رواية نور والحياة الفصل الخامس 5 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل الخامس 5 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة البارت الخامس

رواية نور والحياة الجزء الخامس

رواية نور والحياة الفصل الخامس 5 بقلم جوري محمد


رواية نور والحياة الحلقة الخامسة

الفصل الخامس من💞
.............💓.نور والحياة

بقلم.جوري محمد 💞

نور جابت القهوه لمحمد وشربها من غير ما يدي اي تعبير

محمد تسلم ايديك ياقمر

نور بالهناء والشفاء

جميله بتبص لي محمد

محمد. انا قايم اقعد شويه في اوضتي

دخل محمد في الاوضه و وفضل محمد ينفخ من كثر الشطه اللي في القهوه ماشي يا نور ان مخليتك تعيطي دلوقت

جميله يا بنت انت عملت القهوه حلوه

نور..لا بس مش عارفه شربها ازاي

جميلة. انت حطيتله ايه فيها

نور....شطه

جميلة يخربيت عقلك يا نور

وسمعوا صوت جاي من اوضه محمد

محمد الحقيني يا ماما بطني

جرو على الاوضه

محمد بطني بتوجعني قوي يا ماما

جميلة. سلامتك يا حبيبي سلامتك

نور عيطت انا ما كانش قصدي يحصل ده كله انا قلت هتشرب شويه صغيرين وهترجعي الباقي انما انت عنيد وشربتها كلهاطب هنعمل ايه دلوقتي

جميله يخربيت عقلك يا نور اتصلي بالدكتور

محمد...استني يا جميله انت كنت عارفه نور هتحط ايه

جميلة..توقعت يا ابني يا حبيبي

محمد...يعني انتم الاثنين اتفقتم علي

جميلة. انا مالي يا اخويا نور اللي حطيتلك الشطه

محمد. مسك شعر نور

نور..خلاص يا محمد والنبي اخر مره مش هاحط لك شطه ثاني سيب شعري بقى

محمد..عارفه يا نور لو لا حرام الشعر الجميل ده يتقطع كنت قطعته من جذور يعني كنت هتبقى قرعه

نور...طب خلاص سيب شعري

محمد..ساب شعرها

نور....جريت على الاوضه يخرب بيت غبائك يا اخي والله امها هتكون داعيه عليها اللي هتيجوزك

وعدى اليوم وايام ثانيه والاحوال زي ما هي احمد بيتصل بنور كل يوم الصبح وبالليل
ومروه بقت في شهرها الاخيره وفي يوم الولاده كانت نور عندهم في البيت هي مرات عمها واحمد في الشركه وجاء لمروه وجع الولاده و اخذوها على المستشفى

واتصلوا باحمد

احمد. هاجي لكم هناك

جميلة مروه محتاجه نقل دم ضروري وفصلتها فصيله ندرة

نفس فصيله دم نور ولكن نور عندها انيميا وفي نفس الوقت بتخاف من الدم

والدكتور خرج عايزين نقل دم بسرعه المريضه حالتها خطره جاء لها نزيف في الولاده

جميله انا هاروح اتصل باحمد هخليه يدور على دم في المستشفيات ومشيت تتصل

ونور راحت للدكتور قالت له انا هتبرع بالدم لها وانا صغيره وصحتي حلويعني مش هتحتاج تحاليل

وفعلا الدكتور اخذها تتبرع بي الدم.

الممرضه خلاص يا ستي خلصنا تشربي بقى العصير ده عشان يعوض الدم اللي اخذنا

نور حاضر انا كويسه وقامت علشان تقف وتمشي راحت وقعه اتخبطت في السرير

الممرضه الحقنه يا دكتور المتبرعه وقعت من طولها

الدكتور علق محاليل وقال لها روحي ناديلي مدام جميله من بره

الممرضه ندهت لها هي بنتي حضرتك البنت اللي كانت مع حضرتك

جميله ليه هي فين حصل لها حاجه

الممرضه لا يا فندم هي بخير بس الدكتور معلق لها محاليل جوه

وكلهم جريوا على الاوضه اللي فيها نور لاقوها معلقه محاليل و غايبه عن الوعي

جميلة يا حبيبتي يا نور انا ما اخدتش بالي انها اختفت من جنبي والله يا احمد

احمد بيكلم الدكتور مش حضرتك تعمل لها التحاليل وتتاكد انها ما عندهاش امراض

الدكتور. ما كانش في وقت نعمل تحاليل بس هي بخير والمريضه الثانيه بخير ولدت بنوته حلوه قوي ربنا يخليها لك

احمد..اروح انا اشوف مروه

جميلة طب يا حبيبي روح

احمد..حمد لله على السلامه يا ام نور
بقلم جوري محمد
مروة. نعم دي

احمد.. اقل حاجه نعملها عشان خاطر نور نور تبرعت بالدم لكي وهي راقده في الاوضه الثانيه لانها ما قالتش للدكتور انها عندها انيميا وتعبت بعد ما تبرعت بالدم

مروة. نور عملت كده طب وده ماله ومال تسمي البنت باسمهالا انا بنتي مش ها سميها نور

احمد خلاص دلوقت يا مروه بعدين نتكلم في الموضوع ده

مروة انا هسميها جميله على اسم خالتي

احمد.. ماشي اهدا دلوقت بس

نور بدات تفوق

جميلة. الحمد لله يا بنتي انت بخير روحت تبرعي ليه يا نور وانت عارفه انك عندك انيميا وما ينفعش تبرعي ما كنا هنتصرف

نور. وكنت هات تتاخروا عليها والبيبي محتاج تبقى مامته قويه

جميلة. ربنا يا بنتي يكرمك على قد قلبك الطيب

دخل احمد انا مش عارف اشكرك ازاي

نور خلاص يا ابيه المهم البيبي ومروه يلا نروح نشوفهم

نور. البيبي جميل قوي يا ابيه

جميله هتسموها ايه يا اولاد
بقلم جوري محمد
مروة هنسميها على اسمك يا خالتي هنسميها جميله

نور اسمها حلو قوي وهيبقى اثنين في العيله ده هيبقى جميل جدا جميله صغيره وجميله الكبيرهالف مبروك يا مروه

وجاءت ام مروه حمد لله على سلامتك يا حبيبتي مش كنت قلت قبل ما تيجي او تتصلي حتى كنا نقف جنبك

احمد المهم انها قامت بالسلامه

ام مروة سمتو ها ايه يا اولاد

نور بتضحك سميناها جميله

ام مروة وانت تسميها ليه

نور. لا انا مش سميتها ابيه ومروه اللي سموها

ام مروة. ربنا يخليها لكم يا ابني

احمد. شكرا يا طنط

جميله يلا احنا بقى يا نور

ام مروه ليه مش هتقعدي مع مروه

جميله..نور تعبانه اصل نور تبرعت بالدم لمروه وهي عندها انيميا فتعبت

ام مروة طب وايه يعني لما اتبرع ما هم اخوات غير كده دي مرات ابنك يعني نور ترد شويه من جمايلكم عليها

جميلة. ايه اللي انت بتقوليه ده نور بنتي وما فيش ام لها جمايل عند بنتها والله لو حد ثاني قال الكلام ده انا كنت هتصرف معه تصرف ثاني الف مبروك يا مروه وسلام يا اختي

ام مروة. مع السلامه هو انا قلت الا الحقيقه هو كده الحق دائما بيزعل

وبعد ما جميله ما ودعت اختها وقالت لها سلام يا اختي

جميلة استني يا نور هاجيب حاجه من جوه وهاجي على طول اقعدي هنا

نور حاضر يا ماما

جميلة ...يا ريت بعد كده تراعي الكلام اللي بيطلع من بقك انا سكت المره دي بس لو قلت الكلام ده ثاني هتبقى لا انت اختي ولا اعرفك

ام مروة. معلش يا اختي انت زعلت مني انا ما اقصدش انت عارفاني على نياتي

جميلة..ما انا عشان عارفاك بنبه عليك وها عديها المره دي وراحت مشيت و سبتها

جميلة يلا يا نور

احمد..طب استني ماما انا جاي اوصلكم

جميلة.. لا يا حبيبي خليك مع مراتك انا ونور هناخذ تاكسي

ومشيت جميله ونور

احمد انا نفسي اعرف الكلام اللي انت قلته ده لازمته ايه البنت عملت لكم ايه دي كانت عارفه انها هتتعب و تبرعت بالدم لبنتك يا ريت تغيروا معاملتكم معها

مروة . انا تعبانه ما تنرفزنيش عشان بنتك ما تتعبش

احمد. لا يا ستي مش هتكلم على ايه خلينا ساكتين احسن

وجميله ونور روحوا البيت

جميلة.. اوعي تزعلي يا نور

نور ازعل من ايه ده انا فرحانه

جميلة. ماشي يا حبيبتي خشي غيري هدومك عقبال ما اعمل لك اكله حلوه ناكلها سوا

نور. لا انا مش جعانه يا ماما ما تتعبش نفسك انا هدخل اصلي وبعد كده انام

جميلة..لا انا جعانه هناكل سوا ولا عايزاني ازعل منك

نور. وانا اقدر على زعلك يا جميله

جميلة ايوه كده خشي يلا

نور. دخلت اوضتها و توضت وقعدت تصلي بتدعي ربنا انه يشيل من قلبها اي كره او حقد لحد عشان هي عايزه قلبها يفضل منور بحب الناس

جميله.. جابت الاكل يلا يا نور علشان نتغدى انا جايبه الاكل

نور. هنقعد على ارض

جميلة. هناكل يحسن رجلي وجعاني مش قادر اقعد على الكرسي

نور. ماشي يا ستي واقعد بيتغدوا

وجاء عمها جميلة اغسلي ايدك وتعالى كل معنا على الارض يا اخويا النبي عربي

مصطفى. لو شافتك فاكهه دلوقت

جميلة. هتعملي ايه يعني ما يهمنيش منها والله

مصطفى . هتقول لك بتاكله على الارضي ليه السفره عملوها ليه ناس بلدي

جميلة..هاقول لها احنا بلدي و بنحب البلدي بنت سلطح بابا دي هههههههه يلا يا اخويا تعال كل وخلص

وتغدوا وقامت نور تعمل الشاي وهي قايمه دايخه

سندهاعمها ما لها البنت دي النهارده

جميلة..بعدين هاقول لك خشي انت يا نورا نامي لك شويه وانا يا حبيبتي ها الاكل و اعمل شاي لي و وعمك

نور. طب هنظف المطبخ الاول علشان انت مش بتحبيه مش نظيف

جميلة. انا قلت ايه خشي نامي شويه

نور. حاضر ودخلت نور نامت وهي نائمه بتحلم بي مامتها وقعدتتحكي لها اللي بيحصل معها و وتشكي من باباها اللي مسافر على طول و قد ايه ربنا عوضها بعمها مصطفى وجميله مراته وتخيلت ان مامتها اخذتها في حضنها ونامت فضلت نور نائمه من العصر لحد الفجر

نور. صحت الفجر وصاحت عمها وجميله مراته علشان يصلوا وبعد كده سمعت نور وجميله القران مصطفى وبعد كده فطروا
بقلم.جوري محمد
جميله احنا النهارده هنروح النادي يا مصطفى ايه رايك تبقى تيجي تتغدى معنا بس هنعدي الاول علىالمستشفى ماشي

مصطفي. اشوفكم في نادي سلام يا نور سلام يا جيمي

جميلة. ايه يا عم ما تقوليش جيم دي ده انا مراتك هوانا واحد صاحبك ههههه

مصطفى باحب اضايقك قبل ما انزل

جميلة..طب مع السلامه بقى يا حبيبي سكتك بيضه

وعدي اليوم وراحت نور وجميله المستشفى قعدوا شويه

واحمد جاء ازيك يا ماما ازيك يا نور

نور. الحمد لله

احمد..ايه ده انتم رايحين فين

جميلة. رايحين النادي هنتغدى هناك و بابا هيجي هناك

احمد.. الله يسهل له

جميلة..لمي نفسك كده روح يلا عند مراتك

احمد. ماشي يا ست الكل وراحت نور وجميله النادي ولقيت هناك عمر صاحب محمد سلم على جميله

عمر. مش هتعرفيني يا طنط

نور انا نور بنت عم محمد

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والحياة
google-playkhamsatmostaqltradent