رواية احببتك رغم خذلاني الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي

 رواية احببتك رغم خذلاني الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي

 رواية احببتك رغم خذلاني البارت الثاني

 رواية احببتك رغم خذلاني الجزء الثاني

رواية احببتك رغم خذلاني الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي


 رواية احببتك رغم خذلاني الحلقة الثانية


قام زين وحضر الفطار وخبط علي باب غرفه زينه مره واثنان وثلاثه ولم يأتيه اي رد 
فتح الباب ورأها نائمه كالحوريه بشعرها المنتناثر بجانبها وعلي وجهها الطفولي الذي يشبه الاطفال 
ظل يتأملها لفتره وهو يلعن نفسه بداخله انه لم يراها بهذا الجمال كله من قبل كان كل من يهمه امر ريم ولم يري زينه بحبها البائن في عينيها واي تصرف تقوم به 
فاق من تأمله علي حركتها 
ضبط هيئته واقترب منها: زينه يازينه يحببتي قومي حضرتلك الفطار 
زينه: مممم مش عايزه يبابا لما اقوم هفطر 
كتم زين ضحكته: انا مش بابا بس لو عايزاني بابا مفيش مانع 
قامت زينه بخضه: انت بتعمل اي هنا 
زين ببرأه: حضرت الفطار لمراتي وبصحيها فيها حاجه 
زينه وهي تغطي نفسها لانها كانت ترتدي برمود قصيره: الكلام دا ممنوش فايده اطلع يزين برا
زين بحزن وهو يجلس بجانبها: انا عارف اني اتأخرت اني اخد القرار دا بس صدقيني غصب عني 
زينه ببرود: اظن انا قولت مش هتكلم في الموضوع دا انا هقوم البس عشان عندي جامعه 
وقامت واغلقت باب الحمام بهدوء 
ظل زين يجلس مكانه بصدمه ويحدث نفسه: هي دي زينه الي كانت تتمني كلمه اتأكدت اني خسرتك يازينه بس هعمل المستحيل عشان تسامحيني 
وخرج من الغرفه 
وراء باب الحمام كانت تجلس زينه وهي ضامه ركبتيها وتبكي بصمت 
وتتحدث: مش هسامحك بسهوله دي انت خلتني اكره اسمي بسببها في كل مره كنت بتندهني بأسمها او لمعه عينك الي لسه موجوده لما بتيجي سيرتها عملت كتير اوي يازين وجه وقت الحساب 
وقامت وهي عازمه علي تنفيذ مايدور برأسها 
بعد فتره كان زين جااي علي السفره ويرتدي بدله باللون الازرق مثل لون عيون حوريته كما سماها 
وتجلس بجانبه زينه وترتدي فستان احمر به ورود بيضاء وخمار ابيض منقوش بالأحمر وحذاء ابيض 
كانت تجلس وترسم الامبالاه علي وجهاا بعد اصرار زين علي الفطور معها 
زين بحذر:انا هوصلك الجامعه وانا راجع ان شاءلله هعدي اجيبك ودي الكريدت كارت بتاعتك ومعاكي تليفونك حصل اي حاجه كلميني او عرفي نفسك ليهم زينه انا بقولك اهو اياكي يحصل حاجه ومتقوليليش او تقولي انتي مرات مين  
زينه:بسس 
زين بغضب:زينه انا استحملت كتير بس الموضوع دا مفيهوش عناد 
ويلا عشان اوصلك وقام ونزل يستناها في العربيه 
ابتسمت زينه علي غضبه
قامت شالت الاطباق وظبطت نفسها ولبسها وضحكت ضحكه خبيثه قدام المرايا ونزلت 
زين كان واقف جمب العربيه متألق ببدلته الزرقاء ويغطي عيناه بنظارات ذادت من وسامته نظر امامه رأي حوريته تمشي بكل ارياحيه وعلي وجهها ابتسامه خبيثه 
زين بصبر: اي الي انتي حطاه في وشك دا 
زينه بملل: روج 
زين: كنت مفكره كريمه ادخلي يزينه العربيه 
ولف وركب بجانبها 
واغلق السياره  من الداخل وامسك منديل ومال عليها واخذ يمسح الروج بكل برود 
زينه حلفت بداخلها انه يسمع دقات قلبها من كثرتها 
بعد ان انتهي زين مال علي خدها وقبلها عليه ورجع لمكانه وقاد السياره بأتجاه الجامعه 
زينه بصدمه:انت انت اي الي عملته دا 
زين بغمزه وقحه:انا لسه عملت حاجه ياوحش الكون 
زينه بخجل شديد:انت انت قليل الادب 
ضحك زين بصوته كله:ولسه ييوحش الكون 
.....................EhsanAli.............
بعد فتره كان زين يلقي بأوامره علي زينه للمره الالف 
زينه: يووه يزين خلاص هاخد بالي من نفسي ولو حصل حاجه هكلمك وكل الكلام دا يلا امشي بقا 
زين بأبتسامه:انا همشي يلا خلي بالك من نفسك ياحببتي 
زينه ببرود:اختك مش حببتك 
وسابته ومشيت 
زينه:انا هوريك النجوم في عز الضهر 
زين:يابنت المجنونه 
ورجع الي سيارته ودارها واتجه الي شركته
كل هذا تحت نظرات الفتيات المعجبه والحاسده لزينه علي كتلت الجمال الذين رأوها كما قالوا 
كانت تمشي زينه بخطوات مسرعه الي مكان المحاضره لأنها تأخرت والدكتور لايرحم من يدخل ورأه 
دخلت زينه من الباب 
زينه:انا اسفه يدكتور 
الدكتور نجيب بغضب:انا مش قولت محدش يدخل بعدي 
زينه:حضرتك انا اتاخرت 10دقايق بس 
الدكتور نجيب:انتي كمان هتبجحي مش كفايه كنتي بتتصرمحي ونازله من عربيه مع واحد وجايه متأخره كملن بتبجحي اطلعي برااا
زينه بصدمه:عربيه واحد وبتصرمح 
ضحكت احد الفتيات بخبث علي نجاح خطتهم 
زينه بقوه:انا هعرف حضرتك مين الي كان بيتصرمح معايا زي ماانت بتقول بس افتكر مين الي هيندم في الاخر 
وخرجت وصفعت الباب وراءها 
زينه اخرجت هاتفها وطلبت رقم زين ودموعها تتسابق بنزول هي تظاهرت بالداخل بأنها قويه 
جاءه صوت زين القلق:زينه حببتي في اي 
زينه:زين الحقني الدكتور.......
يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent