رواية أميرتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية أميرتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

رواية أميرتي المجنونة البارت الخامس

رواية أميرتي المجنونة الجزء الخامس

رواية أميرتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد


رواية أميرتي المجنونة الحلقة الخامسة

أميرتي المجنونه 
البارت الخامس 
اولا الناس الى بتقول مبنلقيش كتابتك وبنلف عليها ابعتولى ادد او اعملوا فلوا والى يبعت ادد يعرفنى عشان مببصش ع الادات غير نادر 
وثانيا ممكن الى يحط ريأكت يحط كومنت برأيه مش مجرد تحط ريأكت
وبلاش المتابعه الصامته عشان بحس بإحباط يا جماعه
وفصل واحد عشاز تفاعل مش عجبنى يا شباب 
الدكتور بنتك محتاجه عمليه فورا والفلوس لازم تندفع حالا
جمال لى هى عندها اى 
الدكتور انت ازاى متعرفش بنتك عندها ورم خبيث والمفروض بتتعالج منه 
انت ازاى متعرفش؟! 
جمال مهى مش بنتى 
بس مش ده المهم 
المهم العمليه هتكلف اى 
الدكتور ١٢٠الف جنيه 
جمال بصدمه كام.....؟! 
الدكتور زى مقولتلك كده ١٢٠الف جنيه 
جمال خبط ع دماغه من صدمه وحس بندم 
لاول مره يحس انه ضغيف وعاجز 
جمال طيب يا دكتور  ممكن تعملها العمليه وانا هاتصرف ف الفلوس 
الدكتور لازم تدفع حاجه تحت الحساب 
جمال طب والحل 
الدكتور ممكن نستناك ساعه او اتنين ع بال متتصرف 
جمال تمام 
ورن ع الفون 
جمال ايوه يا نعيم محتاجك ف خدمه 
نعيم خير وانت فين حالا 
جمال مش مهم انا فين المهم انا محتاج اى 
نعيم محتاج اى 
جمال محتاج فلوس وفلوس كتير الى تقدر عليه هاته عشان انا متأكد انهم مش هيكملوا المبلغ بس اهى نوايا 
نعيم: حاضر عنيا 
بس ادينى نص ساعه وانا اجمع المبلغ الموجود لان زى م انت عارف كلوا مدفوع ف الجمعيات او محوشه مع نورا
جمال تسلمل
وقفل ورن ع هيثم 
جمال ايوه 
هيثم مال صوتك 
جمال هيثم انا محتاج فلوس فلوس كتيركل الى تقدر عليه ومتسالش ليه 
هيثم طب ثوانى اجمعلك الى اقدر عليه 
جمال تمام هستنى اتصالك بس استعجل 
جمال قفل السكه وقعد يفكر هيجيب فلوس منين تانى ملقاش قدامه غير أميره 
افتكر انها بنت حلال وبتحب الخير
رن عليها 
اميره: بهدوء وحنان عكس العصبيه ال.ف شغلها ردت:ألووو
مين معايا 
جمال بتردد: انا جمال 
أميره: خير يا جمال ومال صوتك متوتر وقلقان 
جمال: اصل انا كنت بسأل عن ورق المشروع بدور عليه ف الورق الى معايا مش لقيه خايف ليكون ضاع 
أميره: لا ابدا انا اخدته اوريه لوالدى انت نسيت ولا اى؟
جمال اتصنع الصدمه: اه نسيت شكرا لحضرتك
وقفل بسرعه 
جمال ل نفسه 
انت عبيط يا ابنى ده انت مكملتش شهر شغل وهتطلب منها فلوس 
مهو البنت ف خطر 
طب ندور واخر احتمال لو معرفناش نتصرف تبقا تكلمها
فاق جمال ع رنت الفون 
كان هيثم 
هيثم انا جمعت مبلغ كويس 
وشويه وهيجى كمان 
جمال: تقدر تجمع لحد كام مثلا 
هيثم: سكت ٢٠او ٢٥
جمال: مش مكمل الربع 
هيثم: فهمنى محتاج كام 
جمال: ١٢٠الف 
هيثم: ازاى 
جمال: مش عارف اتصرف 
هيثم طب بص ممكن اوصلك ل حوالى ٥٠او٤٥ألف 
ينفعوا 
جمال حلو اوى 
هيثم طب انا هاجبهم واكلمك وقفل 
نعيم رن على جمال 
نعيم چيمي جبتلك مبلغ يستاهل 
جمال كام
نعيم  مبلغ يستاهل 
جمال طب شويه وهأعدى عليك انت وهيثم واكلمك 
وأخد كم 
نعيم تمام
 وقفل السكه
جمال قعد يأخد نفسه بصعوبه وهو بيحمد ربنا ع صحابه
وفجأه جت الممرضه تجرى 
وقالت: بنت حضرتك فاقت يا أفندم
قام جمال جرى وراح للبنت 
جمال عامله اى دلوقتى يا وردتى 
البنت شكراً يا عموا انا الحمد لله 
جمال اسمكى اى يا كويته انتى 
البنت اسمى ميرال
جمال اسمك حلو يا ميرا
انا بقا جمال 
ميرال: بضحك ميرسي يا چمي
جمال حلو چمي منك يا كيوته 
ميرال: هى مامى فين 
جمال: مامى مين 
ميرال: مامى سو 
جمال سو 
ميرال: اه سو 
جمال هى ازاى سيبكي لوحدك كده 
ميرال: مهو انا كنت مع عمتو وعمتو دخلت تجيب كاكوا من الماركت عشانى 
جمال طب انتى حافظه رقمها 
ميرال: ايوه 
جمال اداها فونه وقلها رنى عليها وكلميها 
رنت البنت ع مامتها  وطمنتها وسالت جمال ع المستشفي وقلتلها  جت تقفل الفون افتكرت 
ميرال: ايوه يا مامى رنى ع عمتوا عرفيها انى انا ف المستشفي زمنها قلقانه 
وقفلت 
جمال: شطوره يا ميرا وحضنها 
جمال: بتحبي الشكولاته والكاكو 
ميرال: ايوه 
جمال: طب دقيتين وراجع 
ميرال: اوك 
جمال: خرج جاب كوبيتين كاكوا وشكلاته وبسكوت للبنت ورجع 
جمال: جبتلك كاكوا باللبن
ميرال : لبن!
جمال: اه لبن 
ميرال: مش بحبه 
جمال قعد يقنع البنت تشربه 
وفجأه خلت الام وحضنتها 
وهى قلقانه 
الام: وحشتيني يا ميرال 
كده تقلقينى عليكي 
ياسمين: سورى مامى 
الام حضنتها: متقلقيش يا روح مامى 
وفجأه جيت بنت حوالى ١٨سنه ومعاها بنتين اكبر من ميرال  ودخلوا بجروا وراحوا حضنوا ميرال 
ورجع بيعيطوا وحضنوا مامتهم 
ومعاهم البنت الكبيره 
الام بغضب: بتعيطوا ليه انتوا التلاته 
البنت الكبيره بحزن: انا أسفه يا ابله ساره والله كنت.........
ساره بغضب: متعيطيش انتى مش بس اختى الصغيره انتى بنتى كمان يا سما 
چولى: مامى هى ميرا بخير 
ساره: ايوه يا چولى 
چوليا: مامى هى لى وشها اصفر كده 
الام: مجرد متعمل العمليه هتبقا كويسه 
جمال كان واقف بعيد بيبصلهم وفجأه اتدخل
جمال: هو ده سبب خوفك يا ساره 
ساره تنحت:انت؟!
جمال شوفتى الحظ والظروف حلوين ازاى 
خلونى اشوف القمرات الصغيرن دول وميرا القمر دى 
ساره انت اى الى جابك هنا؟
ياسمين چيمي هو الى جابنى المستشفي يا مامى 
ساره چيمي مين 
ميرال: چمي جمال 
عمو الى واقف قدامك ده 
ساره انتى بتقولى ع حد اكبر منك وتندهيه باسمه 
حسابك معايا يا ميرا 
ميرال مسكت ودنها وقالت اسفه وبصت بتصنع البراءه وترمش بعنيها
ساره متحوليش يا هانم هتتعقبي 
ميرال انا تعبانه يا مامى 
ساره هتخفي بأذن الله واعاقبك 
ميرال بس جمي صحبي 
جمال ابتسم وقال اه صحاب ولسه شاربين كاكو باللبن 
ساره وسما والتؤام چولى وچوليا ف نفس واحد: لبن؟!
ساره هو قال لبن صح 
جمال اه لبن 
ساره طب ازاى يا جدع 
جمال عشان احنا صحاب 
صح يا ميرا 
ميرال صح يا چيمي 
راح جمال لميرال وحضنها وقالها بصي انا هاغيب شويه واجى اقعد معاكي
ميرال حضنته وقالت متتأخر يا جمى هتوحشنى 
ساره كانت بتبصلهم بتعجب 
خرج جمال وساره سابت البنات وخرجت وراه 
ساره أستاذ جمال 
شكراً
جمال ع اى 
ساره بتظهر القوه ع انقاذ حياة بنتى 
ع ضحكتها الى مشوفتهاش من وقت غياب ابوها الله يرحمه ويسكنه الجنه يارب 
جمال يارب 
ساره شكراًع انك خليها إبتسمت
ابتسامت بنتى تساوى الحياه 
بنتى لو حصلها حاجه انا ممكن اموت واتفتحت عياط 
جمال ربنا يحفظهالك يارب
وانتى لازم تكونى قويه 
وبعدين لو ربنا حكم علينا فهى امانة ربنا لو استردها هتقوليله لا 
ساره مقدرش
جمال يبقا خليكى قويه عشان بناتك بلاش تضعفي 
ساره مسحت دموعها وابتسمت 
جمال بناتك ملهومش غيرك 
اطمنى هأخد بالى منها وان شاء الله خير 
وفجأه قطع كلامه الفون استأذن ورد وفجأه أبتسم 
تسلمولى طب تعالولى مستشفي*****
وقفل معاهم بيتلفت ملقاش ساره موجوده 
دخل يشوفها ف الاوض ملقهاش 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent