رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم مريم أحمد

 رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم مريم أحمد

رواية القدر البارت الثامن 

رواية القدر الجزء الثامن 

رواية القدر الفصل الثامن 8 بقلم مريم أحمد


رواية القدر الحلقة الثامنة

#القدر البارت 8
جيالكم ورقبتي قد السمسمه بس كنت تعبانه  والله ادعولي
خلصت هي ومراد لبس ونزلو واتفاجات ليلي ببلالبن واخواتها واسراء وفيروز 
زياد: Happy birthdayيالولا
زين:قلبي كبر سنه
اسراء: حبيبتي كل سنه وانتي طيبه
فيروز:م قادره اجي اسلم والله بس كل سنه وانتي طيبه ياعمري
ليلي واقفه م حاسه بنفسها مراد عاملها بارتي حاجه كدا واووو اوي لكو أن تتخيلو 
ليلي:م ..... مراد انت الي عملت دا انت فاكر عيد ميلادي
مراد:عمري مانسيتو اصلا بحبك
زياد:خلص ياعم النحنونح انجزو انزلو
ليلي:فصيل اوي
مراد:اخرس يلا نزلين
زين:يلا ياعم عاوزين قلبنا وحشتينيييييييي 
مراد:نعم يلا مسمعتش اوعا تفكر تقولها كدا تاني
زياد:انزلي ياقلبي ،طب قلبي انزلي، طب انزلي ياقلبي ياقلبي انزلي
مراد:بس ياكلب البحر
ليلي:بحبكو اوي والله وانتو طيبين ،ميرسي يامراد ع كل الحاجات الحلوة دي انت عوضي الي طلعت بيه من الدنيا بحبك
مراد:طب ياجماعه انستو وشرفتو ع عاوز المدام ف كلمه بس
زين:احترم نفسك يلا ولا كياس جوافه واقفين
ليلي: خلاص يحماعه يلا تطفي الشمع استنو ماما فين 
زين:سافرت لخالو مدحت
ليلي:ماشي
الكل: Happy birthday to you happy birthday to you happy birthday to you laila happy birthday to you
مراد:اتفضلي ياعمري كل سنه وانتي طيبه
زياد:كل سنه وانتي طيبه ياقلب اخوكي يارب تعجبك
زين:السنادي بقا احنا الاتنين جبناها مع بعض قولنا نشارك بعض ع الحاجه تطلع حلوة
ليلي:ياحبيبي يازين لي تاعب نفسك انت وفيروز بس مكانش لوه لزوم والله يجماعه
اسراء:يعني يبقا عيد ميلاد القمر حجي ومنعلمش كدا
زين:بس اي رايك في تجهيزات اخوكي
مراد: شوف المتخلف ومنبه عليه ميجبيش سيرة
ليلي:لا انا اخويا ميتبلش ف بوقه فوله
مراد:حعفو عنك ع ليلي هانم
زياد:طب يلا ناخد صورة جميلة كدا 
ليلي:اول عيد ميلاد يكون جميل كدا ،واول عيد ميلاد ابقا حامل
مراد:واول عيد ميلاد جمبك ولا نستيني
ليلي:عمري ما نسيتك كنت كل سنه اخد صورتك واتخيلك وانت واقف جمبي ومبتسم
مراد شالها ولف بيها:بحبك
ليلي: وانا اكتر
بعد اربع شهور___________________________
ليلي:اااااه ياماما حاسه نفسي بموت ياماما م قادره
الام:امسكي نفسك انتي لسه ف الرابع 
ليلي:يماما م قادره النيلة الي جوا دا مطلع عيني
الام:ياخلاثي دي حبيب قلب ستهم
ليلي: باذن الله اول ما يشرف حضرتك تربيه
الام:دا عندها ياحبيبتي
ليلي:حيبقا احلي بيبي
مراد:وحتبقي احلي مامي ف الدنيا
ليلي: ربنا يحسرك ياحبيبي
مراد:بحبك
ليلي:مراد ماما قاعده
مراد:احم ليلي عاوزك ف كلمه بعد اذنك ياطنط
الام:هههههههههه ماشي ياحبيبي اطلعوا استريحو شويه
ليلي:بتسلميني تسليم أهالي
مراد شالها:هوباااا مالك بقيتي تقيلة كدا تعالي بقا ع الكلمتين بقيو موضوع
ليلي:مراد بطل حركاتك دي ماما بقية قاعده معانا مش كل شويه تحرجني قدامها
مراد:لا انا اعمل الي انا عاوزه ومحدش يقولي بم حته
ليلي:مغرور اوي
زياد:الوو ازيك يا اسراء
اسراء:احم ازيك يازياد اي اخبارك
زياد:بخير بقولك عاوزين نحدد معاد لكتب الكتاب
اسراء:احم م شايف أن لسه بدري
زياد:بدري من عمرك انا عاوز نكتب الكتاب ع اعرف اكلمك وأخرج معاكي ع حرام اخرج معاكي واحنا مخطوبين
اسراء:عندك حق خلاص الوقت الي تحبو 
زياد:اخر الاسبوع ممكن
أسراء: ماشي يازوز قصدي يازياد
زياد:احلي زوز دي ولا اي
الام:بتكلم مين
زياد: اسراء بنتفق ع معاد كتب الكتاب
إلام،: ربنا يوفقك ويكرمك ياحبيبي
زياد:يارب ،خارج عاوزه حاجه
إلام:لا ياحبيبي عاوزك طيب
زين: يافيروز ياروحي اسمعي الكلام وبطلي عناد بقا
فيروز:يازين م قادره احط لقمه ف بوقي
زين:ع خاطر ليلي الصغيرة
فيروز:لا حاكل ع خاطر زيني حبيبي وبس
زين:روح زين من جوا 
مراد:ليلي ياحبيبتي كلي ع مهلك محدش بيجري وراكي 
ليلي:ف اي يامراد ماكلش يعني دا انا حته شايلة اتنين جوا
مراد:اتنين!
ليلي:اي دا هووانا مقولتلكش م طلعو تؤام
مراد:وعرفتي بقا ولد ولا بنت
ليلي: لسه ياحبيبي 
مراد:بقولك تعالي بعد ما نخلص غدا عاوز اتكلم معاكي شويه
ليلي: حاضر ياحبيبي،مالك يامراد شكلك متغير كدا 
مراد:احم لا مليش عاوز ادردش معاكي كدا
ليلي:ماشي ياروحي انا شبعت حطلع اغير وانزل نقعد ندردش 
الام:ليلي انا ماشيه ياقلبي عاوز حاجه
ليلي:مصممه ع الي ف دماغك بردو 
الام:ياليلي م حينفع اسيب اخوكي زياد لوحده
مراد:طب ما ياجي ياخالتي يقعد معانا هو غريب 
الام: معلش يابني بس. انا لازم امشي مستريحش غير ف بيتي
مراد:ع راحتك ياخالتي
ليلي: حتوحشيني اوي
الام:وانتو  اكتر ياحبايبي،اوعا تزعلها وخلي بالك منها
مراد:ف عنيا ياخالتي
ليلي:حطلع اغير وحنزل اعمل اتنين قهوة لغاية ما أنزل
مراد:ماشي بس بسرعه ع القهوة متبردش
نزلت ليلي :ها بقا خير 
مراد:تعالي اقعدي هنا ونتكلم
ليلي:قعدنا اهو احكي بقا مالك فيك اي
مراد:تعبان اوي ومخنوق ضغط شغل ومشاكل كتير اوي كدا عارفه نفسي اخدك ونهرب من العالم دا كدا ونستجم سنه ونرجع نواجه العالم دا تاني
ليلي:كل دا وساكت وكاتم ف قلبك ياحبيبي،ومجيتش حكيتلي لي
مراد: محبتش ادوشك وانتي حامل وتعبانه
ليلي:ما اغور انا المهم انت 
مراد:بعد الشر عليكي ياقمري
ليلي بهمس:بحبك
مراد بنفس الهمس:بحبك اكتر
وعده شهرين ع ابطالنا وزياد واسراء اتكتب كتابهم واعترف بحبو ليها وهي بردو .....وليلي كل يوم حبها لمراد يزيد عن الي قبلو وبطنها بتعلي واوشكت ع الولادة ..... ومراد ف مشاكل مع شغلو وكل يوم بيحكي لليلي عن يومه وهي بتنام ف حضنو... وزين مع فيروز ف عنادها وخلاص بقية ع وش ولاده 
مراد: بقولك يالولا امال انتي ف الشهر الكام
ليلي: والله ماعرف سيباها ع الله
مراد بزعيق: مينفعش كدا لازم تتابعي مع دكتور انا تعبت من الإهمال دا
ليلي والدموع حتنزل من عينيها:ف اي يامراد مالك متعصب كدا
مراد بزعيق وغضب:يووووه ديمبقيتش عيشه انا ماشي وسيبهالك
ليلي انهارت من العياط وهي تعبانه ومبقيتش قادره تستحمل كل يوم نفس الموال وهي معملتلوش حاجه م فاهمه مالو بقا يرجع متاخر و متغير معاها كدا لي جاتلها افاكر كتير ف دماغها زي بيخونها أو مبقاش طايقها وعاوز يطلقها وغيرو وغيرو كتير
مراد : مساء الخير
ليلي بوش بارد: مساء النور احضرلك العشا
مراد بضيق:لا اكلت برا
ليلي بنفس الوش البارد:تمام تصبح على خير
مراد بضيق وعصبيه: ليلي تعالي هنا انا لسه مخلصتش كلامي هو اي شغل العيال دا انتي المفروض تحترمي جوزك بدل ما انتي سيباه كل شويه تشتكي تشتكي وانا جبت اخري خلاص دي مبقيتش عيشه 
ليلي والدموع حتنزل:خلصت؟
مراد:بطلي برودك دا افهمي بقا انا ماشي 
ليلي بصراخ:مراااااااااااااااااااااااد، أكملت و الدموع نازله من عينيها ، لو حد فينا تعب فأنا م انانيه انت بتعاملني كدا لي فاهمني قولي عملتلك اي ع تعمل فيا كدا ها قولللي وكلمني زي ما بكلمك كدا لو ف حاجه وجعاك قولي احكي معايا بصراخ كلمنيييييي زي ما بكلمك
مراد بصلها وسابها ومشي
ليلي:لي لي يامراد كدا تعذبني سنين وقولت ماشي دا انا محبيتش حد قدك عشر سنين غياب وفضلت احبك لي توجع قلبي لي يتكرهني فيك ليييييي
مراد سايق العربية وبيلف ف الشوارع وبعد كدا وقف عند نايت كلاب
مراد بارهاق: هاي
مجدي:اي دا مراد باشا بنفسو هنا 
مراد بوش بارد:اه عندك مانع
مجدي:لا يباشا تشرب اي
مراد:اي حاجه
مراد دخل ف طريق غلط تفتكرو حيعرف يطلع منو ولا حيكمل
عند ليلي_____________________________
ليلي بتلم هدومها وحضرت شنطتها وسابت جواب لمراد ،نزلت وفضلت تعيط وهي ماشيه بعربيتها وبعد كده راحت ع بيت ............... وحنعرف بعدين

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية القدر
google-playkhamsatmostaqltradent