الرجاله..... 
مازن بحرج:، مهوو
اسر:  انت تخرس خاالص... دخلي البنت ال عملن فيه كدا 
دلفت لانا وهي تقول..:  ام القسم ال بقيت بدخله اكتر ما بدخل البيت... 
ثم اقتربت من مازن.. 
لانا:  عطلاق انت حمار... لما حظابط يسالك دلوقتي ويقولك مين عمل فيك كدا...هتقوله بنت...يخييي ع الرجاله...
اسر بنافذ صبر: بت انتي مش هتبطلي مصااايب....
لانا ببرائه: هما ال بيعصبوني يحظااابط انا مليش زنب...
يُتبع...
google-playkhamsatmostaqltradent