رواية المستحيل تحقق الفصل الرابع 4 بقلم زهرة

 رواية المستحيل تحقق الفصل الرابع 4 بقلم زهرة

رواية المستحيل تحقق البارت الرابع 

رواية المستحيل تحقق الجزء الرابع 

رواية المستحيل تحقق الفصل الرابع 4 بقلم زهرة


رواية المستحيل تحقق الحلقة الرابعة

نظرت امل لها بشفقة و قالت روان انتي عاوزه تتعلمي
روان بلهفة ايوه يا طنط اي هتكلمي ماما تخليها توديني المدرسة
امل بخبث لا احنا لو قولنالها مش هترضي احنا هنعمل
حاجة تانية خالص 
روان بابتسامة هنعمل اي 
امل انتي هتروحي تودي العيش لماما دلوقتي و بعدين تيحيلي و انا هفهمك هنعمل اي 
روان ماشي بس اقولها اي عشان ترضي تجبني عندك 
امل قوليها طنط امل قالتلي تعالي اقعدي معايا شوية علي ما بوسي ترجع من المدرسة
روان ماشي 
امل يلا بينا 
روان يلا يا طنط 
ذهبت امل الي منزلها و انتظرت روان حتي تأتي لها 
******
ذهبت روان الي المنزل 
تحية كل دا يا مقصوفة الرقبة بتجيبي العيش اومال لو مكنتش الطبونة علي بابا الشارع بقي 
روان معلش أصلها كانت زحمة 
تحية وألا مش زحمة انتي اصلا متنفعيش في حاجة اجري شوفيلك حاجة اعمليها علي ما احضر الفطار كتك البلا الأزرق في جنتك
روان مشيت و سابتها
روان انا بعد الفطار اقولها طنط امل عوزاني و هروحلها ايوه احسن حاجة مقعدش معاها في مكان واحد لحسن تضربني تاني ولية مفترية
      استغفر الله دي امي برضوا
******
وزه و بعدين بقي يا ست سميحة هنسبها تكون علمت علينا في الحي كدا
سميحة و مين قال اني هسيبها ليها روقة امل بقي تقف قصادي عشان الجاهلة دي 
وزه ايوه كدا يا ست امل خططي و تكتكي و انا معاكي في أي حاجة المهم اشفي غليلي منها هي و مقصوفة الرقبة الجاهلة دي و ارد كرامتي و كرامتك في الشارع
سميحة ليكي روقة يا امل 
وزه طب و الجاهلة دي هنعمل معاها اي 
سميحة لا دا كفاية عليها أن الي في الشارع كلة يقولها يا جاهلة في الرايحة و الجاية الدور علي امها و دي ليها تكتيك تاني خالص تحية بنت الخدامين دي بقي انا سميحة بنت الأكابر تيجي واحده زي تحية بنت الخدامين دي و يقارنوني بيها الجاهلة الي بنتها جاهلة دي 
وزه حلاوتك يا ست سميحة دا شكلنا هنتسلي اوي اوي 
******
بعد أن انتهت توحة من اعداد الطعام توجهت الي زوجها 
توحة سيد يا سيد
سيد عاوزه اي يا ولية انتي 
توحة قوم يخويا عشان تفطر و تروح الشغل
سيد طب روحي و انا جاي وراكث
ذهب توحة الي ابنتها 
توحة انتي يا زفتة انتي
روان نعم 
توحة يلا عشان تطفحي
روان مش جعانة
توحة مش اي يختي مش جعانة اسمعي يا بت انتي هتاكلي و رجلك فوق رقبتك ممعناش نجري عند الدكاترة يختي غوري قدامي
روان و هي تكتم دموعها طيب
ذهبوا لكي يتناولوا الفطار 
كان سيد ينظر إلي روان بضيق فهو لم ينسي أنها طلبت منه أن تذهب الي المدرسة
بعد أن انتهوا من الفطار و لملمت تحية الاطباق
روان انا كنت عاوزة****
*********
كانت روان جالسة بمكتبها شاردة الذهن الي إن قاطعتها السكرتيرة دينا
دينا مدام روان مدام روان
روان بانتباه ايون يا دينا 
دينا مستر مروان صاحب شركة (*****) عاوز يقابل حضرتك
روان في معاد سابق
دينا لا يا فندم
روان جدول الأعمال بتاع النهاردة فيه معاد
دينا ايوه يا فندم حضرتك قدامك ساعة تقريبا علي الاجتماع
روان دخلية أما نشوف عاوز اي 
دينا تحت امرك يا فندم 
روان امتي الذكريات دي هتروح من دماغي بقي بس ازاي دي عدها عليها زمن و مبتروحش كأنها اتحفرت بسكينة تلمة جوا دماغي
انتبهت علي خبط الباب كانت نهي مصطحبة أمامها مروان
روان اهلا و سهلا مستر مروان
مروان اهلا بيكي مدام روان 
روان تحب حضرتك تشرب اي 
مروان ولا حاجة 
روان لا مينفعش لازم تشرب حاجة
مروان طلما مصره يبقي قهوه مظبوط
روان نهي انتين قهوه مظبوط يا نهي 
نهي تحت امرك يا فندم
ذهبت نهي لكي تجلب القهوة 
مروان انا هخش في الموضوع علطول انا محتاجك معايا في الشركة
روان مفهمتش محتاجني معاك ازي
مروان عاوزك تصمملي كولكشن ازياء للشركة و هدخل بيه المسابقة
روان بابتسامة اشمعني انا ما في كتير غيري و اظن شركة زي شركتك ممكن تكلفتها تخطي انك تجيب مصممين من بره
مروان بابتسامة بشجع صناعة بلدي و بعدين انتي مستقلية بنفسك كدا لي دا انتي
قاطع حديثة دخول دينا بالقهوه
دينا اتفضل يا مستر مروان
مروان بابتسامة متشكر 
دينا قهوتك مدام روان
روان متشكرة ليكي يا دينا 
روان ها يا مستر مروان مقلتليش يعني اشمعني انا
مروان هو انتي مالك مستقلة بنفسك كدا لي دا انتي اكبر مصممة أزياء في الشرق الأوسط وألا دا تواضع وألا اي 
روان هههههههه من تواضع لله رفعة
مروان يبقي اتفقنا هنبتدي شغل امتي 
روان لا لسة متفقناش
مروان قصدك علي الفلوس و كدا انا مستعد ادفع كل الي تطلبية
روان بابتسامة مين رشحني ليك مستر مروان 
مروان الصراحة كتير 
روان و مفيش و لا واحد منهم قالك أن اخر همي الفلوس و أن أي عقد بامضيه اخر حاجة ببص عليها الاجر 
مروان بخل طبعا قالولي
روان يبقي متتكلمش معايا في حتت الفلوس دي تاني انا اجري بخدة بعد ما يتعرض الكولكش و لو فاز ساعتها هاخده خسر يبقي ربنا يعوض عليا و عليك
بصلها مروان باستغراب
روان مالك مستغرب لي 
مروان اول مرة اشوف حد بيتعامل في الشغل كدا
روان عشان انا مش اي حد نحن نختلف عن الاخرون برضوا و هذا ما يجعلنا متميزون
مروان فعلا حضرتك مختلفة بس افهم من اي بقي بجملة لسة متفقناش
روان بهدوء لسه اظبط اموري الاول و بعدين ارد علي حضرتك
مروان تمام و انا في انتظارك و دا كارت فية كل ارقامي
أخذت منه روان الكارت
قام مروان و قال أتشرفت بحضرتك مدام روان
روان الشرف ليا اكيد مستر مروان
مروان بعد اذنك 
روان اتفضل 
ذهب مروان و جلست روان مره اخري علي مكتبها و دخلت لها دينا
روان باقي قد اي علي الاجتماع
دينا تقريبا نص ساعة
روان تمام روحي انتي و لما يتجمعوا ناديني
دينا تمام 
جاء علي مسمع روان جملة مروان 
دا انتي أشهر مصصمة ازياء في الشرق الأوسط
روان اه لو تعرفوا اشهر مصصمة ازياء في الشرق الأوسط دي كانت اي في الأول مكنتوش هتصدقوا 
هههههههه كانت جاهلة مكنتش حتي بتعرف تمسك القلم الله يمسكي بالخير يا طنط امل يا ترا لسة عائشة و فكراني و ألا لا و فين بوسي اه لو اعتر فيكم تاني 
ليكي جميل في رقابتي يا طنط انتي و بوسي و لازم ارده ليكم 
و بعد مرور نصف ساعة جاءت دينا لروان
دينا  مدام روان
روان ها اتجمعوا
دينا ايوه يا فندم
روان تمام انا جاية
ذهبت دينا الي غرفة الاجتماعات
و بعد برهة كانت روان تتوسط طاولة الاجتماعات و كانت تستمع الي اقتراحات كل رؤساء الأقسام
و من بعدها شرحت روان لهم ما ينبغي لهم أن يفعلوه و قالت
روان احنا احتمال كبير ندخل نصمم  لشركة (***)جروب الكولكش الجاي الي هيدخلوا بية المسابقة فاستعدوا كويس
الكل تمام يا فندم
روان تقدروا تروحوا علي شغلكم 
انصرف الكل و تبقت روان جالسة بمكانها
دينا حضرتك مش هتمشي
روان لا انا قاعدة هنا شويه روحي أنتي شوفي شغلك
دينا تحت امرك يا فندم
شردت روان مره اخري في الماضي 
*****
روان كنت عاوزة اروح عند طنط امل كانت عوزاني
تحية بتحذير 
و نكمل بقي المره الجايه ممكن مش اكيد انزل اقتباس صغير من زوجتي الخارقة الجزء الثاني 🤭
الناس الي بتقول مش بيجلها تنبيه بالرواية الصراحة انا مش عارفة السبب بس انا بشوف الكاتبات التانية بتقول المتابعة بتجيب تنبيه فجربوا لأن الصراحة معرفش 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية المستحيل تحقق
google-playkhamsatmostaqltradent