رواية فارس الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريهام محمد

 رواية فارس الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريهام محمد

رواية فارس الصعيد البارت الثالث عشر

رواية فارس الصعيد الجزء الثالث عشر

رواية فارس الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريهام محمد


رواية فارس الصعيد الحلقة الثالثة عشر

#فارس_الصعيد  
#الفصل_الثالث_عشر(قلق)
     🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺                                     
( لسه انت كنت في بالي حالا من مفيش من بعدي عايش ولا مش عارف تعيش دانا من كتير سبتك وحاسس انك انت مسبتنيش ميهمنيش مين الي سايب فينا مين واحده النتيجه انا وانت طالعين خاسرنين ).
.....
.
.
.
.
كانت هنا تري كابوسا واستيقظت علي صرخه كلعاد 
.
.
فارس بقلق::لا كدا كتير مالك يا هنا في ايه بلظبط
.
هنا::مفيش يمكن عشان نايمه في العربيه 
.
.
فارس بشك::متأكده 
.
.
هنا::ااه متأكده 
.
فارس::طيب جومي كلي انتي نمتي جبل مالاكل يوصل 
.
هنا::ملياش نفس قولي زياد هيجي معانا ولا احنا هنروح علي طول 
.
فارس وهو يقود السياره بدون ان ينظر لهنا::الي يريحك عايزه نجعد شويه في القاهره عادي عايزه نروح دلوجتي مفيش مشكله 
.
.
هنا بخجل::اقولك حاجه بس متفكرش تفكير مش كويس 
.
فارس بأبتسامه علي خجلها::خير يا ست البنات
.
هنا بخجل كبير فهي لم تعتقد انها ستنطق هذه الكلمات في يوم من الايام::عايزه نروح ونقعد في اوضتنا وبعدها انام وانا في حضنك يمكن الكوابيس دي تختفي 
.
فارس مازحا::يا بت جولي انك عايزه تنامي في حضني مش تجبيها في الكوابيس
.
هنا::لا والنبي انا مش هنام معاك انهارده بقي هروح انام مع فاتن او اقولك نام انت في مكتبك وانا في اوضتي 
.
فارس ::هههه والله العظيم مجنونه ثم حطي في عجلك من دلوقتي ولبعد ميه سنه مفيش بيات الا واحنا علي سرير واحد لو حتي بينا مصانع الحديد فاهمه 
.
هنا بابتسامه::فاهمه
.
.
.
.
.
زياد::الف حمد الله علي سلامتك يا حاجه اميمه
.
اميمه::الله يسلمك تعبناك معانا علي الفاضي يابني 
.
زياد::اباي متجوليش اكده ثم انتي لساكي جايله ابنك كيف متعبش معاكي 
.
عزه::الله عليكم وعلي رمنسياتكم خدو ارقام بعض بقي 
.
.
زياد نظر لها ثم الي اميمه::يا خاله رقمي مع بتك لو في لي وجت احتاجتوا حاجه انا رجبتي سداده 
.
اميمه::الله يكرمك يبني انا هدخل اوضتي بقي ارتاح واسيبكم مع بعض شويه 
.
.
عزه بهمس::تسلميلي يا ماما كل زوق هتبهدل دلوقتي 
.
.
زياد بعد ان دخلت اميمه غرفتها::هتعجلي امته 
.
عزه::منا عاقله يا دكتور 
.
زياد بجديه::بصي يا عزه دلوجتي في شويه حاجات تحطيها في بالك انا دلوجتي خطيبك وكلها شهرين تلاته وهكون زوجك عايزك تهدي وتفكري تفكير ناس كبيره مش شغل اطفال 
.
عزه::انت زعلان عشان عرفت اني وديت ماما المستشفي علي سبب تافهه
.
زياد::ابدا ولا عمري هزعل منك في حاجه تخص الوالده بس عايزك تكوني معاي علي اتصال دايما وانتي عارفه ان السافات هتبعدنا شويه بحكم المكان بس انا هكون معاكي دايما وان شاء الله هيعدي الوجت وهتكوني معايا ساعتها هجولك علي باقي الكلام 
.
عزه::يعني اي كلامك الي قبل كدا 
.
زياد::كلام اي
.
عزه::بتاع شهرين تلاته ونتجوز دي 
.
زياد::ان شاء الله وهفهمك كل حاجه يا ست الكل استأذن انا بجي 
.
.
.
عزه::لا استني يا زياد 
.
زياد وقف وابتسم لسماعه اسمه من صوتها الجميل::اي ده مجلوليش ان اسمي هيكون جميل اكده 
.
عزه بخجل::استني اقعد شويه 
.
زياد::يا ايه
.
عزه::يا زياد 
.
.
زياد::الله امال فين دكتور بسرعه اكده رفعتي الالقاب 
.
عزه::معلش اصل انا لساني متبري مني 
.
..
.
.
.
.
حل الليل علي صعيد ابطالنا
.
هنا::اشمعنا جينا هنا يا فارس
.
فارس::انا عايز اختلي بيكي يا ستي في ارض الهنا 
.
هنا بخجل::فارس ممكن نقعد نتكلم شويه
.
فارس امسكها من يدها وقعدها علي رجله::ها يا ست البنات جولي نتكلم في ايه 
.
هنا بخجل::يعني الراجل الي انا متجوزاه دلوقتي في حاجات معرفهاش عنه يعني مثلا بيحب ايه بيكره ايه يعني كان بيحب قبلي كان يعرف بنات قد ايه
.
قالت هنا اخر كلماتها بلكثير من الغيره الواضحه 
.
فارس بأستفزاز::والله انا راجل وسيم وحلو وهيئه وعيله فطبيعي اكون محط انظار بنات كتيره
.
وقفت هنا بغيظ::فارس مش تستفزني 
.
فارس وقف بابتسامه مستفزه::استفزيتك بأيه 
.
هنا بغيظظ كبير وغيره ظاهره جدا::محط انظار اصلي وسيم وحلو ومش عارفه ايه 
.
فارس::ههههه يا بنت الهبله 
.
هنا::لا والله 
.
فارس جذبها من خسرها::كل دي غيره
.
هنا بهمس وخجل::لو مغرتش عليك هغير علي مين يعني 
.
.
فارس بهيام::يابوووي داحنا بنجول كلام حلو جوي جوي يدوب البدن يا هنايا
.
هنا بخجل::مانت الي بقيلي في الدنيا دي فاكيد لازم اقولك كل الي في قلبي 
.
فارس اقترب منها وباسها من خدها ::انا بحبك جوي جوي يابنت البندر 
.
هنا::وانا كمان 
.
فارس::وانتي كمان ايه 
.
هنا ::وانا ....
.
قاطع كلامها رنين هاتف فارس 
.
فارس::اووووف يادي الحظ العفش
.
.
فارس::خير يا خالهة سعاد 
..
.
سعاد::يا ولدي زياد عوج جوي ليه اكده 
.
فارس::تلاجيه في الطريج يا خاله هخليه يتصل بيكي يطمنك
.
سعاد::ماشي يا ولدي مع السلامه
.
.
هنا ::ههههههه ملكش حظ في الكلمتين الحلوين الي كنت هقولهملك
.
فارس::محنا فيها يا ست البنات جولي
.
هنا::لا خلاص فات الاوان دلوقتي اقعد وقولي يا سي فارس حبيت كام واحده وعرفت كام واحده 
.
فارس::مش فاكر ٥٠ باين او ٧٠ حاجه زي اكده 
.
هنا بغضب::لا والله طيب ابعد عني بقي كدا لو سمحت قال ٥٠ او ٧٠ كنت خليهم ١٠٠ وقفل العدد احسن يا استاذ فارس
.
فارس ضحك::هههه استهدي بلله بس هجولك حاجه
.
هنا بغضب::فارس انا هاديه اهو انت بس الي فرحان وفخور قوي وانت بتتكلم وكمان مش عايزاك تقولي حاجه يا بتاع البنات
.
فارس مسكها من ايديها وقعدها جنبه::والله وحياه هنا عندي ماحبيت ولا عرفت معني الحب غير علي يدك وانا مش بتاع بنات انا بتاعك انتي بس يا هنايا 
.
.
هنا::يا سلام يعني مش حبيت قبل كدا وانت فعلا حلو وقمور وحتت سكر و...
.
فارس::بس بس كفايه كدا والله انا ما حبيت غيرك ولا ناوي احب غيرك 
.
هنا::اصلا مش هسمحلك تحب غيري دانا اموتك 
.
.........
.
.
زياد دخل القصر 
.
.
سعاد بلهفه::ما مرحب بنواره الدار 
.
زياد::اي يامه انا جاي من السعوديه 
.
سعاد::بس يا واد خلاص حبيت القاهره وخطفتك مننا
.
زياد بهيام::خطفتني جوي جوي يامه وحبيتها جوي جوي 
.
سعاد ضربته بخفه علي كتفه::جرا ايه يا زياد جنيت ولا ايه 
.
.
حسن دخل عليهم::كيفك يا زياد
.
.
زياد::الحمد لله يا عمي بخير 
.
حسن::اي مختفي انت وولد عمك فين معشفكمش 
.
زياد::موجودين 
.
حسن::طيب تعاله معاي المكتب عايزك في كام حاجه تخص الشغل
.
زياد::فارس مش اهنه ومينفعش ندخل المكتب وهو مش موجود
حسن::جرا ايه يا زياد نسيت اني عمك ولا اي 
.
زياد::منستش زي مانا مش ناسي الاصول الي بتجول مينفعش ندخل مكان وصاحبه مش موجود 
.
.
حسن بغيظ::علمني الادب كمان يا زياد
.
سعاد::زياد اكيد ميجصدش يا حسن 
.
حسن::لا واضح وواضح تربايتك فيه زين يا سعاد 
.
.
زياد بغيظ مكتوم::عمي شوف انت عايز تجعد فين وانا جاهز 
.
.
حسن::هستناك في الجنينه 
.
.
خرج حسن 
.
زياد::اووف عكرلي مزاجي
.
سعاد::استحمل يا ولدي مهما كان عمك المهم دلوجتي روح شوف هو عايز اي وبعدها نتكلم في موضوع حبك للقاهره ده 
.
.
زياد::حاضر يا ست الكل
.
.
.
.
.
فوزي::انتو الاتنين اعتمادي عليكوا ٤٠ في الميه بس 
..
.
خالد::اعتمادك علينا يا باشا مش ضروري اكده دا حتي معداش ٥٠ في الميه
.
.
فوزي::العبه دي خيوطها متوزعه يا خالد منه عليك انت وام انس ومنها علي باقي الاطراف الاخري
.
.
ام ياسين::انا تحت طوعك يا باشا 
.
فوزي:وهو ده الي انا عايزه بلظبط 
.
.....................
.
طارق::يبني استهدي بلله دانتا لسه في بدايه عمرك 
.
انس::لا انا كل ما افكر في الموضوع اكتشف اني فعلا لازم اخطبها 
.
طارق::كلمت اهلك
.
انس::لا اهلي ولا اهلها ولا حتي هي بس انا لازم اتاكد من حاجه الاول وبعدها اكيد هيكون في كلام جد 
.
.
....................
.
.
هنا::يا فارس ابعد 
.
فارس::انا مرتاح اكده 
.
هنا::وانا مش مرتاحه 
.
فارس::لا مرتاحه
.
هنا::يا فارس الاكل هيتحرق 
.
فارس وهو يزيد في عناقها من الخلف::يا ستي انا جوزك ولازم تعملي الي يريح جوزك 
.
.
هنا::يا سلام عليك وعلي خفه دمك فارس ابعد بجد 
.
فارس بعد عنها::اهو يا ستي ارتحتي .
.
.
هنا ::ايون ارتحتي 
.
.
خرج فارس من المطبخ وجلس علي المقعد وشغل التلفزيون 
.
جاءت هنا من وراءه وقبلت خده ::علي فكره انت قماص 
.
.
ثم عادت مره اخري الي المطبخ 
.
ابتسم فارس وقال بصوت عالي::يارب بحبها يارب 
.
وقضوا مساءهم الخاص بهم الذي تحولت فيه هنا الي مدام هنا فارس العربي فكانت كلاميره التي توجت ملكه علي عرش فارسها
.
.
.
.
جاء الصباح ويحمل يوم جديد مليئ بلاحداث والتدابير 
.
.
.
.
ايه::خلاص يا فوزي بيه كل حاجه تمام
.
فوزب::ام ياسين هتدخل القصر انهارده وتزرع اول بذره شك في قلب هنا خلي بالك من وجود اي حد معاها 
.
.
ايه::بجولك اي يا باشا خليها لبكره حكمن انهارده فارس شكله هو وهي مهيجوش القصر غير متأخر 
.
فوزي::اوووف خلاص اقفلي دلوقتي لما اشوف هعمل اي 
.
.
.
..............
.
عزه بخجل::صباح الخير 
.
زياد::صباح الخير علي جميله جلبي 
.
عزه بخجل كبير ::ه..ا.....يعني حضرتك بتقول الكلام ده دلوقتي ليه 
.
.
زياد::اولا بلاش كلمه حضرتك دي ثانيا احنا دلوجتي مخطوبين يعني اجول الي علي كيفي 
.
.
عزه::انا كنت عايزه اقولك حاجه 
.
زياد::جولي من غير استأذان سامعك 
.
عزه::انت بتقول دلوقتي اننا يعني مخطوبين عادي لو قلت لصحابي في الجامعه ولا هتدايق 
.
.
زياد::اضايق من ايه يا عزه انتي تجدري تجولي لاي حد عارف انه الخطوبه جت اكده مره واحده بس والله انا ناوي اجيب عيلتي واتجدم بشكل رسمي جدا وكيف الخلق ما بتعمل 
.
.
عزه::علي فكره انا كفايه عندي ان انت طلبتني من ماما 
.
زياد::بس مسمعتش ردك
.
عزه::انت عارف ردي 
.
زياد::الي هو 
.
عزه::بص انا مش بعرف في الحاجات دي بس انا موافقه ومبسوطه انك خطبتني وكمان انا معجبه بيك وكمان انا هقفل سلام 
.
اغلقت عزه المكالمه بدون ان تستمع لرد زياد 
.
.
زياد الذي يكاد يطير فرحا ::بحبها بنت جابر 
.
.
...................
.
.
فاتن ولبني وسعاد بياكلوا فطارهم في اوضه الطعام الخاصه بلقصر 
.
.
.
فاتن وهي تتناول الافطار::شوفي يا خاله فارس مبيسألش عليا بجاله فتره ومشغول عني 
.
لبني::اكيد يا بنتي في حاجه منعاه هو ميجصدش 
.
فاتن::لا يقصد هو عمره مكان اكده 
.
سعاد::يابتي والله القصر ده عمره مكان اكده يعني زياد من ميتي بيحب الجامعه ولا بيحب روحه القاهره دي واهو بجي متعلج بيها وبيحبها جوي 
.
.
فاتن ::زياد حتي زياد كمان مبيسألش عليا 
.
لبني::متزعليش يا ضنايا هما هتلجيهم حواليكي اول ما تسمح لهم الفرصه 
.
فاتن::انا هجوم اصب لنفسي كوبايه شاي حد عايز 
.
لبني::خليكي انت ارتاحي وانا هجبلك الي تعوزيه
.
فاتن::لا خليكي انا عايزه احرك رجلي شويه تعبت من القجده وانتي بتخدميني سنين
.
.
وقفت فاتن وصبت كوبين من الشاي ولكن فوجأت بدخول زياد 
.
.
...................
.
.
كانت هنا في احضان فارس وتضع رأسها علي صدره 
.
.
هنا::بس انت كدا جبت مجموع كويس جدا كان ممكن تدخل بيه طب 
.
فارس وهو يستنشق رحيق شعرها الذي اصبح يدمنه وكأنه يهدئ اعصابه التالفه::فكرت في كدا بس انا مبحبش اشوف الدم وكمان حكايه فاتن ووفاه اهلي جيدتني 
.
.
هنا تحاول تلطيف الجو::طب هي حماتي كان اسمها ايه 
.
فارس::اسمها يا ستي فريده 
.
هنا::تعرف انا بحب الاسم ده قوي بس انت مش ملاحظ حاجه 
.
فارس::ملاحظ اي ؟
.
هنا:: فارس فريده فاتن كلكم بدايتكم حرف الفاء
.
.
فارس::لان ببساطه يا ست البنات ابويا كان كيف حلاتي اكده عاشق فحب يسمينا كلنا بأول حرف من اسم امي 
.
.
هنا بهيام::فارس 
.
فارس::عيونه يا ست البنات 
.
هنا::انا بح..
..
.
قطع كلامها رنين هاتف فارس
.
.
فارس بغيظ كبير::هو المحمول ده مستقصدني ولا ايه الو خير يا زياد 
.
.
زياد::محتاجينك ضروري في المصنع العمال عاملين اضراب 
.
فارس تحول الي الرجل الحازم وقال بجديه::مسافه السكه 
.
.
هنا اعتدلت في جلستها::خير يا فارس مالك حصل حاجه 
.
.
فارس::جومي يلا غيري خلاجاتك عشان هوصلك الجصر 
..
.
هنا امسكت ذراعه::فارس انا بكلمك فيه اي رد عليا 
.
فارس تنهد::مشكله صغيره في الشغل هخلصها واعاود الجصر متجلجيش يا ست البنات 
.
هنا ضمته::كل حاجه هتكون كويس 
.
فارس ضمها اكثر الي صدره::ان شاء الله .
.
..................
.
.
سعاد::كل حاجه بخير يا ايه 
.
ايه::بخير كيف وزياد من ساعه ما جاتله المكالمه وهو جام فز بسرعه كأن في حريجه 
.
فاتن::فال الله ولا فالك يا شيخه بس هو زياد اكده حمجي علي الشغل حتي لو غلطه صغيره
.
.
ايه::بكره نجعد علي الحيطه ونسمع الزيطه 
.
دخلت هنا عليهم::صباح الخير 
.
.
الكل ماعدا ايه::صباح النور يا هنا 
.
.
ايه::يا اهلن بمرت الكبير نورتي 
.
.
هنا::اهلا
.
ايه::مش المفروض يا فاتن تعرفي مرت اخوكي الاصول وانها كمان بجت مرت كبير البلد يعني ليها مسؤليات وكمان لبسها ده ميصحش 
.
.
هنا ببرود::والله مرات كبير البلد وكبير البلد هو الي هيعرفني اصول البلد اما بقي بلنسبه للبسي فدي انا وجوزي الي نقول يصح ولا ميصحش ولا انا كدا غلط في حاجه يا جماعه 
.
.
سعاد::عداكي العيب يا بتي 
.
.
فاتن::تعالي اجعدي جنبي يا هنا واحكيلي عملتوا ايه 
.
.
هنا اقتربت من ايه وقالت لها بهمس:معلش المفروض تطلعي اوضتك اصل الي هحكيه حاجات كبار 
.
.
نظرت لها ايه بغيظ ورحلت 
.
.
ابتسمت هنا::انا عارفه انها قريبتكوا بس بجد مستفزه جدا 
...............
.
.
زياد::عايز افهم انتو كنتو حلوين امبارح ايه الي جلب حالكم 
.
.
فارس بحزم وجديه::كل الي في المصنع مطرود
.
.
وقف الجميع في صدمه 
.
زياد بهمس::فارس انت جيت تكحلها عميتها
.
.
فارس بحده::اظن كلامي واضح 
.
.
صاح احد العمال::يا كبير انا ملياش صالح بده كلوا انا بجري علي عيال سايج عليك النبي ما تطردني
.
فارس ببرود::طيب وليه عملت اكده يا ابراهيم 
.
.
العامل:: واحد من مصر يا باشا جال لنا انه انت ظالمنا والمفروض المرتبات تبجي اكبر من اكده وادي لكل واحد فينا خمسين جينيه وكمان جال انه لو حصل حاجه هياخدنا نتشغل عنده 
.
.
فارس::وانتو صدجتوا علي طول انا قولتها كلمه الي عايز يمشي يمشي والي هيفضل مخصوم منه نص شهر يلا يا زياد
.
.
زياد بأستغراب مشي مع فارس واول ما بقوا لوحدهم
.
.
زياد::كيف اكده انت هتخليهم يمشوا بجد ولو مشيوا هنجيب منين عدد العمال ده
.
.
فارس::ببساطه الي هيبجي ومش هيمشي ده الي اقدر اقول عليه يستحج انه يشتغل معاي ويكون امين علي شغلي اما الي هيمشي فيريحني عشان مظلموش وكمان هيدل انه بدال خاني مره يقدر يخوني الف وانه بيتأثر باي كلام من حد ده باعني عشان خمسين جنينه مبالك لو كان زود كمان كان ممكن يطلعني بضربهم بلكرباج فهمت يا زياد
.
.
زياد::فهمت يا كبير اي الدماغ دي 
.
.
فارس::المهم خليك في المكتب اهن وانت هتعرف مين الي هيجعد ومين الي هيمشي والي هيجعد اصرفلهم شهر مكافئه 
.
.
زياد::اباي انت مش لسه جايل هتخصم منهم نص شهر .
.
.
فارس::انا فعلا هخصم منهم نص شهر بس دي مكافئه لاخلاصهم يابو المفهوميه يلا سلام 
.
.
..................
.
.
فاتن::بس هو ده الي حصل 
.
هنا باحراج::ايون رجعنا من القاهره ونمنا في العربيه وجينا هنا 
.
.
لبني::يا حبايبي نمتم ليه في العربيه مجتوش ليه اهنه بدال تعبكم ونومتكم دي
.
.
هنا::لا تعب ولا حاجه 
.
.
سعاد::انتي فطرتي يا هنا 
.
هنا::ااه فارس جبلي اكل 
.
فاتن::بجولك يا هنا هو كورس العلاج ده انتهي كدا 
.
.
هنا::المفروض يكون انتهي احنا بقالنا اكتر من ١٠٠ يوم بس هو مع تحسنك ده المفروض تكوني بتمشي فانا هضطر اخدك ونروح نعمل جلسات في المستشفي في القاهره 
.
.
دخل فارس عليهم والقي عليهم التحيه وغمز لهنا وقبل راس فاتن ::كيفها جميله الجصر
.
فاتن::زعلانه منك 
.
فارس::يا بوي ليه كدا 
.
فاتن:: اخر مره اتكلمنا فيه كانت ميتي واخره مره شفتك فيها كانت ميتي من يوم ما تزوجت وانت مأهملني والله لو ما كنت بحب هنا لكنت وريتها النجوم في عز الضهر 
.
ضحك الجميع علي كلام فاتن 
.
.
هنا::انا كدا متهمه اني اخدته منك 
.
فاتن::لا طبعا هو المتهم الوحيد اهنه
.
فارس::طيب كيف ابرئ تفسي بجي 
.
فاتن::تفطر معانا وتتغدا زي كل يوم واشوفك جبل ما انام وتجعد معاي ساعتين في اليوم وكمان تجيبلي الشكولاته الي بحبها 
.
فارس::اذا كان اكده بس فانا موافج بس المدام ممكن تعترض اني اسيبها ساعتين بليل كل يوم 
.
هنا::ههه لا يا حبيبي اختك وليها حقك فيك 
.
فاتن::المهم يا فارس كيف تخلي هنا تبات في العربيه امبارح 
.
نظر فارس لهنا وفهم ما قالته وابتسم::اعمل اي اصلها رغايه جدا وجعدنا نتكلم لغايه ما سرجنا النوم ولا ايه يا هنايا 
.
هنا::احمم اااه صح 
.
.
امسك فارس يد هنا::طيب يا جماعه اطلع اني فوج افير خلاجاتي لما تجهزو الاكل نادونا 
.
.
فاتن::عملينلك الاكل يلي بتحبه 
.
فارس::ايوه الواحد محتاج الاكل الايام دي جوي عشان صحته ولا ايه يا حبيبي 
.
هنا بتوتر من كلامه :: ايه ...ااه ..اقصد ااه صح 
.
فارس ابتسم::يلا نطلع بدال جفص الطماطم الي في وشك ده 
.
.
رحل فارس وهنا 
.
.
فاتن::الحمد لله ان هنا بجت من نصيب فارس اكده امي وابوي وانا نكون مرتاحين 
.
.
لبني::هيرتاحوا اكتر لما تلاجي نصيبك انتي كمان يا ضنايا 
.
فاتن بحزن::مش باين لها يا خاله 
.
لبني بحزن::بكره سيد الناس كلها يكون من نصيبك 
.
فاتن::يارب 
.
.
.................
.
.
.
.
شهد::انا كرهت الثانويه وتعبت من الدروس 
.
سهيله::هانت اهي وهنخلص منها 
.
بسمله::طيب امتحان الفرنساوي ده هنعمل فيه ايه دي زي الزفت ومعاده متأخر 
.
شهد::لو امي عرفت مش هتخليني اروح 
.
سهيله::لازم نحضره 
.
.
.
جاء انس وتحدث معهم 
.
.
انس::انسه شهد 
.
شهد بتوتر وخجل من وجوده::حضرتك تاني عايز اي 
.
انس::انا اسف اذا ازعجتك بس انا عايز اقولك حاجه لو سمحتي 
.
شهد::لو سمحت انت ابعد عني شويه انت بتراقبني ولا ايه 
.
بسمله::يلا يا بنات نمشي 
.
سهيله::لو سمحت مش تعترض طريقها تاني لان المره الجايه احنا هنلم الناس حوالينا 
.
مشيوا البنات
.
انس بجديه::لا مبدهاش بقي انا لازم اخد الخطوه دي 
.
.
.
.
عزه بهيام::عسول قوي وقمور ولا وهو بيتكلم صعيدي ياااه .
.
مريم::بت يا عزه انتي اتهبلتي .
.
عزه::باين كدا 
.
مريم::مش جديد عليكي المهم هيكون فيه خطوبه ولا لا
.
عزه::مش مهم المهم اني خطيبته دلوقتي خطيبه دكتور زياد العربي 
.
.
رنا جاءت لهم::اي ده انتو حايبين سيره دكتور زياد 
.
مريم::انت بتيجي علي سهوه كدا ليه 
.
رنا::ملكيش دعوه المهم دلوقتي فين دكتور زياد
.
عزه بغيره::وانتي عايزه دكتور زياد في ايه 
.
رنا::ما براحه شويه انتي بتتكلمي كدا ليه زي مايكون خطيبك او جوزك
.
عزه بغيظ::ايون خطيبي 
.
رنا::ده عشم ابليس في الجنه شكلي مش هستفاد منكم حاجه امشي احسنلي 
.
.
.
عزه بغيظ::شوفو المستفزه طيب والله مانا سيباها 
.
مريم امسكت عزه::استهدي بلله كدا يا مجنونه هتكلميها في ايه وليه اصلا سيبيها لما تتفاجئ وتعرف بخطوبته ليكي وتبقي جلطه للكل
.
.
عزه :::الله ينور عليكي معاكي حق 
.
رن هاتف عزه 
.
عزه بخضه::دا زياد
.
مريم::طيب اسيبكم مع رومانسيتكم واروح اشوف محضراتي يا خطيبت الدكتور 
.
رحلت مريم
.
عزه::احمم الو 
.
زياد::لو متصلتش انا متعبريش خالص
.
عزه::لا مش كدا بس 
.
.
زياد::مبسش جولي للحاجه اننا جايين علي اخر الاسبوع نقرا الفاتحه رسمي ونلبسك الدهب وكمان تاني مره يا عزتي متجفليش السكه في وشي وانا بكلمك حتي لو علي سبيل الهزار يلا سلام 
.
اغلق زياد المكالمه وهو يبتسم ام عزه 
.
عزه::نبرطي فيها يا مريم قال رومنسيه قال
.
.
.
.
فارس::بس يا ست البنات 
.
هنا::فارس انت بجد دماغك دي فظيعه 
.
فارس اقترب من هنا ::بس في حاجه غريبه اكده لاحظتها اول ما دخلت الجصر 
.
.
هنا بأستغراب::في ايه
.
فارس اقترب منها وضمها وقرب انفه من شعرها وهام فيه::انك احلويتي جوي جوي جوي 
.
.
ابتسمت هنا بخجل 
.
.
................
.
.
ايه::زي ما سمعت كده 
.
حسن::انتي كدا مش هتكسري ضهر حد الي اني يا ايه مش هتكسري ضهرهم هما
.
.
ايه ::متجلجش انا هجول لهم انك متعرفش 
.
.
فوزب::كنت عارف انك هتقولي كدا 
.
.
خالد::وانا هوصل لهنا امته 
.
.
ايه::لما اجول اني حامل في الجصر وساعتها كل اللعبه هتتغير وهجدر اوصل للي في دماغي حتي لو مخدتش فارس بس هاخد زياد
يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent