رواية يوميات عروسة مجنونه الفصل الثامن 8 بقلم أسماء عبدالعظيم

 رواية يوميات عروسة مجنونه الفصل الثامن 8 بقلم أسماء عبدالعظيم

رواية يوميات عروسة مجنونه البارت الثامن 

رواية يوميات عروسة مجنونه الجزء الثامن 

رواية يوميات عروسة مجنونه الفصل الثامن 8 بقلم أسماء عبدالعظيم


رواية يوميات عروسة مجنونه الحلقة الثامنة

........................
"البرت 8 "
............

عم الصمت في المكان وفاجأه صوت ارتطام قوي علي الارض ايوه كانت اسماء واغمي عليهاا

_بخوف... اسماء يا اسماء قومي يا بنتي
_ثواني هجيب الدكتور واجي حالاا

حاول احمد يقوم قطعه ابوهاا

_لا يا ابني خليك انت انا هشيلهاا
_ابتسم بتوتر وقال في نفسه... يا خرابي المتخلفه دي شكلهاا عرفتني هعمل ايه

ابوهاا شلهاا نيمهاا علي السرير الي في الاوضه بتاعت احمد وبعدهاا جه الدكتور وكشف عليهاا

_طمني يا دكتور
_حاجه بسيطه هي اكلت الاول
_ابوهاا بنفي... لا
_طب دي عندهاا انيماا اهتمو بأكلهاا شويه عشان كده هتتعب اكتر
_احمد بتعب.. طب يا دكتور هتفوق امتي
_كمان ساعه.. عن ازنكوا
_اتفضل
_طب يا احمد انا هروح اجبلك لبس واكل غير دول وهاجي
_ماشي متأخرش
_ماشي... وطلع
_ابوها بشك.. بس تعرف لي يا احمد يا ابني اغمي عليهاا وقبل ده ميحصل قالت انك مش احمد
_بتوتر.. مم مشعارف ياعمي ممكن هي تكون ييعني عشان الكدمات ووشي مش باين قالت كده
_بعدم اقتناع.. اممم ماشي لما تصحي بقاا نعرف منهاا الي حصل بس انت مال صوتك صوتك متغير خالص يا ابني عندك برد ولا ايه
_بصله بصدمه مكنش مفكر للحوار ده هو صحيح نسخه منه بس الصوت مختلف سيكاا.. احمم مش عارفه يمكن تعب في الاحبال الصوتيه شويه
_بشك.. اممم الف سلامة عليك
_بتوتر.. الله يسلمك

قطععم دخول الممرضه اتفاجأت وبعدهاا بصت بخبث

_السلام عليكم
_وعليكم السلام
_محتاج حاجه يا استاذ احمد
_احمد اتفاجأ انهاا عرفه اسمه.... هو انتي تعرفيني وعرفتي اسمي ازاي
_بصتله بزهول وقالت.. اكيد احنا نعرف اي اسم مريض عندنا... حضرتك محتاج حاجه
_بصلهاا بلامبلاه.. لا شكراا

بصتله وانتبهت علي الي جنب احمد وقالت

_هي مالهاا
_اغمي عليهاا
_امم الف سلامة عليهاا
_بصت لابوهاا حضرتك مينفعش تقعد كده يا عمو
_امال اقعد النحيه التانيه يعني
_بضيق.... لا حضرتك دي اوضه مرضا مينفعش الزيارات من دلوقتي انتهت اصلاا
_مستني بنتي لما تفوق عشان اخدهاا وامشي
_طب اتفضل معاياا حضرتك استناا بره عشان المريض يرتاح ومنعملوش ازعاج
_بنفاذ صبر... ماشيي

طلع معاهاا قعد مستني بره واحمد في الاوضه بص علي الي نايمه جانبه زي الملاك

_انتي ازاي كده ملاك نايم يا بختك يا احمد وضحك بخبث الي هو انا يعني ده انا لما اتجوزك هتتعزبي عذاب اصبري بس علياا انتي والحيوان خطيبك

اسماء بدأت تفوق وفتحت عنيهاا

_اهه انا فين
_بصلهاا.. انتي في المستشفى وكان مغمي عليكي

بصتله واستغربته وبصت حوليهاا ورجعت بصتله وقامت جريت مسكت ايده

_احمد احمد حبيبي انت بخير اي الي جرالك
_بتألم.. يخربيتك دراعي دراعي
_بدموع.. وجعك.. اسف
_حس انه قسي عليهاا شويه.. خلاص يا اسماء حصل خير
_انت بخير طيب قولي الي حصل
_مفيش يا ستي كنا ريحين نقبض علي شويه بلطجيه و اتخطفت معرفش ازاي وصحيت لقيت نفسي مدغدغ زي ما انتي شايفه كده
_ان شاءلله يموتوا ان شاءلله يجلهم البوسير
_ضحك اوي.... البوسيرر ههههه مش قادر
_بغضب.. وهو انا قولت حاجه غلط يعني
_لا طبعا قطع لسان الي يقول كده

قطعهم دخول الممرضه المفاجأ

_استاذ احمد انااا....
_اسماء بصت لمصدر الصوت بغضب.. انتي اي الي جابك هناا
_بصتلهاا وعملت نفسهاا مش عرفاها.. جبني فين انا الممرضه هناا حضرتك
_لا انا عرفاكي وعمري ما انساكي ابداا انا سعتهاا كنت قتلتك
_قطعهاا.. اسماء خلاص في اي بقاا خلاص
_لا مش خلاص خليهاا تطلع يا اما هقتلهاا دلوقتي حالاا
_خلاص دي مهماا كانت الممرضه يعني
_بغضب..تطلع بره يعني تطلع
_بنفاذ صبر.. خلاص خلاص هطلعهااا وانتي كمان كنتي عايزه ايه
_ابتسمت.. كنت جايه اغيرلك علي الجرح
_جرح ايه
_جرح وشك
_بس انا لسه مغير عليه و..
_لا لازم يعني عشان لما تعدي فتره لازم تغير عليه
_قطعتهم اسماء بغضب.. بااس تغيري اي الي دلوقتي ده اتفضلي بره
_بغضب.. تاني هتقوليلي بره
_ابتسمت بخبث.. مش انتي مكنتيش تعرفي انا مين
_بتوتر.. مم معرفش
_طيب يلا اتفضلي يلاا اطلعي قولي ل بابا يجي
_ابتسمت وهي طالعه .. حسابك تقل اووي يا حلوه

طلعت ادت خبر لابوهاا واول ما عرف دخلهاا علي طول

_بحنان.. اسماء انتي فوقتي انتي بخير
_انا كويسه يابابا متقلقش عليا
_طيب يلا عشان الوقت اتأخر
_بزعل.. طيب طيب نستناا شويه
_الوقت اتأخر يلا بقاا وهنبقي نيجي بكره
_بجد طيب يلاا
_وبصت لاحمد وهمست.. سلام يا قلبي هجيلك بكره وهكلمك لما اروح

اكتفه بأبتسامه وهي خرجت اخدو تاكسي ووصلو البيت وقبلتهم امهاا

_ايه يا بنتي احمد حصله ايه
_بحزن... ناس خطفو ووشه واخد فيهاا غورزه ومدغدغ يا ماما
_طب خشي يا حبيبتي ارتاحي انتي
_ماشي
_بصت لابوها.. في ايه
_بحيره.. مش عارف حاسس ان في حاجه غلط في خطيب بنتك
_بعدم فهم... ازاي يعني
_مش عارف
_امال انا الي اعرف
_انا داخل انام عشان مصدع
_ماشي

في الاوضه بتاعت اسماء عماله تفتكر هو كان شكله عامل ازاي ومتعور وتعبان ازاي وبتحس بروحهاا بتتسحب منهاا وهي بتفتكر وعماله تعيط

عند احمد كان جه رائد وجبله الاكل واكل وجبله لبس وكلم الدكتور عشان يشوفه هيطلع امتي وكتبله علي خروج وجه يطلع لقي الممرضه في وشه ابتسملهاا وغمز وشورلهاا علي الاوضه

جريت عليهاا لقت فيهاا ورقه " انا ماشي بس عايزك ده رقمي............. وتعليلي علي العنوان ده.............."

ابتسمت بسعاده عشان حققت الي هي عيزاه فاكره انهاا كده هتخلي زي الخاتم في صباعهاا واحد مال وجمال وجهه طعم لاي حد

تحت احمد ورائد وقفين بيتكلموا

_هتقدر تسوق
_بتعب.. لا تعالي يلاا
_ماشي تعالا اوصلك وابقي ارجع انا

وفعلا ركبوا العربيه ووصله لحد البيت وطلع "و حد هيسألني هو عرف منين هقولك هو كان جايب عنه كل المعلومات ما اكيد هيبقي عارف شارع ايه وعماره كام وكمام هو مش سهل للدرجادي"

رن الجرس وابوه فتحله وبصله بزهول

_احمد حبيبي مالك ايه حصل
_بتعب.. مفيش يا بابا وقعت بس
_طب ادخل يا ابني ادخل

ودخله علي اوضته وسابه وطلع وبص للاوضه والبيت بزهول وحقد .. بقاا هم قعدين هناا وانا كنت متشرد في الشوارع ماشي

وعلي الناحيه الاخر احمد الحقيقي فضل يزعق بصوته كله عشان حد ينجده و يفكه لكن لا حياه لمن تنادي مفيش حد ينجده وهو في حته مقطوعه

_بتعب.. انتو يا كلاب يا اوس... فكونييي
_واحد جاله.. يا عم صدعتناا اخرص بقاا
_فكني
_مقدرش البوص هيقتلني اتفضل افتح بوقك عشان تاكل يلاا
_مش عايز اكل انا عايز امشي فكنييي
_عنك ما كلت انا همشي وهاخد الاكل والميه ومفيش تاني
_بتراجع.. خلاص خلاص هات اي حاجه من شكلك
_هنقعد نغلط بقاا
_خلاص خلاص هات

واكل احمد الاكل وشرب ميه وسابه وطلع

عند احمد التاني قاعد فيى الاوضه فاجأه التلفون رن

_الو
_الو ازيك يا احمد عامل ايه طمني عليك بخير في حاجه بتوجعك
_احمد حس احساس غريب الي هو اول مره حد يهتم بيه اول مره يحس الاحساس ده احساس الامان والخوف بنسباله غريب...احم الحمد لله بخير
_بستغراب..مالك يا احمد فيك اي احكيلي
_مفيش حاجه
_هو انت صوتك متغير ليه عندك برد
_لا معنديش برد يمكن عشان كانو بيضربوني وصوتي اتنبح
_يمكن
_بس انتي ليه قولتي اني مش احمد
_عشان مكنتش انت فعلاا
_بعدم فهم..ازاي
_يعني انت دلوقتي وشك متشلفط وحالتك حاله وانا متعوده عليك قمر كده مش بلمنظر ده
_ضحك..والله
_ابتسمت..اه والله
_طب لي اتخانقتي مع الممرضه
_بضيق..لي السيره المعفنه دي واستغربت سؤاله..بس انت عارف لي
_بتوتر..انا مش فاكرهاا اصلاا
_مش فاكرهاا لي
_عشان انا مفتكرش غير سموكتي حبيبتي بس اي بنت تانيه هرميهاا في الزباله
_امم اضحك علييا اضحك
_مش بضحك عليكي ياسطاا
_ضحكت..ياسطاا ده انا مقولتهااش حتي
_وانا قولتهاا اهوو
_...
_.......
_سكتي ليه
_مش لقياا حاجه اقولهاا
_ولا انا
_يبقي اقفل احسن ..سلام
_بتسرع..اسمااء استني استني..وكانت قفلت في وشه اصللا
_اووف كده هتشك هحاول بكره معاهاا تاني

عند اسماء

_ده انا لو شفتك هفشفتشلك دماغك بس استناا علياا بس

وفاجأه تلفونهاا رن بصتله بصدمه

...........
طبعاا اسفه لان البرت منزلش في معاده واتأخر بس مكنتش لسه كتبته و لو في اي غلطات وكده انا مرجعتوش عشان الضغط الي كان علياا من النااس وعرفه انه صغير استحملونيي ❤❤ + رأيكووا وكمنتات كتير عشان النفسية صفر 
-
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية يوميات عروسة مجنونة

google-playkhamsatmostaqltradent