رواية صغيرتي للبيع الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية صغيرتي للبيع الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

رواية صغيرتي للبيع البارت الخامس

رواية صغيرتي للبيع الجزء الخامس

رواية صغيرتي للبيع الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد


رواية صغيرتي للبيع الحلقة الخامسة

صغيرتي للبيع 
الفصل الخامس 
مراد بصدمه ايه 
الدكتور بتوتر وخوف هو.... هو هو انا قولت حاجه غلط 
مراد بهدوء لا بس انا مكنتش اعرف وكويس انك عرفتني عشان اخد بالي منها 
الدكتور طب الحمد لله 
انا ركبتلها محلول وكتبتلها الادويه دي وطريقة تغذيه عشان جسمها ضعيف مينفعش كده ف الحمل 
مراد شكرا الدكتور و حاسب الدكتور ومشاه ودخل لعشق 
كانت عشق قاعده سرحانه والدموع متجمعه بعنيها 
مراد بص لعشق وقالها عارفه الدكتور قالي ايه 
عشق بصت ف الارض بدموع وحسره وبصوت مكسور قالت قال اني حامل صح 
مراد ايوه انتي عارفه من امتي 
عشق من تلات شهور وحاسه ان البريود مش موجوده وقولت يمكن من كتر موانع الحمل الي بخدها خفت اعترف بس دي حقيقه 
مراد بصدمه كنتي بتاخدي موانع وانتي حامل 
عشق ايوه 
مراد انتي مجنونه صح 
عشق ليه
مراد ده ممكن يشوه الجنين ويأذيكي ويعمل مضاعفات 
عشق  لا مهو طول فترة العده مش باخد 
مراد خبط دماغه وقال قومي نعمل تحليل نطمن 
عشق لا والنبي بلاش انا خايفه 
مراد من ايه 
عشق معرفش بس خايفه وقعدة تترعش وتعيط 
مراد حضنها وقعد يهديها 
مراد ف سره والله لادفع اي حد اتسبب ف دموعك تمن غالي بس اما تبقي معايا  عشان متتأذيش 
بس اقولك ازاي ع الي فدماغي يا عشق ازاي 
فضلوا كده لحد عشق منامت ومراد كمان 
الصبح قامت عشق تتنفض بتحاول تفتكر اي الي حصل بينهم مش فاكره 
مراد صحي بتنهيده وقال بحزن متخفيش انا ملمستكيش انتي بالنسبه ليا مش اكتر من بنتي زيك زي تماره 
عشق ايتسمت وقالتله تماره ضيعت من ايدها حنان اب ملهوش وصف 
مراد اتكلم بحزن  لا دي هي الي علمتني الحنان بعقبها ليا 
وسكت شويه وعشق سرحانه 
وقطع شرودها قومي يلا عشان اروحك البيت وانا رايح الشركه 
عشق حاولت تعترض وقالت بس...... 
مراد قاطعها منغير بس انا كلامي واضح يارب تكون وصلت 
عشق حاضر 
مراد قلها خشي خدي شور وغيري هدومك الدولاب عندك مليان لبس وغالبا مقاسك 
عشق لبس مين 
مراد بتاعك 
عشق نعم.... 
مستحيل اقبله 
مراد بصلها بغضب ونظرة تحذير هتلبسي والا انتي حره 
عشق نفذت كلامه ودخلت اخدت شاور وخرجت غيرة 
لبسة فستان ابيض ومرسوم ع الطرف بتاعه من تحت ورد اصفر هادي 
وليه ع الكم كنار بنفس لون الورد 
وف الوسط حزام مجدول نفس الون اصفر 
ولبست بندانه بيضاء وحجاب اصفر ولبست شوز اسمر وشنطه سمرا لبستها كروس وخرجت مبتسمه 
مراد ابتسم وقال ف سره خساره والله ف البهدله يا عشق بس لليفهم
منك لله يا عبد الرحمن ضيعت نفسك وبناتك 
واخدها وخرجوا 
وصلها بيتها 
دخلت عشق ومراد اداها الادويه والورقه الي المفروض تتغذا بيها واكد عليها متهملش حاجه ومشي
راح شركته بيفكر هيعمل ايه
اما عشق ف امها اول مشافتها كده اتخضت من الكانيولا الي ف اديها والادويه وجريت عليها  
الام مالك يابنتي انتي كويسه 
عشق كانت هتقولها بس مرضيتش تحيرها وقالت بهدوء ظاهري متخفيش يا ماما
الام طب خشي ارتاحي ع مجهزلك الاكل ودخلت عشق وفضلت تفكر ف حالها هتعمل ايه ف ابنها 
معقول هتسيبه يجي ولا....
لا مش هتقبل استحاله 
حرام 
دخلت امها عليها اكلتها وادتها علاجها ونامت وصحيت ع صوت شفق وغسق الي رجعوا من امتحانهم فرحانين  وخلوا عليها جري يفرحوها
غسق بضحك انا ان شاء الله هطلع ب 97او اكتر 
عشق كويس كده تخشي السن وتفرحيني وتتغلي ف السلك الدبلوماسي 
غسق دبلوماسي ايه بس اترجم بس 
عشق بصتلها بغضب مندخلك اداب ونسكت واهو هتترجمي برضوا
خليكي ديما عندك حلم واسعي ليه هتوصلي انتي مش هتعاني اكتر من يوسف 
غسق ابتسمت وقالت حاضر اوعدك هعمل كل جهدي واشتغل ف السلك الدبلوماسي 
عشق ابتسمت وبصت لشفق ها اقول دكتوره شفق ودي فيها كلام وجريت حضنتها 
دخلت حور بتمثل الزعل وقالت مبسوطين منغيري ثم فرحانين اوي ليه منا هبقا مذيعه قمر 
عشق احلا مذيعه بس اتعبي عشان توصلي مش كلام بس 
حور اكيد يا عشقي
بصت عشق لرغد الي قاعده جنبهم ساكته وحبت تفرحها 
وقالت وانتي بقا ناويه ع اي يا صغنن انت 
رغدبزعل  مش ناويه 
وكانت قايمه عشق مسكتها وشدتها لحضنها وطبطبت عليها 
عشق بحنان مالك 
رغد ببراءه وحزن هو بابا بيكرهنا ليه
 وبيكرهني انا اكتر واحده ليه
عشق بحزن مفيش اب بيكره بناته 
رغد ده كان هيموتني 
عشق بيهدد بس
رغد والي يهدد يعورني وحطت ايدها ع رقبتها بوجع وقالت انا بكرهه واول م اكبر هاشتغل واخدكم ونمشي عشان هو وحش وفضلت تعيط 
عشق بحنان والله هلاقي حل بس هو شوية وقت اتحملوا 
رغد مسحت دموعها ودموع عشق وقالتلها زي معيطك هفرحك 
عشق ازاي 
رغد هفضل اذاكر وابقا مهندسه 
عشق حضنتها وقالت وعد 
رغد وعد 
عشق وانا ان شاء الله هفضل جنبك لحد متبقي احلا مهندسه ف مصر 
رعد ف مصر بس  وبصتلها بطرف عينها 
عشق امال فين 
رعد ف العالم كله هعمل حاجات محدش عملها واشرفكوا
البنات ضحكوا وحضنوا بعض 
وفجأه قطعهم صوت الام بتقول سيبوا اختكم ترتاح وتعالوا معايا وخدتهم وخرجت 
عشق اطمنت انهم خرجوا ومسكت فونها وقالت خلاص كده امان
بجد وصل 
يبقا ليه التأخير 
 نفذ خلينا نرتاح بقا 
وقفلت الفون وقعدت سرحانه فتره طويله وخايفه ع ابنها الي جاي ومصيره ايه 
وفجاه سمعت صوت بره وقامت مبتسمه وبتقول كويس اهو بينفذ 
خرجت لقت شوكت وعبد الرحمن جايبن مأذون 
اتقلبت ابتسامتها لتكشيره 
وبصت لشوكت بلوم وقالت حتي انت 
بصلها ببرود وكانه بيقولها ابوكي بعكم جت عليا ولف وشه للمأذون وقال يلا يا شيخنا
وبدأ عقد القران ووقت مجه اسم العريس 
دخل شاب قمحي بعيون سمرا وشعر بني سايح جسم رياضي وابتسامه تسحر وقال للمأذون رائد شوكت العدوي 
انا العريس يا مولانا 
عبد الرحمن بصدمه نعممممم 
تفاعل المره الي فاتت وحش اوووووي وزعلني 
وانا اقل من الف مش هنزل الجديد 
بسرعه بقا كومنتس كتير عشان يطلع ف اول الجروب ديما ويتفعلوا وحطوا رايكم ف كومنت
وده الغلاف الجديد بنوته صممتهولي رأيكم  ولو  حد عنده تصميم غلاف برضوا ممكن يبعتهولي ف كومنت  عشان هبطل احط الغلاف القديم

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صغيرتي للبيع
google-playkhamsatmostaqltradent