رواية انا عاشق ولكن الفصل الخامس 5 بقلم ايمن المناعي

 رواية انا عاشق ولكن الفصل الخامس 5 بقلم ايمن المناعي

رواية انا عاشق ولكن البارت الخامس

رواية انا عاشق ولكن الجزء الخامس

رواية انا عاشق ولكن الفصل الخامس 5 بقلم ايمن المناعي


رواية انا عاشق ولكن الحلقة الخامسة

الحلقه 5
انا العاشق ولكن
اميره:هو انا هخرج امتي
احمد :النهارده ان شاء الله
شاهي :ايه رايك يا ميرو لو روحنا شرم نغير جو
اميره :هو انا يعني معايا فلوس
احمد:اكيد يا ميرو وانتي كمان يا ستي اشهر باشمهندسه وشغاله معايا
اميره :بجد ......طب فين اهلي
شاهي :بابكي ومامتك اتوفي وانتي صغيره وجدك هو الي رباكي بس هو دلوقتي مسافر
اميره :يعني انا يتيمه ووحيده كمان
احمد:انتي مش وحيده يا ميرو واحنا مش هنسيبك ابدا 
اميره:شكرا بجد ليكي انتوا بجد اجدع اصدقاء
..............................................................................................................
حازم:الو يا فارس
فارس:انا جي خلاص يا حازم
حازم :لا خليك احنا الي جيبن
فارس:جين فين
حازم :شرم عشان اميره تريح اعصابه 
فارس:ماشي يا حازم
حازم يقولك ايه؟؟
فارس:ارغي
حازم:احجز لاميره شليه جبك عشان تبقي قريب منك
فارس :ان شاء الله
.............................................................................................................
في شرم الشيخ 
اميره:تعالي بقي يا شاهي احكيلي علي نفسي شويه
شاهي بتعب:بصي يا ميرو انتي مكنتيش رخمه كده صيبني يا بنتي انام انا تعبانه
اميره :علي فكره بقي انتي رخمه اووووووي
شاهي :تصبحي علي خير يا ميرو
..........................................................................................................
خرجت اميره في الجنيه كي تتمشي وفجاه لاقيت شاب طويل القامه حست انها تعرفه قلبها بينبض كل ماتقرب منه قربت منه وقالت :لو سمحت انا حاسه اني اعرفك هو انت تعرفي
..........:تصدقي وانا كمان 
اميره:وانت كمان ايه؟؟
.....:حاسس اني اعرفك
اميره:انا اميره وبيقولوا اني باشمهندسه
.......:بيقولوا
اميره بكسوف:اصل انا فقد الذاكره ومش عارفه
.......:طب انتي مكسوفه ليه ماشي يا ستي تعالي نتعرف ببعض
اميره:طبعا انا ميره
....:انا فارس وباشمهندس كمان
اميره:ممكن نكون احنا اتقابلنا في الكليه
فارس:ممكن 
اميره:انت هنا شغل والي سياحه
فارس:هرووووووووووب
اميره:من ايه؟؟؟
فارس :معلش يا اميره خليني هربان
اميره:انا اسف اني اتدخلت بحاجه مش ليا
فارس:عادي يا اميره وهو احنا مش صحاب
اميره :اكيد صحاب..........ياااااااه انا اتاخرت اوووووي انا لازم امشي
فارس:هشوفك تاني 
اميره :ان شاء الله
واميره وهي ذاهبه تكلم فارس قائلا اميره
اميره :نعم
فارس:ممكن رقم تليفونك
اميره:بس انا مش حفظاه الموب اه سجل نمرتك ورن عليها
فارس اوكي......اخد فارس وكتب الرقم ظهر له اسم "حبيبي" فرح جدا وغير الاسم الي فارس لكي لا تعرف انه يعرفها قبل كده واعطاها الموب ومشه وهو سعيد وهي كذلك
..............................................................................................................
دخلت الي غرفتها سعيده الي الغايه واترمت علي سريرها بفرحه فاقت من تفكيرها علي صوت شاهي وهي بتقول :ايه يا عم جوليت مالك 
اميره :قابلت واحد حسيت اني اعرفه لما روحت كلمته حسيت بفرحه وقلبي كان بيدق اهاااااااااااااا يا شاهي فارس فارسي انا 
شاهي بصدمه:اسمه فارس
اميره:اه يا شاهي .....هو انا اعرف حد اسمه كده
شاهي :اه لا ماهو لالالالالالا لا يمكن يكون لالالالالا
اميره مالك يا شاهي 
شاهي هو قالك ايه احكيلي 
ظلت اميره تحكي لشاهي وخافت علي اميره علي ادراكها للحقيقه فقررت ان تخفي الموضوع تماما ..
..............................................................................................................
فارس :عارف يعني ايه يا حازم انها كانت لسه مسجله رقم تلفوني بحبيبي 
حازم :يعني ايه؟؟؟
فارس بفرحه :يعني لسه بتحبني 
حازم:وانت كان فين عقلك يا استاذ لما انت بتحبها اوووووي كده ليه طلقتها
فارس:عشان في فرق اميره الي حبتها واميره الي اتجوزتها واميره دلوقتي
حازم :وايه الفرق؟؟؟؟
فارس:الفرق هو لما كنت بحبها كانت بريئه متعرفش حاجه عن الحب انا اول واحد لمس قلبها ولما اتجوزتها اصبحت مثال للزوجه العربيه اهمال الزوج والنفس الاهتمام بالبيت والنكد وبس اما دلوقتي فهي مهتمه بنفسها بريئه واصبحت عنيده وصعب حد يلمسها 
افهم يا حازم محدش فهم اميره قدي سعادتها في ايدي انا وبس ...
حازم :انا هساعدك انك ترجعلها بس لو جرحتها تاني
فارس:احنا الاتنين جرحنا بعض يا حازم ولازم نصلح ده 
.............................................................................................................
احمد:الو ..ازيك يا شاهي
شاهي :تمام يا احمد انت اخبارك ايه
احمد تمام ايه اخبار اميره
شاهي تمام خرجت تتمشي ورجعت نامت شويه 
احمد طب تمام انا عندي كام شغل كده اخلصها وابقي اجي اقعد معاكم كام يوم
شاهي اوك يا احمد سلام
احمد سلام
...........................................................................................................
في بليل كانت اميره نايمه علي السرسر وتلعب بخصرات شعراها عندما اعلت هاتفها بقدوم رساله "يا مساء الورد والحب والجمال انا قولت امسي علي القمر قبل ماينام"
فرحت كتير من هذه الرساله قامت بارسال رساله اخره "مساءك وصل وبقولك مساء الفل والياسمين"ثم اعلن هاتفه للمره التاليه "هو احنا ممكن نعزم الشمس علي الفطار الصبح"
ثم بعدت له"هوانت مش بتكلم القمر والي انت غلط وكنت قاصد الشمس وبعدها للقمر"
ثم اعلن هاتفه للمره التالته بقدوم رساله"مانتي قمري بليل وشمسي بالنهار ايه موافقه"
ثم بعدت له "موافقه نتقابل الصبح تصبح علي خير"
ونامت اميره وهي حاسه بصراع بين قلبها الي بيقولها استمري مع فارسك وعقلها الي بيقولها ابعدي عنه احسن مايجرحك ....

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عاشق ولكن
google-playkhamsatmostaqltradent