رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى

 رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى

رواية خارج قانون الحب البارت السادس 

رواية خارج قانون الحب الجزء السادس 

رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى


رواية خارج قانون الحب الحلقة السادسة 

|6| 
عشان كان بيشتغل معاهم وفي شوية معاملات بينهم ، بس بنت الزعيم بتاعهم حبته وحاولت كذا مرة تتقرب منه بس بدر أصلاً عنده عقدة من الستات ، إتهمت بدر إنه حاول يعتدي عليها وأبوها حب يموته بطريقة ذكية راح عازمه على العشا وحط سم في طبقه 
الساعة ٣ الفجر سمعت صوت ضرب جرس مستمر بعدين حاجة بتترزع ، فتحت الباب لقيت بدر واقع قدامه وبيطلع في الروح ، خدته مركز السموم طبعاً وإتعمله اللازم بس عشان السم قعد فترة في جسمه سببله إلتهاب في المعدة وحساسية ف بياكل حجات صحية خفيفة
كمل كينان أكل وفضلت سيا سرحانة في اللي قاله ، جه بدر وهو حاطط إيده في جيبه وقال ببرود : يلا عشان هنتحرك 
مسح كينان إيده في المنديل وقال : حصل يا زعيم 
قام كينان ومشي جمبه ومشيت سيا وراهم ، خرجوا من المول وفتحوا العربية وركبوا فيها بعد ما حطوا الأكياس في الشنطة 
في وسط ما بدر سايق قال كينان : دا مش طريق البيت يا زعيم 
بدر بخبث : أيوة ما إحنا مش رايحين البيت 
سيا بصدمة : نعم أمال رايحين فين ؟ 
بدر بيبصلها في مراية العربية وبيقول : رايحين فندق فور سيزون نايل بلازا 
كينان بسعادة : أوووه 
سيا بغضب  : بس دا مكنش إتفاقنا ، أنا عاوزة أروح البيت 
بدر بيبصلها في مراية العربية : ممم عندك حق طبعاً ، أكيد لو مروحتيش الساندوتش اللي في جيب السويت شيرت هيخرب ، مش كدا ؟ متفكرنيش غبي أنا لولا عقلي مكانش زماني بشتغل في مركز حساس زي دا ، وأخر مرة أسمعك تقولي إتفاقنا ، أنا مبتفقش مع مستويات واطية زي مستواكي 
سيا بلوية بوق وسخرية : لا وأنا هموت وأتفق معاك ، اللهم الصبر ، هروح إزاي فندق غالي أوي زي دا بلبسي دا ! 
بدر قال حاجة ويقصد بيها إنها كدا كدا هتدخل : طالما معايا متخافيش
سمعتها سيا بنبرة حنية وسرحت في الجملة شوية ، بعدين فوقت نفسها وحست بكرهه ناحيته وغضب شديد إنه خاطفها وبيعذب التانية 
دخل بعربيته وعدا الأمن ، بعدين نزل وكينان جمبه وسيا وراه ، بدر من غير ما يبصلها قال : تعالي في النص بيني وبين بدر 
سيا بعناد : مش عاوزة انا مرتاحة ورا 
من دون نقاش لقت حد بيسحبها من كتفها وكتفها بيوجعها راحت مصوته وقالت : اللهي تتشل في إيدك أنا كتفي ورم 
دخلوا الفندق وإنبهرت هي بجماله وبمستوى الناس الراقي أوي اللي جوا وبيبصولها بنظرات إنحطاط عشان منظرها المبهدل 
جه سكيورتي وقال لبدر : في مأكولات مع حضراتكم ؟ 
بدر بص ل سيا راحت مخرجة الساندوتش من السويت شيرت ، السيكيورتي مسكه من الطرف كدا ف سيا لوت بوقها وقالت : ياختي حلوة ، إوعى الساندوتش يعضك 
بدر بتبريقة : ششش ! 
مشيوا سوا لحد ما وصلوا للإستقبال، البنت بتاعة الإستقبال بتتكلم إنجلش ، وسيا واقفة وساندة على الكاونتر وبتبص للناس حواليها 
بدر : عاوز جناح كامل ، وهدفع بالفيزا 
البنت بإعجاب وهي بتبصله : sure  * طبعاً * 
أخدت الفيزا وإدته الماستر كي وهي بتلمس صوابع إيده ، لاحظت سيا الحركة معلقتش ف مشي بدر بتناكه وكينان وسيا وراه 
سيا بلماضة : لا بجد نفسي أعرف بيعجبهم فيك إيه ، صحيح ناس بتوع مظاهر 
بدر معبرهاش لحد ما ركبوا الأسانسير 
وقف بدر وهو بيبص على الإزاز بتاع الأسانسير ووقفت سيا مربعة إيديها ولاوية بوزها 
وفجأة قالت : هو إنتوا على طول سايبين ريناد لوحدها مش بتخافوا تهرب ؟ 
كينان بيبصلها بقرف وبيقول : تهرب أزاي وهي مربوطة بجنازير ، طب إنتي هربتي مرة عشان ذكية بس ريناد دي غبية 
بدر بص لكينان بصة معينه ف سكت ، عضت سيا ضوافر إيديها وهي مستنية الأسانسير يوصل 
وصل الاسانسير وفتح بدر الجناح ، على باب الجناح قال لكينان بوشوشة : روح إنت الدور اللي تحت وإعمل اللي إتفقنا عليه إمبارح 
كينان بطاعة : حصل يا زعيم 
دخلت سيا ودخل بدر وراها وقفل الباب ، وفي حركه سريعة زنقها في الحيطة وهو بيبصلها بغضب وبيقول : أنا حذرتك كذا مرة بس شكلك من النوع المتمرد ، وحشك طعم حزامي وهو بيلسوع جسمك عشان تتأدبي ؟ 
سيا برعب وكانت هتعيط : هو أنا عملت إيه عشان كل دا ! 
بدر بغضب مكتوم : بتردي عليا الكلمة بكلمة ، بتجيبي سيرة التانية قدامي كتير ، بتعامليني على إني غبي 
سيا من بين سنانها : طب هي خانتك أنا مالي ! حابسني ليه 
بدر وهو بيضغط على دراعها بإيده : قدرك وقعك في إيدي ، مفيش خروج من هنا غير لما يجيلي مزاج 
ودت وشها الناحية التانية ف قال بأمر : بصيلي 
مرضتش تبصله ف قال : تؤ تؤ كدا هتخلي البابا يعاقبك 
بصتله بتناحة ف قرب منها وهو بينفخ بهدوء على وشها عشان يشيل خصلات الشعر المتبعترة ، غمضت عينيها وحست برعشة كدا ورجعت فتحت عينيها تاني 
لقته بيقرب لشفايفها ف غمضت عينيها وهي قلبها بيدق وبياخد نفسها بالعافية 
بعد وهو بيبتسم وحاطط إيده في جيبه وبيبصلها ويقول : مش بقولك كلكم أوساخ زي بعض 
سيا بعصبية : إنت مبتز حقير ، ومستغل 
بدر قعد وحط رجل على رجل قدامها وقال : إطلاقاً ، أنا شخص معنديش قلب ، مبحبش الستات بس بحسهم كائن خاين ملاوع ميتوثقش فيه ، أنا مفيش ست بتحركني ولا بتهز شعره مني حتى إنتي ، إنتي اللي أتحركتي وإفتكرتي إني هقربلك 
سيا بصوت مرتفع نسبياً : دا طبيعي لواحدة زي مفيش حد لمسها لإن المشاعر دي صعبة وجديدة عليا بس أنت شكلك واحد قذر بتحب تتسلى ، وفرحان بشغلك الغير قانوني وبشكلك الجذاب اللي بيلم عليك نظرات الستات اللي إنت بتقول مبحبهمش 
بدر ببرود : حذرتك بطريقتي ، لو لسانك الحلو دا طول عليا تاني هقطعهولك 
قام من الكرسي ببرود وهو بيقلع قميصه وبيروح ناحية الشاور 
سيا بعصبية : واحد بيقرب مني المسافة دي كلها ومش عاوزني اترعش وأترعب ، حسبي الله ونعم الوكيل يارب السخان يولع بيك جوا 
رجع كينان الجناح ولقى سيا واقفة بتكلم نفسها وبتتنفس بصعوبة 
كينان بإستغراب : أمال فين الزعيم  ؟ 
سيا بصوت مرتفع : وأنا مالي بتسألني ليه !
كينان بعصبية : ما توطي صوتك يابت إنتي هي هبت منك ولا إيه ! أترزعي 
بعد فترة خرج بدر وهو بينشف وشه وشعره وصدره العاري ، مسك قميصه ولبسه تاني وقفل الازرار وقال : خد البت دي نقيلها فستان سهرة عدل عشان العشا بتاع بالليل 
سيا بغضب : مش هروح في حتة ومش عاوزة ألبس حاجة 
بص بدر على جسمها بوقاحة بعدين قال : يستحسن يكون إسود 
بصتله سيا بقهر ف ضحك ببرود ، كينان قال بطاعة : حصل يا ريس 
شد سيا من دراعها وخدها برا الجناح ، سيا بتحاول تفلت إيديها لكن كينان متبت فيها جامد وهو بيسحبها ويقول : ك تنبيه عشان متوديش نفسك في داهية ، العشا دا مهم أوي لبدر عشان هيحضره ناس مهمين أوي يعني لو غلطتي عمداً أو بدون قصد هتروحي فيها 
سيا بوجع : اااه ايدي ، ناس مين يعني 
كينان قال حاجة صدمت سيا وخلتها تشهق : هنقابل ال  ...
يتبع ...

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية خارج قانون الحب
رواية خارج قانون الحب الفصل السادس 6 بقلم روزان مصطفى
ِAhmed

تعليقات

9 تعليقات
إرسال تعليق
  • Unknown photo
    Unknown10 أبريل 2021 في 12:21 ص

    كملى انتى ليه بتقطعى فى الفصول كده ليه مبتنزليش الروايه كامله

    حذف التعليق
    • Unknown photo
      Unknown10 أبريل 2021 في 12:23 ص

      الروايه جميله جدا كملى كمليها كلها خليكى جدعه بقى والله انتى موهوبه بجد واللهى كملى بليز كملى جميله جدا والله تسلم ايدك وعقلك

      حذف التعليق
      • Unknown photo
        Unknown10 أبريل 2021 في 12:23 ص

        كملى جميله جدا تسلم ايدك

        حذف التعليق
        • Unknown photo
          Unknown10 أبريل 2021 في 12:24 ص

          جميله جدا كملى

          حذف التعليق
          • Unknown photo
            Unknown10 أبريل 2021 في 12:25 ص

            بليز كملى جميله جدا

            حذف التعليق
            • Unknown photo
              Unknown10 أبريل 2021 في 12:25 ص

              منتظره باقى الأجزاء الباقيه ارجوكى كملى كملى

              حذف التعليق
              • Unknown photo
                Unknown11 أبريل 2021 في 7:20 ص

                كملى جميله جدا والله ربنا معاكى كملى بقى

                حذف التعليق
                • Unknown photo
                  Unknown11 أبريل 2021 في 7:20 ص

                  كملى جميله

                  حذف التعليق
                  • Unknown photo
                    Unknown11 أبريل 2021 في 7:21 ص

                    كملى بقى

                    حذف التعليق
                    google-playkhamsatmostaqltradent