Uncategorized

رواية ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

 رواية ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

رواية ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

بعد مرور اربع اشهر
أدهم.. أسر عرفت حاجة
أسر بحزن.. لا معرفتش حاجة
أدهم.. انشاءالله هتلاقيها و هي هترجع أكيد 
أسر.. انا السبب 
أدهم… انشاءالله هتلاقيها 
أسر… طب أنا هقفل بقى عشان نازل افطر في حتت مطعم على البحر
أدهم… يعم يا عم 
أسر.. اقفل يا بومة سلام 
قفل أسر و أخد مفاتيح العربية و نزل من الأوتيل اخد العربية و مشي راح المطعم و دخل من الباب 
لقى ملاك ( هتلاقى المشهد في أستوري بتاعت بدچ الكاتبة مريم حسن)
وقعت منها الصنية و جريت فتحت الباب الخلفى و أسر جري وراها  فضلت تجري في شوراع كتير و هو كمان بيدور عليها 
أسر… ملاااااااك ملاااااااااك 
و فجأة سمع صوت وجع حد فضل يمشي ورا الصوت 
لحد ما لقى ملاك قاعدة على الأرض 
أسر… ملاك  
ملاك قامت سندت على الحيطة 
ملاك… انت هنا ازاي
أسر.. واحشتيني اوي كنتي فين و جي يحضنها بعدت عنه
ملاك.. أبعد عني 
أسر… ملاك انا بقالي كتير بدور عليكي 
ملاك بدموع… مسألتش نفسك مشيت ليه ها مشيت 
بسببك عشان عشان انت ككنت عايز عايز 
و فجأة أغم عليها بس أسر لحقها و شالها و ركب تاكسي 
و قالو روح على المستشفى 
وصل أسر المستشفى و شالها و دخل بيها المستشفى 
و دخلها اوضة الكشف 
الدكتور… هو ازاي ده يحصل ازاي تبقى حامل و الحمل ده في خطر عليها و ممكن تموت 
أسر… ماشي 
الدكتور… انت بارد كده ليه تلاقيك انت ألي غاصبها
أسر مسكه من لياقة قميصه.. لما تتكلم مع أسر الحديدي تتكلم عدل فاهم 
الدكتور جري بخوف و أسر دخل جوا 
ملاك بخوف .. انت جبتني هنا ليه هتعمل ايه
أسر… متخافيش .. ملاك أنا اسف اسف على كل حاجة عملتهالك و أسف لو كنت غصبتك على حاجة في يوم ده خوفي عليكي انتي فاهمة يعني ايه تمشي و تسيبني أنا مش هبقى موجود مفيش ملاك يبقى مفيش أسر 
ملاك… يعني انت خلاص مش عايزني انزل البيبي
أسر… أبقى بكدب لو قولتلك اه بس ده ألي هيريحك بس عشان تكوني عرفة الحل ده مش هيرحني ولا انا ولا البيبي ألي جاي 
ملاك بتعب… أنا اعمل ايه مش عايزة مش عايزة 
أسر بص على جهاز النبضات لقاها بتقل بالتدريج 
أسر… دكتور دكتور بسرعة 
الدكتور دخل 
الدكتور… نبضها بيقل و النفس 
ملاك.. أأسر بحبك
أسر… و انا كمان 
الدكتور… دي لازم تدخل العمليات حالًا الجنين بيقصر على ضربات القلب يا تدخل دلوقتى العمليات يا ممكن تموت فأي لحظة و مش هننقذ الجنين و الأم 
أسر بص لملاك لقاها بتبصله بضعف و همسلها.. لازم مفيش إختيار تاني
ملاك بتعب… ماشي 
بعد مرور تلت سعات 
الدكتور… الحمدلله المدام كويسة بس فقدت الجنين
أسر.. هي هتخرج امتى 
الدكتور… كمان ربع ساعة 
بعد شوية ملاك خرجت من اوضة العمليات 
و راحة اوضة عادية و كانت فايقة 
أسر… حمدلله على السلامة يا حبيبتي 
ملاك.. انا تعبت اوي يا أسر كل حاجة بتيجي فوق بعضها 
كفاية 
أسر.. هعوضك عن أي حاجة زعلتك في يوم 
بعد يومين مالك و أسر رجعوا القاهرة 
ماسا.. واحشتيني اوي اوي 
ملاك.. و انتي كمان
موج.. واحشتيني يا احلا صاحبك في الدنيا
الكل سلم عليها 
عند ماهي
ماهي… يوسف انا هرجع لأهلي النهاردة 
يوسف.. ايه ازاي
ماهي… انا مش شايفة قعدتي هنا ليها لازمة انت خلاص عملت ألي كنت عايزه غيرتني انا مش عرفة انا قاعدة هنا بصفتي ايه كان المفروض امشي من بدري بس اهو 
يوسف… استني يا ماهي
ماهي… استنى هنا بصفتي ايه ممكن تقولي 
يوسف.. عشان بحبك يا ماهي بحبك و عايز اتجوزك و هروح لأهلك أوصلك و اقولهم 
ماهي.. براحة و قول تاني 
يوسف… بحبك 
ماهي… انا بحبك اوي يا يوسف 
يوسف.. بصي أنا من رأي نروح دلوقتي 
عند عيلة الحديدي 
مازن… انا و موج عملنا حفلة صغيرة و اتجوزنا 
أدهم… و انا و ماسا كذلك 
ماسا… و انا حامل 
الكل بصلها بصدمة 
ماسا.. احييييه دول بقول تماثيل أدهم هاااي بابا 
جدو و قالت بزعيق ايييييييييييه انتو اتخرستوا
أدهم… ماسا انتي بتتكلمي بجد 
ماسا… اكيد لا طبعًا نيهاهاهاها ضحكت عليك انا حامل بجد
أدهم حضنها… انتي هتبقى ام
ماسا.. و انت هتبقى اب
مازن… و أنا هبقى خال العيال
أسر… و أنا
الكل هنوها بس فجأة 
ماهي…ازيكو
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!