اسكريبت وقالت لي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

 اسكريبت وقالت لي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه

اسكريبت وقالت لي البارت الخامس

اسكريبت وقالت لي الجزء الخامس 

اسكريبت وقالت لي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه


اسكريبت وقالت لي الحلقة الخامسة

نبض بصراخ:ادهم افتح البابانا بتهبب اي سمعت صوت باب الشقه بيخبط جريت فتحت
نبض بصدمه:انت جيت هنا ازاي وعرفت البيت منين
نادر بخوف:فين شغف
سمعو صوت التكسير تاني جريت علي اوقت شغف ونبض بتخبط وتزعق في ادهم
نادر رجع ل وراه وضرب الباب برجليه كسرو
نبض بصت ل شغف بصدمه كنت بتتلوي في الارض
نادر بصلها بخوف وجري عليها:شغف يا شغف انتي كويسه
ادهم بصلو بغضب وسحبه بعيط عنها:انت مين
نادر:انا الي اكلمت في الموبيل و
ادهم قاطعه بغضب:هو انت ياروح امك وضربه براسو في منخيرو بقت بتنزف
(وتقريبا كده يا بنات كسرهالو😂)
وضربه بالرجل في بطنو
نادر زقه بغضب:انا مش عايز امد ايدي عليك عشان انت ابو شغف بس اظاهر كل الابهات حيوانات
ادهم بغضب:انا حيوان طب خد ادالو بوكس وراه التاني ومن غير فواصل
نبض زقته بعصبيه ونادر وقع علي الارض:انت ايييي مش تسمع الاول
ادهم بغضب:بنتك كنت عند واحد في البيت ونسيت الجاكت بتاعها عندو عايزني اسمع اي بتستغفلوني
نادر قام بوجع وقرب من شغف ومسك ايديها:انتي كويسه
ادهم الدم غلي في نفوخو وبغضب وراح ضربه برجل بعدو عن شغف نادر خبط في التسريح المرايه مالت وقعت اتكسرت عليه
ادهم اتسمر مكانه ونبض شهقت من المنظر شغف انتفضت متعرفش قامت ازاي وبدات تبعد الازاز من عليه بسرعه وبعشوائيه وايديها عاملة تنجرح وتنزف
ادهم جري مسك ايديها:شغف حسبي
شغف بصراخ:اوعي ابعدي عني نااادر
نبض جريت وبدات تبعد الازاز براحه وتشيل الحتت الي غرزت في وشه:نادر قوم عشان خطري
ادهم بغضب:خاطر مين يا ام خاطر
نبض بغضب:مش وقت غيرتك دلوقتي انا اييييي يا شيخ
مراد دخل وتصدم من الي شايفو:مين ده
نبض بغضب:شايف ابوك عمل اي
مراد بغضب:ملهوش حق اي ده
شغف رفعت راس نادر وهي بتهزو بعيط:نادر بالله عليك قوم
نبض بغضب:قوله مراد بغضب اكبر:ده المفروض دبحهم وراح بعصبيه وشاط راس نادر الي علي حجر شغف الي تنفضت وكان قلبها الي ارتطم بي الارض مش راسو
(اي العيله المتوحشه دي انتو بتبصولي كده لي مش انا دول هما😂😳)
نبض بغضب:اي الي بتهببو ده
ادهم ومراد بغضب وصوت واحد:الحيوان ده لازم يموت
شغف كنت هتقرب من نادر
ادهم بصوت مخيف وعصبيه:قربي منو عشان تبقي السبب في موته
شغف متحركتش وبصت لي نادر بخوف
نبض بغضب:اي الي بتعملو ده وانت اي الي جابك
مراد بوز:بابه كلمني عشان اجي اتعشي معاكم
ادهم بعصبيه:وكمان بتزعقي ياهانم
نبض تقف قدام بحده وهي رافعها حاجبها:انت اي الي عملتو ده مش تعرف انا وشغف كانها عندو بنعمل اي
ادهم مسكها من دراها وهو بيضغط عليه جامد وشبه رافعها من الارض:بتعملي عندو اي
نبض بغضب:ادهم دراعي انت اتجننت
شغف بتقرب من نادر
مراد الي بيراقبهم بصوت غاضب:شغف
شغف اتنفضت وقاعدت مكانها
نبض ملامحه حاده وشه احمر من العصبيه:انت معندش ثقه في حد ايييي ثقتك معدومه اوي كده
ادهم بغضب:نبض احسلك تقولي كنتو هناك بتعملو اي
نبض بعصبيه:كانت بتزور صحبتها الي هي اختو واكيد نسيت الجاكت هناك ارتحت كده
ادهم هدي وساب ايديها وبص ل شغف الي شاحت وشها النحيه التانيه
نبض بصت ل مراد بغضب الي رفع ايدو اكنو ملهوش دعوه
ادهم بجمود:شيلو انت وانا هشيل شغف نوديهم المستشفي
مراد كان هيعترض
ادهم بصلو بغضب مراد بصلو بخوف وقرب من نادر وشال
مراد برفع حاجب:الو الواد طع نواعمي كده لي
ادهم بصلو بغضب
مراد بخوف:اه صح مش وقتو
وصلو المستشفي ودخلو نادر الطواري
وشغف جروحه كنت بسيطه وشويت كدمات
نادر بداء يفوق وحاسس بوجع
شغف في نفس الاوضه:نادر انت كويس
نادر بداء يستوعب الي حصل وبعصبيه:اه كويس كويس خالص وجي يقوم هو انا مش قدر اتحرك لي
 شغف بحزن:رجلك اتكسرت وجبسوها وايدك اعضم اتشرخ وجبسوها وعندك شوية ردود وكدمات وبس كده
نادر بسخريه:وبس كده لا لا ياشيخه قولي كلام غير كده هو انا مش شايف غير بعين واحد هو انا بقيت اعور ولا اي يختتتتتي
شغف:لا لا عينيك بس منفخه ومش هتقدر تفتحه
نادر جي يلف ليها معرفش:هو انا مش عارف ابص غير لي السقف لي ها لييييي
شغف بتوتر:احم اصل هو يعني رقبتك اتكسرت وبس خير
نادر:هيهيهيهيههيه هو انت يجي من وركي خير احيييييه بالنسكافيه
شغف مقدرش تمسك نفسها وضحكت
نادر بسخريه:اضحكي اضحكي خال هولاكو يجي يدبحك ولا هقوله انت بتعمل اي
شغف بزعل:اهون عليك يا ندورتي
نادر بغضب:هشششش سبيني في حالي كان يوم اسود يوم ماشوفتك
فجاه الباب اتفتح
ادهم بغضب:انت بتزعق لي يلا
نادر:احم انا مزعقتش ولا حاجه
ادهم بجمود:قومي قدامي
شغف بعيط:لا انا رجلي وجعني مش قدره اقوم هبات هنا
ادهم بصوت عالي:شغف احسلك قومي
شغف اتنفضت وقاعد تعيط
نادر بغضب:انت بتزعقلها لي شكلك عجزت وهربت منك
ادهم قرب منو بغضب:بتقول اي ياض يا مسهوك انت
نادر:بقول اديها علي دماغها مالك قفوش كده لي قوم انجري يا بنت مع ابوكي
شغف بتعيط فعلن رجليها بتوجعها 
مراد قرب منها بحنان ورفعها من علي السرير
نادر بغضب:خد يادبدوب انت مين
مراد بغضب:والله لو مسكت لطبقك في السرير
نادر بص ل شغف بضيق
شغف حركة شفايفه من غير صوت ان ده اخويا
نادر ابتسم:لا براحتك ياكمان الا الكريم اسمو اي
مراد بضيق:مراد
نادر بمرح ميسمحش ل الموقف الي هما فيه:رماد الله اسمك كلو مزيج
شغف ضحكت ومراد بصلها بحده بصتلو بخوف وسكتت خدها وطلع
ادهم لسه وقف بيبص ل نادر وايدو في جيوبه
نادر بتوتر:انت لسه عايز تضرب ولا اي
ادهم قرب من سرير نادر وميل علي وشد علي كلمه:لو فكرني عبيط ودخلت عليا انك اخو صحبتها يبقا لسه متعرفش ادهم النجار بنتي ميت خط احمر
نادر:انا
ادهم بغضب وصوت جوهري:اسمع الي بقولك عليه لو فكره اني عيل تبقا حمار انا اعرف مستشفياتي اسم اسم ودكتور دكتور وبسخريه مريض مريض ولا اي
نادر بصلو بهدؤ وهو ساكت وبعدين اتكلم:بس انا بحبها
ادهم مسكو من تي شيرتو ورفعو لي وبصوت شبح فحيح الافعي:وانا بنتي عمرها مهتكون علاج ل مريض شاذ زيك وهبدو علي السرير وطلع
نادر غمض عينيه بالم:عندو حق
مراد حط شغف في العربيه وادهم دخل ورزع الباب خالي نبض وشغف ينتفضو وساق وطول الطريق الكل صامت وبعدين وصلو البيت مراد شال شغف وطلع بيها وقف في الصاله بحيره
نبض:تعالي ورايه ومشيت راحت اوضة النوم مراد مشي وراه
نبض بجمود:حطها علي السرير
مراد حطها وبصلها ببتسامه:ماما انا جعان
نبض مسكت دراعو وسحبتو جامد وخرجتو من الاوض
نبض بسخريه ونفعال:خالي ابوك ياكلك يا بتاع ابوك ورزعت الباب في وشه
مراد بيبربش بصدمه:بتقولي انا الكلام ده ماشي وبصوت عالي وردح والله لقوله بتقوليلي الكلام ده ماشي وديني لفتن عليكي
نبض ابتسمت وقربت من شغف:انتي كويسه
شغف بعيط:لا عايزه اطمن علي نادر
شغف برفع حاجب:ماحنا كنا عندو
شغف بعيط:مليش دعوه عايزه اطمن يعني عايزه اطمن
شغف مدتلها الموبيل وبتسمت:هخش الحمام عقبال متخلصي دخلت حمام الاوضه عشان تسبها براحتها
شغف اتصلت بسرعه وستنت يرد
نادر بغضب:مين الي بيتصل في حالتي الخرا دي ورفع الموبيل لقها نبض وبعصبيه كلو من الست البومه دي ورد بعصبيه عايزه اي
شغف:انت كويس
نادر هدي:انا مش كويس وجسمي مدغدغ انتو اي كفره مش بني ادمين ابوكي ده جاحد
شغف بضحك:انا اسفه انا هجيلك الصبح و
نادر:لا لا لااا ولا تجيلي ولا اجيلك انا عايز اكمل حياتي من غير اعاقه
شغف بتكتم ضحكتها:انت جيت اصلن ازاي
نادر بسخريه:انا مش عايز اسمع صوتك
نبض خرجت من الحمام وكنت غيرت هدومها
شغف:احم طب انا كويس لني اطمنت عليك وقفلت في وشه
نادر بصدمه:متوحده اقسم بالله عيله متوحده
نبض طلعت هدوم من الدولاب:يلا عشان اغيرلك
نادر كان مغمض عينيه وبيفتكر بعد ما شغف مشيت من عندو
فلاش باااك
نادر ببتسامه:حلوه اوي مزه شبهي ويكشر اي الي انا بقوله ده انا اتهبلت ويفتكر ضحكتها ويبتسم
سيف فتح الباب ودخل وهو بيبصلو بسخريه:شكلك مبسوط
نادر بصلو بضيق:انت عايز اي مني
سيف يقعد قدامه بسخريه:اوعي تفتكر انها بتحبك دي بنت الدكتورة نبض وجبتها بس تكمل علاجك انت مجرد حاله واكيد الدكتوره مش هتجوزه مريض ويبصلو بسخريه اكبر وشاذ
نادر بصلو بصدمه:انت كداب
سيف بضحك:ابقا اسالها وسابو وطلع
نادر رمه الكوبيه في الارض اتكسرت ومسك موبيل رن عليها بحجة انها نسيت الجاكت وتصل بيها كتير وفي الاخر ردت اندفع في الكلام ورد عليه صوت رجولي وسمع بعدها صوت تكسير انتفض ومحسش بنفسو غير وهو بيسال الاستعلام وبعد الحاح كبير قالو لي مكان بيت دكتورة نبض
بااااك
سمع صوت الباب بيفتح ويقفل
سيف بشماته:تؤ تؤ ياحرام اي الي حصلك كل ده يطلع من استاذ ادهم بس تصدق انت تستاهل
نادر عقد حاجبه بضيق وغمض عينيه بس حس بانفاس بتلحف وشه فتح عينيه لقي سيف وشه قريب منو اوي
سيف بيبصلو بوقاحه:تعرف حتي وانت مدغدغ كده الجمال طاغي علي ملامحك وقرب منو اكتر عايز يبوسه
(هموتك محروق يا وليد الكلب🙂)
نادر مسك فكو بايدو السليمه وهو بيضغط عليه بكل غل لدرجة صوابعو غرزت في جلدو وبغضب مكتوم:ملكش دعوه بيه واوعي تقرب مني كده تاني انت فاهم وزقه بعيد عنو
سيف مسك فكو بالم:ماشي والله لخدها منك وحسرك علي نفسك
نادر بزعيق:اطلع برا
سيف بصلو بستفزاز وطلع
 عدتت الايام شبه بغض شغف تتصل كل يوم بي نادر تطمن عليه هي ونبض قاعدين في الاوضه مخصمين ادهم ومراد نادر بدات جروح تلم بس جرحو القديم مضنش
شغف بتكلم نادر:بقولك اي اسمع الكلام
نادر بضيق:رجوع جامعه مش راجع لا يعني لا
شغف بضيق:يبقا تذاكر في المستشفي وتروح علي الامتحانات
نادر سكت ومردش
شغف بخبث:ندورتي الحلو
نادر بضيق:علي فكره انتي استغلاليه
شغف بضحك:تشكرات تشكرات قولت اي
نادر بدون نفس:طا
شغف بضحك:ظا
نادر يضحك ل ضحكتها:طب مش لاعب
شغف ببتسامه:طيب اي هتبداء
نادر بتافف:خلاص ماشي هبداء
شغف قفلت في وشه
نادر بيبص في الموبيل بصدمه:استغلاليه حقيرة لقي الباب بيخبط والممرضه بتدخل وتحط جانبه بوكس مربع وخرجت من غير ولا كلمه
نادر:وده اي ده كمان لقي موبيل بيرن وكنت شغف رد بغيظ بقا بتقفلي في وشي يا محترمه
شغف بضحك:عجبتك الهديه
نادر برفع حاجب:دي منك
شغف ببتسامه:ايو ده كل الي هتحتاجو دافتر كتب محاضرات وادينا اهو في نص السنه وماما نبض قدمتلك اصلن مكنتش مستنيه موفقتك غصب عنك هتكمل
نادر بسخريه:اه انا راي بقا ارمي في الزباله
شغف بضحك:فشر بس بقا اسيبك تذاكر اقل من 99.9%مش هقبل وقفلت تاني في وشه
نادر بغيظ:دي اي البنت دي فتح البوكس بحماس وبداء يحسس علي الكتب كانو اول مره يمسكم وبداء يبص في كل كتابه شويه واندمج فيهم
"احبك كل يوم بنفس الانبهار الاول❤"
ادهم فتح الباب ودخل:هتفضلو مخصمني كده كتير
نبض بصتلو ببرود وشغف ودت وشها النحيه التانيه
ادهم بصلهم بغيظ ودخل وقفل الباب بالمفتاح
شغف ونبض بصو ل بعض بخوف:انت بتعمل اي
ادهم بسخريه:بشوف اخرتكم اي
نبض بصتلو بغضب:لو فكر كده هسمحك يبقا ماعلش ودخلت الحمام وقفلت عليها
ادهم بنص عين:وانتي
شغف بخوف:لا انا قلبي ابيض روح يبني قلبي وربي رضيين عنك
 ادهم بضحك:يلا يا خوفه
شغف بصتلو بحزن
ادهم جي قاعد جنبها:علي فكره انتي تستهلي اكسر دماغك
شغف بصتلو برفع حاجب
ادهم:ايو عشان انا عارف انو مش اخو صحبتك وانك بتحبي
شغف تبلع ريقه بخوف
ادهم بحده:احمدي ربنا انها جت علي قد كده المره الجي مش هتردد اقتلو 
شغف بخوف:مفيش الكلام ده يا بابا 
ادهم:اتمني وسابها وطلع
في صبح يوم جديد
قامت نبض وراحت المستشفي ودخلت اوضة نادر لقتو بيصلي 
نبض ببتسامه:شكلو اتغير كتير
نادر خلص وشال المصليه بص ل نبض ببتسامه:انتي
نبض ابتسمت:شايفاك اتحسنت كتير
نادر ابتسم:تؤ اتهذبت بقيت ولد مهذب
نبض تضحك علي طريقتو الطفوليه:شغف بتسلم عليك
نادر ابتسم
نبض:يلا عشان عندك معاد مع دكتور سيف
نادر اتنهد:مفيش غير سيف
نبض:لاسف مفيش غيرو دكتور تناسلي هنا
نادر بسخريه وفي سره:ما الوسخ بينقي التخصص الوسخ عشان يعمل وسختو
نبض:يلا
نادر زفر وقرار يكسر خوفه:يلا
دخل الاوض وسيف قاعد علي المكتب مستنيهم
سيف بخبث:عامل اي دلوقتي يا نادر
نادر بقرف:احسن منك
سيف بسخريه:طب تعالي اوضة الكشف
نبض:هستنكم برا
سيف بسخريه:اوعي تتكسف مني انا يامه شفتك من غير هدوم
بصلو بشمئزاز ومردش
سيف بيقرب منه:هو انت عمال تحلو لي
نادر بصلو بغموض وصوته الرجوليه الي بقا بيزيد كل يوم:هقولك قرب بس مني كده
سيف قرب منه وهو بيبصلو ورفع ايدو يرجع خصلاتو الي طولت اوي
نادر مس ايدو ولوها وراه ضهرو وبصوت جوهري:نادر القديم ده خلاص بح هتتبدل دلةقتي الادوار
سيف بصلو بخوف:قصدك اي انت لو قربتلي في كاميرات
نادر بهمس مخيف:تؤ انا مش معاق ذهنين زيك عشان اتحرش بيك انا هخليك ولا بلاش هتشوف بنفسك وزقه وبصلو بقرف وطلع بغرور
سيف بيبص ل طايف بصدمه وهو مش مستوعب ان ده نادر
(هييييي حان وقت التغير  😂❤)
نبض:ها عملت اي
نادر ابتسم بالجنب:كل خير وسابها ودخل اوضه
نبض راحت مكتبه ودخلت وقفلت الباب لقت حد حضنها من ظهرها كنت هتصوت
ادهم لفها لي:يخربيتك ده انا
نبض بصتلو بغضب:اي جيبك هنا
ادهم بندفاع:وحشتيني
نبض بسخريه:المفروض كده اثبت وقولك وانت كمان
ادهم:ايده انتي متسبتيش
نبض بصتلو برفع حاجه كانها بتقول انت شايف اي
ادهم:اعمل اي تاني عشان ترضي مش شايفه انك اوفر
نبض:انا بحبو الاوفر انتش مالك 
ادهم بضحك:خلاص اسف
نبض مسكت ايدو وبتسمت
ادهم بضحك:ياه طلعتي عيني عشان ترضي
نبض بصتلو بسخريه ورزعت الباب في وشه
ادهم بصدمه:استغفلتني وطلعتني برا
نبض بغضب:فكرني هرضي بسهولة دي بني ادم عصبي مستفز
نبض راح جي بعصبيه:انا يشكك فيا ماشي يا ادهم صحيح علي راي المثل عبر الخرا تكبر نفسو
ادهم:ده انا الخرا مش كده
نبض انتفضت وبصت ل ادهم الي قاعد علي الشباك
ادهم نط جوه وهو بينفض هدومه:انا خرا مش كده
نبض بتلعثم:اصل اصل
ادهم قرب منها:اصل اي
نبض:انو يعني انو
ادهم بهمس وهو ساند بايد واحده علي الحيطه:انو اي
نبض بصتلو وتاهت في لو عيونه البني
ادهم ميل عليها اكتر وهو بيبص ل شفايفه:اسف
نبض ابتسمت:اعمل اي متملك بس بحبك
ادهم بنفس الهمس:اعمل اي مش ذنبي انا مش قلبي بس مايل ليكي انا كلي بيميل لما بشوفك
نبض بحب:بتثبتني مش كده
ادهم بحب:لا انا ميت فيكي وشدها لي يلا اتفضلي اعتذري
نبض بضحك:انا اسفه علي الحاجه الي انت عملتها وزعلتني وربنا علي المفتري
ادهم بخبث:لا لا ميرضنيش ابقي مفتري وطي باسها بشوق وبعدين بعد عنها
نادر بيلبس في اوضه حاسس انو متوتر بس لازم يكسر حواجز خوفه
لبس بنطلون اسود وقميص اسود متفصل علي عضلاته الي بقت برزه شويه ولم شعرو بتوكه وخصلات نزله علي عيونه
نادر بيبص في المرايه ل نفسه بسرحان شكلو اتغير 180درجه طلعلو دقن خفيفه قلع الحلق بطل يحط روج ملامحه بقت روجوليه بص ل نفسو نظرت رضي لي اول مره خد كتبو وطلع يمشي خطوات ثابته والكل بيبصلو شكلو بقا رجولي
طلع وركب تاكسي نزلو قصاد الجامعه بصلها بتامل وتنهد
نادر:انا مش هضعف ودخل بيمشي بهدوؤ وهو شايف النظارات موجه عليه البنات بيبصوله ويتهمسو 
:نادر
نادر لف بصدمه:اي جابك
شغف ببتسامه:الاه مش انهارده اول امتحان ليك جيت اشجعك ودعمك انا وثقه انك هتنجح
نادر ابتسم وكان هيدخل شغف مسكت ايدو بسرعه التفت ليها بستغراب
شغف  بصت في عيونه:لا تكن ملحدا بي ان قلبي عامر بك❤
يعني بصه كده ولا كده ادبحك
نادر قرب منها فجاه وبيبصلها بعينه الي نظارتها بقت حاده تحبس شغف نفسها وقلبهل بيدق بعنف
نادر بهمس وهو بيبص في كل عين شويه: انا أعمي لغيرك
اسرتني تفاصيل يدك واحدك من اريد ان اقطع بها شارع الحياه
شغف اتنهد بقوة:حاسه اني هقع في دبديبك يا ندورتي
نادر يبوس راسها بضحك:ادعيلي يا مصيبتي
شغف ببتسامه:ربنا معاك
نادر سابها ودخل
شغف فضلت تلف حوليها بفرحه وبتبص لقت البنات بيبصلها بغيره بصتلهم بستفزاز ومشيت
نادر قاعد في المدرج والبنات بتبص عليه والي بتضحكلو
بداءو يوزعو الاوراق ودكتور وقف قدام الشاشه وكان في رسم بياني فجاه الشاشه طفت الطلاب بصو ل بعض والدكتور حاول يفتحها من تاني فتحت فجاه بس الرسم البياني اختفي وظهر فيديو وكل بيبصو بصدمه ويتهامسو ويبصو ل نادر
نادر غمض عينيه بالم من الذكريات الي بطردو وهو بيضغط علي القلم لحد متكسر
الطلاب بقو يبصو ل نادر بشمئزاز والي بيبصلو بقرف وفي الي نظرتهم مش مفهومه
الدكتور بقرف:مين الي اسمو نادر مصطفي هنا
نادر قام وقف من غير ميكلم
الدكتور بقرف:اتفضل برا ومتحضرش ليا تاني وعتبر نفسك ساقط في مادتي
 نادر كور ايدو وطلع برا دموع نزلت لا ارديا مسحها بعنف وكل الي ماشي في الممرات يبص بقرف سمع اسمو ان العميد عايزو كان بيسال علي المكتب لحد ملقي
خبط ودخل
العميد بصلو بقرف:انا لما رجعت رجعتك بس ل انك جي من طرف دكتورة نبض اشهر دكتورة نفسيه بس انت شكلك ولا اتغيرت ولا حاجه انا هفصلك فصل نهائي
نادر ساكت وبصصلو بجمود بس من جوه حاسس بيتقطع حته الفرصه مستخسرينها في
الباب ترزع ودخل بغرور:ومين بقا الي هيفصلو
العميد بغضب:انت ازاي تخش كده انت مين
نادر بصلو بصدمه:انت
وقف قدام نادر وبتسم:انا.......
يلهوي علي الفصالن واني مش اسفي عشان التفاعل بايض خالاص هتتفاعلو هطول البارت الي جي❤🙂

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent