رواية احببت مشاغبه الفصل العشرون 20 بقلم ناهد سمير

 رواية احببت مشاغبه الفصل العشرون 20 بقلم ناهد سمير

رواية احببت مشاغبه البارت العشرون 

رواية احببت مشاغبه الجزء العشرون 

رواية احببت مشاغبه الفصل العشرون 20 بقلم ناهد سمير


رواية احببت مشاغبه الحلقة العشرون

احببت مشاغبه الحلقه (20) التفاعل ياشباب 500 لايك وانزل بالجديد حالا
**********************************
آسيل:جاسر 
جاسر بنعاس:ها 
آسيل:ياجاسر 
جاسر:نعم يازفته 
آسيل:قوم الفجر اذن 
جاسر: هصلي الصبح غوري من هنا عشان مزعلكيش عاوز انام  يلا غوري 
آسيل بضيق:ياجاسر قوم متكسلش متخليش الشيطان ينتصر عليك يلا بقا 
جاسر بضيق:ياشيخه غوري بقا عاوز اتخمد 
آسيل:والله ماهسيبك يلا ها قوم 
قربت آسيل على جاسر ومسكت دراعه شدته من على السرير 
جاسر:يابنت الناس وسعي هتنضربي 
آسيل:اضربني بس قوم يلا 
شته من دراعه قام معاها وهو بيفتح بصعوبه ماشي وراها ومش شايف حاجه من النوم 
آسيل وقفت على الحمام وقالت 
:ها ادخل بسرعه اتوضى انا هستناك عشان تصلي معايا 
جاسر بنعاس:صلي لواحدك مش هصلي معاكي هصلي لواحدي 
آسيل:ماشي يلا مستنياك متتأخرش يلا 
زقته ف الحمام وقفلت الباب راحت تلبس الاسدال خمس دقايق طلع من الحمام قامت آسيل بسرعه وفرشت مصليه ليه وواحده ليها 
آسيل:يلا صلي بيا 
جاسر بتوتر:بس انا 
آسيل:ايه 
جاسر:مصلتش من زمان قوي من خمس سنين فام
آسيل: تعرف انا كمان مكنتش بصلي بس على اخويا ساعدني ودعمني وحببني ف الصلاه لدرجه إني بقيت بستنى الأذان عشان اجري اقف بين ربنا اشكيله ابكيله بحس بشعور جميل وانا بين ايده بحس ان روحي بتصفى بتتملى نقاء وبعدين احنا مش صحاب خلاص كل يوم نصلي سوا ايه رايك 
جاسر :بجد 
ابتسمت آسيل وقالت:طبعا يلا بقا ياجسوره صلي بيا 
جاسر :بلاش جسوره دي وحيات اهلك مش ابنك انا 
آسيل بضحك:جسوره جسوره ها بس 
جاسر:يابت هتنضربي وسعي كده 
آسيل:سيب الاسدال مسكني زي الحرامي ليه كده 
جاسر بضحك:ايه ده طفله متجوز عيله ربنا يصبرني 
آسيل:طب يلا ياعجوز صلي بيا 
جاسر:عجوز انتي بس الي طفله خلصي اقفي يالا 
وقفت آسيل ورا جاسر وقام بيها الصلاه كانت آسيل فرحانه انه بيصلي بيها اول لما بدأ يقرى القرأن حس ان روحه بترجعله تاني عيط سمع كلام آسيل وساب نفسه بين ايد ربنا وعيط طول مهو بيصلي عنيه بتنزل دموع كان بيطول ف الركوع والسجود حست بيه آسيل فكانت بتطول ومعاه هى كمان خلصوا صلي قامت آسيل بسرعه وجابت مصحف 
جاسر:راحه فين 
آسيل:استنى احنا صاحينا صح وصلينا تعالى نقرى قرأن وبعدها لحد اما الصبح يطلع ايه رائيك 
جاسر:عاوز انام مش قادر خليها مره تانيه 
آسيل:ابدا والله ماتحصل يلا 
قعدت آسيل جنب جاسر بصلها اول مره بنظره غريبه حنان بصتله وابتسمت وفتحت المصحف على سورة النساء مسكته المصحف وقعد يقرى وهى تقرى معاه مر ساعتين مقدرش يكمل نام مكانه قعدت هى تكمل قرايه وغلبها النوم محستش على نفسها خدت المصحف ف حضنها ونامت 
**************يوم جديد صحى جاسر لقى نفسه نايم على الارض وآسيل جنبه ابتسم وراح شايلها ونايمها على السرير ولسه هيمشي راح ناحيتها وبايسها من خدها وقالها 
جاسر بصوت واطي:شكرا 
********دخل الحمام صحت آسيل وشها كله احمر حطط ايديها على قلبها لاقته بيدق بسرعه 
آسيل:باسني انا بحلم حد يقرصني لا بجد ايه ده 
قامت وقعدت تنط من على السرير زي الاطفال بعد خمس دقايق طلع جاسر عشان ياخد هدوم من الدولاب عشان ياخد دش شافته راحت واقعه من على السرير 
آسيل بصراخ:ااااااااه رجلي 
جري جاسر عليها :انتي كويسه 
آسيل بعياط:رجلي ااااه بتوجعني 
جاسر:طب خليكي مكانك انا متتحركيش 
آسيل:متعصبنيش اتحرك اروح فين ااااه رجلي 
جاسر:لاء دانتي عاوزه تنضربي بقا 
آسيل :رجلي بتوجعني جامد 
جري جاسر تحت عشان يجيب تلج لقا علياء تحت مع زينب 
علياء:مالك ياجاسر 
جاسر:تلج بسرعه ياعلياء بسرعه آسيل وقعت من على السرير ورجليها باين اتلوحت 
زينب:كريمه ناوليني التلج يلا احنا جايين معاك 
جاسر:لاء هاتوا بس التلج 
كملوا الي بتعملوه بس انا هتصرف 
علياء:متأكد 
هز جاسر راسه بمعني ايوه ادته زينب التلج خده وطلع يجري على آسيل 
علياء لزينب بغمزه:😂😂😂😂ده حبها ههههه 
علياء:اخيرا ياجاسر جت الي هتلمك لاء بس كان خايف 
زينب :اه خدت بالي 
ملك دخلت تتسحب عليهم ومره واحده قالت 
ملك:خدتوا بالكوا من ايه ها قولوا متخافوش 
علياء:انتي بتتسحبي زي الحرميه كده ليه ايه ده 
زينب:ايه ياعبيطه ده ربنا يشفى 
ملك:انا قليله الادب اصلا انا طالعه لجوزي احسن 
علياء:خدي يابت هنا راحه فين يلا ياختي خلينا نخلص الفطار زمنهم صحيوا بسرعه 
هنا:هاي بنات عاوزه اشرب 
ملك:امسكي قبل ماتقع ساره فين 
هنا:مش عارفه اتلاقيها نايمه 
****************************
ماجد:هي فين 
داليا بإستغراب:مين 
ماجد:البنت الي كانت هنا انبارح ياداليا متتغبيش 
داليا:فوق زمانها نازله انا قولتلها 
رزان بضحك :بابا ماما جت اهى يلا ياماما 
بص ماجد وداليا بسرعه لرزان لقوها نازله بتضحك وهى ماسكه ف ايد ندى 
ابتسمت ندى بتوتر لماجد اول لما شافهم سوى عنيه احمرت من الغضب قام من قدام الطرابيزه وقال 
ماجد:رزان خدي هنا انتي بتقولي ايه ماما ماتت من زمان دي مش ماما 
رزان :لاء ماما مش ماتت ماما معايا اهى انت كداب 
ماجد بغضب:بنت قليله الادب بتقولي لبابا انه كداب 
رزان بعياط:ايوه انت كداب وانا مش هكلمك تاني 
جريت ندى على اوضتها وهى بتعيط 
داليا بغضب:انت اتجننت ياماجد ايه الي عملته ده 
ماجد معبرهاش وراح ناحية ندى ومسكها من دراعها جامد 
ندى بوجع:اااه سيبني 
داليا:ماجد سيبها انت باين اتجننت 
ماجد:داليا ملكيش دعوه واطلعي على شغلك يلا وانتي اياكي تقربي من بنتي تاني انتي فاهمه ها عاوز اشوفك واقفه معاها مره سمعاني 
ندى بعياط:ح حاضر سيبني انت بتوجعني 
******************************
آسيل:ورمت 
جاسر:انتي مجنونه حد قالك نطي من على السرير انتي طفله ليه اعقلي بقا 
آسيل:😢😢😢😢متزعقليش كفايه رجلي انت السبب اصلا 
جاسر:انا 
آسيل بسرعه:ايوه انت عشان لما كنت نايمه انت ع
جاسر:ايه 
آسيل وهى بتضرب راسها بغباء:قصدي يعني انت يعني مش فاكره شكل الوقعه اثرت على دماغي انت مين 
جاسر:ياشيخه 
آسيل:اه والله متظلمنيش انت السبب 
ملك:ادخل ولا 
آسيل بسرعه:ملك تعالي وسع رجلي اااااه 
جاسر بغضب:اثبتي بقا بطلي جنان مي عز الدين داخله دي ملك المجنونه التانيه 
ملك:سمعاك برطم قوي ايه الي حصلك انتي كمان وقعتي ازاي زينب حكت للبيت كله تحت 
جاسر:ايه العيله المفضوحه دي

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent