رواية نور الجاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم البارت الثالث عشر

رواية نور الجاسم الجزء الثالث عشر

رواية نور الجاسم الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيللي ياسر


رواية نور الجاسم الحلقة الثالثة عشر

روايه: نور _ الجاسم 🖤💫"      البارت ( 13).
بقلم نيللي ياسر.
....
أبو نور: انت مين؟!.
يوسف: معقول نسيت جوز بنتك بالسرعه دي!!.
ابو نور: بس..بس انت م..مش.. جاسم.
يوسف: جاسم ده اللي خطفها مني..لاكن انا جوزها الحقيقي.
ابو نور بصدمه: يوسف!!!
يوسف: مش هدخل بقي..
ابو نور: أدخل.
يوسف: والله وحشتني يا عمي..
ابو نور: انت رجعت انت وابوك واخوك.؟!.
يوسف: رجعت انا وابويا بس .. لاكن انت عارف اياد ديما بيعرضني في كل قراراتي...المهم عايزك في موضوع.
ابو نور: موضوع ايه..
يوسف: زمان لما اتجوزت انا ونور وهي عيله.. أبويا كان معاه نسخه وانت كمان كان معاك نسخه من ورقه الجواز..صح.
ابو نور: انت عايز ايه؟!.
يوسف: الورقه..عايز الورقه وهدفع فيها اللي انت عاوزه.
....
عمر: هو انتو هتروحو..
جاسم: اه.
عمر: أنت بتهزر صح..مش هنخرج ونحتفل بالمناسبة دي.
جاسم: اممم..انتو عايزين تخرجو؟!.
شادي: انا عن نفسي مش عايز أخرج..ملوش لازمه.
ملك بمعارضه: هو اي اللي ملوش لازمه..احنا لازم نحتفل.
عمر: صااااحبي اللي بيفكر زي يا ناااس..( بيكلم ملك).
ملك: ههههه..اي خدمه يا اسطااا.
شادي بغضب: ملك..الوقت أتأخر.
عمر بضحك: هو انت من اهل الكهف..دي الساعه لسه9.
ملك: لو مش عايز براحتك..هخرج انا و عمر.
عمر: باين عليه مش عايز يخرج..يلا احنا.
جاسم: ولا أهدي..اخرج معاهم يا شادي..يلا.
شادي: بس...
جاسم: خلي بالك من ملك.
عمر: متخافش مش معاها سوسن يعني.
جاسم: هههه.. ماشي يا راجل.
ملك: طب وانت ونور؟!.
جاسم: لا انا ونور لينا خروجه تانيه..باي.
الكل: بااي.
جاسم: عايزه تروحي فين بقي ..؟!
نور: نعم!!
جاسم: ها عايزه تروحي فين. 
نور: يعني انت مش عارف هنروح فين وبتقولهم..لا انا ونور لينا خروجه تانيه ( بتقلده).
جاسم: بصي يا اوزعه..انا ممكن اخليكي تلفي ال..
نور لطفوله: العالم!!!.
جاسم بضحك: لا مش للدرجه دي..انا اقصد المنطقه دي.
  " نور ضحكت وزقته في كتفه بالراحه"
جاسم: هاتي ايدك.
نور؛( ادته اديها).
  " جاسم مسك اديها وفضل يجري وهي وراه بتضحك و وقف عند النيل وبيضحكو كتير وبيتكلمو".
.... ( في الملاهي).
شادي: انت مالك اصلا.. حشري.
عمر: انا بقدونس ملكش دعوه.
شادي بغضب: محدش هيركب معاها غيري.
عمر: لايه حضرتك لازق نفسك فيها؟؟.
شادي: لم نفسك يا عمر..
عمر وأيده في جيبه: انت شايفني مبعطر يعني؟!.
شادي: اه.
عمر: يبقي نظرك ضعيف..
شادي:( لسه هيضربه سمع صوت ملك).
ملك وهي بتاكل ايس كريم: بسسسسس..ايه جالي صداع.
شادي: ملك..انتي هتركبي الصاروخ معاه ولا معايا.
ملك: هششش..اي هي المشكله ما تركبو انتو الاتنين.
عمر: اللعبه اللي عايزه تركيبها مفيهاش غير ٢ كرسي بس.
ملك:تمام.
شادي: تمام ايه؟!.
ملك: هركب مع سما.
عمر: سما مين.
ملك: دي..
   " طلعت من ورا ضهرها بنوته لابسه هاي كول نبيتي وجيبه جلد وقموره اوي وشعرها كيرلي اصفر وبتاكل ايس كريم...عيونها خضراء ولابسه كوتشي أبيض .
عمر: يخربيتك خطفتيها منين دي..
ملك: بس يخربيتك هتوديني في داهيه..انا لقتها واقفه ع جمب بتعيط جبتلها ايس كريم ولما سألت ع امها قالت سابتني ومشيت..هتركب معايا اللعبه وبعدين هروح للأمن بتوع الكاميرات ونشوف امها راحت فين.
شادي: انتي اسمك اي .
البنت ببراءة: كنز.
عمر: اسمك كنز؟!.
كنز: اه..وانت اثمك اي.
عمر: اسمي عمر...انتي عندك كام سنه.
كنز:( طلعت صوابعها ع ٣ صوابع).
ملك: أنتي عندك3 سنين.
كنز: اه.
ملك: طب يلا نركب مع بعض.
كنز: تؤ..مث هلكب.( جماعه هي قصدها مش هركب).
شادي: لايه يا كوكي.
كنز: عثان هخاف..
  ( ملك خدتها وراحت للكاميرات ومعاها عمر وشادي وفضلو يرجعو الكاميرا لغايه لما دخلت ومعاها واحده ست شكلها صغيره مش كبيره).
شادي: هي دي مامتك.
كنز: اه..مامي اهي.
عمر: لا بس امها صارروخ.
ملك: عمر مش قدام البنت..
  " الست وقفت كنز علي جمب وسابتها وخرجت"
ملك بدموع: دي بترميها!!.
عمر: طب باب اسمه ايه يا كنز.
كنز: توتي.
شادي: مش الاسم الدلع اسمه الحقيقي ايه.
كنز: مث عارفه.
ملك شالتها: انا هاخدها معايا يا شادي.
الامن: مينفعش يا فندم دي لازم تروح البوليس وهما يدورو علي اهلها.
ملك: اتصرف يا شادي.
شادي: بص احنا..
عمر: خديها يا ملك..روح معاها يا شادي واستنو تحت.
   ( ملك وشادي وكنز نزلو تحت).
إلامن: مينفعش كده يا فندم من فضلك هات ال...
عمر: هششس انت رغاي لايه..خد دول ليك( طلع من الچاكت فلوس كتير جداً).
الراجل: ده كتير اوي يا باشا.
عمر: لا مش كتير عليك..محدش يعرف موضوع البنت تمام.
الراجل: حاضر.. حاضر.
 ...
عمر: يلا انا اتصرفت.
شادي: عملت ايه.
عمر: اديته فلوس.
ملك: شكرا يا عمر..يلا نروح علشان شكلها هتنام.
شادي: ماشي يلا.
...
نور: جاسم انا عايزه انام ممكن نروح.
جاسم: ماشي يلا.
...
  ( جاسم دخل باب الڤيلا هو ونور ولسه هيطلع ع السلم الباب اتفتح ودخلت ملك و شادي ومعاهم بنت صغيره).
جاسم: مين دي يا ملك..
ملك بارتباك: دي..دي...ك..
كنز وهي بتجري عليه: بااااابي***

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم)
google-playkhamsatmostaqltradent