روايات

رواية الحب والخيانة الفصل الأول 1 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة الفصل الأول 1 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة البارت الأول

رواية الحب والخيانة الجزء الأول

الحب والخيانة
الحب والخيانة

رواية الحب والخيانة الحلقة الأولى

أسر خطب ي ماما وكان واخد معاد من بابا انو جاي يخطيني بس راح وخطبها ازاي هي ليه تعمل كدا انا بجد مصدومه ي ماما وبدأت ف العياط
فلاش باك.
ياسمين : حور بقولك ايه الواد اسر دا شكلو مش هيجبها لبر دا لازق فيكي ف كل حته تروحيها والله الواد صعبان عليا ما تحني بقي وتديلو وش حلو بدل م يطفش والواد مز كدا
حور: ي بنتي اسر دا بتاع بنات وانا لو حبيتو ابقي عبيطه وبعدين هو عشان شايف نفسو حلو شويه يبقي خلاص البنات كلها هتحبو
ياسمين:. انا الصراحه شايفه انك عندو غير البنات انتي مش شايفه هو هيموت عليكي ازاي
حور : مخلاص بقي ي ياسمين قفلي ع الموضوع
ياسمين : طيب ي اختي خلاص سكت الحقي دا جاي علينا
حور : دا عايز ايه اوووف بقي
اسر بحب: حور ازيك عامله ايه
حور : الحمد لله
اسر : طيب هو انتي لسه محنتيش بقي بقالي سنة ونص بقولك اني والله بحبك وافقي بقي انا والله بحبك وتغيرت اوي كمان
حور : اسر لو سمحت اقفل ع الموضوع دا بجد انا زهقت
اسر بحزن: طيب ي حور اللي تشوفي سلام
حور : سلام

 

 

اسر مشي وهو زعلان جدا وياسمين كانت متابعه الحوار ف صمت وبعد م مشي اتكلمت مع حور وقالت
ياسمين : ليه كدا ي حور دا باين انو بيحبك اووي
حور : الصراحه ي ياسمين انا بحبو بس خايفه اسر بتاع بنات وانا خايفه اتجرح منو ودا مش سهل عليا
ياسمين : قدي نفسك فرصه ي حور ومتحكميش بتجربه مش تجربتك صوابعك مش زي بعضها
حور :عندك حق خلاص لو جيه اتكلم معايا تاني هقول اني موافقه وقدي نفسي فرصه
ياسمين: اوبااااا والله هتروق ي ابو الصحاب ي جاامد
حور بضحك : مصاحبه سرسجيه والله يالا اشوفك بكرة عشان الحج هيعمل مني شاورمه
ياسمين : سلاموز ي حب قلبي معاكي باي
حور بضحك :سرسجيه والله باي
في الطريق و حور مروحه قبلت اسر وكان باين عليه الزعل واول م شافها راح اتكلم معاها
اسر بزعل حاول يخفي : حور انا عارف انك مش بتحبيني بس انا والله بحبك ومش هستسلم انا اتغيرت عشانك والله
حور بتوتر: خلاص ي اسر رقمي 010****** معاك ابقي كلمني عليه ومشيت من قدامو بسرعه وهي بتجري
اسر بذهول : هي قالت رقمها ولا انا بيتهيقلي دا دا قالت رقمها بجد ايووة بقي اخيرااااا لولولولي
ومشي هو كمان وهو بيضحك ومش قادر يستوعب اللي حصل
روح اسر واول م دخل كلمها ع طول
اسر : الزوز
حور : سلام عليكم
اسر: وعليكم السلام ي قلب اسر
حور بخجل : احم اسر مينفعش كدا
اسر بضحك : مش مصدق والله اني بكلمك اصلاا

 

 

وفضلو طول الليل يتكلمو
تاني يوم حور قابلت ياسمين وحكت لها اللي حصل بنها وبين اسر
ياسمين : اوباا وانا نايمه دا كلو أيوة ي عم مشيا معاك حلاوه
حور بضحك ع كلام صديقتها المقربة : يخربيت كلامك بتجبي منين دا
ياسمين بضحك : من عند عم محمد اللي جمبنا
حور : طيب ي اختي سلام بقي عشان خارجه مع أسر باي
ياسمين بمرح : من اولها كدا بتبعني ي فوزي اخس عليك اخس
حور بمرح هي الأخري : معليش بقي فوزيه الواحد عاوز يعيش سنو بقي
ومرت الايام وحب حور لأسر بيزيد وقد أعمي قلبها عن الحقيقه وف يوم اسر كلمها وقال لها
اسر : حور عاوز اقبلك حالا في مفاجاه هتفرحك اووي عملهالك
حور بعياط هستيري : اسر انا محتجالك اووي بجد
اسر بقلق : حور مالك ف ايه طيب تعالي قبليني حالا
حور :حاضر هلبس واجيلك
اسر : ماشي مستنيكي سلام
حور :سلام
حور جهزت ونزلت وراحت تقابل اسر
حور بعياط : اسر انا مش عارفه اعمل ايه
اسر بزعل ع حالت حور : مالك ي قلب اسر في ايه
حور : بابا وماما انفصلوا ي اسر وانا مش عارفه اعمل ايه وبابا مناعني من الخروج
اسر : ولا تزعلي ي قلب اسر كلو هيبقى تمام وانا هفضل جمبك
اسر وقد تغير نبرة صوته لفرح مش عاوزة تعرفي ايه هي المفاجاه بقي
حور وقد مسحت دموعها : ايه هي

 

 

اسر : بصي ي ستي انا بقي اتفقت مع الحج اني هاجي اتقدم ليكي وهو وافق وهاجي اطلب ايدك من ابوكي
حور : بجد ي اسر يعني اخيرا هنبقي مع بعض بس كان نفسي ماما تكون معايا
اسر : متزعليش نفسك ي روحي ماما هتبقي معاكي ع طول يالا بقي عشان تخديلي معاد مع ابوكي
حور : خلاص ماشي ي اسر انا قولتلك قبل كدا اني بحبك اووي
اسر : بجد ي حور وانا كمان بحبك اووي اووي وربنا يخليكي ليا يارب
حور بخجل : طب سلام بقي هروح اقول لبابا
ومشيت حور وهي فرحانه نوعا ما وبداخلها الوجع الذي تسبب في والدها رجعت حور البيت وقالت لبابها وبابها رحب بيهم جدا وقالها يتفضل ف اي وقت دخلت حور اوضتها وقعدت ومش عارفه تفرح ان ربنا رزقها ب شخص يحبها اوي كدا ولا تزعل ع بعدت مامتها ليها
حور رنت ع اسر وقالت لي اللي باباها قالو لها واسر فرح كدا وعدت الايام وحور بين بابها ومامتها وبتكلم اسر ومش عارفه هو مجاش هو اهلو ليه وكل شويه يقول لها عوزر وقل الكلام م بينهم خالص واسر بيتهرب من حور وف يوم جيه لحور مكالمه من ياسمين
ياسمين : حور ي حور
حور : ايه ي ياسو في ايه شكلك فرحانه
ياسمين : عندي ليكي خبر هيفرحك مووت
حور : خير ي اخرت صبري قولي وفرحيني
ياسمين : انهاردة قرايت فتحتي وعاوزاكي معايا بقي وهبقا عروسه ولولولي
حور بفرح : الف مبروك ي حبيبتي فرحتلك موت بس دا حصل امته ي كلب البحر من غير م تقوليلي
ياسمين بخبث : اعمل ايه بقي جت مفاجاه كدا المهم عاوزاكي معايا بقي عشان اظبط نفسي كدا وتسعديني
حور : بس كدا من عونيا حاضر

 

 

ياسمين : تسلم عينك والله انجزي بقي تعالي ورايا حاجات كتير
حور : مسافة السكه سلام
ياسمين : سلام ي قلبي
وراحت حور لياسمين وبدأو ف التجهيزات وجهزت ياسمين ووصل العريس وقابل أهلها ياسمين حور جوا ف اوضت ياسمين وياسمين بتظبط نفسها ودخلت ام ياسمين وقالت لبنات يطلعو عشان العريس جيه برا
خرجوا البنات وحور بتشوف العريس اتصدمت انو اسر
حور:…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)

اترك رد

error: Content is protected !!