رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد

 رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد

رواية اشتريتها من ميدان عام البارت السابع عشر

رواية اشتريتها من ميدان عام الجزء السابع عشر

رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل السابع عشر 17 بقلم حبيبة محمد


رواية اشتريتها من ميدان عام الحلقة السابعة عشر

#اشتريتها_من_ميدان_عام
#الفصل_السابع_عشر
= البقاء لله فقدنا المريضه
شروق وقعت بحسرتها علب الارض و زي ما تكون اتعذلت عن العالم كله مبقتش سامعه اي البيحصل....كلهم كانوا بيعيطوا قدامها ويصوتوا.... وهي واقعه علي الارض مش حاسه بأي حاجه..... من البتحصل قدامها.... 
فارس مسك الدكتور من قميصه وفضل يزقه:  انت مجنون اختي عايشه... اختي عايشه انت بتقول اي.... اختي موجوده وحاسه بيا..... 
يلا فوقي يا فرح عشان يعرفوا كلهم انك عايشه... فوقي..... 
فارس زق الدكتور والممرضين وجري علي اوضه فرح وفضل يحرك فيها وهو بيعيط.... 
وكلهم حواليه مصدومين مش قادرين يصدقوا..... 
وائل فاق من الغيبوبه الهو فيها...... علي صوت صريييخ فارس.....  وائل جري علي فرح ومسك وشها بين ايديه وقالها وهو بيعيط:  فوقي يا فرح فوقي عشان هنتجوز.... فوقي عشان هطلب ايدك من اخوكي.... يلا فوقي.... عشان نعمل فرحنا قومي يلا وعرفي اخوكي انك بتحبيني..... 
كلهم عمالين يفوقوا فيها بس خلاص مبقاش فيه حاجه يقدروا يعملوها غير انهم يدعولها.......  
شروق فاقت من الهي فيه علي صوت عياطهم ووقفت وهي دايخه وجريت علي فرح وقومتها من علي السرير 
= مينفعش كدا حضرتك 
ندهه الامن خرجوهم كلهم.... 
شروق:  بس بقا سيبني فرح لسه صغيره اووووي علي انها تسيبنا وتمشي.... فرح لسه حتي معاشتش حياتها....  ... 
شهد قعدت في زاويه لوحدها وفضلت تعيط بحرقه.... ولميس قاعده جمبها بتهدي فيها.... 
وفيروز واقفه جمب ادهم عماله تخبط في الحيطه وهي بتعيط...  .. 
وطارق مكنش قادر يشوف حاله شروق دي وراح يساعدها.. 
عادل وقف جمب شهد وحاول يهديها.... 
وعمار كان بيدمع من غير ما حد ياخد باله....... 
نزلوا كلهم من المستشفي..... عشان يدفنوا فرح.... 
كانوا واقفين كلهم قدامها وهي بتدفن وكل واحد بيفتكرلها ذكره..... 
شهد كانت واقفه وسرحت في ذكرياتها مع فرح.... 
Flash back
فرح:  اممم قاعده ساكته ليه
شهد:  مفيش
فرح:  يبت الحركات دي مش عليه..... 
شهد: يووه بقا يفرح اخرجي انا مش ناقصه... 
فرح:  بتفكري في عادل
شهد: اه بفكر في عادل
فرح:  احكيلي بقا 
شهد: مفيش بقالي فتره متخاصمه انا وهو.... 
فرح:  اصالحكوا علي بعض؟ 
شهد:  لا يا روحي 
فرح:  طب اتاخري كدا عشان انام جمبك.... 
شهد فضلت تضحك وقالتلها:  تعالي تعالي... 
back
شروق كانت واقفه عماله تعيط ومش قادره تمنع دموعها.... 
وافتكرت لفرح ذكره 
Flash back
فرح:  يلا يا شروق عشان هنخرج مع بعض... 
شروق: هنروح فين
فرح:  لا لا متقلقيش مش زي ما نتي فاكره مش هنروح القسم تاني زي المره الفاتت.... 
شروق ضحكت وقالتلها:  اومال هنروح فين
فرح:  هنشتري شويه لبس... 
شروق:  امم طب استني هلبس وجيالك
فرح بصوت عالي:  بسرعه عشان عاوز اوريكي صوره حبيبي الانتي بقالك فتره نفسك تشوفيه... 
شروق طلعت تجري... 
شروق:  وريني
فرح:  ١. ٢.  ٣ بخخ 
شروق:  وائل؟؟ 
فرح:  اه
شروق:  ذوقك حلو 
فرح ضحكتلها:  عيب عليكي.. 
back
شروق فاقت وفضلت تمسح في دموعها وبدأت تدعيلها... 
.... 
فيروز كانت واقفه وعايشه في صدمه عماله تفتكرلها.... ذكريات ليها.. 
flash back 
فرح:  مالك ساكته كدا ليه
فيروز:  لا خالص مفيش.... 
فرح: يبت الحركات دي مش عليا..... 
فيروز:  اقعدي هحكيلك
فرح قعدت.... 
فيروز:  في بت ضربتني في المدرسه بتغير مني يعني وكدا وانا بخططلها عشان اديها علقه محترمه... انا عارفه بقا انك هتقوليلي لا بلاش وعيب انتي كبيره وكبري عقلك وبلاش خناقات 
فرح: لا خالص ده انا بموتتت في الخناقات يلا بينا.....
back 
فيروز فاقت من تفكيرها وهي بتبتسم من الموقف.... وبصت عليها لقتها ادفنت خلاص...
فضلت تعيط.... 
وائل كان واقف مش مصدق واقف حاسس انه اتاخد من العالم حاسس انه قلبه مش هينبض من بعديها....
flash back
وائل: فرح انا بحبك
فرح: بتهزر
وائل: لا بتكلم جد
فرح: ا...انا مش مصدقه مش مصدقه.....قربت منه وحضنته وعي فرحانه....
فرح: وانا كمان بحبك.....
back 
فارس سيبوني مع اختي هنا شويه..سيبونيييي....
وائل فاق من الحلم وهو مخضوض علي فرح من الحلم الهو حلمه ليها....
ومسك تلفونه بأرتعاش 
وائل: ف..فرح انتي كويسه
فرح بضحك: في اي يا وائل... انت خضتني....
وائل حط التللون جمبه وحط ايده علي  قلبه 
فرح: الو وائل...وائل روحت فين....
وائل: اتخضيت عليكي اوي يا فرح.....
فرح: ليه اشمعنا 
وائل: فرح عايز اشوفك انهارده
فرح: مالك يا وائل
وائل: عايز اشوفك انهارده لازم اقولك علي حاجه مهمه 
فرح: حاضر 
فرح قفلت معاه وهي مش مطمنه.......
شروق: في اي يا فرح...
فرح: يبنتي وائل بيتكلم بطريقه غريبه وانا مش فهماله بصراحه....
شروق: هتقابليه؟
فرح: اه هو جايلي علي اسكندريه هيشوفني 
شروق سكتت 
فرح: مش هترجعي لطارق
شروق: ولو هو عرف اني مظلومه انا مش هرجعله....عشان هو فكر فيا التفكير ده وموثقش فيا مع اني وثقت فيه لما شوفت صوره البنت الكانت عنده في الدولاب.......
فرح: ربنا يهديكوا....
شروق من جواها: يارب...
شهد: اممم احكولي بتتكلموا في اي....
فرح: لا خليكي انتي ماسكه التليفون...
شهد: بطلي رخامه...
فرح: لا روحي كلمي عادل...يلا
شهد قامت من علي سريرها ونزلت ضرب في فرح....وفرح عماله تضحك... 
شروق: بسسسس كفايه....
قعدوا كلهم....
لميس رمت التليفون من ايدها بخضه....
كلهم بصولها بخوف....في اي يا لميس....
لميس: باباكي توفا.... 
شروق قامت والدموع مليانه في عينها.... وخدت اختها وفرح وفيروز  وراحوا علي القاهره..
في القصر....
زهره: خدي يا ساميه الفلوس اهي عشان قدرتي تغوري البت دي من القصر....
ساميه: عيب عليكي قولتلك همشيهالك.....
زهره: طب يلا مع السلامه انتي بقا عشان طارق ميلاحظش حاجه......  
ساميه خرجت......
عادل: طااااااااارق....يا طااااارق
زهره: في اي بتعلي صوتك ليه
طارق نزل: في اي
عادل: ابو شروق مات يا طارق..
طارق: اي!!!! 
طارق نزل ورا عادل بسرعه وركب العربيه وراح معاه....
زهره طلعت لضحي...
ضحي كانت نايمه علي السرير وحالتها متبهدله...
زهره: مالك يا ضحي نايمه في اوضتك بقالك شهر ومبتخرجيش منها ليه؟ 
ضحي: ها لا مفيش 
زهره: لا فيه يا ضحي...
ضحي: قولتلك مفيش يا خالتو
زهره: طب انتي تعرفي حصل اي طول الفتره الانتي عايشه فيها جوا اوضتك
ضحي: حصل اي
زهره: طردتلك شروق واخواتها و غير كمان ان ابو شؤوق الله يرحمه توفي....
ضحي قامت من علي سريرها مفزوعه: نعم!! توفي 
ضحي قامت لبست بتوتر...
زهره: مالك بقيتي تخافي علي زعلهم كدا..
ضحي: حرام يا خالتوا كفايا بقا البيحصل فيهم ابعدي عنهم بقا...
ونزلت عشان تروحلهم....
في مكان اخر..... 
شهد: بابااااا.....يا بابا قوم قوم عشان نعيش مع بعض فوق عشان هنتجمع تاني زي زمان...
شروق: يا بابا..... يا بابا متسيبنيش في الدنيا لوحدي علي اقل انت كنت موجود في حياتي كنت برضو وانا بعيده عنك حاسه بالأمان وحاسه انك سندي مهما عملت فيا كنت بردو بحبك وعارفه انك بتحبنا
فيروز اترمت في حضن شهد 
فيروز: كان لسه في حاجات كتير هعيشها معاك يا بابا....كنت بس محتاجاك تكون جمبي في الوقت الانت اتخليت عني فيه...
طارق وعادل وصلوا وبعديهم ضحي وفارس.....
وادهم وعمار ولميس..وفرح.. كلهم كانوا جمب بعض....
بعد وقت شروق وفيروز وشهد خرجوا بعد الدفن.... وخارجين متبهدلين خالص ووشهم باهت ومصفر وعنيهم دي قربت تتعمي من كتر العياط.....
طارق: يلا يا شروق تعالي اركبي.....
شروق مشيت بكسل من غير ما ترد عليه وركبت مع عادل وشهد وفيروز ركبوا مع عادل...
وفرح وضحي ولميس وادهم وعمار وفارس ركبوا مع طارق....
بعد وقت 
طارق دخل القصر وعمار وضحي وادهم وفارس  معاه و 
طبعا وصل لميس وفرح اسكندريه بيت خالتهم 
زهره: عملتوا اي....
طارق؛ دفنا ومشينا
زهره بخبث: ربنا يرحمه...
كلهم طلعوا اوضهم 
وطارق وهو طالع اتأخر ف الطلوع شويه
زهره: ساميه اوعي تعرفي طارق اننا الدبرنا لشروق....موضوع خطيبها القديم ده عشان طارق يسيبها
طارق سمع الكلام ده اتصدم ووقف للحظه يحاول يستوعب البيحصل...
في مكان اخر 
لميس: انا هروح اعيش مع ماما من دلوقتي هي خلاص بقت عايشه لوحدها 
شروق بصوت تعبان: ماشي يا حبيبتي اشوفك علي خير
لميس خدت شنطه هدومها ومشيت......
شهد كانت واقفه في البلكونه حاطه علي كتفها شال وبتبص علي البحر.....تلفونها رن...
شهد ايوه يا عادل....
عادل: مهما قولتلك كلام مش هيخفف عليكي زعلك...بس انا بحاول اتكلم معاكي مش اكتر..
شهد: اتكلم يا عادل انا عمري ما همل من كلامك معايا.....
فرح نزلت قابلت وائل.
وائل حضنها 
فرح: في اي يا وائل انا مستغرباك بقالي فتره...
وائل مسك ايدها بهدوء: فرح لحنا لازم نسيب بعض....
يا تري هيكون رد فعل فرح اي لما وائل قالها هسيبك..؟ 
ووائل هيسيب فرح ليه؟ 
وهيحصل اي في زهره لما طارق يعرف انها مدبره لشروق كل ده؟ 
وهيصالح شروق ولا لأ؟ 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اشتريتها من ميدان عام
google-playkhamsatmostaqltradent