رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايزيس

 رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايزيس

رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد البارت الثامن عشر

رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد الجزء الثامن عشر

رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايزيس


رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد الحلقة الثامنة عشر

البارت التامن عشر
#جعلتني_ملتزما
#ايزيس
#بنت_بالصعيد 
في فرح مرون وكارما 
ادم راح وقف عند الباب جمب والده عشان يستقبل المعازيم 
وفجأة بص
ادم ...بدهشة...رنا؟؟؟؟؟؟...انتي مش قلتي انك مسافرة لوالدك ؟؟!!!
وفجأة يجي صوت من ورا رنا.......انا منعتها تسافر يا باشمهندس
ادم اتفاجئ........المقدم سيف ومنعتها ليه انا مش قلتلك رنا شاهدة وبس وانا مسامحها ع اللي عملته
رنا ابتسمت لانها اول مرة تعرف انه ادم هو اللي قال لسيف يعتبرها شاهدة .....وقالت....سيف ممكن اتكلم مع ادم خمس دقايق 
سيف.....اكيد اتفضلي 
رنا وادم خرجوا من القاعة تحت انظار حبيبة اللي غمضت عينيها وحست نفسها بيضيق فكرة انه ادم لسة بيفكر ف رنا بتجننها
خارج القاعة 
رنا ......سيف بيحبني يا ادم
ادم اتفاجئ بس فرح هو كان نفسه رنا تعيش حياة طبيعية
.....بجد يااااه دا خبر حلو جدا ...طب وأنتي 
رنا ....انا قلتله اني فيه شخص  لسة ف قلبي بس بقي ماضي
وسيف قالي هساعدك نخرجه مع بعض
ادم.....وامتي حصل دا كله  
رن.....انا هحكيلك
&&&&&&&&&&  فلاش باااااااااك &&&&&&&&
في مكتب الظابط سيف يوم خطف حبيبة
رنا حكت لسيف ازاي ساعدت هشام انه يبدل الاسمنت
وبعد ماخلصت ..لقت سيف متنح ومبتسم ومش بيرد
سيف......انسة رنا انتي مرتبطة 
رنا....لا ...
سيف.....ومش بتفكري في الارتباط
رنا .....لا 
سيف .....ليه 
رنا .....لسة خارجة من علاقة حب فاشلة بس حضرتك بتسأل ليه هو دا له علاقة بالتحقيق
سيف ....لا له علاقة بقلبي
رنا........ نعم؟؟؟؟؟؟!!!!!
سيف كان عارف انه رنا هتسافر بعد شهادتها علي طول
سيف ..هو انا لو طلبت منك فرصة نتعرف وبالمرة اساعدك تنسي علاقتك الفاشلة هتوافقي...انا بجد معجب بشخصيتك القوية وكمان كان نفسي ارتبط ببنت محجبة (عرفتواااا يابنات الحشمةةةةةةة الله يهديكم)
رناا.........
&&&&&&&&&&بااااااااك &&&&&&&&&&
في الحفلة
رنا.....ووافقت
ادم ...بفرحة....بجد انا مش قادر اعبر انا مبسوط اد ايه
رنا ......عشان خلصت من تأنيب الضمير 
ادم ....لا عشان انتي تهميني وكنت بدعي ربنا يكرمك بحد كويس .وبجد سيف شاب كويس جدا ومحترم ....وبعدين يا رنا اللي انتي عملتيه معايا زمان انك تبعيني ل هشام دا ميخليش عندي اي نوع من تأنيب الضمير ولا  انتي ايه  رايك؟؟؟!!
رنا....بحزن .....عندك حق انا بجد اسفة يا ادم 
ادم ....انا سامحتك يا رنا يلا ندخل الحفلة بقا
ادم دخل الحفلة وهو داخل عينه علي حبيبة 
&&&&&&&
عند مروان وكارما
كارما ...همست بخجل .....مروان 
مروان .....برومانسية ..عيون مروان وقلبه نعم😍
كارما...بنفس الهمس.....انا جعانة🥺🥺
مروان....نعم يا اختي😳😳😳...طب وهنعمل ايه ف المصيبة دي
كارما....انا بصراحة اتلهيت ف الفستان والميك اب ونسيت اكل وانا لما بكون جعانة بفقد تركيزي
مروان....عشان كده كنت كل ما اشوفك بتذاكري كنت الاقي جمبك دستة سندوتشات 🤔
كارما......اممم
مروان......طب الحيتان اللي ف بطنك دي ماتستناش لغاية الفرح ما يخلص....اظن انه برستيجك كعروسة ما يسمحلكش انك تروحي البوفيه وتقفي تاكلي زي اي حد عادي
كارما.....مروان انت مابتحسش بقولك جعانة😫
مروان.....طب اهدي يا كارما اوعي تعيطي ...ياربي طب اقطعلك دراعي تاكليه ولا اعمل ايه ف ام الليلة دي
كارما.....ايه دراعك ايه القرف دا لا انا عندي فكرة....ايه رائيك ننادي حبيبة تجيب لنا حتتين كيك وناكل عادي زي اي اتنين عرسان بياكلوا ف الكوشة
مروان ..انا مش متخيل بجد اتنين عرسان في الكوشة وبيتناقشوا ف حوار زي دا ....انا كنت واخد فكرة غلط تماما عن الكلام اللي بيتقال في موقف زي دا ...فين اخوكي يتصرف الله يخرب بيتك
بقلمي :إيزيس بنت الصعيد 
&&&&&&&&&&
ادم ساب رنا ولسة رايح لحبيبة يبررلها خروجه مع رنا
لكن.....
......واد يا ادم واحتشتييييني 
ادم بص...وضحك.....زيزي واحشتيني بجد(زيزي اخت مروان واكبر منه ب١٠ سنين)
وقامت زيزي حضنته ...عامل ايه يالا وايه الحلاوة دي كلها اتغيرت يا دوومة بس بقيت قمر يا جميل
ادم.....زيزي لسة زي مانتي امريكا ما غيرتكيش خالص ...علي فكرة انا اتجوزت 
زيزي.....لا بجد ماتقولش انك اتجوزت البت رنا الملزقة اللي كنت هاريها بوس واحضان 
ادم........بص لحبيبة اللي هي تقريبا سامعة وشايفة كل حاجة وبتابع ف صمت
ادم.....احم زيزي المدام
زيزي ....يعني بجد رنا بقت المدام
ادم .....زيزي ركزي المدام حبيبة مراتي وراكي
زيزي بصت لقت واحدة منتقبة. وانفجرت ضحك
ادم في نفسه....والله  يخرب بيتك يا زيزي  علي بيت اخوكي ف يوم واحد
زيزي ....بقا انت تتجوز منتقبة اخر حاجة ممكن اتصورها 
وبعدين قالت لحبيبة ....انا اسفة يا جميل اصلك ماتعرفيش النمس دا كان بيعم.....
قاطعها ادم ....مخلاص يا حجة روحي كلمي جوزك بيدور عليكي 
زيزي.... ضحكت ......حااااضر هامشي بس ليا قاعدة مع مراتك عشان اشوفها واحكي معاها
ادم فونه رن كان مروان 
ادم........عايز ايه يا عريس الغفلة 
مروان. ......اختك جعانة
ادم......جرستينا يا كارما الله يخرب بيتك ....خلاص انا هاتصرف. هاقول لحبيبة تجيب لها حاجة لتاكل حد من المعازيم..وقفل ادم الفون لسة بيبص مالقاش حبيبة
لف الفرح كله وبرضو مش لقيها 
بقلمي: إيزيس بنت الصعيد 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
برا القاعة في حتة ضلمة 
واقفة بتعيط بقهر هي اتعودت انه اهتمامه كله لها هي وبس ما اتعودتش انه يتجاهلها بالطريقة دي 
واثناء ما بتعيط حد حط ايده علي كتفها
........قاعدة لوحدك ليه
بصت حبيبة وقالت  .....رنا.....وانتي مالك
رنا......اوعي تكوني زعلتي لما وقفنا نتكلم انا وادم احنا كنا بننهي اخر حاجة بنا
حبيبة.....ازاي
رنا.......انا اتخطبت للظابط سيف وادم دلوقتي بعتبره صديق مش اكتر وف يوم من الايام هاعتبره اخ ليا
علي فكرة يا حبيبة ادم بيحبك بطريقة مختلفة تماما عن الطريقة اللي كان بحبني بيها 
حبيبة ....مش فاهمة 
رنا ....بيحبك لدرجة انه بيدور عليكي جوا زي المجنون دلوقتي لما ما لاقكيش وانا هاسيبه لغاية ما يلاقيكي بنفسه
صدقيني ادم لو كان بيحبني زي ما بيحبك كده انا عمري ماكنت سمحت له انه يسبني ...بجد انتي محظوظة
وفجأة صوت مرعب
.........حبيبة 
وجري عليها وحضنها وكله دا قدام رنا
وبعدين بعدها عنه وهي عيطت 
ادم بعصبية .....انا مش ميت مرة قلتلك ما تروحيش اي مكان غير لما تقوليلي.. مش قلتلك لما ما القكيش حواليا بتنيل علي عيني واتجنن ليه مصرة تجننيني ...وبعدين اتكلم بهدوء......لو سمحتي عاتبيني وماتهربيش
رنا ....بصت لحبيبة ....هو دا الحب اللي بقولك عليه ...وسابتهم ومشيت
حبيبة بصت لادم ومن غير ماتتكلم قامت جريت علي حضنه 
ادم حضنها.....حبيبة ما تقارنيش نفسك بأي واحدة لاني ببساطة مش شايف غيرك ...انتي مش مراتي ..انتي انا انتي نفسي ..فاهمة..انتي حورية ادم وبس
واخدها ودخلوا الفرح وبعدها رقص مروان وكارما وزيزي وادم وهيصوا الفرح وادم شد منير بالعافية عشان يرقص وزهرة رفضت ترقص معاهم وكانت طول الفرح بتعيط مش مصدقة انه بنتها خلاص هتسيبها وتتجوز وحبيبة كانت مركزة بس مع ادم بكل تفاصيله ضحكته تنطيته مع مروان وبتقول ف نفسها يارب احفظهولي...
خلص الفرح ومروان اخد كارما وراحو عش الزوجية
بقلمي: إيزيس بنت الصعيد 
&&&&&&&&&&&
في شقة مروان
مروان ....نورتي بيتك يا كرملة قلبي
كارما مكسوفة ووشها في الارض
مروان جي يقرب يحضنها بس هي بعدت عنه
كارما.....مروان ما تتهورش وتعمل حاجة نندم عليها انا بقولك اهو
مروان بصدمة....نعم ؟؟؟!!!!...هو انتي زملتي ف المدرسة 
علي العموم ادخلي غيري هدومك ونتكلم بعدين
قامت دخلت غيت هدومها ولبست تريننج رياضي لونه بينك 
بكم وخرجت
ومروان كمان لبس تي شيرت ابيض وبنطلون رمادي بيتي
مروان.....بصدمة.....ايه اللي انتي لابساه دا يا كرملة فين الفستان  اللي بعتهولك ع النت وعجبك
كارما....بصراحة يا مروان ادم قالي لو لبسته هيقتلني وانا مش عايزة ازعله
مروان جاب اخره ....ايه ادم ....ماشي يا آدم الكلب
وبعدين مسك ايد كارما وقعدها جمبه 
مروان.....كارما حبيبتي انا مين؟؟؟!!!!
كارما ....انت مروان🙂
مروان......لا نبيهة ما شاء الله الذكاء بيخر من دماغ اهلك
مانا عارف اني زفت ....قصدي انا ابقي لك ايه
كارما ...انت جوزي؟؟؟!!!  قالتها كأنها بتسأله
مروان .....انتي بتسألي ليه ...هو حضرتك مش متأكدة.....
يا كرملة انا جوزك والله وادم عشان صاحبي حب يعمل مقلب فيا مش اكتر 
تحبي اكلمه دلوقتي واسأله قدامك 
كارما .....امممم .ياريت
مروان اتصل بادم وفتح الاسبيكر. .
مروان .....ادم مش انا جوز كارما يعني عادي تلبس اي حاجة قدامي
ادم بضحك .....لا طبعا ولو لبست اي حاجة مش كويسة هاقتلها
مروان......😳😳😳😳.........يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جعلتني ملتزما بنت الصعيد
google-playkhamsatmostaqltradent