رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

 رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

رواية اشتريتها من ميدان عام البارت السادس عشر

رواية اشتريتها من ميدان عام الجزء السادس عشر 

رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد


رواية اشتريتها من ميدان عام الحلقة السادسة عشر

#اشتريتها_من_ميدان_عام
#الفصل_السادس_عشر
 شروق:  كل واحده فيكوا تجيب شنطه هدومها عشان هنمشي من هنا
كلهم بصولها بعدم فهم وقالولها 
في اي.... 
شروق:  زي ما سمعتوا زي ما جينا القصر ده هنمشي منه... 
لميس وعمار قربوا عشان يفهموا في اي... 
شهد:  انتي اتخانقتي مع طارق
شروق:  خلاص كل ده مبقاش يلزم دلوقتي
فرح:  يعني اي مبقاش يلزم في اي
شروق:  انا هروح علي بيتك يا فرح مفيش مكان نعيش فيه زي مانتي عارفه لو روحت لبابا هيطردني تاني... انا وانتوا
فيروز:  حصل اي فهمينا.. 
شروق:  متضغطوش عليا لو سمحتوا... 
كل واحده تلم شنطه هدومها ويلا عشان هنمشي...... 
كلهم طلعوا اوضهم ومن ضمنهم لميس.....
وعمار طلع يجري يتصل علي طارق..... 
طارق: نعم...
عمار: تعالا بسرعه...
طارق: حصل اي
عمار: شروق هتمشي هي واخواتها انهارده
طارق سكت للحظه وبعد كدا قاله: سيبهم يمشوا.....
عمار: بس
طارق: مبسش...
وقفل معاه.....
عمار استغرب وطلع للميس..
كلهم لبسوا ونزلوا....
لميس: عايز اي يا عمار.....
عمار: هتمشوا ليه
لميس: زي مانت شايف محدش يعرف حاجه
عمار: اقعدي انتي علي اقل
لميس: اشمعنا انا
عمار: اشمعنا اي
لميس: اشمعنا انا الاقعد 
عمار: ي...يعني....مفيش بس مش عايزكوا تمشوا....
لميس: لا دور علي حد تاني ترخم عليه يا عمار...
ونزلت بشنطتها.....
عمار بص عليها وهو زعلان.....
كلهم كانوا تحت
شروق: جهزتوا؟ 
فرح: جاهزه
شهد فضلت ساكته وبعد كدا قالتلها: جهزت...
فيروز اتنهدت وقعدت علي الكرسي
شروق: في اي
فيروز: انا مش هاجي
شروق: نعم...
فيروز: ادهم في امس حاجه ليا مقدرش اسيبه ده لسه خارج من العمليات....
شروق: وانتي اي علاقتك بأدهم
فيروز سكتت..
شروق: ادهم ليه اخوات هيقدروا يساعدوه
ادهم دخل وهو حاطت ايده علي بطنه وماشي ببطئ
فيروز بصتله
ادهم: رايحين فين 
فيروز: شروق عايزانا نمشي كلنا من هنا
ادهم: ليه حصل اي
فيروز: معرفش...
شروق: يلا يا فيروز متتعبينيش....
فيروز بصت لأدهم عشان ينقذها من الموضوع.....
ادهم:انتوا هتقعدوا كلكوا...
شروق: ادهم لو سمحت احترم رأيي...
ادهم: بس...
شروق: مبسش لو انت في حاجه ما بينك وبين فيروز..... متأثرش علينا ب ده...
ادهم سكت وفيروز خدت هدومها وخرجوا كلهم....... 
عادل دخل......
عادل: شهد راحه فين....
شهد بصتله وهي زعلانه: 
عادل: راحه فين 
شهد شدته وخرجت علي الجنينه
عادل ينفع تقفي بقا وتفهميني في اي
شهد: كل المشكله ان طارق وشروق متخانقين و شروق زعلانه تقريبا وهتاخدنا وتمشي.....
عادل: هتروحوا فين....
شهد: بيت خالتو.....الله يرحمها مامت فرح...
عادل: اديني عنوان البيت عشان اجي اتطمن عليكي....
شهد ادتهولوا وحضنته ومشيت وهو مشي وراها....
شروق خدتهم كلهم وخرجوا....
عادل: استنوا هوصلكوا....
شروق: لا يا عادل احنا هنروح....
عادل: مينفعش 
ركبوا عربيه عادل وهو وصلهم 
طارق وصل 
ادهم: مشيوا...
طارق: عارف 
ادهم: عارف!!!!
طارق طلع علي اوضته..... ولقي دبلته محطوطه مكانها والخاتم بتاعها محطوط جمب الدبله بتاعته
طارق مسك الخاتم وضحك بسخريه وقعد علي السرير وفضل يبص علي الاوضه لقي هدومها مش موجوده ومفيش اي حاجه ليها بس البرفيوم بتاعها كان موجوده راح مسكه وفضل يرش يرش لغايه ما الريحه ملت المكان....
في مكان اخر....
كلهم نزلوا....
شروق: شكرا يا عادل
عادل حرك راسه بمعني عفوا 
شهد مسكت ايده وابتسمتله: عايزه اشوفك كل يوم متغيبش عليا....مش متعوده مشوفكش....
عادل: متقلقيش مش هسيبك اهم حاجه تخلي بالك من نفسك.....
شهد مسكت ايده جامد وابتسمتله ودخلت.....
فرح فتحتلهم باب الشقه..... 
وكلهم دخلوا..... 
فرح دخلت البيت وفضلت تبص علي كل مكان فيه وهي بتفتكر كل ذكريات مامتها في المكان..... 
مفيش ١٠ دقايق......
وحد.خبط
فرح: ادخل يا فارس...
فارس: حصل اي
فرح: محصلش....
فارس: انا مش هينفع اقعد معاكوا انتي عارفه...
فرح: ليه
فارس: في بنات هنا خليكوا كلكوا بنات مع بعض وبلاش اكون معاكوا عشان تاخدوا راحتكوا...
فرح: وانت هتروح فين....
فارس: انا هكون في القصر
فرح: خلي بالك من نفسك...
فارس مشي....
شهد: مش هتحكيلنا بقا حصل اي...
شروق: طارق افتكرني بخونه مع ياسر...خطيبي القديم بس والله في حد عاملي الفخ ده
فيروز: مفيش غيرعا العقربه زهره...
فرح: وليه متكونش ضحي....
شهد: لا ضحي بقت كويسه معانا....
كلهم بصوا للميس
لميس: بتبصولي ليه.
شروق: لا اي علاقه لميس.....لميس متعملش كدا
شهد: مش هتتصالحوا
شروق: استحاله اوافق اصالحه او اسامحه....هو مصدقش اني مظلومه....
شهد: يابنتي ما هو..
شروق: مفيش سبب واحد يخلي الواحد يفكر كدا في مراته ده حتي مسمعنيش..... 
فرح:  انا هقفل النور
لميس: اقفلي عايزه انام...
في مكان اخر..
مهدي: استني عليا يا وائل انت بتلعب معايا
زينب: هتعمل اي يا مهدي
مهدي: استحاله اخليه يكون قريب من عيله فريد...
زينب: هتعمل اي 
مهدي: هقتله فرح وريني بقا هيكون قريب منهم ازاي....
زينب: حرام عليك يا مهدي دي بنت صغيره وشابه خليها تعيش حياتها....
مهدي: تعيش حياتها بعيد عن ابني.....
في صباح يوم جديد..... 
شهد نزلت من البيت تقعد شويه قدام البحر.... 
لقت عادل وراها...
شهد: انت جيت...
عادل: اه بتواصل معاكي عن طرييق التتبع
شهد جريت عليه وحضنته: وحشتني....
عادل ضمها اكتر: وانتي وحشتيني اكتر...
شهد بعدت عنه واتنهدت وقعدوا علي الشاطئ شويه 
عادل رجع بضهره علي الشاطئ وفرد ضهره علي الرمله وشهد فردت ضهرها علي الرمله جمبه....
وبصوا لبعض...
شهد فضلت تضحك..
عادل: بتضحكي ليه
شهد: عشان من اول يوم شوفتك فيه واحنا ولا مره قعدنا مع بعض بطريقه طبيعيه....
عادل: ماهو انتي البتستفزيني وكنتي بتخليني اشدك بالعافيه
شهد: علي اساس اني كنت بسكتلك...
عادل: ماهي دي المشكله انتي كنتي عنيده وانا كنت بتجنن من عنادك....
في بيت فرح
شروق: كتبت لطارق رساله
( انا مظلومه يا طارق ولما تعرف اني مظلومه وانت ظنيت فيا ساعتها بس انا ال لا يمكن اسامحك) 
فرح:  شروق هتفضلي قاعده في البيت 
شروق: اه انا مرتاحه كدا...
فرح: انا نازله اتمشي شويه....
شروق: اوكي يا روحي....
فرح نزلت ووائل اتصل بيها
وائل: فرح انا عندك في اسكندريه...
فرح وصلت للشاطئ وقالتله: انت بتهزر؟
وائل: وعندك علي الشاطئ كمان....
فرح: عرفت منين مكاني...
وائل: شروق....
فرح: اااه يا شروق....
فرح قفلت التلفون لقت ووائل قدامها...
فرح جريت عليه: احسن مفاجأه.حصلتلي
وائل: دي مش مفاجأه وائل نزل وركع تحت رجلها ومسك خاتم ووقالها.....فرح تتجوزيني
فرح اتنهدت بصدمه وحطت ايدها علي بوؤها بصدمه وهي بتضحك وقالتله.....م....موافقه موافقه..... 
وائل قام لبسها الخاتم وحضنها ولف بيها وهي فرحانه 
في مكان اخر
مهدي: وائل فين دلوقتي
= في اسكندريه
مهدي: روحوا وراه ولو لقيتو فرح معاه اقتلوها
= حاضر يباشا
في مكان اخر
طارق فتح التلفون لقي رساله من شروق اتردد في فتحها وبعد كدا فتحها..... 
طارق قرأ الرساله بس بردو مكنش مصدقها
في مكان اخر 
فرح: انا فرحانه اووي
وائل: لسه هروح اطلب ايدك من اخوكي...
فرح: اكيدد..
= فرح معاه يا باشا اخلص عليها؟
مهدي:  قولتلك اه يا متخلف
فرح: بس طبعا هاجي معاك عشان اشوف اخويا..
وائل: تعالي معايا دلوقتي
فرح: بس اخويا ممكن ما يوا...
فرح عينها دمعت وفضلت واقفه زي الصنم ووائل مسكها من وسطها عشان متقعش.....ووقعت منه علي الارض....
وائل: فرححححح فرح..فرح....شالها وركبها عربيته وراح بيها اقرب مستشفي...
في مكان اخر.... 
شروق: عايزه اسألك سؤال يا فيروز 
فيروز: اسألي...
شروق: انتي بتحبي ادهم
فيروز اتنهدت بكسوف
شروق: قولي يا فيروز
فيروز: اه 
شروق: وكنتي مخبيه ليه..... التلفون رن 
وشهد.....ددخلت من باب الشقه....
شروق: ايوه يا وائل
وائل: شروق تعالي بسرعه فرح بتموت...
شروق رمت التلفون من ايدها وقامت مخضوضه وخدتهم وجريت علي المستشفي...
شهد: اتصلت بعادل.
عادل: اي يا شهد
شهد: عادل تعالا بسرعه وقول لفارس فرح بتموت 
عادل اتخض: طب فين مكان المستشفي
شهد قالتله وهو راح قال لفارس
فارس: فرح...اختي؟
عادل: ايوه 
فارس شد الججاكيت وطلع يجري علي عربيته 
طارق: في اي يا عادل
عادل: فرح بتموت وحالتهم متبهدله...
طارق خد عادل وادهم عمار وطلعوا يجروا علي عربيتهم..
في المستشفي....
شروق بعياط: ارجوك اعمل اي حاجه يا دكتور
شهد: اهدي يا شروق هتكون بخير
شروق: هي البقيالي من ريحه خالتي
فيروز كانت قاعده بتعيط علي جنب  ولميس واقفه ساكته...
لحد ما عادل وطارق وفارس وادههم وعمارر وصلوا
فارس: اختي فين
شهد بدموع: في العمليات....
وائل: واقف بيدعي ربنا.....
الدكتور خرج وكلهم جريوا عليه
شروق: بقت كويسه صح...بقت بخير
فيروز وشهد مستنين رد
وفارس واقف: رد بقت كويسه صح
وائل: قول...ا.ايوه..قول انها بقت كويسه
= البقاء لله فقدنا المريضه....
رد فعلهم هيكون اي؟ 
ورد فعلكوا هيكون اي؟ 😂♥

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اشتريتها من ميدان عام
google-playkhamsatmostaqltradent