رواية مالك القدر الفصل العاشر 10 بقلم علياء عبدالله

 رواية مالك القدر الفصل العاشر 10 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر البارت العاشر

رواية مالك القدر الجزء العاشر

رواية مالك القدر الفصل العاشر 10 بقلم علياء عبدالله


رواية مالك القدر الحلقة العاشرة

البارت العاشر♥
تاني يوم قدر صحيت ونزلت تحت لقت الكل متجمع 
قدر: صباح الخير 
شهد وامل ومحمد ومحمود والرئيس وعصام وسعاد: صباح النور  
سعاد: حماتك بتحبك تعالي افطري 
قدر: امال فين مالك
شهد بغمزة: بتسالي علية لية 
قدر: هااا ولا حاجه 
مالك: انا جيت 
امل: يارتنا كنا جبنا سيرة ربع جنيه
مالك: بس ي ام لسانين 
سعاد: اقعد افطر يا حبيبي 
مالك: لا انا عندي شغل 
الجد:انا مش عارف لامتي هتفضل تشتغل في الورشة دي
قدر: ورشة! 
مالك: اة ورشة مستغربة لية... وسابهم ومشي
محمود: سيبة يا جدي هو كدا مرتاح ومريحنا
قدر: محدش مرتاح بحالة دة غيرك 
محمود: ابدا والله 
قدر: انت لو مش مرتاح هتحاول تخلية يبقي معاكم مش بعيد عنكم
محمود بصوت عالي: حاولت كتير والله هو مش حابب
قدر: حاولت بعد اي بعد م اتعود خلاص علي حياته هناك وانه بعيد عنكم 
محمود: والله محدش قالة يبعد
قدر: الي حصل كفيل يخلية بعيد
محمود: الي حصل انا ماليش زنب فيه... ياقدر افهمي انا مش قتلتها ولا اعرف مين عمل كدا اصلا
قدر: محاولتش تقولة كدا لية 
محمود: لانه محاولش ياسمعني
قدر: مانت لو اصريت انه يسمعك كان سمعك من زمان ومكنش اي حاجه من دي هتحصل 
شهد: استهدوا باللة يا جماعه 
الكل: لا اله الا الله
امل: انشاء الله كل حاجه هتتصلح 
قدر: انشاء الله.. انا هخرج للجنينه شوية... سندت علي عكاز وخرجت... شوية وخرج محمود وراها
محمود: اسف عشان كلمتك بالطريقة دي جوة
قدر: عادي 
محمود: فكرتي في الي قولته 
قدر: انهو
محمود:...... 
قدر: اااههه موضوع الحب وكدا... 
محمود: ايوا
قدر: بص انا مرتبطه اصلا
محمود: نعم؟ بس انتي قولتي عكس كدا
قدر: لا ما انا بحبه بس هو لسة مش عارف 
محمود بشك: مين دة 
قدر:واحد كدا... اسمه هيثم 
محمود: هيثم مين
قدر: زميل الدراسة 
محمود: اااةةة طيب 
قدر: بص دور حواليك هتلاقي الي بتحبك والي انت اكيد هتحبها بس دور كويس.... وعفكرة هي قريبة جدا... وسابته ومشيت 
عند امل**
امل: انا همشي بقا 
محمد: استني هوصلك
امل: لا انا عارفه طريقي
محمد: انا قولت استني
امل: انت بتزعقلي
محمد: لا مش اقصد
امل سابته ومشيت 
محمد: استني يا امل م احنا رايحين نفس المكان ياغبية 
امل: طيب 
ومشيوا سوا 
في العربية**
امل: استني هنزل اجيب ماية 
محمد:خليكي انا هجيب 
امل: ابقي هات شوكولاته وعصير بالمرة
محمد:حاضر...ونزل 
امل شافت الفون بتاعه طبعا فضولها خلاها تمسكه وتفتحه وتيراراراراااا لقت صورتها خلفيه الفون 
امل وشها احمر:هو حاطط صورتي خلفية لية..معقول يكون....ومسكت الفون بتاعها ورنت علية لقته مسجلها«حبيبتي♥»حبيبتي؟
محمد:اة حبيبتي..اي ممنوع احبك مثلا 
امل:بتحبني 
محمد:اة بحبك
امل:.......
محمد:وعارف انك.بتحبيني...او حتي لو مش حباني فانتي ليا غصب او لا فاهمه
امل هزت راسها بمعني اه 
محمد:شاطرة حددي بقا معاد مع اهلك عشان اتقدم
امل وشها احمر جامد وغمضت عنيها ونزلت بسرعه من العربية وقفت تاكسي وروحت.
محمد:هبلة...واللة بحب هبلة 
عند قدر**
قدر:متيجي ي شهد بدل م انتي قاعدة كدا تشرحيلي شوية حاكات
شهد:حاكات اية
قدر:إحياء
شهد:تعالي 
قعدوا يذاكروا كتير
شهد:ينهاري انا اتاخرت جامد.علي الشغل محمود هيموتني...وسابتها وطلعت تجري..
راحت الشركه بس وقافها اسلام..
اسلام:شهد ازيك
شهد:كويسة ي اسلام وانت 
اسلام:كويس...بقولك فاضيه النهاردة
شهد بابتسامه:ايوا في حاجه
اسلام:كنت عاوز اتغدي معاكي لو ينفع
شهد:اكيد طبعا 
وسابته ومشيت...طلعت مكتبها وشوية صغيرة ودخل محمود عليها
شهد بخضه:ف باب تخبط علية
محمود:كان بيقولك اية
شهد:مين دة 
محمود:لي اسمه اسلام
شهد: ااهه كان بيغزمني علي الغدي
محمود: وانتي وافقتي
شهد: ومش اوافق ليه يعني
محمود: انتي انهبلتي
شهد: نعم؟انهبلت لي
محمود: هااا.... وسابها وخرج: طب ونا مالي متخرج ولا يولعوا 
«مالك القدر» 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مالك القدر
google-playkhamsatmostaqltradent