رواية ملك وكريم الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

 رواية ملك وكريم الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد

رواية ملك وكريم البارت الرابع 

رواية ملك وكريم الجزء الرابع 

رواية ملك وكريم الفصل الرابع 4 بقلم هاجر محمد


رواية ملك وكريم الحلقة الرابعة

يوم جديد أحداث جديدة أشخاص جدد
بعد أن استيقظ أبطالنا اتجهت ملك نحو
غرفة أخيها أحمد أحمد استيقظ يا أحمد

أحمد: أنا صاحي ولبست كمان وهادخل أصلي
انتي مش لبسه لية هانتاخر

ملك: خلاص هو مين فينا الكبير

أحمد: مين فينا الراجل

ملك: مش عارفة بتجيب الكلام دة منين

احمد: انتي لسة هاترغي ادخالي البسي يا

ملك: خلاص يا ياباني هادخل أهو

دخلت ملك ارتدت ملابسها وصلت هيا وأحمد
وبعدين بطه يا بطوطة انتي صحية

فاطمة: ايوة انا صحية يا حبيبي

ملك: اخبارك انهاردا يا ماما

احمد: مامي عامله اية

فاطمة: الحمد لله يا حبيبي أنا بخير

دخلت ملك واحمد قبلا يد والدتهما
احنا مشيين يا ماما عوزة حاجا

فطمة: لا يا حبيبتي عوزة سلامتكم
وربنا يوافقك يا ملك انتي وأحمد

ملك: ولله كنت محتاجا الدعوة دي اوي
تسلميلي يا بطة

أحمد: يلا هنتاخر
باي يا ماما

ملك: سلام يا بطوط

فاطمة: مع السلامة يا حبيبي

ذهبت ملك لتوصيل أحمد إلى المدرسة
قابلها كريم هناك وبعد أن دخل الأولاد إلى
المدرسة ركبت ملك مع كريم ليذهب إلى
إلى أخيه

ملك: كريم أناخايفة

كريم: هاتخافي من أي ماتخفيش
اخويا مش عفريت وأنا معاكي ومش
هاسيبك

ملك: بجد شكرا يا كريم معرفش من
غيرك كنت أعمل آية

كريم: شكلك مصممة تعصبيني
وكمان انتي هاتسددي فلوس اخويا
بعد ما نكسب وأنا هاتعزميني علي
الغداء من أيد مامتك ولا هاترجعي في
كلامك

ملك: لا مش هارجع في كلامي

كريم: خلاص وصلنا

كريم وملك خرجو من السيارة
وبعدها دخلو مكتب أخو كريم

كريم: ملك استني شويه هادخل
أنا وبعدين هاندهلك وتيجي

ملك: ماشي

كريم دخل أخي كيفك عامل آية
آية الجمال ده خلص قول من الآخر أنت
عاوز آية شوف القاضية إلى قلتلك عليها
أنا عارف اني مش هاخلص من زنك
فانجز ودخلها قبل مارجع في كلامي
شكرا يا أحسن أخ في الدنيا

كريم: ملك تعالي ادخلي

دخلت ملك وبعدها

كريم: احب أعرفك دة أستاذ لؤي
المحامي ويبقى أخويا ودي ملك
صاحبتي

لؤي: تشرفت يا آنسة مل

ملك: وانا تشرفت يا أستاذ لؤي

لؤي: كريم حكالي علي اضيتك
بس أنا حابب اعرف التفصيل منك

ملك بدأت تحكي لي أستاذ لؤي
وبعد ما خلصت

لؤي: معاكي اي اوراق تثبت الكلام
الي انتي بتقوليه

ملك: كل الوراء عند عمي

لؤي: انا مش هاعرف اعمل حاجه من
غير الوراء الي يثبت

قاطعهم كريم

كريم: امشي في الإجراءات القانونية
بطريقة عادية وانا هاجبلك الوراء

ملك ولؤي في صوت واحد ازاي

كريم: ماتقلقوش انا هاتصرف

لؤي: ماشي بس مش ها هايفع
اكمل من غير الوراء دة لأني لو
كملت من غيره يبدأ هانخسر

كريم: سبها عليا

يلا يا ملك عاوز أكلمك

ملك: ماشي

خرجو من المكتب

كريم: تعالي نخرج نروح أي مكان
نشرب قهوة ونتكلم

ملك: ماشي

خرج كريم وملك وذهبو الي مطعم
دخلا وطلابا القهوة وبعدها

كريم: ملك هاقلك على خطة
جميلا جدا شوفي

(كلام بالغ الأهمية ولا يمكنكم معرفته الان)

ملك: بس

كريم :مابسش اعملي زي ما بقلك
بالظبط عشان نقدر نكسب وترجعي
حق اخوكي وامك وكمان حقك انتي

ملك:ماشي هاعمل زي ما تقولي

واتاني يوم حين وصل إشعار من المحكمة
الي عم ملك جن جنونه كيف تفعل ذالك
زلاكن بعد ما هدي بدا في الضحك
لن تستطيع فعل شئ لأن كل الأوراق
معي ولن تستطيع إيذائي باي طريقه
ولكن بفعلتها هذه هي التي جنت علي نفسها

مراد: هههههههه معك حق يا أبي
لقد جنت على نفسها

وبعد يومين في المحكمة

لؤي: سيدي القاضي حضره المستشارين
هذه قاضية واضحه فا موكالتي كانت ضحية
عمها لقد نهب حقها هي وأمها وأخيها وانا
معي كل الأوراق التي تثبت صحة ودقة كلامي
وها هي الأوراق

محامي الدفاع: سيدي لا يوجد داعي
لوجودنا هنا فهذه ليست القضية انها
خلافات عائلية لان الانسة ملك لا تكن
تعلم ان عمها كان يستثمر لها
أموالها وكا سيزوجها لابنه وهذا
يثبت النية الحسنة لموكلي

لؤي: اذا كان استثمار فعلا كم قلت
فلماذا عندما ذهبت الآنسة ملك
لي عمها رجية اية اعطائيها مبلغ
عملية والدتها رفض ذالك هاذا
غير الاهانة والذل مع أن هذا حقهم
القانوني وايض ابن عمها دئم التعرض لها
ويضربها ويهينها هذا وهم مخطوبين
اذا ماذا سوف يفعل حين يتزوجون
كم انه أيض سيئ السمعة ومعرف عنة
انة يتعاطى المخدرات ويشرب الخمر
بإفراط وانا معي الكل الأدلة والاسبتات
وهذا كل ما لدي

القاضي: النطق بالحكم بعد نصف ساعة

ملك:انا خيفة

كريم :متخافيش أنا معاكي وإن شاء الله
هانكسب وبعدين دحنا اكبر محامي في مصر

لؤي: كريم معاة حق متخافيش

بعد نص ساعة وقت النطق بالحكم

القاضي:وبعد جمع الأدلة قررنا
الآتي أولا تأخذ الآنسة ملك هي
وعائلتها حقهم في الأملاك
ثانيا على الأستاذ فوائد وابنه مراد
الإمضاء على إقرار بعدم التعرض
للانسة ملك أو أي فرد آخر من عائلتها

كانت ملك سعيدة جدا لأنها أخذت أملاكها
وتحررت من ابن عمها وعمها وفي لحظة
عفوية من ملك حضنت كريم وهي سعيدة
كان كريم مصدوم ولكن كان سعيد في الوقت
بعد أنا أدركت ملك نفسها ابتعدت عن كريم

ملك: أنا آسفة لم مدركة
لقد أخذتني السعادة ونست نفسي

كريم: عادي احنا أصدقاء

ملك: ايوة

كريم: خلاص تقدري تتصرفي
بكل عفوية معايا

ملك:بس خطتة سرقة الاوراق
من بيت عمي كانت رائعة

كريم :يا بنتي اني عندي افكر
كتير حالوة بس الي يديني فرصة

ملك:مغرور

كريم:بتقولي اية

ملك: مش هانروح ولا أي

كريم :يلا ياست اوصلكم عشان
خاطر عيون الحاجة فاطمة

فطمة :شكرا يا ابني ربنا يحميك
وشكرا كمان مره فالولاك مكانش
هايرجعنا حقنا ولا كانو سبونا في حلنا

كريم:انو شكلكم بتحبو تزعلوني
انتي مش قلتي ابني خلاص وكمان انا
ماعملتش دة كلة عشان ببلاش انا هاقبض

فاطمة :الي هاتقول علية يابني هاتخدو

كريم:لا شكلك مصممة تزعليني منك
انا هاقبض لما اكل من ايدك يا ماما
فاطمة مش انا زي ابنك برضو

فاطمة :اكيد يا ابني

ملك:يلا نروح احنا هانقضيها كلام هنا

كريم: يا بنتي انتي متعرفنيش
دنا اعجبك بس باين انك مبتدئة

ملك بغيظ: با كدا ماشي

فجا اعاااا كريم صرخ

ملك بخبث:انا اسفة بس انا مبتدئة

كريم: انا كنت بهزر معاكي تقومي
تهرسي رجلي حرام عاليكي لا وكمان
هاتخسرينا

ملك: طيب كمل رقص عشان منخسرش
يا فالح

كريم: ماشي بس الرقصة تخالص
وبعدين اوريكي

وكملا الرقصة بطريقة رائعة جدا
وبعد انتهاء الرقصة ملك كنت
تدفع كريم بعيدا عنها وكادت أن
تقع أمسكها كريم قبل أن تقع
وظلا ينظران إلي عيون بعضهم وهم
مسحرون كل واحد منهم بجمال الآخر
بقيا على هذه الوضعية فترة وكان أحمد
ويوسف ينظر أحدهم للآخر ويغمزان
وبعدها بقليل لحظة ملك انا الكل
بيبصلهم راحت قيلة لكريم سبني

كريم: متأكدة

ملك: انت اهبل ايوة الكل بيبص علينا

راح كريم سابها وقعت على الأرض

ملك: سابتني لية

كريم: انتي غريبة شويه تقلي
سيبني وشوية تقلي سبتني لية
ارسيلك علي حل

ضحك الكل على منظر ملك وهيا
على الأرض وعمالة تزعق لكريم
بعدها بدأت ملك بالضحك معهم
كان الجميع سعيدا ومر اليوم بطريقة رائعة

لؤي: آي دة الوقت اتاخر
اوي لازم نروح عشان عندي
جالسة في المحكمة بكرة

فرح: الوقت عدا بسرعة وحنا
محسناش بية

ملك: فعلا

فرح: أنا فعلا حبيتك

ملك: وانا حبيتك اكتر ولله
وإن شاء الله هانكون أعز صديقتين

فرح: أكيد

كريم: اية جو العشق الممنوع دة

ملك وفرح اسكت أنت

فرح :اة كنت هنسي عيد ميلاد
يوسف بعد يومين متاخروش

ملك: اكيد هانيجي

وبعدها ذهبو الي بيتهم ودخلت
ملك البيت وتاني يوم

ملك :بطه بطوطه

فاطمة :ايوة يا مجنونه

ملك:عوزين ننزل نشتري لبس جديد

احمد:ايون عوزين لبس جديد

ملك:رأيك اي

احمد:ايون رأيك اى

فاطمة :ماشي انزلو وقت ما تحبو

ملك:ننزل دلوقت

احمد:ايون دلوقت

ملك:ياعم اسكت انت دلوقت

احمد:ايون يا عم اى الكلام دة ليا

ملك:ايون

فاطمة :لومابطلتوش خناق
مش هانشتري لبس جديد

أحمد وملك لا خلاص مش
هانتخانق تاني
بعدها راحو واشترو البس
كان حالو كتير وجه يوم الحفلة

أحمد: يلا انتي كدا هتاخرينا

ملك:خلاص انا قربت اخلص

احمد:من ساعة بتقولي قربت
اخلص

ملك:خلاص خمس دقايق وخلص

احمد: لما نشوف

اخيرن بعد ماملك خلصت لبس
مشو علي بيت كريم وحين
وصلو إلى هناك رحبت فرح بهم

فرح: تأخرتم لي

أحمد: عشان الست ملك
كانت بتلبس

ملك:اسكت أنت

احمد:ماشي انا هاروح عند.يوسف

ملك:يلا امشي

راح احمد عند يوسف اية جهزة
كل حاجة زي ما اتفقنا

يوسف :اكيد دي هاتبقا لليلة
روعة

احمد:اة

كريم:بتقولو اية انا مش
مستريحلكم وانتم وقافين كدا

احمد :في اية واقف مع اعز اصدقائي
في عيد ميلادو وبكلمو اية الغريب

يوسف:ايوة مفيش اي حاجه غريبة

كريم:ماشي مع اني مش متفائل
بس ماشي با المناسبة متعرفوش
ملك فين

احمد:اة وقفة مع طنط فرح

كريم:ماشي

يوسف :يلا نبداء الخطة

احمد:ماشي

راح احمد ويوسف عند ملك
وفي اديهم عصير وهب
كبوها علي ملك

ملك: احمد انت عملت اية كد

احمد ويوسف احنا اسفين

ملك :خلاص بس هوا الحمام منين

طلعو يجرو وسبوها ولحد ما كريم
جة وبدا ضحك

ملك:انت بتضحك علي اي

كريم:علي شكلك اي الي
عمل فيكي كدا

ملك: الثنائي المرح

كريم: أحمد ويوسف

ملك: ايوة هما

كريم: تعالي معايا

ملك مشت مع كريم اخدها
علي اوضة الضيوف هما داخلو
من هنا وجه والثنائي المرح
قفل عليهم الباب فضلو نص
ساعة يخبطو علي الباب
ومفيش حد بيرد وصوت الأغاني
عالي جدا ومهما ينادو ويخبطو علي
الباب مفيش حد بيرد

كريم: خلاص مفيش حد
هايسمع صوتنا

ملك: يعني اي هانفضل محبوسين
هنا انا عوزه اطلع

كريم: تعالي ريحي شويه
مفيش حد هايسمعك

ملك:اية البرود الي انت فيه دة
قوم يلا حاول تكسر الباب

ملك عمله تشد في كريم وهب
وقعو هما التنين علي السرير
وفجا الباب اتفتح زحت ملك كريم

فرح:انا اسفة معرف انكم هنا

ملك: كويس انك جيتي احنا
كنا محبوسين الباب اتقفل علينا

طلعوا من الاوضةوفجأة ظهرت بنت
زي القمر وسلمت علي كريم
و حضنتو ملك كانت هاطاء
من الغيرة وفجاة أخذ كريم البنت
وطلع علي المنصة ومسك الميكروفون

كريم:اود ان اعلن عن خطبتي
با الآنسة ميار

صدمة وصمت عم المكان

يتبع.............

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملك وكريم
google-playkhamsatmostaqltradent