رواية مالك القدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم علياء عبدالله

 رواية مالك القدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر البارت الثالث عشر

رواية مالك القدر الجزء الثالث عشر

رواية مالك القدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم علياء عبدالله


رواية مالك القدر الحلقة الثالثة عشر

«مالك القدر» 
البارت الثالث عشر
عدي اسبوع بعد خطوبة محمد وامل وهما ناقر ونقير وخروجات اما قدر فمحبوسه في اوضتها بتذاكر ومش بتنزل غير قليل ومش بتشوف حد منهم ومالك بقي يحاول يشوفها بس ميعرفش اما محمود وشهد فبقي مراقب عليها مخلهاش تكلم غيرة مع انه معترفش انه بيحبها بس بقي يتحكم وشهد فرحانه بالتحكم دة(هبلة بعيد عنكم) 
سعاد دخلت علي قدر لقتها قاعدة علي الارض ووقدامها كُتب كتير 
سعاد: يلا يا قدر عشان تنزلي تفطري
قدر: مش هقدر انزل انا هفطر هنا
سعاد: يا حبيبتي لازم تخرجي من الاوضة شوية 
قدر: عندي مذاكرة كتير اوي يا دادة 
سعاد: ربنا معاكي وكل حاجه بس نفسيتك هتتعب كدا
......: فعلا هتتعب ولازم تخرجي
.....: ايوا لازم 
قدر: شهد تعالي اشرحيلي ونبي ف حاجات كتير مش فهماها 
شهد: مش فاهمه اية
قدر: احياء مش فاهمه حاجه.. وكمان فيزياء وكمياء وعربي وكل دة في نقاط كتير مش فهماها.... وبدأت تتوتر
امل: خلاص يا حبيبتي اهدي... دادة سعاد ممكن تعملي كوباية لمون 
سعاد: حاضر ونزلت بسرعه.. قابلها مالك
مالك: في اية يا دادة
سعاد: قدر تعبانه شوية هعملها لمون
مالك طلع بسرعه يشوفها... فتح الباب.. لقاها بتعيط
مالك: في اي ياقدر 
قدر:.... 
امل: ط.. طب احنا هنخرج شوية... وخدت شهد وخرجوا 
مالك: في ايه ياقدر
قدر: الثانوية دي صعبة مش هقدر اكمل تعقدر
من المذاكرة ومن الضغط دة 
مالك بحزن: الثانوية شوية وهتخلص 
قدر: عارفه بس انا كمان طاقتي خلصت مليت 
مالك: طيب ممكن تهدي... في حاجات مش فهماها ممكن اشرحالك
قدر وافتكرت اليوم الشرحلها فيه
قدر: لالالا انا هخلي شهد تشرحلي 
مالك بابتسامه: انا شرحي احلي 
قدر: تؤتؤ شهد هتذاكرلي 
مالك: طيب براحتك بس لو احتاجتي حاجة انا موجود 
قدر: حاضر 
سابها وخرج وشهد وامل دخلوا ودادة سعاد دخلت بالمون حطته ومشيت وامل فضلت قاعدة تكلم محمد في بلكونة الاوضة لحد. ما شهد تخلص شرح
شهد: كدا خلاص في حاجه تانيه مش فهماها
قدر: لا كلة تمام شكرا يا شهد
شهد: اي الهبل دة... صحيح لو عاوزة تشكريني انزلي افطري تحت 
امل: ايوا انزلي ريحي عقلك شوية عشان اشرحلك الباقي 
قدر: حاضر 
ونزلوا كلهم لقوا مالك بيفطر
مالك: حماتك بتحبك اقعدي افطري
قدر: طبعا بتحبني 
مالك: عرفتي منين
قدر: مش ابنها بيحبني وهي بتحب ابنها يبقي اكيد هتحبني
مالك: وانتي في حد بيحبك 
قدر: لا بس مش هجوز غير واحد بيحبني انشاء الله.. زي امل دة 
امل: انا 
قدر: في امل غيرك... وكمان شهد. 
شهد: وانا مالي يا لمبي انا لسة سنجل
قدر: اكيد هتجوزي عن حب
شهد: الله اعلم
قدر: انا مستحيل اجوز شخص مش بيحبني ولا انا بحبه(وانا كمان) 
مالك: انشاء الله تجوزي عن حب كبير
شهد. بصت لامل وغمزت 
شهد:شكلك وقعت ومحدش سمي عليك
قدر: الحمدللة... يلا يا امل عشان نذاكر
طلعت امل مع قدر 
شهد. لمالك: اعترف يلا بتحبها من امتي
مالك: مبحبش حد... وسابها ومشي 
شهد: بقي كدا تسبوني مع الاكل لوحدي... وبصت للاطباق... طبعا عارفرين انا جمعتكم لية... 
....: لية 
شهد بصت وراها: خضتني
محمود: الف سلامه عليكي من الخضه
شهد: يا حنين... وسابته ومشيت طلعت لاوضة قدر
فضلوا البنات يذاكروا لقدر وقت طويل وساعات متواصلة... الباب خبط 
امل فتحته: عاوز اي
محمد: جاي اشوف اختي
امل: اختك!! 
محمد: اركني بس كدا... وراح لقدر... مالك يا قدر
قدر: مفيش يا حبيبي 
امل: حبيبي!!! 
قدر:اوعي تفهمي غلط محمد صديقي واخويا ببسس وانتي اختي وانا بحبكم كلكم واللة 
شهد: ومالك! 
قدر: مالة مالك 
امل: مش بتحبية يعني 
قدر: لالا طبعا دة زي اخويا يعني عادي
محمد: فكك من كل دة وغيري هدومك وانزلي
امل: لي ف حاجه
محمد: هنخرج. كلنا سوا 
شهد: مين دول الي سوا 
محمد: احنا السته يلا بسرعه بقا.... وسابهم وخرج
قدر: مالك ومحمود! 
غيرت لبسها بسرعه ونزلت 
قدر:هنخرج فين 
محمود: المكان الي تحبوة 
امل وقدر: ملاهي
شهد: ملاهي لا
امل:لا هنروح الملاهي 
محمد: ماشي 
وخرجوا كلهم وشهد. باين عليها التوتر 
محمود: انتي كويسة 
شهد: أأ.. ايوا 
محمود: انتي خايفه
شهد بدموع: مبحبهاش 
محمود: مش تعيطي طيب.....تعي اركبي معايا 
شهد: ح. حاااضر
ركبت قدر مع امل ومحمد. ومالك... وشهد مع محمود
محمود: تحبي تروحي فين 
شهد: هااا
محمود: مش هوديكي الملاهي تحبي تروحي فين بقا 
شهد: عاوزة اكل
محمود: بجد... تاكلي اي طيب
شهد: بيتزا 
محمود: حاضر 
وراحوا المطعم والباقي راح الملاهي(خدوني معاكوا🥺) 
قدر: عاوزة اركب اللعبه دي
مالك: بس دي صعبة 
قدر: عشان كدا عوزاها 
امل: لا مش هقدر عليها... انا عاوزة دي... وشدت محمد وراحوا 
قدر: هتركب معايا ولا هتروح معاهم
مالك: هفضل معاكي
قدر: طيب 
كل اتنين شاف حياته لحد ما الوقت اتاخر وهما راجعين للقصر
رقم رن علي محمود
شهد: مين
محمود:مالك!! 
شهد: رد بسرعه 
محمود رد: نعم
.....: حضرتك صاحب الرقم دة عمل حادثه مع بنتين وولد تاني
انتهي البارت رائيك♡

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent