رواية مليكه الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم جودي عماد

 رواية مليكه الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم جودي عماد

رواية مليكه الزين البارت الخامس عشر

رواية مليكه الزين الجزء الخامس عشر

رواية مليكه الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم جودي عماد


رواية مليكه الزين الحلقة الخامسة عشر

الفصل الخامس عشر:-
بعد شهر لم يحدث اى شئ جديد سوا تقرب زين و مليكه و عدى و همس و زياده تهديد الرسايل لمليكه  و اليوم موعد الزفاف الاسطورى لعائله المنشاوى و الجارحى والجميع يعمل على قدم و ساق كان مفاجأه عدى وزين للبنات ان يختاروا لهم فستان الفرح و لم يقبلوا ان كل فتاه منهم تشوف فستانها قبل الفرح و الان كل بنت ستلبس الفستان و تنزل الى خطيبها وفى الاسفل يقف كل شاب منتظر حب حياته ان تطل بفستانها الذى اختاره لها وبعد ساعه من الانتظار تنزل كل فتاه فى يد الجد و تقف بجانب عريسها و دقائق وابتدأت الراقصه الاولى لهم يتوجه كل شاب لحبيبته و يرقص معها  تحنت انظار كلها حقد و كره ويوعدها وعدين 
زين: انتى اجمل قمر فى الكون كله وبوعد انى هحميكى طول حياتك حتى لو كانت حياتى الثمن و وعدي التانى انى هخليكى تحبينى تانى 
مليكه: ربنا يخليك 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
عند عدى 
عدى: انا بجد ربنا بيحبنى انتى كتيره اوى عليا 
همس: انت اللى كتير عليا 
عدى: وعدى ليكى انى دايما افضل جمبك حتى لو اتخانقنا ومش بنكلم بعض بردو هنفضل مع بعض 
همس: وعدى ليك هفضل معاك دايما حتى لو انت قولتلى امشى بردو هفضل معاك 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
فى المستشفى يقف كلا من همس و مليكه وعدى و الجد و الام ومليكه تبكى بحرقه و تفتكر الذى حدث منذ خمس ساعات 
♕♕♕♕فلاش باك♕♕♕♕
بعد انتهاء الفرح يتوجه كل عريس و بعروسه الى منزلهم يصل عدى اولا و يصل زين بيته وقبل ان يدخل يرن هاتفه ويرد و بعد دقيقتين كان يعتذر لمليكه لانه مضطر يخرج ضرورى فتقبل الاعتذار و بعد دقائق كان خارج البيت فى سيارته وفى تفس الوقت توصل رساله التهديد لمليكه بأن حياه زين هتنتهى اليوم وتخاف مليكه جدا وقلبها يقول لها ان شئ  هيحصل و بعد ساعتين كان راجع زين فى السياره وفجأءه ظهرت امامه شاحنه حاول ان يتفاداها لكن عرف ان العربيه مفيش فيها فرامل و فجأه صوت صمت تام وفى نفس الوقت تقوم مليكه مفزوعه من النوم و بعد نصف ساعه ياتى لها اتصال بأن زين فى المستشفى فتقوم بسرعه تتصل بالعائله وعدى وتقول لهم ويذهبوا الى المستشفى
♕♕♕♕اند باك♕♕♕♕
ينتظرون الطبيب من ساعتين  ونصف و بعد ساعه يخرج الطبيب من غرفه العمليات
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
بقلم جودى عماد 
اولا سورى بجد على التأخير 
تحذير(ممنوع اخذ الروايه او اخذ اقتباس حتى لا تتسأل قانونيا الحقوق و النشر محفوظون للكاتبه فقط وفى حاله نسخ او مشاركه الروايه يرجى التواصل مع الكاتبه حتى لا تسأل قانونيا)
🌺🌺🌺🌺🌺
الفصل السادس عشر:-
ينتظرون الطبيب من ساعتين  ونصف و بعد ساعه يخرج الطبيب من غرفه العمليات يذهب اليه الجميع ماعدا مليكه لانها لم تفق من الصدمه 
الجد: طمنى يا دكتور حفيدى ايه اللى حصله 
الطبيب: للاسف الخبطه بتاعت العربيه كلها كانت مركزه على خلايا المخ و ده سبب نزيف بس الحمد لله قدرنا نوقفه و عنده كسر فى ايده اليمين و رجله الشمال بس لسه مش هنعرف حالته غير لما يفوق عشان نعرف الخبطه قصرت على ايه فى المخ 
الجد: طب هو هيفوق امته 
الطبيب: يعنى كمان ساعه او ساعتين عشان هو واخد نسبه منوم و المسكنات بردو فيها نسبه منوم 
الجد: تماااام 
تذهب مليكه للطبيب 
مليكه: ممكن ادخل اشوفه 
الطبيب: مش هينفع لانه فى العنايه 
مليكه: خمس دقايق بس 
الطبيب: تماااام بس متتأخريش 
مليكه: حاضر 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
فى غرفه العنايه يرقد زين على الفراش يوصل له عدد كبير من الاسلاك  و جهاز الاكسجين كى يتنفس تجلس مليكه على الكرسى وتمسك يد زين و تبكى بحرقه 
مليكه: قوم عشان تنفذ وعدك ليه انت وعدتنى هتخلينى احبك وهتكون جمبى يلا قوم انا عايزاك معايا انت ليه خرجت وسبتنى قوم وخليك معايا
تدخل الممرضه وتخرج مليكه من الغرفه و بمجرد ما خرجت من الغرفه يرن الهاتف برقم غريب تمشى مليكه بعيد عن الجميع
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
تخرج مليكه الى ممر اخر وترد على الهاتف 
اللواء: مليكه معاكى اللواء محمد 
مليكه: اهلا بحضرتك يا فندم خير فى حاجه 
اللواء: ممكن حضرتك تشرفينى فى جهاز المجابرات 
مليكه: حاااضر يا فندم امته الميعاد
اللواء: كمان ساعتين كويس 
مليكه: حاااضر يا فندم كمان ساعتين هكون عند حضرتك 
اللواء: وانا فى انتظارك 
تغلق مليكه الهاتف و تفكر فى حاله زين تتنهد وتدخل الى ممر غرفه العنايه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مليكه الزين
google-playkhamsatmostaqltradent