رواية فتاة حطمها العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن

رواية فتاة حطمها العشق البارت الثاني والعشرون 

رواية فتاة حطمها العشق الفصل الثاني والعشرون 

رواية فتاة حطمها العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة حسن


رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية والعشرون

استيقظت حور لتجد نفسها نائمه في حضن جاسر 
حور بصدمه:نهار ابوك اسود انت بتعمل اي جمبي 
بيضحك جاسر عليا وهو يرد بصوت كله نوم : لو مبطلتش كلام كتير هقوم اعمل اللي انتي خايفة منه وانهي كلامه بغمزة تدل علي وقاحته
حور بعصبيه:Allah cezasını versin inşallah يعني ليعطيك الله جزاءة انشالله بالتركي 
جاسر :ben anlamadım sen يعني أنا فهمتك بالتركي ثم أكمل انا معايا 8لغات يحوريتي يعني متفتكريش اني مش هفهمك ابدا تمام 
حور :طيب يا اخويا 
لتذهب الي الحمام الملحق بغرفتها حتي تنعم يشاور دافئ وتنزل ليكملوا يومهم حتي المساء فهم سوف يغادرون هذا المساء 
كانت جميع العائلة تستعد للرجوع الي بيوتهم وعائلة جاسر قررت البقاء في الاسكندريه لفترة طويلة حتي تتحسن اسيا❤️
___________________________________________
م١:الو احنا اهو هنرجع النهاردة بليل انشالله 
م٢:اول ما يسافروا عرفني 
م١:تمام 
______________________________________________
ملك وموج بيحضروا الشنط موج:انا هنزل شويه اتمشى خلصت خلاص بس هشم هوا شويه 
ملك:تمام يكتكوته 
نزلت موج وكانت ملك لوحدها الباب كان بيخبط ملك:مين محدش بيرد ملك راحت تفتح الباب لقت حد دخل وقفل الباب 
ملك :في اي يمالك في حد يعمل كدا مالك وهو ينظر لها بحب وحشتيني فيها حاجه ملك بتوتر:طب لو سمحت اطلع كدا عيب حد هيشوفنا 
مالك جذبها في أحضانه ملك :يخربيتك ودا وقته لتدفعه بيديها الصغيرتين :خلاص طيب مش فرح امك هو🙂😂
مالك وهو ينظر لها بصدمه:يبنتي دا أسلوب بنت 
ملك:أيوة مالك وهو ينظر لها مبتسما:وحشتيني اويي علي فكرة ملك:وانت كمان امشي بقا الدفعه إلي الخارج وتدخل الي الشاليه وهي تنظر في المرآة تجد وجهه مشتعلا من كثرة الخجل من ما فعله ذلك المنحرف الوسيم لتتوجهه الي غرفة تبديل الملابس وتبدل ملابسها الي بنطلون بوي فريند جينز وتيشرت ابيض oversize لتبدوا في غايه الطفوله والجمال 
عند سيرا 💙 
استيقظت تلك الجميلة من النوم لتذهب الي الحمام الملحق بغرفتها لتنعم بشاور دافئ ثم بعد فترة قصيرة تخرج من الغرفة وهي تلف منشفة علي جسدها لتتفاجاء بهذا اللطيف في غرفتها 
يزن وهو ينظر لها بوقاحه:اوبااا اي الجمدان دا 
سيرا بغضب: انت ازاي تدخل هنا انت بتستعبط يا يزن اتفضل أخرج ومتدخلش عليا كدا تاني لو سمحت عشان متخسرش بعض 
يزن ببعض من الحزن:ماشي يا سيرا انا اسف 
لتذهب سيرا الي غرفة تبديل الملابس وتبدل ملابسها حتي تذهب إليهم فهم يستعدون الي السفر والرجوع الي بلادهم 
______________________________________________
علي الشاطئ🧡
موج وهي تجلس وتنظر الي البحر وتفكر في مستقبلها وماذا ستفعل عندما تتخرج من الجامعه وكيف ستكمل حياتها 
ليقاطع تفكيرها هذا الصوت الرجولي الجذاب ساجد: عامله ايي لتنظر له موج بتافف:وانت مالك ساجد بغضب مكتوم:الحق علي اللي رمى عليكي السلام انا ماشي ليسير الي طريقة موج وقد غضبت من نفسها قليلا فهي لماذا فعلت ذلك ولم تجب عليه دخلت في صراع مع قلبها وعقلها 
قلبها:هتفضلي لحد امتي كدا 
عقلها:لغايه اما الاقي اللي يستاهلني
قلبها:بس دا غيرهم 
عقلها: بيتهيئلك 
صمتت قليلا موج ثم تنهدت وقالت:كل الأشخاص الغلط بيبقوا مثاليين في البداية🙂 
ثم لملمت اشياءها الموضوعة أمامها وذهبت باتجاه الشاليه الخاص بهم
______________________________________________
عند مليكه كانت تمسك هاتفها وهي بالشرفه الملحقة بغرفتها التي تطل علي البحر مباشرة وتضع الهاند فري في أذنيها وتسمع إحدى اغاني مسار اجباري "فاكرة أما كنا" وهي تنظر إلي صور أصدقائها القدماء وتبداء في البكاء وهي تشاهد جميع صورهم سويا وهو يضحكون وينامون بجانب بعضهم البعض وهم يرقصون علي إحدى الاغاني الشعبيه ويصورون بعضهم مليكه وهي تتحدث من بين شهقات بكاءها: هما اللي بعوني مع اول غلط ليا واقنعوني اني متحبش وانا لازم أتجاوز كل دا والاقي حد يحبني ويتقبلني زيي مانا انا خلاص ضيعت كتير من توقعاتي وحياتي مع أشخاص غلط كتير لازم افوق وابدء حياة جديدة مع ناس نضيفة وكوايسه 
لتحدد جميع صورهم سويا وتمسحهم ثم مسحت دموعها وتنهدت ثم قالت: يعز عليا اعمل كدا بس دا اللي كان لازم يتعمل من زمان بس انا اللي غبيه وكنت بحن للماضي والمفروض اني اركز في الحاضر واخطط لمستقبلي واركز في حياتي لان مش هضيع سنين من عمري مع شويه أشخاص غلط
لتتوجه إلي حيث ما تتجمع العيلة وهي عزمت علي أن تتغير كليا❤️
____________________________________________
"لتأتي الرياح بما تشاء...فلم تعد سفننا تشتهي شيئا"
في مكان التجمع تجمعت جميع العائلة وظلوا ينتظرون مليكه وجاسر وحور أيضا 
جودي بصدمه :مين ديي 
ليجدوا تلك الجميلة ذات الجسد الكرڤي وهي تنزل علي الدرج وترتدي فستان ضيق يبرز تفاصيل جسدها وتركت شعرها منسدل ووضعت ميكب صارخ لتبدو في غايه الجمال
والأنوثة فهي عزمت بداخلها أن تتغير فهذا العالم اللعين يجذبه المظهر ليس الجوهر وهي أرادت أن تفعل ذلك 
لينظر إليها الجميع بدهشه ممزوجه بإعجاب أيضا لتنزل من علي الدرج وتقف بجانبهم لينظر إليها عمار وهو لا يبالي بها 
محمود:اي الجمال دا يمليكه 
مليكه:ربنا يخليك يحبيبي 
جودي وهي تحتضنها:كنتي مخبيه الحلاوة دي فين 
مليكه بضحك :عند امك 
ليضحك الجميع علي مزاح هذه الفتاة الجميلة ❤️
______________________________________________
عند حور وجاسر 
حور :لبست اهو مش عاجبك دا كمانن ولا اييي 
جاسر متعليش صوتك لاهلي يومك اسود 
حور بتافف:متيلا بقا معنديش حاجه تانيه انا طيب 
جاسر وهو يدقق النظر :تمام كدا يلا بينا 
ليذهبوا جميعهم الي الاسكندريه أو بمعني اصح منزلهم رجع الجميع الي منزلة 
سليم: والله كان اجازة سعيدة جدا ولطيفة كل مرة وانتوا طيبين 
لتذهب ملك وموج الي احتضان حور 
ملك:اشوفك في الجامعه
موج: أيوة عشان في موضوع عايزة احكيهولكوا
حور:تمام يبناتيت يلا باي
ليأخذ مالك ملك وموج يوصلهم الي منزلهم وتذهب عائلة جاسر الي منزلها وذلك جاسر أيضا الي بيته 
______________________________________________
في غرفة اسيا 
كانت جالسه شاردة حزينه وتفكر في ما حدث لها وهي تتصفح الانترنت لياتي لها الخبر المفزع حقا 
"رجل الأعمال الشهير فهد الدمنهوري يخلى سبيلة من التهمه الموجهه له "
اسيا ببكاء وعياط: حسبي الله ونعم الوكيل طب وحقي فين حقي راح فين 
لتأتي فكرة بعقلها وقد عزمت علي تنفيذها ولكن لا احد يعلم ماذا ستفعل تلك الفتاة؟!
______________________________________________
عند عمر وفيروز 
عمر :احنا هنتجوز الجمعه الجايه 
فيروز بفرح وحماس :بجد الله فرحانه جدا طب ايي انا مش محضرة حاجه ازاي كدا 
عمر بحب:انا مرتب كل حاجه وبكرة خدي الفيزا وشوفي نفسك اي وتعملي يحبيبي 
فيروز بحزن: اروح لوحدي 
عمر بتفكير:خدي حور وصحابها معاكي طيبين جدا ومش هيقولوا لا كلميها بكرة وكل حاجه هتبقي تمام 
فيروز :تمام يحبيبي 
______________________________________________
م١: انفذ امتي
م٢: دلوقتي 
ليدوى صوت الرصاص في كل مكان وليعلن موت الكثير من ابطال روايتنا ولكن لا احد يعلم من هم الذين ماتوا....
وبكدا يكون الجزء الاول من الرواية خلص وانتظروني في الجزء الثاني ان شاء الله
google-playkhamsatmostaqltradent