رواية رأيتها في الحلم الفصل السادس 6 بقلم رحمة

 رواية رأيتها في الحلم الفصل السادس 6 بقلم رحمة

رواية رأيتها في الحلم البارت السادس

رواية رأيتها في الحلم الجزء السادس

رواية رأيتها في الحلم الفصل السادس 6 بقلم رحمة


رواية رأيتها في الحلم الحلقة السادسة

#بقلم_رحمه
#رأيتها_في_الحلم
#البارت_السادس
ريان بصراخ:ررررررروززززز لااااااااااا
المجهول:ههههههههه دي ضربه في الهوا بس الضربه الجايه هتكون فيها لو مبعدتش القضيه دي وعليهم 5مليون عشان تاخد حبيبه القلب
ريان سكت شويه وافتكر حاجه
ريان:طيب قولي انت فين بظبط عشان اجيلك بالفلوس
المجهول:وتبعد عن القضيه دي عشان هتخسر حبايبك
ريان:ابعتلي العنوان طيب
المجهول:تيجي لوحدك لو فكرت انك تجيب حد معاك هقتلك مراتك
ريان:لا لا مش هجيب
المجهول بعت العنوان ل ريان وبعدين سيف قال لريان
سيف:هما عصابه المافيا صح
ريان بحزن: ايوه هما ولاد ال****ريان حكالهم كل اللي قاله المجهول.. انا خايف روز يحصلها حاجه
 أهل روز خايفين روز يحصلها حاجه وكلهم بيعيطوا عليها
................... 
نتعرف على سيف(سيف صاحب ريان المقرب لي عنزه 26سنه عيونه زرقه عنده غمزات وطول بعرض كده وقمور) 
ريان:سيف جهزلي فريق وهنروح على العنوان ده بس الاول انا هروح لوحدي وبعدين انتو هتيجوا ورايا
سيف:حاضر بس الفلوس هتجيبها منين 5مليون ده مبلغ كبير
ريان:هتصرف
بعد شويه ريان راح على عنوان المجهول
المجهول بسخريه:اهلا اهلا نورت
ريان بعصبيه:فين روز
المجهول:هات الفلوس الأول وتبعد عن القضيه
ريان:الفلوس أهي وهبعد عن القضيه اخلص قولي فين روز
علي جمب كان سيف والفريق بتاعه وافقين في كل مكان وسيف جه من ورا المجهول وغمز لريان وبعدين حط المسدس على دماغ المحهول
سيف:هتقول روز فين ولا أفرغ المسدس في دماغك 
المجهول بخوف:هقول هقول هي في المخزن جوه 
سيف:تعالي معانا وريني 
المجهول دخل معاهم المخزن وكان في حراس كتير وأول م شافوا سيف وريان رفعوا المسدس بس في اللحظه دي كل الفريق دخل عليهم وقعدوا يضربوا فيهم بالمسدسات والمجهول جاي يضرب على روز بس ريان جرى على روز واخد الطلقه مكانها ريان وقع بألم
روز بصراخ:لااااااااااا ريااااااااان 
سيف ضرب المجهول بالمسدس وفضل الاتنين جريوا بس سيف هو وتلاته من الفريق لحقوهم 
وبعدين سيف جرى على ريان:رياااان ريااان قوم يا رياااان إسعاف بسرعه روز في كانت مصدمه وبتعيط
جان الإسعاف وخدت سيف وروز ريان دخل اوضه العمليات علطول.. 
بعد 4ساعات الدكتور خرج 
روز وسيف جريوا على الدكتور:طمني يا دكتور ريان كويس 
الدكتور: الرصاصه كانت جمب القلب ونزف كتير بس الحمدلله وقفنا النزيف 
روز بدموع:طيب هيفوق امتا 
الدكتور:هيفوق بكرا ان شاء الله 
روز وسيف بصوت واحد:طيب ممكن ادخل اشوفه
الدكتور:اكيد بس متتاخروش
دخلت روز وسيف وطمنوا عليه
سيف:يلا يا روز عشان اروحك
روز:لا طبعا مش هسيب ريان
سيف:ثانيه هعمل مكالمه وهاجي
سيف رن علي أبو ريان
سيف بحزن:لو يا عمي
ابو ريان بقلق:ريان وروز كويسين يابني
سيف:روز كويسه بس 
ابو ريان بقلق وخوف:بس اي يا بني في اي
سيف:ريان اضرب بالنار وانا في المستشفى دلوقتي بس الحمدلله بقا كويس 
ابو ريان بدموع:ابني 
ام ريان سمعت ابو ريان بيقول ابني وبيعيط
أم ريان بقلق:بتعيط ليه يا حج وماله ابني
ابو ريان بدموع:ريان ريان اضرب بالنار وهو في المستشفى دلوقتي 
ام ريان بدموع:ابني ابني انا كان قلبي حاسس ان هيحصل حاجه قوم وديني لابني ونبي
ابو ريان وأم ريان رحوا المستشفى 
ابو ريان:يا سمحتي الرائد ريان اضرب بالنار وجه هنا من شويه هو في اوضه كان 
=في اوضه200
جريوا ام ريان وابو ريان 
ابو ريان شاف سيف:يا سيف يا بني فين ريان
سيف:اهدي يا عمي سيف كويس
ام ريان دخلت تشوف ريان وطمنت عليه وبعدين خرجت
ام ريان بدموع راحت عند روز اللي قاعده بتعيط:هيبقى كويسه يا بنتي أن شاء الله 
................
تاني يوم الصبح
روز دخلت على ريان فتحت ستاره الاوضه
روز:قوم بقا وحشتني اووي
بعد شويه ريان بيفتح عيونه ببطئ
ريان بتعب:روز
روز بفرحه:حبيبي انت كويس 
ريان بفرحه وتعب:انتي قولتي اي
روز بكسوف:احم انت كويس
ريان:كويس طول مانتي معايا بس انا هخرج امتا 
في اللحظه دي دخل سيف وأم ريان ابوه
أم ريان بلهفه:انتي كويس يابني طمني عليك 
ريان:انا كويس والله يا أمي متقلقيش
ابو ريان:حمدلله على سلامتك يا ابني 
ريان:الله يسلمك يا حج
سيف بمرح:اي يا بطل اقوم مش كفايا كده مكنتش ضربه يعني
ريان:ما انت مش حاسس بيا تحب تجرب 
سيف:لا يا عم 
سيف بابتسامه:حمدلله على سلامتك يا صحبي
ريان بالابتسامة:الله يسلمك ياخويا بس شوف الدكتور بقا عشان اخرج
الدكتور دخل:احسن دكتور يا ريان باشا
ريان:بخير الحمد لله ممكن اخرج يا دكتور 
الدكتور:اكيد هكتبلك خروج 
بعد ساعه خرجوا من المستشفى وروحوا البيت ريان وروز دخلوا شقتهم وسيف روح بيته وقعد يفكر في ساره صحبت روز
وطبعا اشتغل حوار بين قلبه وعقله
عقله:اي ده انت حبتها ولا اي
قلبه:ايوه هي جميله وهاديه وتتحب
عقله:اسكت بس دي سمرا اي اللي عجبك فيها
قلبه:مش بشكل الجمال جمال الروح
عقله:اوعي تحبها دي هتطلع زي البت مريم
قلبه:مش كله زي بعض
سيف:باااااس اسكتوا بقا
(سيف كان بيحب واحده اسمها مريم بس هي كانت بتحبه عشان فلوسه وكانت بتخونه مع صاحبه) 
................. 
Flash back 
(وصلت مسج لسيف وفتح المسج مكتوب حبيبتك بتخونك مع صاحبك أحمد في شقته.. سيف اول م شاف المسج اتجنن ورن على الرقم اللي بعتله المسج بس للأسف الرقم اتقفل سيف ركب عربيته وراح عند صاحبه وقعد يخبط جامد أحمد فتح) 
احمد بتوتر وخوف:س س سيف
سيف حاول يتمالك على اعصابه:حبيبي يا احمد عامل اي هتخليني واقف على الباب ولا اي
احمد بتوتر:لا لا طبعا اتفضل
سيف دخل وقعد يبص وفجأه مريم خرج من الاوضه ولابسه بجامه
مريم بصدمه وخوف:س سيف

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent