روايات

رواية معالجتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الثالث والعشرون

رواية معالجتي البارت الثالث والعشرون

رواية معالجتي الحلقة الثالثة والعشرون

كمال بصدمه.. ايه سوزان عطيه
كمال..طب ازاي
كمال ساب المكتب وطلع يجري علي البيت
كمال بعصبيه .سوزان يا سوزان
سوزان…نعم ي كمال بيه
كمال..تعالي ورايا
واتحرك ودخل الاوضه
سوزان..يارب استر
ودخلت وراه
وقفلت الباب
سوزان..نعم ي كمال
رمي كمال الورق في و شها
كمال..ايه ده
سوزان. باستغراب..ايه ده ومسكتو
وقرت الكلام اللي فيه
سوزان بصدمه….ايه
سوزان بدموع..بنتي هيا اميره
كمال بعصبيه..انا مش قلتلك اقتليها هيا ازاي لسه عايشه لغايه دلوقتي
سوزان..انت بتقول ايه
كمال وهو بيمسح علي وشه بعصبيه …بقولك انتي متعرفيش حد بالموضوع ده تمام
سوزان بخوف…حاضر
كمال..اطلعي بره
سوزان..حاضر وخرجت
وقفلت الباب وراها
عند مالك في الشركه
مالك..ايه الزهق ده
ومسك الموبايل ورن علي مريم
مالك..مريم ممكن تيجي
مريم..حاضر
وقفلت الموبايل
خبطت علي الباب
مريم..حضرتك كنت طالبني
مالك..اه اتفضلي
قعدت مريم
مالك..خدي الملف ده واقريه وشوفي هو محتاج ايه
مريم.حاضر
ولسه هتقوم
مالك…قدامي هنا
مريم…بس
مالك..مبسش انا رئيسك في الشغل
مريم..حاضر
وقعدت وبدأت تشتغل
وهو حاطط ايدو علي خدو وبيتأملها
مريم باستغراب..في حاجه حضرتك
مالك باحراج…لا مفيش والله بس تشربي حاجه
مريم..شكرا
مالك…الو يعم عبدو اتنين ليمون
عبدو ..حاضر
مالك..الشغل في حاجه متعطله
مريم..لا خالص مفيش الشغل سلس جدا علفكره
مالك باهتمام…يعني كل حاجه تمام
مريم..اه الحمد لله
مالك..انا مش شايف في ايدك دبله يعني شكلك مش مخطوبه
مريم…للا سف كنت مخطوبه وخطيبي اتوفي وبعدين حضرتك بتسأل ليه
مالك….لا عادي والله
مريم..طب عن اذنك
وسابته وخرجت
مالك..هيا زعلت ولا ايه
ورجع يكمل شغله
____
عند اميره في الجنينه
وهيا بتسقي الزرع
اميره…داده لو سمحتي ممكن مايه اشرب
الداده..حاضر يبنتي
وجابته بسرعه
اميره بابتسامه..شكرا
الداده ..بتعملي ايه ي حبيبتي
اميره..زي م انتي شايفه بهتم بالورد اصل انتي مش متخيله ان انا بعشق حاجه اسمها ورد قد ايه
اميره بحزن…ماما كانت دايما بتقولي انها في يوم هتفتح محل زهور كبير
الداده باهتمام..وايه تاني
اميره. لا دي الحاجه الوحيده اللي متذكراها من ملامحها من كل حاجه بس هيا دلوقتي مبقتش مهمه في حياتي معنتش عايزاها ولا عنت محتاجاها انا دلوقتي مرتاحه
الداده بدموع..بس يبنتي دي مهما كان امك
اميره…ولو
اميره.. انا هطلع
وسابتها وطلعت
الداده…لو عرفت هتكرهني خليني بعيد احسن زي م قال كمال
اميره دخلت الاوضه بشويش
اميره..الله انا مكنتش مفكره اني جميله كده
مراد…لا يحبيبتي انتي احلي من الرسمه نفسها وبعدين انا مشفتش حلاوه زي حلاوتك
اميره بكسوف. مراااد
مراد..عيون مراد نن قلب مراد من جوه
اميره..بضحك..انت شكلك لسه سامع كتكوت ولا ايه
مراد بضحك….اه
اميره..انا بحبك اويييب
مراد…وانا بعشقك
اميره راحت اخداه في حضنها
وبدأت تعيط
مراد…مالك. يقلبي
اميرة…في ايه مالك
وبدأ يطبطب عليها طب اهدي اهدي
وبعد فتره بعد م اميره خلصت عايط
مراد..ممكن افهم في ايه
اميره…هشش
وراحت نايمه علي رجله
اميره…ممكن تلعب في شعري
مراد..حاضر
فرد رجليه وراحت اميره نايمه علي رجله ومغمضه عنيها وبدأت تنعس
مراد…اميره اميره مالها دي
راح قايم بالراحه وراح عادلها ومغطيها وخرج
مراد…داده
داده…نعم
مراد الغدا امتي
داده…شويه كده وبعدين تعالي ساعدني
مراد..حاضر
وراح معاها المطبخ
داده…هيا فين اميره
مراد..نامت بس هيا عملت حاجه غريبه النهارده
داده..حصل ايه
مراد حكلها كل حاجه
سوزان بابتسامه…لا مش تقلق دي كانت عادتها من هيا صغيره
مراد…. باستغراب وانتي عرفتي منين
الداده بتوتر…اعملك قهوه
مراد بغموض….اه اعملي
ويقسم بداخله ان قي شئ هو لسه ميعرفوش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك رد

error: Content is protected !!