رواية يوميات عروسة مجنونه الفصل السادس 6 بقلم أسماء عبدالعظيم

 رواية يوميات عروسة مجنونه الفصل السادس 6 بقلم أسماء عبدالعظيم

رواية يوميات عروسة مجنونه البارت السادس

رواية يوميات عروسة مجنونه الجزء السادس

رواية يوميات عروسة مجنونه الفصل السادس 6 بقلم أسماء عبدالعظيم


رواية يوميات عروسة مجنونه الحلقة السادسة

"البرت 6 "
........................
الصبح عند اسماء

_امها دخلت تصحيهاا... انتي يا زفته
_بنعاس... ييووه نعم في ايه تاني
_يلا قومي عشان الشغل
_يا ماما سبيني انام شويه
_اخلصي ابوكيي عيزك قبل ما تنزلي
_بقلق.. في حاجه
_خير خير يلا بسرعه
_حاضر جايه اهوو

_وقامت لبست وراحت لابوهاا

_صباح الخير يا حج
_صباح النور يا بنتي
_ماما قلتلي انك عوزني
_الصراحه اه.. اسماء يا بنتي احمد عايز يعمل الفرح الشهر الجي ايه رأيك
_....
_مش سامع ردك يعني
_اصل يابابا حضرتك يعني
_حضرتي ايه بقاا
_يعني حوار الجهاز وانا لسه مكملتش حجتي وكده حضرتك فاهم
_متقلقيش احمد مجهز كل حاجه وقال مش عايز غيرك بس
_طب حضرتك شايف ايه
_بحيره.. والله يابنتي ما انا عارف بس انا بقول خير البر عاجله بس الرأي رأيك انتي الي هتتجوزي مش انا
_طب حضرتك ممكن ارد عليكي بعد ما ارجع من الشغل
_براحتك طبعاا يا بنتي
_ماشي... يلا سلام
_سلام

نزلت وراحت الشركه

_صباح الخير يا استاذ زياد
_صباح الخير يا اسماء عامله ايه
_بخير و الحمدلله
_بجديه.. هاا عندنا ايه انهارده
_ميتينج الساعه 3 و معاد مع الاستاذه جهاد معرفش مين دي اصلا
_بضحك...دي صاحبه شركه بنتعامل معاه متقلقيش هتاخدي علي الوضع
_اوماال
_طبعاا... اما توصل دخليهالي علي طول
_وانا هعرفهاا ازاي
_هتلقيهاا وحده حلو كده
_تصدق عرفتهاا....تؤمر بحاجه تانيه
_اه قولي لمحمود.. يعملي كوبايه قهوه
_حاضر

وراحت لمحمود عشان تقوله وسابته وراحت المكتب قاعده حاطه ايديهاا علي خدهاا عماله تفكر تفكر هل الخطوه الي هتخدهاا دي صح ولا غلط هل هتعرف تعيش معاه ولا هتتقبل اصلا العيشه معاه ولا ده مجرد اعجاب في فتره الخطوبه وخلاص

_يووخ دماغي هينفجر مش عارفه حاجه.. اه انا هروح اخد اذن واروح لااحمد

_احم احم
_في حاجه يا اسماء
_بتوتر.. هو يعني ممكن يعني ولا لا ولا اقولك خلاص
_عايزه تمشي مش كده
_بزهول.. حضرتك عرفت ازاي
_انا مش اول سنه لياا هناا واعرف الواحد من تفاصيل وشه وانتي باين عليكي الحيره وانك تعبانه
_اه والله انت عندك حق.. عضت الكلب اثرت علي نفوخي والله
_بضحك.. يخربيتك ولسه مكملش قطعته..
_حرام عليك... هتخرببيتي لي ده لسه متبناش حتي
_امشي يا اسماء امشي يلا مش عايز اشوف وشك
_بصدمه... انت مصدقت ولا ايه يعني
_لا خدي بقيت اليوم اجازه مع انه لسه تاني يوم ليكيي
_ربنا يخليك ويعمر بيتك يا رب سلام

وجريت لمت حاجاتهاا وركبت تاكسي عشان تروح عند احمد

في مكتب احمد قاعد وقدامه ست شيك كده متريشه لبسه فستان قصير بيبين اكتر ما بيستر وعامله زي البليتشوو

_الي حضرتك بتطلبي ده صعب جدا
_بشموخ.. ولا صعب ولا حاجه يا حضرت الظابط انا كل الي طلباه تجبلي ريم وبس
_طب حضرتك اجبها منين مش فاهم
_من تحت الارض اتصرف
_وابوهاا يعني مش هو من كبرات البلد ما يتصرف ويشوف بنته راحت فين
_بصدمه.. انت عيزنيي اقوله ان بنتك هربت يا عثمان بيه وفضحت تكون بجلجل يعني ولا ايه اووف
_قطعه صوت الباب.. ادخل
_خطيبه حضرتك بره يا فندم
_خليهاا تستن...
_مين دي الي تستناا يا امور انت ... وكملت بسخريه...الله الله وكمان نسوان في المكتب يا احمد والله وطلعت خسيس وخاين كلكوا مصطفي ابو تورته
_شوف خطيبتك يا استاذ احمد و علي معادناا و االي اتفقنا عليه يتنفذ
_وانتي مين بقاا عشان تتفقي معاه بقاا كده وانا واقفه
_متجاهله كلام الي واقفه بتولع دي...بباااي
_بغضب وغيره... احمد قولي مين بنت الورمه دي جوبنييي حالااااا يلاا ولو مقولتش انا هرتكب فيك جنايه دلوقتي
_بيحاول يكتم الضحكه.. دي دي
_بغيره.. احمد متضحكش علياا قولي مين دي وانا مش هقتلك هحن عليك وهتجوزك بس
_بخبث وقرب منهاا وهمس.. بجد هتتجوزيني طيب يلاا
_حست بقربه ان قلبهاا هينفجر ووشهاا احمر .. ايه الحر ده ابعد يا احمد مش هتجوزك خلاص
_ولا مبعتش
_بتوتر.... هلم عليك امه لا اله الا الله
_شرنيه وتعمليهاا والله
_بفخر... عرفه
_بجديه.. نتكلم جد شويه بقاا اسماء انتي بتحبيني وموافقه نتجوز ولا لا
_....
_السكوت علامة الرضاا نكلم عمي بقاا
_استناا
_ايه
_مش عارفه
_طب يلا نفكر بصوت عالي... انتي عايزه ولا لا
_اه....لا مش عارفه
_يارب صبرني عليكي س سؤال انتي بتحبيني
_بتوهان.. مش عارفه يا احمد انا عايزاك وولا لا بس بحب اشوفك وبحب اتكلم معاك كتير اوي ومش عيزاك تبعد عني مهما حصل لو انا كنت عيزاك يبقي موافقه
_بصلهاا بحب.. تعرفي اني كمان بحس بنفس الاحسيس دي
_بجد
_اه.. بجد والله ببقي عايز اشوفك ومشبعش منك ببقاا عايز ارن عليكي ومش برضي عشان معطلكيش ببقي عايز انط واجيلك اقعد اليوم كله عندك
_...
_ساكته ليه
_احمد انا ماشيه.. هات ابوك وتعالا انهارده
_مشيت وبينادي عليهاا... اسماء طب موافقه ولا ايه
_ابتسمت.. خير يا احمد هنحدد معاد الفرح
_احمد بفرحه.... يااافرج الله

مشيت وقلبهاا بيدق بعنف وفرحانه.. روحت البيت

_السلام عليكم
_بستغراب.. ايه الي جابك بدري كده يا بنتي من الشغل
_كان لازم اجي احمد جي انهارده.. لازم ننضف البيت ده ونجيب النيش ده هناا ونغير شكل الانتريه
_قربت عليهاا وحطت ايدهاا علي رسهاا.. اسماء انتي بخير يا بنتي انتي تعبانه قوليلي حاسه بأيه طيب عندك كروناا نعزلك طيب ولا ايه الي حصل
_ضحكت.. انا فرحانه اوي متتخيليش قد ايه.. يلا يلا ورناا حجات كتير وكمان عايزه اعملهم الاكل وحلوياات

وجريت غيرت و طلعت مسكت البيت كله تنضيف هي وامهاا وحضرت الاكل وعملت لهم بسبوسه

في مكان ما

_الحاجات يا بوص
_اخد كام منك يلاا
_اخد 50 باكو يا معلم
_لي هو انا رايح المالديف ده انا راجع مصر
_صحيح يا بوص انت راجع مصر لي
_رايح اصفي حساب قديم جدا.. والله لندمك يا ابن فوزيه الي ماتت بحسرتها عليك انت والسنيوره بتاعتك

عند اسماء

_خلاص كل حاجه جاهزه ادخل انا اغير بقا

دخلت الاوضه قلبت الدولاب وامهاا دخلت الاوضه

_ياخرابي مش احنا لسه موضبين كل ده
_بضيق..مش عارفه البس اي خالص اوووف معنديش لبس خالص
_كل اللبس ده ومش لاقياا لبس
_تفتكري اللبس الدريس البينك ولا الابيض ولا اللبسي الاحمر ولا ولا الجيبه و البلوزه دي
_البسي الاسود
_انا ازاي مكنتش واخده بالي منه... شكرا يا ست الكل

جريت لبست الدريس الاسود وعليه طرحه بيضاا وحقيقي كانت في ابهي صورهاا ومسكت الايفون واتصورت كتير اوي وعملت حركات هبله كده زي الي بنعملهاا.. ودخلت امهاا

_يلا يا بنتي الناس بره
_حاضر ثواني صوره واحده بس تعالي نتصور
_انتي عيزاني اعمل الهبل الي انتي بتعمليهاا في الصور دي
_اه تعالي بس

واتصورت هي وامهاا كذا صوره وفي الاخر طلعت معاهاا

_السلام عليكم
_ابتسم..وعليكم السلام يا بنتي عامله ايه
_الحمد لله بخير يا عمو وانت اخبار صحتك ايه
_انا بخير الحمدلله
_ابتسمت بحب..اذيك يا احمد
_احمد من اول ما دخلت مش واخد باله من اي حاجه غيرهاا...هه ايه الاقمر ده
_امهاا بضحك..نحن هناا يا عم
_بأحراج..احم الحمد لله
_يلا يا جماعه الاكل جاهز

وراحوا كلهم ياكوا ورجعو قعدوا

_تسلم ايدك يا ست الكل الاكل تحفه
_بس مش انا الي عملته..دي اسماء
_بصدمه..بجد انتي الي عملتي
_بفخر..طبعاا ولسه الحلو جي
_طب والله كويس هتجوز شيف
_مش حرماك من حاجه اهوو
_بتوتر..احم عمي عملت ايه في الموضوع الي كلمتك فيه
_والله يا ابني محتار شهر قليل اوي
_بس انا مش عيزه بعد شهر
_امال بعد قد ايه
_ الاسبوع الجي
_بصدمه...نعم لا ازاي
_اتجاهل كلمهاا..ايه رأيك يا عمي
_والله يا ابني الرأي رأيهاا هي
_بصتله بصت نصر...وانا مش موافقه
_بضيق.. لي بقاا
_عشان انت قولت كمان شهر عشان اللحق اوضب حاجتي واسبوع مش هلحق اجيب شراب حتي
_بضيق.. طب نخليهاا بعد شهرر
_ابتسمت..
_هاا رأيك ايه
_الي بابا يشوفوو
_هو انتي خليتي فيها بابا بقاا.. نقره الفاتحه بقاا

قروا كلهم الفاتحه وقعدوا

_يلاا نتصور
_ابتسم احمد ... يلا

واخد منهاا الايفون واتصور كذا صوره مع العائله

_استنو بقاا اجبلكو الحلو
_هو بقاا في بطن للحلو تاني بقاا الله
_والله ما يحصل ده انا عملاه مخصوص
_اتفضل يا عمي دوق وقول رأيك
_وانا مليش ولا عمك بس
_طبعاا يابااشااا ده انت الاهم
_تسلم ايدك والله البسبوسه تحفه
_ربنا يخليك يا عموو.
_احمد..عندك حق دي احلاا من بتاعت المحلات
_احمد هي العلبه دي فيهاا ايه
_ابتسم...افتحيهاا
_فتحتهاا واتصدمت...الله شكولاتاا وبعدهاا بصتله بحزن..كده هتبوظلي الديت
_نعم وكل ده مكنتش دايت ده انتي كنتي لسه واحله طبق محشي وكمان البسبوسه
_كانت فاتحت علبه الشكولاتاا وبتاكل فيهاا..حرام عليك يا احمد سديت نفسي وقامت راحت البلكونه
_روح وراهاا يا ابني زي ما زعلتهاا تصلحهاا
_بص لابوهاا..روح يا احمد ربناا يهديكوا
_الجميل واقف لوحده لي
_....
_...
_هو الاقلب الي بيجرحناا في حاجه اكيد جرحاه ولا هو تربيه وطيه
_لا هو تربيه وطيه..بس بتسألي لي
_عشان انت واطي
_امم يعني انا جرحتك
_اه..شويه كده تعد علياا الاكل
_اكيد لا طبعاا..احنا بناكل عشان نعيش مش نعيش عشان ناكل
_الاكل ده متعه مش اي حد بيحس بيهاا..اسكت بقاا انت جوعتني
_بزهول...يا بنتي احنا لسه وكلين
_لا انا جوعت
_تعالي كوليني يا اسماء
_لا مليش في الحلويات
_بضحك...وربناا هتموتيني في يوم
_هش هش.بعد الشر عليك
_ابتسم..بتخافي علياا
_اكيد طبعاا..وكملت بتوتر..يلاا نطلع
_يلاا
_الحمد لله صلحتهاا
_بصراحه ربنا يهديكوا..وكمل بضحك..ربنا يعينك يا ابني علي ما بلاك
_بزهول...بابا
_احمد بيكتم الضحك...عمي خلاص دي خطيبتي
_ودي بنتي
_ابو احمد قام.. نستأذن احناا بقااا
_ما لسه بادري
_بادري من عمرك هنروح بقاا عشان الشغل الصبح
_في رعايه الله
_ابتسمت.. مع السلامه طمني اما تروح
_ابتسم بحب.. مااشي..لا اله الاالله

ومشي وهي دخلت وابوهاا دخلهاا

_اسماء
_نعم يابابا
_انتي مبسوطه يا بنتي
_ابتسمت.. الحمد لله يابابا
_يعني راضيه عن القرار
_صليت استخاره امبارح.. وحسيت اني مبسوطه ومرتاحه
_ابتسم... ربنا يكتبلك الي في الخير يا بنتي
_قامت وحضنته... ربناا يخليك ليااا وميحرمنيش منگ ابداا
_ويباركلي فيكي ياحبيبتي

وسبهاا وطلع وبعدهاا تلفونهاا رن

_ابتسمت.. هلا والله
_هلا هلاا بيكي
_ضحكت وكملت... كيف الحال يا شيخ
_الحمد لله والله
_عامله ايه
_ابتسمت.. الحمدلله وانت
_بخير مدام شوفتك انهارده.. بس ايه يابت يا اسماء الحلاوه دي
_بفخر... اقل حاجه عندي والله
_ابتسم بحب... ياريت تفضلي كده علي طول
_اومال طبعاا طبعااا
_حبيبي
_نعم
_هبعتلك صوره هتعجبك اوي اقفل وشفهاا
_خلصانه

وقفل وفتح الوتس

_ينهارك اسود
_ايه رأيك
_قمر والله
_ده منظر واتريكي مكنتيش بتاكلي يومهاا
_انت خت بالك
_جداا
_يلاا جود باي
_على فين العزم
_هنام يا خفيف
_لي يا غيبوبه
_عندي شغل
_خلي بالك مفيش شغل بعد الجواز
_ربناا يسهل
_تصبح على خير
_وانتي من اهلي

ابتسمت وقفلت التلفون وجت تنام حست بحاجه وحشه هتحصل مش عارفه ايه هي قامت اتوضت وصلت و دعت ربناا ان كل حاجه تكون بخير.. كانت نايمه وصحيت عرقانه ومش قادره تاخد نفسهاا وصرختت بدمووع

_احممممممددد

مسموح بلكلام الحلو والنقد واي حاجه تيجي منكو قمر 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent