رواية عشق الجارحي الفصل الاول 1 بقلم رنا احمد

 رواية عشق الجارحي الفصل الاول 1 بقلم رنا احمد

 رواية عشق الجارحي البارت الاول

 رواية عشق الجارحي الجزء الاول

رواية عشق الجارحي الفصل الاول 1 بقلم رنا احمد

 رواية عشق الجارحي الحلقة الاولى


في فيلا الجارحي..
كانت تسرع الخادمه الي الاعلي تحت ذلك الصراخ وهذا لم يكن الا سليم الجارحي..
سليم :انتي ي زفته ي هنيه.
لتاتي له الخادمه ب خوف ورعب لتحدث. 
هنيه بخوف:اومراك ي سليم بيه.
سليم بغضب:انا مش قايلك مليون مره متجيش جمب حاجتي انتي ايه مبتفهميش.
هنيه بخوف :دي دي اؤمر فهد بيه ي سليم بيه انا بنفذ الأاومر ي سليم.
ليقاطعهم اخيه  الأكبر فهد.. 
فهد بهدوء :خلاص ي هنيه روحي انتي اهدا ي سليم اهدا.
سليم بحده :انا مش عايل صغير ي فهد علشان تتحكم فيا كده اوعا تكون فاكر ان الكرسي المتحرك ده هيخليك تتحكم فيا.
ليقترب منه فهد بهدوء وثبات.
فهد :انت ليه ب تعمل كده ي سليم انت اخويا والحادثه الي حصلت دي مش هتقلل منك ابدا انت هتفضل المقدم سليم الجارحي بس ارجوك خود بالك من صحتك.
سليم بوجع :انا مش هفضل كده ي فهد انا عايز اخرج هاجي معاك الشركه من بكره مش هفضل كده ي فهد.
ليربت فهد علي كتفه بحنان ليتحدث بابتسامه ساحره.
فهد بابتسامه:تنور ي حبيبي من بكره مكتبك هيكون موجود من بكره ي سليم.
ليبتسم اليه سليم ليحتتضنه بعضهم البعض..
. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في شقه عشق.
في غرفتها.
كانت تقف ووالدتها بغيظ وياس من ذلك المجنونه الكاسوله لتبتسم بمكر لتسرع لتاتي بدلو من المياه لتسكبه عليها لتقوم بفزع لتتحدث.
/احنا بنغرق ي ماما يلا نجري بسرعه.
لتفوق من نومها لترا والددتها تكاد تموت من كثره الضحك لتتحدث هي بغيظ.
/كده برضه ي ساميه تعملي كده في بنتك ليكي راجل ي ترد عليه.
لتقذفها والدتتها بغضب وغيظ.
/قومي ي قليله الربايه هتتاخري علي الجامعه قومي.
/يوووه ي ماما ده لسه اول يوم في الجامعه مش معقوله ي عني مش لازم اروح .
/قومي ي بت قومي هتموتيني اتفضلي يلا عقبال ماحضر الفطار علشان ابوكي يروح الشغل يلا اتفضلي. 
/حاضر ي ساميه حاضر استعنا على الشقاء بالله. 
في الخارج.. 
كان يجلس شاكر بحزن وهم فهو موظف بسيط يعمل في احدا المصالح الحكوميه يكفي بالكاد متتطلبات اسراته لتنظر له عشق بحزن فهي ماتعلم مابه لتعقد العزم علي مساعده والدها باي شكل. 
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا الجارحي.. 
كانوا يجلسون يتناولون الفطار لتقاطعهم المشاكسه روز بابتسامه ساحره . 
/صباح الفل علي احلي اخوات في الدنيا. 
/فهد وسليم معا :صباح الخير ي مصيبه. 
/روز بتذمر :بقا كده ماشي مش هغلط فيكم علشان انا كيوته ومتربيه. 
/سليم باستفزاز :مين ده انتي مستحيل طبعا. 
/روز بضيق:عجبك كده ي ابيه فهد دي بيضايق روزه حبيبتك. 
/فهد بحنان ومكر:محدش يقدر يزعل بنوتي الحلوه ابدا بس الي انتي عامله الفيلم ده كله عشانه هتلاقيه فوق في الدولاب بتاعك. 
/سليم هههههه فهمك بصراحه عارف انك عايزه حاجه من وراء كل ده. 
لتسرع روز لاعلي بسعاده لاخذ اغراضها تحت نظراتهم الحانيه لأجلها لسيرون سويا الي الشركه... 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في الجامعه.. 
كانت تجلس عشق بحزن علي والدها لتقاطعها روز بابتسامه ومرح. 
/شوشو عامله ايه ي حبيبتي. 
عشق بحزن:الحمد لله ي روز بس مخنوقه علشان بابا بابا مبقاش قادر علي مصرفنا ي روز كنت متمنيه اخلص الجامعه واشتغل واساعده بس شكلي مش هقدر استنا ل حد ماخلص. 
/روز بمساعده:ايه رايك تيجي تشتغلي في شركتنا انتي مشاء الله عليكي في المحاسبه وذكيه مشاء الله ومتاكده انك قدها وقدود. 
لتشعر عشق بسعاده واخيرا قد اتا الفرج لتتحدث بسعاده وارتياح. 
/بجد ي روز دانتي تبقي خدامتيني خدمه العمر عمري مهنساهلك الجميل ده ابدا. 
 /جميل ايه بس ي عشق ده انتي اختي انا خلاص هكلم فهد وانشاء الله هتشتغلي و بمرتب كويس كمان. 
/يارب ي روز يارب... 
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في احدا ورش المكاينيكه.. 
كان يقف عاصم وهو يقوم بتصليح احدا السيارت ليقاطعه والده بابتسامه. 
/انتي مش هتروح الجامعه النهارده ولا ايه ي عاصم. 
عاصم بحنان. 
/هنعمل ايه ي بابا الشغل النهارده كتير ربنا بعتلنا رزق كتير نقوله لا. 
صلاح والده بمكر/طب وروز موحشتكش ولا ايه. 
عاصم بتنهيده حزن /هعمل ايه ي بابا بحاول ابقا حاجه علشان خاطرها اخواتها وابوها مش هيرضو بيا وانا بحالي ده. 
صلاح بهدوء/اسمع ي ابني لو بتحبها لازم تحاول تعافر تحسسها انك واقف جنبها شاريها مش بايعها سامع ي عاصم. 
عاصم بابتسامه /حاضر ي بابا صدقني انا بعشقها وهي تستاهل. 
صلاح بحب /ربنا يسعدك ي ابني. 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في أمريكا.. 
في فيلا كمال الجارحي والد فهد وسليم وروز.. 
كان يجلس في احضانه سكرتيرته الخاصه او بمعنا اصح جاسوسته الذي تنقل له كل معلومات عدوه اللدود (شوقي السعيد) 
/متاكده من المعلومات دي ي كارمن. 
قالها بقوه لترد الاخري بدلع. 
/هو انا عمري جبتلك معلومات وكانت غلط ي بيبي ده انا عمري فداك ي كمال بس قولي هنتجوز امتا بقا. 
كمال بزهق/يووه بقا ي كارما هو مفيش غير الموضوع كل شويه لازم تتضيعي اي لحظه حلوه بينا. 
كرمن بدموع/هي اسعد ل حظه بينا لازم تبقا في الحرام مينفعش في الحلال ي كمال. 
كمال بخبث ومكر/من عنيا ي روحي اديني بس شهر كده اخلص الي فوق دماغي ده وبعدين نتجوز علطول. 
كارمن بغباء/بجد ي كمال. 
كمال بمكر/طبعا ي روحي يلا بقا انتي بقا وحشاني اوي.. 
😍😍💓💓💓💓💓💓😘😘😘😘💓💓💓💓💓💓
في شركه الجارحي.. 
في مكتب سليم. 
كان يجلس سليم بسعاده على مكتبه ليتحدث فهد بحب. 
/ها عجبك المكتب ي سليم. 
سليم بابتسامه/حلو اوي ي فهد الواحد فعلا حاسس اني بعمل حاجه بجد كده احسن ي فهد ربنا يخليك ليا. 
/ويخليك ليا ي حبيبي هروح انا بقا مكتبي. 
في مكتب فهد..
كانت تجلس روز باصرار ل قبول فهد ل عشق. 
روز بضيق /ارجوك ي ابيه دي بنت هايله صدقني شغلها هايل ارجوك ي ابيه ده ظروفها صعبه ومحتاجه الشغل. 
فهد بزهق/يوووه ي ساتر عليكي زنانه خلاص خليها تيجي اما اشوف اخرتها. 
روز بسعاده/ربنا يخليك ليا ي ابيه سلام ي عسل. 
فهد بضحك:ههههه عسل البت دي عامله زي الطفله. 
في شقه عشق... 
/وانا مطلبتش منك تشتغلي ي عشق هو انا اشتكيتلك ي بنتي. 
قالها شاكر بغضب لترد عشق ببراءه. 
/ي حبيبي انت مش محتاج تشتكي ابدا انا بفهم وبحس وبعدين هو انا صغيره ي بابا متقلقش عليا ي بابا. 
شاكر بحنان وفخر بابنته/ربنا يكرمك ي بنتي ويوقفلك ولاد الحلال. 
يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent