رواية تاج الفهد الفصل الأول 1 بقلم مريم مصطفى الجلاب

 رواية تاج الفهد الفصل الأول 1 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد البارت الأول

رواية تاج الفهد الجزء الأول 

رواية تاج الفهد الفصل الأول 1 بقلم مريم مصطفى الجلاب


رواية تاج الفهد الحلقة الأولى

البارت الاول ❤️
تاج الفهد❤
سبني بقولك سبني ارجوك انا مليش ف كده 
_انا دافع لاابوكي فلوس وبعدين هو انا واخدك من جامع بروح امك انا واخدك من كباريه ودي شغلنتك اركبي العربيه من غير وجع دماغ بدل ماتشوفي وش تاني 
مش هركب معاك وسبني بقا ابعد عني ياحيوان انت
_انا حيوان طب والله لندمك عليها 
ورفع ايده علشان يضربها 
طب م عيب تمد ايدك ع واحده..
هو انت ورايا ورايا وانت مالك اي اللي مدخلك ف ده كمان 
طول عمرك ماشيك كله غلط وشمال ياسليم من لما كنا عيال صغيره
سليم: ابعد عني وملكش دعوة بيا ولابحاجه تخصني انت فاهم 
ومن امته فهد السيوفي بيتهدد انت ناسي انا مين يابن نصار ولااي
نعرف بقا مين فهد السيوفي(واحد من اكبر رجال الاعمال ف الشرق الاوسط عندو 29سنه ابوه مات وهو صغير وهو اللي اتحمل مسوليه امه واخته وكمل مسيره ابوه وبقا عندو شركات كتير هو حد رياضي عيونه عسلي وطويل وشعره اسود ذكي جدا ولماح وناجح ف شغله) 
فهد: لو مسبتهاش ياسليم هخليك تندم 
سليم: وريني هتعمل اي 
فهد هجم ع سليم بالضرب 
فهد وهو ماسك سليم من رقبته: قولتلك اسمع كلامي بالذوق بس انت لازم تعاند مش كل حاجه لازم تاخدها بالعافيه هي قالتلك مش عايزه تروح معاك تبقا تفهم يابن نصار
سليم بحقد: والله لندمك ع كل ده وهتشوف انا هدمرك 
فهد سابه وراح علشان ياخد البنت اللي كانت مع سليم بس مره واحده سليم قام وخبط فهد ع راسه وفقد الوعي وهو بينزف 
سليم وهو بيتحرك بعربيته: وانتي خليكي لاني مش فايقلك النهارده بس هرجعلك تاني سلام
البنت جريت ع سليم وهي بتعيط وحاولت تودي ع اقرب مستشفي وقفت تاكسي وخدت فهد ولحد ما واصلوا وهي بتعيط من ظلم الدنيا ليها وابوها اللي مفكرها سلعه وبيبعها لاااي حد علشان الفلوس وع فهد اللي بيزف بسببها
فاقت من شرودها ع صوت سواق التاكسي وهو بيقولها وصلنا  نزلت وهي بتحاول تسند فهد لحد مادخلته والدكتور خيطلوا الجرح وقلها شويه وهيفوق وان الخبطه مش عميقه 
... 
بعد شويه فهد بدا يفتح عينه وشافها قاعدة جمبه 
فهد: انا اي اللي جابني هنا واي اللي حصل 
_حضرتك وانت بدافع عني هو خبطك ع دماغك وجبتك المستشفي هنا علشان يشوفه الجرح والحمدلله ان مش عميق انا اسفه والله كل ده بسببي 
فهد بعدم اهتمام ع كلامها: انتي اسمك اي
_اسمي تاج 
فهد بحتقار ليها: سبحان الله اسمك جميل وعيونك بلون السما وجميله اي اللي يشغلك ف القرف والاماكن دي
تاج بعيط مكتوم من نظرته ليها: حضرتك مينفعش تحكم ع حد من غير ماتعرف حكايته الاول وانا شايفه انك بقيت كويس فااقدر اروح انا بقا عن اذنك
فهد: احكم اي انا شوفتك طالعه من كباريه ولبسك مغري لنظر كل ده واحكم با اي يبقا تفهميني
تاج: مش محتاجه افهم حضرتك عن اذنك واسفه مره تانيه 
خرجت من المستشفي وهي مش عارفه تروح فين ولو رجعت لاابوها هيشغلها ف القرف ده تاني ولو فضلت ماشيه كده ف نص اليل لوحدها محدش هيسبها لوحدها قررت تكلم صحابتها تاج: الو انا اسفه ياورد اني بكلمك ف وقت زي ده بس انا محتجلك ينفع اجي ابات عندك لحد بكره
ورد: انتي بستأذني ياتاج بيتك يحبيبتي انا مستنياكي متتاخريش 
بعد شويه وصلت تاج لبيت ورد وخبطت الباب ووالدت ورد فتحتلها
والده ورد: اتفضلي يحبيبتي ادخلي 
ورد بسعادة: انتي جيتي 
تاج: انا اسفه لو هعملكوا ازعاج بس والله مالقيت حد غيركوا 
والده ورد:اي اللي بتقولي ده ياتاج انتي زي ورد 
تاج: شكرا ياطنط
ورد بااستغراب: بس اي اللي انتي لبسه ده مش اسلوب لبسك وكمان قلعتي الحجاب 
تاج بعيط: انا هحكيلك ع كل حاجه حصلت
ماما لما ماتت من شهر بابا قالي...... 
فلاش بااااااك.. 
فارس والد تاج: بصي يابنتي امك ماتت واحنا مش هنزعل العمر كله عليها يعني هيا كانت رافضه زمان تنزلي معايا الكباريه وانا وافقت بس خلاص بقا لازم تنزلي وتعتمدي ع نفسك انا مش هصرف عليكي كتير 
تاج بصدمه من كلامه: حضرتك بتقول اي لا انا مستحيل انزل مكان زي ده
فارس: مالوا المكان ده ماهو اللي علمك ودخلك الكليه يبقا لازم تردي جمايله عليه ولا اي
تاج بعياط: انا معايا كليه تجاره اقدر انزل اشتغل بيها ف اي شركه بس بلاش اشتغل معاك ارجوك
فارس بعصبيه: وانا قولت هتنزلي الكباريه وهتقعدي مع الناس اللي هتيجي واللي هيدفع اكتر هبيعك ليه
تاج بعياط وصوت عالي: حرام عليك انا بنتك ليه بتعمل فيا كده 
فارس وهو بيضربها بالقلم: مش عايز اسمع صوتك وبليل تلبسي اللبس ده وتنزلي بليل معاايا
وسبها ومشي.. 
تاج كملت وحكت لورد اللي حصل بين فهد وسليم 
بااااااااك
ورد: يحبيبتي كل ده حصل 
تاج بعياط: انا مش عارفه هو لي بيعمل معايا كده عمري ماحسيت انه ابويا مفيش اب يعمل كده ف بنته
والده ورد:متزعليش نفسك هو فارس كده طول عمره كلب فلوس. 
نتعرف بقا ع ورد(قصيره مش اويي عندها 25سنه شعرها طويل وناعم بس متغطي بحجابها عيونها شبيه للون الاسود ودرست ف كليه تجاره وصديقه تاج من الطفوله لحد ما نقلت ع بيت جديد بعد وفاه والدها) 
ورد: بس انتي مينفعش ترجعي تاني لو رجعتي ليه هخليكي تشتغلي 
تاج بحزن: انا مش هرجع تاني انا من بكره هنزل ادور ع شغل ف اي شركه 
ورد:  انا اسمع عن شركه كويسه ماتروحي وتشوفي
تاج: من بكره هروح 
ناموا الاتنين ف نوم عميق.. 
ف الصباح بدايه يوم جديد تطل الشمس ع استحياء لتنشر اشعتها الذهبيه ع الملا وتعلن عن بدايه يوم ملئ بالاحداث.. 
صحيت تاج من النوم وادت فرضها وبدات تجهز ولبست حجابها ع دريس ابيض ونزلت الشركه اللي قالتلها ورد عليها علشان تشوف شغل 
وصلت تاج للشركه وقفت قدامه ودعت ربنا انه يساعدها وتلاقي شغل فيها ويقبلوا بيها 
تاج: صباح الخير 
السكرتيره: صباح النور 
تاج: انتو كنتوا طالبين موظفين معاهم كليه تجاره واانا كنت عايزه اقدم ع وظيفه هنا
السكرتيره: طب اتفضلي معايا تقبلي رئيس مجلس الاداره علشان يشوف هتقبلي او لا 
مشيت تاج معاها وهي متوتره وخايفه متقبلش 
السكرتيره: صباح الخير يا يافندم ف انسه حابه تتعين ف الشركه هي خريجه كليه تجاره 
_طب خليها تدخل ونشوف 
السكرتيره: اتفضلي ياانسه
دخلت تاج والسكرتيره خرجت وقفلت الباب وكل ده تاج واقفه خايفه
تاج بتوتر: حضرتك اناا معايا اي ده انت......... 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent